بهار کجا سفر کنیم؟

نمایی از گل های بهار
ایران گردی, جاذبه های گردشگری

بهار به دلیل آب و هوای مناسبی که دارد بهترین زمان برای سفر به شمار می رود و بسیاری از افراد دوست دارند که در این موقع از سال به گشت و گذار در طبیعت بپردازند. بنابرین برای اطلاع از بهترین زمان سفر در بهار با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

بهترین مکان ها برای سفر در بهار

شهرهایی که در قسمت شمال ایران هستند، مانند تبریز در فصل بهار همچنان اندکی از سرمای زمستان را دارند. اما شهرهای جنوبی ایران آب و هوای معتدلی در این موقع از سال دارند.

جزیره کیش

جزیره کیش

فصل بهار زمان بسیار مناسبی برای سفر به کیش است. در این موقع از سال گردشگران زیادی به این جزیره سفر می کنند. بهترین فصل برای سفر به کیش فصل فروردین و اردیبهشت است.

از جاذبه های تفریحی کیش می توان به انواع تفریحات آبی مثل جت اسکی، غواصی و اسکوتر اشاره کرد. همین طور شما می توانید در این جزیره کنسرت های مختلف و جنگ های شبانه را هم تجربه کنید.

شیراز

شیراز

شهر شیراز با فرهنگ هزارساله خود بهترین مکان برای سفر در بهار در ایران است. برای دیدن همه جاهای دیدنی شیراز بهتر است، زمان کافی به مسافرت خود اختصاص دهید.

از جمله جاذبه های تاریخی شیراز می توان به نقش رسم، تخت جمشید، حمام وکیل، باغ ارم، حافظیه و … اشاره کرد. چندین باغ زیبا هم در شهر شیراز وجود دارند که از جمله آن ها می توان به باغ دلگشا، باغ عفیف آباد شیراز و باغ پرندگان شیراز اشاره کرد.

اصفهان

اصفهان

اصفهان هم همانند شیراز شهری با فراز و نشیب تاریخی است که زمانی محل سلطنت شاه عباس بوده است. این شاه صفوی در زمان پادشاهی خود مکان های زیادی در این شهر ایجاد کرده است که هم اکنون بسیاری از آن ها شهرت جهانی دارند. همین طور این شهر محل زندگی دین های مختلف مانند ارامنه و مسیحی بوده که باعث شده یادگارهایی از آن ها هم در این شهر باقی بماند.

جاهای دیدنی اصفهان شامل میدان نقش جهان، مسجد امام اصفهان، پل خواجو، سی و سه پل، باغ پرندگان اصفهان، کاخ چهلستون اصفهان و … می شوند. برای سفر به شهر اصفهان می توانید، بلیط هواپیما اصفهان را از وب سایت یابکس خریداری کنید.

مقاصد خنک ایران برای سفر در بهار

گیلان

گیلان

در فصل بهار اکثرا شهرهای شمالی ایران هوای خنکی دارند و بهتر است تا همراه خود لباس های گرم داشته باشید. با این حال در این موقع از سال طبیعت به طرز زیبایی شکوفا شده، در نتیجه می تواند از گشت و گذار در گیلان لذت ببرید. از شهرستان های این استان می توان به رشت، بندرانزلی، فومن و ماسال اشاره کرد.

شما می توانید با قدم زدن در کنار دریا یا رفتن به دل جنگل خاطرات زیبایی را برای خود رقم بزنید.

اردبیل

شهر اردبیل

شهر اردبیل در طول بهار سردتر از سایر شهرها است، با این حال طبیعت دل انگیز این شهر آن را به مقصدی مناسب برای سفر در بهار تبدیل کرده است. شهر مورد نظر آب های زیرزمینی و همچنین دشت های سرسبزی دارد. بسیاری از افراد برای کاهش دردهای خود از این آب ها استفاده می کنند.

مشهد

مشهد

افراد زیادی هم علاقه دارند تا از هوای بهار استفاده کرده و به شهر مشهد سفر کنند. این شهر زیارتی و تفریحی از محبوب ترین مقاصد گردشگری است. از جمله جاهای دیدنی مشهد می توان به کوه سنگی، شاندیز، آرامگاه فردوسی، باغ گیاه شناسی و طرقبه اشاره کرد.

دشت دریاسر

دشت دریاسر

این دشت در بخش غربی مازندران قرار گرفته است و زیبایی آن به حدی است که آن را بهشت ایران می نامند. در بهار دشت دریاسر به رنگ زرد درخشانی در می آید. چشمه های این ناحیه علت اصلی سرسبزی این منطقه هستند.

آبشار آسیاب خرابه

آبشار آسیاب خرابه

این شهرستان در آذربایجان شرقی واقع شده است. در این بخش از ایران آبشارهای زیادی وجود دارند و سطح آن ها توسط خزه هایی پوشیده شده که باعث می شود زیباتر بنظر برسند.

این آسیاب در گذشته توسط مردم بومی استفاده می شده تا اینکه به دلیل خرابی نام آسیاب خرابه روی آن گذشته شده است. آسیب خرابه ده متر ارتفاع دارد و هوا و مناظر اطراف آن بسیار دل انگیز است.

باغ گیاه شناسی کرج

باغ گیاه شناسی کرج

باغ گیاه شناسی کرج یکی از باغ های زیبا در البرز است. در این باغ قسمت های مختلفی مانند آمفی تئاتر، رستوران، قفس پرندگان، آبشار و گل های رز دیده می شوند.

فرش گلی در این باغ وجود دارد که وسعت آن در حدود 2700 متر مربع است و در این فرش انواع گل های پوششی و دائمی کاشته شده است. جالب است که بدانید گل های موجود در این فرش با توجه به تغییر فصل جایگزین می شوند.

کرمانشاه

شهر کرمانشاه

این شهر منطقه ای کوهستانی در ایران به شمار می رود و طبیعتی سرسبز دارد. از جاذبه های استان کرمانشاه می توان به دشت ها و گونه های گیاهی آن اشاره کرد.

مناطق گردشگری ایران در فصل بهار کدامند؟

اردبیل، مازندران، مشهد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *