معرفی پارک موج های آبی مشهد

پارک موج های آبی مشهد
ایران گردی, مشهد

شهر مشهد و حرم مقدس امام رضا (ع) از مهمترین مناطق گردشگری ایران است. هنگامی که به مشهد سفر می کنیم، نیت و هدف اولیه ما زیارت این امام بزرگوار است، با این حال مناطق تفریحی متعددی در این شهر وجود دارند که می توانید از آن ها لذت ببرید. یکی از این مناطق پارک موج های آبی مشهد است.

این شهر دارای 4 پارک آبی است، اما سرزمین موج های آبی مشهد در رتبه اول قرار دارد. در این مقاله از مجله گردشگری علی‌بابا قرار است، سوار بر موج‌های خروشان شده و هیجانی وصف‌ناپذیر را تجربه کنید. برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما مشهد به پنل رزرواسیون سایت یابکس مراجعه کنید.

معرفی مجموعه سرزمین موج های آبی مشهد

پارک آبی موج های آبی مشهد، جزو چهار پارک آبی مشهد به شمار می رود. این مجموعه در سال 1386 تاسیس شده است. این پارک آبی جزو بزرگ ترین پارک های آبی ایران است. پارک مورد نظر سبب شده تا افراد زیادی به قصد بهره بردن از لذت و تفریح به مشهد سفر کنند.

مجموعه مورد نظر وسعتی برابر با بیست و سه هزار متر مربع دارد. این مرکز تفریحی ابتدا قسمت ویژه ای برای بانوان نداشته که چندین سال بعد آن بخش هم اضافه شده است، در نتیجه هم اکنون دو گروه آقایان و بانوان می توانند از این مجموعه به صورت هم زمان و در بخش های جداگانه از آن استفاده کنند.

یکی از وسایل بازی این پارک به اسم سرسره تاپسی توروی چندین سال پیش به عنوان برترین سرسره آبی دنیا انتخاب شده است. انواع امکانات سرزمین موج های آبی شامل موارد زیر می شود.

سرزمین موج های آبی مشهد

سرسره تویستر

حمام ترکی

جکوزی سرد و گرم

سرسره تورنادو

چاله فضایی

سرسره سوپر لوپ

سرسره‌های جت موج، پیچشی و آهسته

تیوب ‌سواری

سقوط آزاد

رودخانه خروشان و آرام

سونای بخار و سونای خشک

سرسره تاپسی توروی

تفریحات پارک موج های آبی مشهد

لازم به ذکر است که کودکان هم می توانند از این مجموعه استفاده کنند و برای آن ها یک قسمت ویژه در نظر گرفته شده که می توانند در آن به تفریح بپردازند. به همین دلیل کسانی که به صورت خانوادگی به این مرکز تفریحی مراجعه می کنند، می توانند کودکان را هم همراه خود بیاورند.

در این مرکز بخشی به اسم آکوآپلی وجود دارد که مخصوص رده سنی سه تا ده سال است. سالنی که برای آقایان فراهم شده است، همه امکانات ویژه گفته شده را دارد.

انواع استخرها در پارک موج های آبی مشهد

اگر به این پارک مراجعه کردید، بهتر است تا ابتدا استخر موج را امتحان کنید. این استخر طولی به اندازه چهل متر دارد. همین طور برای ایجاد لذت بیشتر دستگاه هایی در استخر قرار داده شده که می توانند انواع موج های مصنوعی را ایجاد کنند. چندین استخر دیگر هم وجود دارد که می توان در آن ها به شنا پرداخت.

سرسره‌های مجموعه پارک موج های آبی مشهد

سرسره تورنادو: این سرسره 14 متر است. دلیل انتخاب این اسم به خاطر طوفان تورنادو است. بهتر است این سرسره را همراه با چند نفر تجربه کنید تا بتوانید تجربه هیجان انگیزتری داشته باشید.

سرسره موج: استخر موج، سرسره ای هم به همین نام دارد که چهارده متر ارتفاع آن است. برای لذت بردن از این تفریح باید از یک تیوب استفاده کنید. در هنگام سر خوردن در استخر چندین موج به تیوب شما برخورد خواهند کرد که باعث چرخش سریع آن می شود.

سرسره آهسته: این سرسره ها از آن جا که پیچ و تاپ زیادی خورده اند، باعث می شود تا قادر به حدس مسیر بعدی چرخش خود نباشید. در نتیجه همین قضیه باعث هیجان بیشتر سرسره خواهد شد.

سرسره سوپرلوپ: این وسیله بازی ارتفاعی برابر با چهارده متر دارد، اما طول آن از سرسره موج کمتر است. در این سرسره هم شما با سرعت زیادی مسیر سرسره را طی خواهید کرد.

سرسره سقوط آزاد: سرسره مورد نظر همانند سایر سرسره ها چهارده متر است. همچنین در این وسیله یک راهنما برای شما در نظر گرفته شده که باعث می شود، شما به درستی داخل یک محفظه وارد شوید. بعد از اینکه به داخل محفظه وارد شدید، کسی که مسئول وسیله بازی است دکمه ای را فشار می دهد و شما به داخل آب سقوط خواهید کرد.

سرسره سرعتی: این وسیله همان طور که از اسم آن مشخص است سرعت زیادی دارد و در نتیجه بهترین وسیله برای کسانی است که علاقمند به تجربه آدرنالین زیاد می باشند.

چاله فضایی: در این بازی شما در حالی که با سرعت زیادی به دور خود چرخش دارید به طرف بالا و درون یک چاله کشیده خواهید شد و سرانجام وارد یک تونل می شوید.

سرسره تاپسی توروی: این سرسره به صورت قیفی طراحی شده که سرانجام به یک تونل متصل می شود.

سرسره جت موج: در این سرسره امکان تیوب سواری برای شما فراهم شده است و سرعت بازی بسیار زیاد است و بعد از تمام شدن سرسره وارد استخر می شوید.

سونا، حوضچه آب سرد و جکوزی

در این مجموعه زیرزمینی وجود دارد که در آن می توان به این بخش ها دسترسی داشت. هم اکنون یک سونای بخار، سه سونای خشک و یک حوضچه آب سرد و جکوزی در این بخش ساخته شده است.

رودخانه آرام و رودخانه خروشان

این دو رودخانه محلی مناسب برای تیوب سواری به شمار می روند. طول این رودخانه ها 220 متر است.

دیگر تفریحات پارک موج های آبی مشهد

در این مجموعه بخش ویژه ای برای کودکان طراحی شده است که در آن یک سطل آب به صورت ناگهانی روی سر افراد می ریزد و همین باعث هیجان انگیزتر شدن قضیه می شود.

بهترین فصل برای رفتن به این مجموعه

از آب جا که آب بازی در طول فصل های گرم سال حس و حال بهتری دارد اکثرا مسافران بهار و تابستان را برای سفر به مشهد در نظر می گیرند، اما شلوغی می تواند باعث کاهش لذت شما شود. به همین دلیل اگر علاقه ای به مکان های شلوغ ندارید، می توانید پاییز و زمستان را هم امتحان کنید.

قوانین سرزمین موج های آبی

برای لذت بردن بیشتر از تفریحات این مکان قوانین ویژه ای برای شما در نظر گرفته شده است که بهتر است آن ها را رعایت کنید.

کودکان دختر نمی توانند به قسمت آقایان وارد شوند و کودکان پسر هم نمی توانند به بخش بانوان وارد شوند. عکس برداری و فیلم برداری در همه بخش های مجموعه ممنوع است.

چنانچه مشکل پوستی دارید یا دچار زخم و عفونت هستید، نمی توانید از وسایل آبی استفاده کنید. پوشیدن زیورآلات و داشتن آرایش ممنوع است.

امکان بردن خوراکی به این مجموعه وجود ندارد و تنها می توانید از رستوران خود آن استفاده کنید. چنانچه موهای بسیار بلندی دارید، باید از کلاه شنا استفاده نمایید. بردن موبایل به داخل پارک ممنوع است.

افرادی که بیماری های قلبی دارند و همین طور کودکانی که سن آن ها کمتر از 4 سال است، نمی توانند از این پارک استفاده کنند. فقط کسانی که سن آن ها از پانزده سال بیشتر باشد می توانند از سونا بهره ببرند.

سرزمین موج های آبی و ویژگی های آن

سرزمین موج های آبی مشهد

این پارک آبی جزو بزرگ ترین پارک های خارمیانه است و دارای کیفیت و استاندارد جهانی است. این پارک آبی چندین مرتبه موفق به دریافت کسب عنوان واحد نمونه استاندارد در سال های مختلف شده است.

ساعت کاری موج های آبی مشهد

در طول فصل های مختلف سال این مجموعه ساعت کاری متفاوتی دارد. برای مثال در بهار و تابستان که هوا گرم تر و روزها بلندتر است، پارک آبی موج های مشهد از ساعت نه صبح تا دوازده شب فعالیت می کند و سپس در سایر فصل ها از ساعت نه صبح تا نه شب باز خواهد بود.

شماره تلفن سرزمین موج های آبی: 05136229015

آدرس سایت سرزمین موج های آبی: www.wwlpark.com

آدرس سرزمین موج های آبی: مشهد، قاسم آباد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه 83

این مجموعه در بیست کیلومتری حرم امام رضا (ع) واقع شده و چنانچه از ماشین خود استفاده می کنی،د می توانید از این مسیر بروید. ابتدا باید با خودرو وارد بلوار شیراز شوید، سپس مسیر خود را ادامه دهید تا به میدان توحید برسید، در این هنگام شما وارد بلوار قرائنی خواهید شد. با طی کردن این بلوار به میدان فردوسی می رسید.

از این میدان هم باید وارد میدان جانباز شوید، سپس با رد کردن بلوار آن به خیابان امامت 43 و بعد از آن به بلوار اندیشه خواهید رسید. بعد از گذشتن از این بلوار و اندیشه 79 به مقصد خود خواهید رسید.

استفاده از مترو برای رفتن به پارک موج های آبی مشهد

ایستگاه پارک ملت که در بلوار امامت واقع شده است، به مترو این پارک نزدیک است. بعد از پیاده شدن در این ایستگاه می توانید، سوار تاکسی های قاسم آباد بشوید.

آدرس سرزمین موج های آبی مشهد چیست؟

 مشهد، قاسم آباد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه 83

موج های آبی مشهد در کرونا باز است؟

بله، با استفاده از ماسک و داشتن حداقل دو دوز واکسن کرونا می توانید از این مجموعه استفاده کنید.

قیمت بلیط موج های آبی مشهد چقدر است؟

هم اکنون با توجه به ماه رمضان سال 1401 با تخفیف ویژه 60 هزار تومان است. اما در حالت کلی 80 هزار تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *