بهترین زمان سفر به کیش و نکاتی که هرگز نمی دانستید!

نمایی از کشتی کیش
ایران گردی, کیش

آب و هوای کیش به دلیل این که میزان اکسیژن در آن بسیار بالاست آلودگی کمتری نسبت به سایر مناطق ایران دارد، همین امر باعث شده تا کیش به محلی ایده آل برای گردشگران تبدیل شود. برای کسانی که قصد رفتن به کیش را دارند همواره سوالات مختلفی مطرح است. بهترین زمان سفر به کیش چه زمانی است؟ کی بریم کیش؟

در این مقاله قصد داریم تا به مهمترین سوالات شما پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

مناسب ترین فصل برای رفتن به کیش چه زمانی است؟

نمایی زیبا از طبیعت کیش

در هنگام مسافرت به کیش مسئله مهمی که باید در نظر داشته باشید آب و هوای این منطقه است. جزیره کیش دارای رطوبت بسیار بالایی است و بعضی اوقات اختلاف دما در آن به نه درجه می رسد. در این جزیره هیچ گاه دمای هوا به صفر درجه سانتی گراد نخواهد رسید؛ در نتیجه بومی نشینان هوای سرد را در آن تجربه نکرده اند. رطوبت هوا سبب شده است که میزان بارش در آن بسیار بالا باشد. اگر در هنگام بارش باران در جزیره باشید احتمالا از این هوای مطبوع لذت ببرید. کسانی که قصد سفر از طریق اسکله را دارند باید بدانند که هوای طوفانی همراه به بارش باران و وزش باد، مانع از حرکت کشتی ها می شود پس تا زمانی که دریا آرام و آفتابی شود باید منتطر بمانند. حال گاهی اوقات آفتابی شدن هوا مدتی به طول می انجامد؛ در نتیجه باید قبل از سفر به این نکات مهم توجه داشته باشید. هوای کیش در فصول مختلف سال متفاوت است. حتی در هر فصل نیز تغییرات آب و هوایی زیادی رخ می دهد. با این حال بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا کاملا بستگی به هدف شما از بازدید جزیره کیش دارد. برای راحتی کار شما، آب و هوای جزیره کیش را در تمام فصول سال بررسی می کنیم تا بتوانید با توجه به اطلاعات به دست آمده راحت تر تصمیم گیری کنید.

بهترین زمان سفر سفر به کیش از نظر آب و هوا

بهار و نوروز بهترین زمان سفر به کیش از نظر تعطیلات

نمای از ساحل و آسمان آبی کیش

بهار در ایران به دلیل تعطیلات نوروز یکی از فصل های محبوب برای مسافرت است. علاوه بر این، آب و هوای دل انگیز بهار خود عاملی است که افراد را برای سفر کردن ترغیب می کند. اما آیا بهار زمان مناسبی برای سفر به کیش است؟

آب و هوای کیش در فصل بهار بسیار مطبوع است و خبری از باد و بارش های شدید نیست یا مقدارشان بسیار کم است. افراد زیادی فصل فروردین را برای مسافرت به کیش انتخاب می کنند چون هم هوا ملایم تر است و هم رطوبت هوا به درجه زیادی نرسیده است. ولی شما می توانید در فصل اردیبهشت نیز به کیش سفر کنید. در این فصل نیز میزان رطوبت هوا چندان بالا نیست.

انتخاب تابستان با هدف شنا در کیش

غواصی در دریای زیبای کیش

در فصل تابستان، آب و هوای کیش بسیار گرم و مرطوب است. گرمای هوا می تواند حتی به پنجاه درجه سانتی گراد نیز برسد. کسانی که نسبت به گرمای هوا حساس اند باید از سفر به کیش در این فصل خودداری کنند. ولی با این حال عده زیادی از افراد تابستان را برای سفر به کیش انتخاب می کنند. بنظر شما علت این امر چیست؟ برای پاسخ به شما می توانیم بگوییم که در فصل تابستان برای جذب گردشگران جشنواره ها و قرعه کشی های مختلفی برگزار می شود.

زمان برگزاری جشنواره های کیش

جشنواره های کیش

همین طور که قبل تر ذکر کردیم با این که تابستان فصل مناسبی از نظر آب و هوایی نیست اما وجود این جشنواره ها باعث جذابیت بیش تر جزیره شده است. در جشنواره های تابستانی انواع تخفیف ها و قیمت های بسیار ارزان به مسافران عرضه می شود. زمان برگزاری این جشنواره ها معمولا از 15 تیر ماه تا 15 شهریور ماه است. بنابرین فصل تابستان می تواند بهترین زمان سفر به کیش جهت شرکت در جشنواره های کیش باشد. برای شرکت در رویدادهای جزیره مثل کارناوال ها، تائتر، ورزش های آبی، کنسرت و .. می توانید فصل تابستان را برای سفر به کیش انتخاب کنید.

پائیز، بهترین زمان سفر به کیش از نظر تخفیف های مختلف

تصویری از غروب پائیز در کیش

آب و هوا در فصل پائیز چندان قابل پیش بینی نیست. در این فصل رطوبت به میزان 60 درجه سانتی گراد می رسد. در این فصل میزان بارندگی بسیار بالاست و هوا نیز به سرعت تاریک می شود. پس با توجه به این نکات پائیز زمان مناسبی برای سفر به کیش نخواهد بود با این حال عواملی هستند که گردشگران را برای سفر به کیش در فصل پائیز ترغیب می کنند. در روز 20 آبان تخفیف 50 درصدی که به مناسبت روز کیش عرضه می شود فصل پائیز را تبدیل به بهترین زمان سفر به کیش از نظر خرید کرده است. با این که بارندگی در این فصل بسیار بالاست ولی به دلیل مراکز خرید سرپوشیده مشکلی برای خرید کردن به وجود نمی آید و خریداران می توانند به راحتی در هر زمانی خریدهای خود را از بهترین مراکز خرید کیش انجام دهند. فصل پائیز مخصوصا برای کسانی که عاشق خرید هستند بسیار مناسب است. فصل پائیز، ارزان ترین زمان سفر به کیش نیز محسوب می شود زیرا در این فصل قیمت بلیط هواپیما کیش وقیمت هتل که دو عامل مهم در هزینه های سفر به کیش محسوب می شوند بسیار پایین خواهد بود.

فصل زمستان به عنوان بهترین زمان سفر به کیش

تصویری از دریای کیش

در این فصل بسیاری از روزها بارانی است. به دلیل این که بارندگی ممکن استخیلی اتفاقی رخ دهد در نتیجه همواره باید با خود چتر داشته باشید وگرنه به سرعت خیس می شوید. این فصل برای عاشقان آفتاب و گرما توصیه نمی شود. با این حال دمای هوای بسیار ملایم آن، این فصل را تبدیل به یکی از بهترین فصل های سفر به کیش کرده است. درجه حرارت هوا در فصل زمستان بین 9 تا 22 درجه سانتی گراد است. در نتیجه شما می توانید هوای کاملا خنکی را در هنگام خرید کردن تجربه کنید. در روزهای انتهایی سال این هوای خنک به شما اجازه می دهد تا مدت زمان بیش تری را برای لذت بردن از زیبایی ها و جاذبه های مختلف گردشگری کیش داشته باشید.

مناسب ترین زمان سفر به کیش برای تفریح های پرهیجان

پرواز بر فراز کیش

جزیره کیش دارای ورزش های آبی مختلفی همانند قایق سواری، غواصی و … است که از جمله بهترین تفریحات جزیره کیش محسوب می شود. یکی دیگر از ورزش های بسیار هیجان انگیز برای جوانان، پرواز با چتر بر فراز آب های نیلگون کیش است. این گونه ورزش ها مخصوصا در فصل هایی از سال که بارندگی زیاد نیست بسیار مناسب می باشد. پس برای تجربه کردن آن ها می توانید فصل هایی مانند بهار و تابستان را انتخاب کنید. در نتیجه فصل پائیز که در آن بارندگی زیاد است برای تجربه آن ها مناسب نخواهد بود.

بهترین زمان سفر به کیش برای شنا کردن چه زمانی است؟

فصل تابستان

بهترین زمان سفر به کیش از نظر خنکی هوا چه زمانی است؟

پائیز و زمستان

زمان برگزاری جشنواره های کیش چه زمانی است؟

فصل تابستان

بهترین زمان کیش برای تفریحات آبی چه زمانی است؟

فصل بهار و تابستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *