معرفی پارک های آبی مشهد

ایران گردی, مشهد

شهر مشهد از مهم ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب می شود. در مشهد شما علاوه بر زیارت، می توانید از امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی که برای جلب رضایت مسافران فراهم شده است، استفاده کنید و لذت ببرید. پارک های آبی یکی از جاهای دیدنی مشهد می باشند که در این چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده اند و توجه ویژه ای به آن ها شده است. سرزمین موج های آبی، پارک آبی ایرانیان، پارک آبی ساحلی آفتاب، سرزمین موج های خروشان چهار پارک آبی شهر مشهد هستند و ما به شما پیشنهاد می کنیم حداقل به یکی از آن ها سری بزنید و روزی مفرح و هیجان انگیز برای خود و همراهانتان بسازید. در این مقاله به این چهار پارک آبی و امکانات آن ها پرداخته ایم تا شما را در انتخاب یکی از آن ها یاری کنیم.

پارک آبی سرزمین موج های آبی مشهد

تصویری از سرزمین موجهای آبی مشهد

سرزمین موج های آبی معروف ترین و قدیمی ترین پارک آبی مشهد است. این پارک یکی از بزرگترین پارک های آبی سرپوشیده خاورمیانه است و امکانات و تفریحات متعددی دارد و کمتر کسی می تواند بی توجه از کنار آن بگذرد. از امکانات این پارک می توان به سرسره های جت موج، سقوط آزاد، سرسره تورنادو، سرسره سوپر موج، لوپ، کامیکاز، تاپسی، آهسته و سرعتی، چاله فضایی، سرسره پیچشی به طول 25 متر، تویستر و یو اشاره کرد. تمامی سرسره‌ها در سرزمین موج‌های آبی  بالابر تیوپ دارند. استخر موج، رودخانه آرام و خروشان، منطقه بازی کودکان و استخر بزرگسالان، سونای خشک و بخار، جکوزی سرد و گرم، سالن ماساژ، حمام سنتی، فروشگاه لوازم ورزشی، رستوران و کافی‌شاپ از دیگر امکانات این مجموعه هستند. این پارک در دو فاز آقایان و خانم ها ساخته شده است.

ساعت کاری: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب؛ چهارشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب

آدرس پارک آقایان: بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۱

آدرس پارک بانوان: بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۷۹

تلفن: 36008-051

پارک آبی ایرانیان

تصویری از پارک آبی ایرانیان

از پارک آبی ایرانیان به عنوان یکی از استانداردترین پارک های آبی مشهد یاد شده است.  این پارک از پستی و بلندی‌های طبیعی کوهپایه‌ برای ساخت سرسره‌ها و تونل‌های پیچیده استفاده کرده است و این مورد وجه تمایز این پارک محسوب می شود. موج سواری بر روی موج‌های ۳٫۵  متری در تمام فصول سال و پارک آبی روباز برای آقایان از امکانات خاص و ویژه این پارک هستند. از تجهیزات این پارک می توان به سرسره‌های سرعتی، سرسره‌های رنگین‌کمان، سرسره پیچشی، سرسره موجی، سرسره چاله فضایی، استخر موج، موج‌سواری با تخته در مدرسه موج‌سواری، رودخانه خروشان و آرام، اسکی روی آب، سونای‌ خشک، بخار حوضچه آب سرد یا سالن ماساژ، اسپا، سونا و جکوزی اشاره کرد. رستوران، کافی شاپ، سینما 5 بعدی، پارکینگ رایگان امکانات رفاهی پارک آبی ایرانیان می باشند.

ساعت کاری: روزهای فرد از ساعت دو بعد از ظهر تا ۹ شب، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۹ شب سانس آقایان. روزهای زوج از ساعت دو بعد از ظهر تا ۹ شب سانس بانوان.

آدرس: قاسم آباد یا شهرک غرب، بلوار حجاب، نبش حجاب هشت

تلفن: 36613004-051 / 36613005-051

پارک آبی ساحلی آفتاب

تصویری از پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی آفتاب مدرن ترین پارک آبی مشهد و بزرگترین پارک آبی طبقاتی جهان است. این مجموعه شامل 7 طبقه است و امکانات متنوعی را در خود جای داده است. این پارک آبی به سه قسمت مجزا تقسیم شده که شامل پارک آبی بانوان، پارک آبی آقایان و قسمت vip می شود. از امکانات این مجموعه برای بانوان می توان به استخر استاندارد دو طبقه، سونای خشک و بخار، جكوزی، حمام سونای ماسه، استخر نمک دريايی، استخر نمک اسپوتا با خواص درمانی، سرسره‌های پيچ و سرعتی، حمام آفتاب در بام پارک آبی، کلاس‌های ورزش در آب، منطقه بازی كودكان و اتاق نگهداری كودک اشاره کرد. قسمت آقایان علاوه بر امکاناتی که در قسمت بانوان ذکر شد شامل استخر مخصوص تفریح و آموزش غواصی با نمای طبيعی، استخر موج، سرسره چاله فضايی، سرسره سرعتی و آهسته، سرسره پيچ و دوقلو به ارتفاع ۱۸ متر، سرسره سقوط آزاد به ارتفاع ۲۰ متر، رودخانه خروشان و چشمه جوشان آب نیز می شود. در قسمت VIP شاهد امکاناتی چون استخر، استخر نمک دریایی، غار نمک، سالن بدن‌سازی، حمام سنتی، سونا و جکوزی، چایخانه سنتی رایگان و امکانات جانبی مانند سالن ماساژ و کافی شاپ و فست فود هستیم.

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا هشت شب؛ روزهای تعطیل از ساعت ۱۱ صبح تا هشت شب

آدرس: مشهد مقدس، انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، جنب مجتمع تجاری الماس شرق، پارک ساحلی آفتاب

تلفن: 37037-051

سرزمین موج های خروشان مشهد

تصویری از سرزمین موجهای خروشان مشهد

سرزمین موج های خروشان جدیدترین پارک آبی مشهد است که در سال ۹۴ افتتاح شده است و همچنین عنوان بزرگترین پارک آبی سرپوشیده جهان را نیز به خود اختصاص داده است. این مجموعه ۶۰ هزار متر مربع مساحت دارد. این پارک آبی همانند سرزمین موج های آبی دارای دو پارک آبی مجزا برای بانوان و آقایان است. سرزمین موج های خروشان در منطقه گردشگری شاندیز مشهد قرار دارد که یکی از مزیت های آن محسوب می شود. طولانی‌ترین زیپ لاین سرپوشیده در جهان در این مجموعه قرار دارد که بسیار شگفت انگیز است. فوتبال صابونی و لیزر تگ (پینت بال لیزری) از دیگر تفریحات ویژه و هیجان انگیز این پارک هستند. امکانات و تفریحات قسمت بانوان شامل سرسره های مهیج، استخر، سونای خشک و بخار، رودخانه موج، دریاچه متلاطم، زیپ لاین، سالن بازی فیش اسپا، سالن ایروبیک، سالن ماساژ، غار نمک، ترامپولین، فست‌فود، کافی‌شاپ، جویس‌شاپ و پارک کودک می شود. قسمت آقایان نیز همه امکانات قسمت بانوان به علاوه بازی لیزر تگ را شامل می شود.  

ساعت کاری: همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۱ شب

آدرس سرزمین موج‌های خروشان : مشهد، ابتدای جاده شاندیز، سرزمین موج های خروشان

تلفن: 35144006-051 الی 15

مقایسه پارک های آبی مشهد از نظر قیمت

از نظر قیمت بلیت، پارک آبی ایرانیان ارزانترین و پارک ساحلی آفتاب گران ترین قیمت را داراست.

در انتها می توان گفت که اگر قصد سفر به مشهد را دارید برای تهیه بلیط چارتر مشهد به سایت یابکس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *