بهترین تفریحات در جزیره کیش

بهترین تفریحات در جزیره کیش
ایران گردی, کیش

جزیره‌ی کیش یکی از بهترین و جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی در استان هرمزگان است. این جزیره از شمال به ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان منتهی شده است. سالانه چیزی بیشتر از دو میلیون توریست به این جزیره سفر می‌کنند. امروز در این مقاله از یابکس تصمیم داریم تا در مورد بهترین تفریحات در جزیره کیش برای شما بگوییم.

پس در ادامه‎ با ما همراه باشید تا هم شناخت بیشتری نسبت به این جزیره داشته باشید و هنگام سفر به این مکان بدانید که چه تفریحاتی می‌توانید داشته باشید.

همه چیز در مورد جزیره کیش

مساحت جزیره‌ کیش حدود ۹۰ کیلومتر مربع و طول آن حدود 45 کیلومتر است. آب و هوای کیش در اکثر مواقع سال گرم و مرطوب است و میانگین دما چیزی حدود ۲۷ درجه سانتیگراد است. دلیل گرمای این جزیره هم به خاطر میزان بالای تبخیر خلیج فارس و رطوبت خیلی بالا در جزیره کیش است.

به دلیل گرمای خیلی بالای این جزیره، بهترین موقع سال برای سفر، فصل بهار و پاییز است که به دلیل بادهای موسمی در این فصول، آب و هوا کمی بهتر و خنک‌تر است. در زمستان هم آب و هوا معتدل است. رطوبت هوا در این فصل به شدت پایین می‌آید. اگر قصد سفر به جزیره‌ی کیش را دارید، بهترین زمان از اواخر پاییز تا اوایل بهار است!

بهترین تفریحات در جزیره کیش

اگر بخواهیم در مورد بهترین تفریحات در جزیره کیش و مکان‌های دیدنی این جزیزه بگوییم، در این مکان به قدری تفریحات متنوع است که با هر بودجه‌ای می‌توانید بهترین اوقات را داشته باشید.

در ادامه 10 مورد از بهترین تفریحات در جزیره کیش را به شما خواهیم گفت.

 غواصی در سواحل خلیج فارس

غواصی در سواحل خلیج فارس

در بخش‎های کم‌‎عمق در جزیره کیش، اگر در مورد غواصی کم تجربه هم باشید، می‌توانید این کار را بدون هیچ تجربه و ترسی امتحان کنید و اوقات هیجان‌انگیزی را داشته باشید. در چند قسمت از جزیره کیش شما امکان غواصی دارید.

اولین گزینه‌ی غواصی برای شما سایت سمبارون است. سایت سمبارون در بخش غربی جزیره کیش، بین جزیره کیش و هندورابی قرار گرفته است. در این ساحل زیبا ریب‌های مرجانی بسیار زیبایی خواهید دید که گونه‌های زیبایی و نایابی از آب‌زیبان را در عمق 10 الی 12 متری خواهید دید.

گزینه‌ی بعدی برای غواصی کشتی یونانی است. عمق غواصی این سایت 5 متر است. با استفاده از پله‌هایی که در آنجا تعبیه شده است، با چند دقیقه شنا کردن، به زنجیرلنگر خواهید رسید.

گزینه‎‌ی آخر برای غواصی در جزیره کیش کلبه هور است. این سایت غواصی بسیار جذاب، در غربی‎‌ترین دماغه در کیش است که بستری صخره‌ایی دارد. با غواصی کردن در این سایت، می‎‌توانید انواع لاک پشت‎ها، صدف‎‌ها، ماهی هامور، ماهی سرخو و دیگر آبزیان را از نزدیک ببینید و لذت ببرید. لازم به ذکر است که عمق غواصی در این سایت، 8 متر است.

 بانجی جامپینگ، شاتل و بنانا

بانجی جامپینگ، شاتل و بنانا

بانجی جامپینگ، شاتل و بنانا هم جزو بهترین تفریحات در جزیره کیش است. برای بانجی جامپینگ دقیقا مثل غواصی به هیچ پیش نیاز برای آموزش و … نیاز نخواهید داشت. با بالا رفتن و ایمن شدن با طناب‎‌هایی کشی استاندارد، از یک ارتفاع مشخصی خود را به پایین می‌اندازید و هیجان زیادی را تجربه خواهید کرد.

نکته‌ی جالب در بانجی جانپینگ در کیش این است که خودتان تعیین خواهید کرد که از چه ارتفاعی قصد پریدن دارید و بر اساس آن کش پرش شما تنظیم خواهد شد.

شاتل و بنانا هم همان‌طور که گفته شد یکی دیگر از بهترین تفریحات در جزیره کیش است. شاتل یک تیوب با سایزهای متنوع است که روی آب می‌‎ایستد که توسط یک قایق، آن را به سمت‌های مختلفی می‌کشاند. انواع مختلفی از شاتل از جمله شاتل تک نفره، شاتل سه نفره، شاتل 5 و 7 نفره است. شاتل بنانا هم 5 تا 7 نفره است، به صورت یک تیوب موزی شکل است که افراد پشت سر هم می‌‎نشینند و قایق‎‌های گازی آنها را با شتاب زیاد بر روی آب می‎‌کشاند.

سافاری و موتورسواری در جزیره کیش

سافاری و موتورسواری در جزیره کیش

اگر به موتورسواری علاقمند هستید، سافاری در کیش را به هیچ عنوان از دست ندهید. در بخش وی آی پی پیست، در مجموعه پارس سافاری، می‎توانید با خودروهای دو دیفرانسیل و چهار محور مثل لندرور، لندکروز و حتی شتر، به گشت و گذار در جزیره کیش بروید و هیجان بالایی را تجربه کنید.

توجه داشته باشید که گشت و گذار در سافاری فقط یک ساعت و نیم و فقط صبح‌ها قابل اجرا است. برای استفاده از این مجموعه باید از روز قبل برای رزرو اقدام کنید!

فلای بورد و کیبل اسکی

فلای بورد و کیبل اسکی

فلای بورد هم یکی دیگر از بهترین تفریحات در جزیره کیش است. فلای بورد جوری ورزش آبی است که باید بتوانید عکس‌‎العمل و تصمیم‌‎گیری خیلی سریع داشته باشید تا بتوانید تعادل خود را هنگام پرواز روی سطح آب حفظ کنید. در واقع باید مثل یک انسان پرنده یا یک شناگر ماهر، ساعت‌‎ها با تخته‌ی فلای بورد پرواز کنید و لذت ببرید.

در مورد کیبل اسکی باید گفت که ایران جزو یکی از مطرح‌‎ترین کشورها در این ورزش است. بزرگترین سایت کیبل اسکی دنیا در جزیره کیش قرار گرفته و اولین سایت اسکی روی آب خاورمیانه را در خود جای دارد.

سایت کیبل اسکی کیش، در یکی از زیباترین نقاط ساحلی کیش با درختان نارگیل، درختان لور قدیمی در کنار آلاچیق های زیبا در طول ساحل، نزدیک اسکله بزرگ تفریحی و پلاژ آقایان قرار گرفته شده و امکانات پارکینگ نیز برای شما عزیزان وجود دارد. این ورزش آسان، ایمن و لذت بخش، مختص تمامی افراد با هر سن و سلیقه ای می‌باشد و همه می توانند از آن لذت کافی را ببرند.

پاراسل و پرواز با گلایدر یکی از بهترین تفریحات در جزیره کیش

پاراسل و پرواز با گلایدر

پاراسل یکی از لذت‌بخش‎‌ترین و بهترین تفریحات در جزیره کیش است. می‌توانید پاراسل سواری را با دوستان و خانواده و چند نفری انجام دهید و کلی لذت ببرید. هیجان این ورزش آبی خیلی بالاست و شما را تا ارتفاعی بین 150-300 متر بالاتر از سطح دریا خواهد برد. شاید در ابتدا کمی احساس ترس کنید ولی به محض اینکه در اوج قرار می‌گیرید و منظره‌ی زیبایی از خلیج فارس و جزیره را ببینید همه چیز را فراموش خواهید کرد و به آرامشی دست نیافتنی خواهید رسید.

پرواز با گلایدر هم یکی دیگر از تجربه‌های لذت‌بخش و بهترین تفریحات در جزیره کیش است که به هیچ عنوان نباید آن را از دست دهید. این ورزش هم تجربه‌‎ای جدید و پرواز در آسمان جزیره کیش و خلیج فارس است. به هیچ عنوان پرواز با گلایدر در جزیره کیش را از دست ندهید!

کشتی تفریحی آکواریوم کیش

کشتی تفریحی آکواریوم کیش

اگر شما علاقمند به محیط زیست و آرامش دریا هستند، پس در هنگام سفر به جزیره کیش، دیدن و استفاده از کشتی تفریحی آکواریم کیش را از دست ندهید! همان‌طور که می‌دانید دریای خلیج فارس محل زندگی انواع مختلفی از آبزیان از جمله مرجان‎‌ها, توتیا, ماهی‌‎های خوراکی و تزئینی, خرچنگ‎‌ها , ستاره دریایی و … است که دیدن از این موجودات در جزیره کیش خالی از لطف نیست!

در این تور تفریحی شما می‌توانید در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس هم از آرامش دریا و هم از صدای موسیقی زنده لذت ببرید و در کنار خوانواده و دوستان خود اوقات شادی را سپری کنید. گشت با شناورهای آکواریومی کیش، معمولا از حدود ساعت ۱۰ صبح شروع می‎‌شود و تا پاسی از شب ادامه دارد.

کایت بردینگ یکی از بهترین تفریحات در جزیره کیش

کایت بردینگ

کایت بردینگ یک ورزش آبی است که ترکیبی از موج سواری و ژیمناستیک است. در این ورزش یک هارنس که توسط کایت بردر پوشیده می‌‎شود، نیرو را از طریق یک لاین قابل کنترل به یک تخته که می‎‌تواند تخته مخصوص کایت بردینگ باشد منتقل می‌کند. خوب است که بدانید ایران یکی از کشورهای ثابت قدم در این رشته‎‌ی ورزشی و جزیره کیش یکی از مقرهای اصلی این بازی در دنیا است.

اگر به دنبال بهترین تفریحات در جزیره کیش هستید، به هیچ عنوان این ورزش هیجان انگیز را از دست ندهید!

پارک بادی مارینا

پارک بادی مارینا

در پارک آبی بادی مارینا کیش می‌توانید به راحتی از وسایل متنوع و جذابی مثل ترامپولین استفاده کنید. می‌توانید با سرسره‌های بزرگ به داخل آب سر بخورید و از بالای سکوهای بادی مارینا با یک پشتک به داخل آب شیرجه بزنید.
اگر به دنبال یک تجربه خوب و عالی از یک تفریح آبی در هوای گرم جزیره کیش هستید، بازدید از پارک آبی مارینا را به هیچ عنوان از دست ندهید!

قلعه وحشت کیش یکی از بهترین تفریحات در جزیره کیش

قلعه وحشت کیش

 همان‌طور که از اسم این مکان مشخص است، قلعه وحشت یک مکان مخوف است که به معنای واقعی کلمه ترس و هیجان را با هم تجربه خواهید کرد. در ابتدای این تور لیدر شما را همراهی و راهنمایی می‎‌کند و دستورالعمل‌های لازم را به شما خواهد کرد.

در طول مسیر در قلعه‌ی وحشت با موانع ترسناکی رو به رو خواهید شد که شما را خواهد ترساند. در مرحله آخر هم یک نفر با یک اره برقی بزرگ دنبال شما خواهد کرد و شما باید بتوانید که بر ترس خود غلبه کنید و راه خروج را پیدا کنید.

برای استفاده از این تفریح حتما باید از قبل بلیط تهیه کنید. این مکان به قدری هیجان انگیز است که روزانه بیش از 100 نفر از این مکان دیدن می‌کنند!

پارک دلفین‌های جزیره کیش

پارک دلفین‌های جزیره کیش

یکی دیگر از بهترین تفریحات در جزیره کیش، بازدید از پارک دلفین‌های کیش است. این مکان اولین دلفیناریوم ایران و یکی از بزرگ‌ترین پارک‎های تفریحی خاورمیانه است. در این مکان شما نمایشی خیره کننده از بازی دلفین‎‌‎ها را خواهید دید.

دلفیناریوم کیش یکی از جذاب‌ترین و پربازدیدترین جاذبه‎‌های این جزیزه است که کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که هنگام سفر به کیش از این مکان دیدن نکند!

چه تفریحات آبی در جزیره کیش وجود دارد؟

اسکوتر زیردریایی، کشتی‌‎های تفریحی، غواصی، فلای بورد، جت اسکی، کریزی بوت، پدل بورد، شاتل و بنانا، کیبل اسکی، کشتی‎‌های آکواریومی، کایت بردینگ، پارک بادی مارینا، ماهی‌گیری، پاراسل

از کجا باید بلیط‌های تفریحی در کیش را خریداری کنیم؟

در اسکله‎‌‎های تفریحی کیش و کلوپ‎های تفریحی مستقر در جزیره می‎‌توانید بلیط‎‌ها و امکانات تفریحات دریایی را خریداری کنید.

آیا تفریحات کیش ایمن هستند؟

بله تمامی این تفریحات با رعایت اصول ایمنی و وجود مربیان با تجربه در اختیار شما قرار گرفته‌اند و می‌توانید با خیال راحت از تمامی این امکانات استفاده کنید.

حال که درباره تفریحات کیش اطلاعات کاملی کسب کردید برای تهیه ارزانترین بلیط هواپیما کیش می توانید به سایت یابکس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *