کشتی یونانی کیش، سازه ای خاموش در آب های خلیج فارس

نمایی از کشتی یونانی کیش
ایران گردی, کیش

شاید شما هم تصاویری از کشتی یونانی کیش را در آب های خلیج فارس دیده باشید. اما اینکه چطور و چگونه این کشتی در این آب ها ماندگار شد، داستان بسیار جالب توجهی دارد که در این مطلب قرار است تا درباره آن صحبت کنیم پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

محل قرار گیری کشتی یونانی

کشتی یونانی از جمله جاذبه های این جزیره است. در سال 1345 و در گرمای شدید مرداد ماه بود که این کشتی در حوالی روستای باغو در گل فرو رفت. کشتی یونانی متعلق به شرکت ویلیام همیلتون است. این کشتی در یکی از شهرهای بزرگ اسکاتلند به نام شهر گلاسگو ساخته شده است.

کشتی یونانی مالکان زیادی را در طی سال های طولانی به خود دیده است تا اینکه سرانجام فردی یونانی کنترل آن را به دست گرفته است. این کشتی وزنی برابر با 7061 تن دارد و طول آن 136 متر است. از این کشتی به اسامی مانند همدان، امپایر ترومپت، کوروش پارسی، کولا اف و نچرالیست یاد می کرده اند. با این که زمان زیادی از به گل نشستن این کشتی می گذرد همچنان حدس های فراوانی درباره علت اصلی آن وجود دارد.

برخی بر این گمان هستند که کشتی متعلق به پرتقالی ها بوده است اما امروزه همه ما می دانیم که این کشتی یونانی است و یکی از آثار تاریخی این جزیره محسوب می شود.

آدرس کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش در میدان غروب و در نزدیکی پارکی ساحلی به همین نام قرار دارد.
آدرس کشتی یونانی روی نقشه:

تاریخچه کشتی یونانی

نمایی از کشتی یونانی کیش

کشتی مورد نظر در هنگام ساخت، وزنی برابر با 7061 تن داشته اما در سال های اخیر به دلیل پوسیدگی از وزن آن کاهش یافته است. وزارت جنگ کشور انگلیس در سال 1943 میلادی این کشتی را خریداری کرده و اسم آن را امپایر ترومپت گذاشته است.

3 سال بعد یک شرکت بخار در لیورپول آن را خریداری کرده و اسم نچرالیست را بر آن نهاده است. سپس بعد از گذشت سیزده سال کشتی توسط ایرانیان لوید لندن خریداری شده و اسم آن را کوروش پارسی گذاشته اند.

شرکت کشتی رانی ایران شش سال بعد آن را خریداری کرده و نام آن را همدان گذاشته است. سرانجام کشتی توسط فردی یونانی خریداری شده و این شخص هم نام کشتی را کولااف گذاشته است.

در یکی از تابستان های داغ جزیره کیش این کشتی در مقابل چشمان متعجب روستاییان این منطقه به گل نشسته است. مالک این کشتی در مدت هشتاد روز تلاش کرده تا این کشتی را از گل خارج کند اما به علت اینکه کشتی وزن بالایی داشته است تمام تلاش ها بی نتیجه بوده و مسافران مجبور شدند تا از کشتی پیاده شوند.

در این کشتی بار نفتی زیادی وجود داشته که مجبور به تخلیه آن شده اند بعد از آن بود که کشتی مورد نظر در این جزیره ماندگار شد.

داستان‌های جالب درباره به گل نشستن کشتی

یکی از داستان های جالبی که درباره این کشتی نقل می شود این است که ناخدای کشتی عاشق یکی از اعضای جزیره شده اما خانواده آن دختر با این وصلت موافق نبوده اند به همین دلیل ناخدا دختر را با خود به کشتی می برد اما به علت به گل نشستن این کشتی ازدواج رخ نمی دهد.

از دیگر داستان هایی که حول این کشتی نقل شده است این است که عده ای معتقدند که مالک کشتی به دلیل ورشکست شدن با ناخدای کشتی هماهنگ کرده تا با به گل نشستن آن از شرکت بیمه خسارات دریافت کند.

همین طور روایت است که به علت اینکه ناخدای کشتی در حالت عادی نبوده و مشروبات الکلی مصرف کرده این حادثه رخ داده است. اما با این حال بیشتر مردم معتقدند که دلیل اصلی به گل نشستن این کشتی، مه آلود بودن این ناحیه بوده و همچنین هیچ فانوس دریایی هم در این منطقه وجود نداشته در نتیجه کشتی به این سمت سوق داده شده است.

تفریحات و جاهای دیدنی اطراف کشتی یونانی

در اطراف کشتی کیش، یک پارک ساحلی با ابعاد شصت هزار متر وجود دارد. از دیگر امکانات این ناحیه می توان به کافی شاپ، مناطق کرایه اسکیت، آمفی تئاتر و رستوران اشاره کرد.

در سال های اخیر به دلیل روند فرسایشی امکان بازدید از داخل کشتی یونانی کیش وجود ندارد. اما همچنان شما می توانید با در دست داشتن یک دوربین عکس کشتی یونانی در کیش را در خاطرات خود ثبت کنید.

هتل های نزدیک کشتی یونانی

هتل 5 ستاره ترنج از جمله هتل های لاکچری جزیره کیش است. این هتل در نزدیکی کشتی قرار دارد. از جمله نکات جالب درباره این هتل این است که هتل مورد نظر هم روی آب و هم در ساحل بنا شده است.

هتل های آبی آن دارای بالکن و کف شیشه ای هستند که باعث شده جلوه زیبایی از دریا در مقابل چشمان شما قرار گیرد. از دیگر هتل های این نواحی هتل صدف، هتل آنا، هتل گامبرون کیش، هتل لوتوس، هتل ویدا، هتل کوروش و هتل پارس هستند. هتل های مورد نظر امکانات خوبی در اختیار مهمانان خود قرار می دهند.

علت بازدید از کشتی کیش

کشتی یونانی کیش

بومیان کیش معتقدند که زمانی که ناخدای کشتی موفق به جابه جایی این کشتی نشده، آن را به آتش کشیده است. با این حال منظره این کشتی که به صورت آرام و خاموش در آب های خلیج فارس قرار گرفته بسیار کمیاب و دیدنی است. در نتیجه برای بازدید از این منطقه و مشاهد غروب کشتی یونانی کیش می توانید رزرو اینترنتی بلیط هواپیما کیش را از سایت یابکس انجام دهید.

کشتی یونانی کیش کجاست؟

کشتی یونانی کیش در میدان غروب و در نزدیکی پارکی ساحل به همین نام قرار دارد.

قیمت بلیط کشتی یونانی کیش چقدر است؟

بازدید از کشتی یونانی کیش کاملا رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *