معرفی روستای باغو کیش

روستای باغو کیش
ایران گردی, کیش

روستای باغو از دیگر روستاهای قدیمی کیش است. روستای باغو نیز محلی مناسب برای اطلاع از نحوه زندگی بومیان کیش و آداب و رسوم آن ها است. اگر علاقمند به کسب اطلاعاتی درباره این روستا هستید با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

جزیره کیش و روستای باغو

جزیره کیش را در زمان های گذشته جزیره قیس نیز می نامیده اند. به دلیل اینکه هزینه های سفر خارجی در سال های اخیرا بسیار افزایش یافته است در نتیجه سفر به مناطق جنوبی کیش مخصوصا کیش و قشم بیشتر شده است. در این میان علاوه بر شگفتی های این مکان وجود مراکز خرید، تفریحات آبی و سواحل کیش باعث شده تا به مقصدی جذاب تبدیل شود.

نام گذاری روستای باغو

جالب است که بدانید باغو در واقع نام پیرزنی صد ساله است که در هنگام تصرف کیش توسط پرتقالی ها در این مکان زندگی می کرده است.

روستای باغو کجاست؟

نمایی از شتر در روستای باغو

روستای باغو در جنوب غربی جزیره قرار دارد. کشتی یونانی نیز در نزدیکی این روستا قرار دارد پس می توانید هنگام سفر به باغو به این اثر تاریخی نیز سر بزنید. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم جاده روستای باغو بعد از میدان غروب کیش قرار دارد.

روستای باغو در گوگل مپ

جاهای دیدنی روستای باغو

عده زیادی به جهت تفریح و گردش به کیش سفر می کنند اما سر زدن به مناطق قدیمی و بومی کیش هم می تواند تجربه ای جالب باشد. مخصوصا روستای باغو که محلی مناسب برای کسب آرامش و به دست آوردن دوباره انرژی است. در این روستا درختان قدیمی، مسجدهای تاریخی و بناهایی وجود دارند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

مسجد تاریخی روستای باغو

مسجد النبی (ص) مهمترین بنای تاریخی این روستا است. قدمت این مسجد به سال 980 هجری باز می گردد. این مسجد معماری قابل توجهی دارد که در نتیجه آن را برای گرفتن عکس یادگاری مناسب کرده است. دیوارهای مسجد باغو کوتاه است به گونه ای که شما می توانید از بیرون به نمای داخلی آن دید داشته باشید. وجود یک مناره نیز جلوه این مسجد را زیباتر کرده است.

پارک دلیران روستای باغو

طبیعت روستای باغو کیش

درخت لور در روستای باغو کهنسال ترین درخت این منطقه است. این درخت یکی از گونه های نادر در سرتاسر دنیا هم محسوب می شود. برگ های این درخت به صورت بیضی شکل هستند و این درخت از خانواده درخت انجیر به شمار می رود. درخت لور در شهرهای زیادی از ایران دیده می شود همین طور باید گفت که میوه درخت لور قرمز رنگ است و از فندق اندکی بزرگ تر است. پارکی به نام دلیران در نزدیکی این روستا قرار دارد که مساحتی برابر با شصت هکتار دارد.

همین طور باید گفت که به دلیل وجود آبشخورهایی برای آهوهای این منطقه وجود این حیوانات در این روستا افزایش یافته است.

آب هوا جزیره کیش و روستای باغو

روستای باغو هم همانند خوده جزیره از آب و هوای گرم و شرجی برخوردار است. در این میان زمستان ها در این روستا ملایم تر است و حتی گاهی ممکن است با بارش باران های سیل آسا هم همراه باشد. در نتیجه اگر قصد سفر به جزیره کیش در فصل زمستان را دارید می توانید برای تهیه بلیط هواپیما کیش به سایت یابکس مراجعه کنید.

بهترین زمان برای بازدید از روستای باغو

در تابستان دمای هوا بسیار بالا است و رطوبت هوا گردشگران را کلافه می کند بنابرین سفر به این منطقه از اواخر پاییز تا اوایل بهار بهترین موقع از سال خواهد بود.

مردم روستای باغو

شمار کسانی که در این روستا زندگی می کنند چندان بالا نیست و شغل اکثر آن ها دامداری و کشاورزی است. همین طور دامداری باعث شده تا گوشت مورد نیاز مردم شهر نیز تامین شود در نتیجه درآمد مناسبی از این شغل عاید آن ها می شود.

تولید عسل نیز از دیگر مشاغل روستاییان است که با فروش عسل به گردشگران باعث رونق بیشتر روستا شده اند. چادرهای سیاه رنگی در این روستا وجود دارند که مردم محلی در آن ها به پخت نان و برگزاری جشن های مختلف می پردازند.

کلام آخر

در پایان این مطلب می توان گفت که اگر به کیش سفر کردید بهتر است سری هم به روستای باغو بزنید تا از نزدیک با زندگی مردم محلی بهتر آشنا شوید و هم از خوردن عسل های خوشمزه آن لذت ببرید.

آدرس روستای باغو کجاست؟

روستای باغو در جنوب غربی جزیره قرار دارد.

جاذبه های دیدنی روستای باغو کدامند؟

مسجد النبی (ص)، پارک دلیران، درخت لور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *