در تابستان به کجا سفر کنیم؟

تابستان
ایران گردی, جاذبه های گردشگری

تعدادی از شهرهای ایران هستند که در تابستان آب و هوای بسیار مناسب و دلپذیری دارند. بنابرین می توانند مقصد گردشگران قرار گیرند. در این مطلب قصد داریم تا بهترین شهرها را برای سفر در تابستان به شما معرفی کنیم. با مجله گردشگری همراه باشید. برای خرید بلیط هواپیما می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

عده زیادی از مسافران در تابستان شهرهای شمالی را انتخاب می کنند، اما باید بدانید که بخش های بکری در ایران وجود دارند که هم دمای خوبی در تابستان دارند و هم از شلوغی در آن جا خبری نیست.

شهرها و روستاهای خنک ایران در سفر تابستانی

چهارمحال و بختیاری

شهرکرد

شهرکرد

شهرکرد به دلیل اینکه در بلندترین ارتفاعات ایران قرار گرفته است، به بام ایران هم معروف است. این شهر در فصل زمستان دمای بسیار سردی دارد و در تابستان دمای آن ملایم است. از جمله بخش های دیدنی این شهر می توان به پارک جنگی تهلیجان، قلعه تاریخی جونقان ، مسجد اتابکان و پارک لاله اشاره کرد.

کوهرنگ

این شهرستان به دلیل وجود چشمه های آب معدنی، منطقه ای بسیار زیبا در ایران به شمار می رود و آب و هوای خوبی هم در فصل های گرم سال دارد. اگر اهل گشت و گذار در طبیعت هستید، حتما سری به این مکان بزنید.

مکان های دیدنی کوهرنگ شامل چشمه کوهرنگ، دشت لاله های واژگون، آبشار شیخ علی خان و … می شوند.

کردستان

کردستان سرزمینی با آب و هوای دلنشین است و مقصدی مناسب برای سفر در تابستان به شمار می رود. از جمله جاذبه های دیدنی کردستان می توان به عمارت خسروآباد، قلعه امام مریوان، چنگیز قلعه، پل گاران و … اشاره کرد.

در هنگام گردش در کردستان بهتر است سری هم به استان سنندج و بانه بزنید. پوشیدن لباس کردی از جمله فرهنگ های این منطقه به شمار می رود.

تهران

فیروزکوه

فیروزکوه

فیروزکوه یکی از بخش های تهران است که به دلیل طبیعت سرسبز و زیبای آن از مناطق گردشگری این ناحیه به شمار می رود. متوسط دما در این ناحیه در طول سال 8 درجه است. از جاذبه های دیدنی فیروزکوه می توان به تنگه واشی، غار بورنیک، چشمه آب معدنی خمده، قلعه لاجورد، دریاچه آهنک و … اشاره کرد.

دماوند

شهر دماوند هم همانند فیروزکوه از شهرستان های تهران است. این شهر از قدیمی ترین شهرهای ایران به هم به شمار می آورد و در شعرها و اسطوره ها از آن یاد شده است. در واقع قله دماوند باعث نام گذاری این شهر شده است.

از جمله جاذبه های دیدنی دماوند می توان به دریاچه تار، مسجد جامع عتیق دماوند، چشمه سیاه سنگ، چشمه اعلا و دژ گل خندان اشاره کرد.

لرستان

لرستان

لرستان استانی شگفت انگیز با جاذبه های دیدنی بی شمار محسوب می شود که از جمله آن ها می توان به دریاچه گهر، دره خزینه، آشار بیشه و تنگه هلت پلدختر اشاره کرد. این منطقه خوش و آب و هوای محلی مناسب برای سفر در تابستان محسوب می شود. هر کدام از شهرهای این استان تاریخ ویژه خود را دارند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

استان اردبیل

اردبیل

اردبیل

اردبیل مرکز این استان است و از آن جا که در شمال غربی کشور قرار گرفته آب و هوایی سردسیر در فصل زمستان دارد. اما دمای هوا در فصل تابستان بسیار مناسب است، در نتیجه آن را به مقصدی ایده آل برای گردشگری تبدیل کرده است.

از جمله جاذبه های دیدنی اردبیل می توان به دریاچه شورابیل، جنگل فندقلو، موزه مردم شناسی، پل هفت چشمه و … اشاره کرد. غذاهای معروف اردبیل هم شامل آش میوه، باستیرما پلو و آش دوغ می شود.

سرعین

سرعین هم در استان اردبیل قرار گرفته است. این شهر هم آب و هوای مطبوعی در طول تابستان دارد. این ناحیه به دلیل آبگرم های خود بسیار مشهور است، درنتیجه می توانید برای آب درمانی به این منطقه سفر کنید.

غذاهای معروف سرعین شامل آش دوغ، حلوای سیاه، سرشیر و .. می شوند. از جاذبه های سرعین می توان به پیست اسکی آلوارس، مجتمع آب درمانی سبلان، چشمه و آبشار گورگور و دره گلستان اشاره کرد.

کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد

این استان در رشته کوه های زاگرس قرار گرفته و طبیعتی بکر دارد. همچنین از نقاط قوت این ناحیه این است که طبیعت دست نخورده ای دارد. از زیبایی های این ناحیه می توان به آبشار یاسوج، دریاچه برم الوان و … اشاره کرد. این ناحیه به دلیل ارتفاعات سرسبز و دریاچه های خود معروف است.

کوه گل دنا

این کوه در بخشی از استان کهگیلویه قرار گرفته و به خاطر چشمه های آب معدنی خود شهرت زیادی دارد. طبیعت این ناحیه در تابستان با گل های زیبا و پرندگان مهاجر مانند اردک کله سبز، لک لک و مرغابی بسیار شگفت انگیز خواهد بود. از سایر جاذبه های این منطقه می توان به لاله واژگون و چشمه سرد آن اشاره کرد.

مازندران

مازندران

آلاشت

این شهر در سوادکوه قرار گرفته است و دمای بسیار خنک و دلپذیری دارد. آلاشت منظره ای زیبا از جنگل و ابرهای در ارتفاعات خود دارد. علت اسم آلاشت به دلیل وجود عقاب هایی است که در منطقه زندگی می کنند. از مکان های دیدنی آلاشت می توان به موزه مردم شناسی، آبشار گزو، معبد دختر پاک، روستای لیند و … اشاره کرد.

فیلبند

این روستا یکی از بخش هایی است که در ارتفاعات مازندران واقع شده و هنگامی که در این بخش از ایران می ایستید، منظره ای رویایی از ابرها در مقابل چشمان شما قرار می گیرد. علت نام گذاری اسم این روستا این است که قسمت هایی در ارتفاعات آن وجود دارند که عبور را از آن مشکل کرده، در نتیجه از کلمه فل به معنی خستگی و بند به معنی نتوانستن استفاده شده است.

البته در فصل سرد سال تقریبا کسی در این روستا زندگی نمی کند و دوباره هنگامی که بهار به روستا باز می گردد و همه جا سرسبز می شود، مردم به خانه های خود باز می گردند. در این روستا چشمه های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها برای درمان کلیه درد مفید است.

خراسان شمالی

خراسان شمالی

بجنورد

این شهر در کوهپایه واقع شده و بزرگ ترین شهر این استان به شمار می رود. دمای هوای بجنورد در بیشتر فصل های سال خنک است و منطقه ای سرسبز به شمار می رود. از جمله جاذبه های دیدنی بجنورد می توان به عمارت آیینه خانه مفخم، بند خاکی عبدل آباد، گردشگاه بش‌ قارداش، عمارت آیینه‌ خانه مفخم و … اشاره کرد.

آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی

تبریز

تبریز شهری سردسیر در آذربایجان شرقی است و بهترین مقصد گردشگری برای سفر در تابستان به شمار می رود. این شهر تاریخی از قدیم الایام تا هم اکنون، صحنه های تاریخی زیادی را به چشم خود دیده است. از جاذبه های دیدنی تبریز می توان به برج ساعت تبریز، مسجد کبود، تالاب قوری گل، ارگ تبریز، باغ فتح آباد تبریز، ارگ علیشاه و … اشاره کرد.

کندوان

کندوان

کندوان روستایی در استان آذربایجان شرقی است که نزدیک به 7 هزار سال پیش در این ناحیه به وجود آمده است. این روستا به دلیل اینکه در دامنه یک کوه قرار گرفته است، باعث شده تا خانه ها شکلی صخره ای داشته باشند.

همین دلیل هم باعث شده تا دمای هوا در این منطقه سرد باشد، اما تابستان ها دمای هوا دلپذیر است، پس مقصدی مناسب برای سفر به شمار می رود. ناگفته نماد که عسل کندوان هم بین گردشگران بسیار محبوب است.

گلستان

گلستان

شهر گرگان از جمله دیدنی ترین بخش های شمال کشور به شمار می رود. در این شهر شما می توانید جنگل، شوره زار، تالاب، چمنزار، کوه و دشت را در کنار هم داشته باشید. از جاذبه های دیدنی این منطقه می توان به آبشار شصت کلاته، باغ روس‌ها، طبیعت سردانسر و جنگل ناهارخوران اشاره کرد.

گیلان

ماسوله

ماسوله زیباترین روستای استان گیلان است و مقصدی مناسب برای سفر در تابستان به شمار می رود. آب و هوای این ناحیه در تابستان ها خنک و در زمستان ها سرد است. این روستا در بخشی از ارتفاعات استان قرار گرفته است و جنگل بسیار زیبایی دارد. صنایع دستی این ناحیه هم بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارند.

ماسال

این شهر نیز در استان گیلان واقع شده و طبیعت ییلاقی زیبایی دارد. روستای اولسبلنگاه در بخش جنوبی ماسال قرار گرفته و با رفتن به این روستا می توانید، تجربه بنظیر قدم زدن روی ابرها را تجربه کنید.

آذربایجان غربی

ارومیه

ارومیه

متوسط دمای این شهر در طول سال ده درجه سانتی گراد است. بنابرین مقصدی مناسب برای سفر در تابستان به شمار می رود. جاذبه های دیدنی ارومیه شامل کلیسای ننه مریم، دریاچه مارمیشو، برج سه گنبد، آبشار شملکان و … می شود. همین طور غذاهای این ناحیه شامل کوفته، آش ماست و اماج می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *