آکواریوم کیش، پنجره ای به شگفتی های زیر آب

آکواریوم کیش
ایران گردی, کیش

آکواریوم کیش از بزرگ ترین آکواریوم های ایران است که بازدید آن برای کسانی که به دنیای زیر آب علاقه دارند انتخاب مناسبی خواهد بود. مخصوصا کسانی که نمی توانند غواصی کنند اما شوق دیدن دنیای زیر آب را دارند کافی است با تهیه یک بلیط به این آکواریوم سر بزنند! در این مطلب قصد داریم تا درباره آکواریوم کیش اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهیم پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

موجودات دریایی خلیج فارس

در این آب های زلال و شفاف ماهی های رنگارنگی زندگی می کنند. در واقع هنگامی که وارد آب های خلیج فارس می شوید با دنیایی شگفت انگیز از ماهیان و صخره های مرجانی روبه رو می شوید. در نتیجه می توان گفت که این آکواریوم محلی غنی است که در آن انواع ماهی های کم یاب دیده می شود. ماهیان مختلف از نظر شکل و ظاهر بسیار با یکدیگر متفاوت هستند.

بازدید از آکواریوم گروه سنی خاصی ندارد و کلیه افراد می توانند در کنار اعضای خانواده از آن لذت ببرند.

آکواریوم کیش کجاست؟

نمایی از کوسه های آکواریوم کیش

آکواریوم مورد نظر در بخش جنوب شرقی کیش قرار دارد. به علت اینکه این مکان در نزدیکی مرکز شهر است شما می توانید برای رسیدن به آن از انواع وسایل حمل و نقل عمومی مانند ماشین، تاکسی و اتوبوس استفاده کنید. همین طور پارک دلفین ها هم در کنار آکواریوم قرار گرفته است.

آدرس آکواریوم کیش: جزیره کیش، بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر
ساعت کاری آکواریوم کیش: شنبه تا پنجشنبه از هشت صبح تا هشت شب
قیمت بلیط آکواریوم کیش: قیمت بلیط در سال گذشته 95 هزار تومان بوده است.

خبر خوب این است که اگر شما به آکواریوم سر زدید می توانید به پارک دلفین و پارک ساحلی سمیرغ هم بروید. زیرا این دو پارک در حوالی این مکان قرار دارند. پارک دلفین در یک کیلومتری و پارک سیمرغ در دو کیلومتری آن قرار گرفته اند. این آکواریوم همین طور در فاصله دوازده کیلومتری از فرودگاه بین المللی کیش واقع شده است.

معرفی آکواریوم کیش

بازدید از آکواریوم کیش

در این آکواریوم نه تنها ماهی های کمیاب بلکه انواع کوسه نیز نگهداری می شود. در این مجموعه 2 آکواریوم، پنجاه و 20 هزار لیتری وجود دارند که آکواریوم 50 هزار لیتری مخصوص نگهداری کوسه ها و موجودات بزرگ تر است. در این ساختمان همچنین تعدادی پرنده و حیواناتی مانند مار و تمساح هم نگهداری می شوند.

در نوع کوچکتر آن نیز ماهی های زینتی زندگی می کنند و در آن آکوایوم هفتاد نوع مختلف نگهداری می شوند. در این آکواریوم ها همین طور صد گونه خزنده نیز زندگی می کنند که از جمله آن ها می توان به سوسمار ایگوانا، ماربوآ، عقرب سیاه، مار پرنده تایلند و … اشاره کرد. از دیدنی ترین بخش های این آکواریوم لاک پشت های دو متری آن است

جاهای دیدنی نزدیک آکواریوم

همان طور که قبلا هم گفتیم پارک دلفین در حوالی این مجموعه است. باغ پرندگان هم در همین پارک قرار گرفته است. یکی دیگر از پارک های این ناحیه پارک آهوان است که در خیابان فردوسی واقع شده است.

مراکز خرید نزدیک آکواریوم کیش

چندین مرکز خرید در حوالی این ناحیه وجود دارند که بعد از سر زدن به آکواریوم می توانید خریدهای خود را از آن ها انجام دهید. مرکز خرید مروارید و پانیذ دو مورد از این بازارها هستند که تقریبا در شش کیلومتری این مجموعه قرار گرفته اند.

از دیگر فروشگاه های این ناحیه می توان به مراکز خرید دیپلمات و مرکز خرید سارینا در بخش شمالی این مجموعه اشاره کرد. این مرکز خرید تقریبا چهار کیلومتر از آکواریوم فاصله دارد.

کشتی‌ آکواریوم کیش

با اینکه در جزیره کیش می توانید با غواصی به دیدن دنیای زیرآب بروید اما به هر حال کسانی هستند که امکان غواصی در زیر آب را ندارند. به همین منظور کشتی آکواریوم کیش می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. با تهیه بلیط کشتی آکواریوم شما می توانید مستقیما به دیدن ماهی ها در زیستگاه طبیعی آن ها بروید. در این کشتی ها پنجره و کف از شیشه درست شده، در نتیجه شما می توانید به راحتی موجودات دریایی مانند لاک پشت ها، ماهی ها و گیاهان را مشاهده کنید.

کشتی آکواریوم کیش تا عمق دو و نیم متری وارد آب دریا می شود. در حین گشت و گذار زیر آب می توانید از پخش موسیقی زنده هم لذت ببرید. کشتی های طوطیا و گردشگر از جمله کشتی هایی هستند که شما می توانید به عنوان کشتی آکواریوم استفاده کنید.

هزینه بلیط کشتی آکواریوم: 142 هزار تومان

ساعت کار آکواریوم کیش چه زمانی است؟

از شنبه تا پنجشنبه در ساعات هشت صبح الی هشت شب.

قیمت بلیط آکواریوم کیش چه قدر است؟

قیمت بلیط در سال گذشته 95 هزار تومان بوده است.

چند نوع گونه در آکواریوم کیش زندگی می کنند؟

70 نوع ماهی تزئینی به همراه کوسه و سایر ماهی های بزرگ

اگر قصد دیدن آکواریوم را دارید برای تهیه بلیط چارتر کیش می توانید به سایت یابکس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *