علت سکه انداختن در آبنما

انداختن سکه در آب
اخبار گردشگری, دانستنی های سفر

احتمالا در فیلم های بسیاری دیده اید که مردم گاهی سکه ای را در یک آبنما پرتاب می کنند. اما علت سکه انداختن در آبنما چیست؟ برای رسیدن به جواب سوال خود با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور می توانید برای خرید بلیط هواپیما به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

همیشه پرتاب سکه نشانه ای از شانس و آینده روشن بوده است. به همین دلیل اگر کسی خواسته و آرزویی دارد می تواند سکه را در آب پرتاب کند.

سکه انداختن در آبنما در هند

مردم سرزمین هند معتقدند که رود و چشمه مکانی مقدس محسوب می شود. در نتیجه پرتاپ شیء ارزشمندی مانند سکه می تواند باعث ایجاد خوش شانسی بشود. حتی در حین مسافرت هم اگر قطار از کنار رودی گذر کند، مسافران قطار داخل آن سکه پرداخت می کنند تا آرزوی آن ها برآورده شود. در فواره و حوض هم این قضیه صدق می کند.

اگر بخواهیم این قضیه را از زاویه ای دیگر بررسی کنیم. در هر بار که قطار از کنار رودی عبور می کند، مردم به داخل آن سکه پرتاپ می کنند. چنانچه قطار 50 بار از کنار رودخانه رد شود و صد نفر به داخل آن سکه پرتاب کنند تعداد سکه ها به 5 هزار عدد می رسد که این مورد هم برای رودخانه مضرر خواهد بود و هم برای اقتصاد کشور.

سکه انداختن در آبنما در اروپا و افریقا

رسم سکه انداختن در آبنما برای جوانان این کشورها در پاره ای از ابهام قرار دارد و به درستی از دلیل آن با خبر نیستند. اما اکثر مردم این کار را برای برآورده شدن آرزوهای خود انجام می دهند. یکی از چشمه های اروپا به اسم چشمه آرزو معروف است و در سال 2006 سه میلیون پوند سکه در آن شمارش شده است.

تاریخچه پرتاب سکه در آب

راز انداختن سکه در آب

هندیان در زمان های قدیم به شغل کشاورزی مشغول بوده اند. از همین رو قسمت اعظمی از زندگی آن ها به رودخانه ها بستگی داشته است. مردم به منظور تمیزی آب سکه هایی مسی به داخل آن می انداخته اند و آرزوی سلامی داشته اند.

این سکه های مسی باعث تمیز کردن و خالص کردن آب رودخانه ها می شده است. همچنین مس موجود در آب برای سلامتی انسان هم مفید بوده است. به همین دلیل مردم تصور می کردند که آرزوی آن ها برآورده شده و آب رودخانه تمیز گشته است، همین قضیه باعث ادامه این کار شده است.

حاکمان هم با انداختن سکه داخل آب آرزوی تدام سلطنت خود را داشته اند. در کشورهای اروپایی و آفریقایی مردم همواره در تلاش برای پیدا کردن آب تمیز بوده اند و هنگامی که موفق به کشف آب می شده اند، برای تشکر از خدا سکه ای را به داخل آب می انداخته اند تا به این روش باعث افزایش برکت چشمه بشوند.

در انگلستان چاهی مشهور به اسم کاونتینا وجود دارد که به الهه ای رومانیایی متعلق بوده است و مردم در آن زمان برای گرامیداشت الهه سکه هایی را به داخل چاه می انداخته اند که بعدها تقریبا شانزده هزار سکه از این چاه کشف شد و همه آن ها متعلق به دوره های مختلف تاریخی بوده اند.

پرتاب کردن سکه در آب

از دیگر چشمه های معروف چشمه ای در ایتالیا است که افراد زیادی به داخل آن سکه پرت می کنند. مردم اعتقاد دارند در صورتی که از پشت سر  و با دست راست موفق به انداختن سکه در داخل آب شوند، آرزوهای آن ها برآورده می شود. این قضیه باعث شده تا سکه های زیادی در داخل چشمه جمع شوند.

مضررات انداختن سکه در آب

سکه هایی که امروزه در هند ساخته می شوند، مواد سمی در خود دارند که در صورت حل شدن در آب باعث ایجاد بیماری های خطرناکی می شود و یکی از آن بیماری ها سرطان است. در سایر کشورها هم موادی در سکه ها وجود دارند که می توانند باعث آلوده کردن رودخانه بشوند، پس بهتر است که این رسم نابه جا کم کم از بین برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *