همه چیز درباره شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز
ایران گردی, کیش

جزیره کیش یکی از مناطق زیبا و دلپذیر در جنوب ایران است. این جزیره به دلیل اینکه در نزدیکی آب های خلیج فارس قرار دارد سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. جاهای دیدنی زیادی در این جزیره قرار دارند که شهر زیرزمینی کاریز یکی از آن ها است. در این مطلب قصد داریم تا درباره این شهر صحبت کنیم، پس با یابکس همراه باشید.

معرفی شهر کاریز

این شهر در جزیره کیش قرار دارد و مساحت آن ده هزار متر مربع است. شهر کاریز شانزده متر در زیر زمین قرار گرفته و همین مورد باعث شده تا تبدیل به یکی از جاهای دیدنی کیش گردد. شخصی به نام مهندسی حسینی که در آلمان زندگی می کرده است بعد از بازگشت به ایران و بازدید از این شهر زیرزمینی کیش تصمیم گرفته تا این مکان را رونق بخشد.

بنابرین وی در سال 1387 با کمک گرفتن از معماری ایرانی، کاریز را به یکی از مراکز گردشگری تبدیل کرده است. علت اینکه این بنای زیرزمینی در طی سال های طولانی دوام آورده است وجود خاکی به نام گِل مارن است.

خصوصیات شهر زیرزمینی کیش

شهر کاریز

این شهر ویژگی های بسیار جالب توجه و شگفت انگیزی دارد که می تواند ساعت های طولانی گردشگران را با خود مشغول سازد. از جمله این خصوصیات ویژه می توان به صدف ها و مرجان هایی اشاره کرد که در سقف این شهر به کار رفته اند.

در واقع می توان گفت که کاریز تنها شهر زیرزمینی دنیا است که سقف آن پوشیده از این موجودات دریایی است. همین طور باید گفت که این صدف ها بسیار قدیمی هستند و قدمت آن ها به زمانی در حدود 270 الی 570 سال پیش باز می گردند. ارتفاع شهر زیرزمینی کاریز در حدود هشت متر است. همچنین یک جریان آب شیرین هم در این مکان جریان داشته که ساکنان این محل برای آشامیدن خود از آن استفاده می کرده اند.

اگر در تابستان به کیش سفر کردید و قصد بازدید از این مکان را داشتید باید بگوییم که خیالتان کاملا راحت باشد. زیرا همان طور که قبلا هم گفتیم این شهر در عمق زیادی از زمین قرار گرفته، در نتیجه آب و هوای خنکی در آن جریان دارد. این خنکی فضا باعث شده تا آب هم قابل نوشیدن باشد. از نکات جالب توجه این مکان این است که خاک این شهر خاصیت درمانی دارد و می توان آن را در آجرپزی هم استفاده کرد.

قسمت‌های جذاب شهر زیرزمینی کاریز کیش

موزه خلیج فارس

موزه خلیج فارس در این مجموعه تفریحی قرار دارد. این موزه وسعتی برابر با 280 متر دارد. در این موزه اطلاعاتی درباره فسیل های دوره های مختلف زمین شناسی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد. متخصصان آلمانی هم آزمایشاتی روی این فسیل ها انجام داده اند که می توانید در این موزه آن ها را مطالعه کنید.

همان طور که گفتیم فسیل های جالب توجهی در این مکان قرار دارند که می توانید آن ها را از نزدیک بررسی کنید. از جمله این فسیل ها یک لاک پشت 570 ساله است. همین طور نقشه های قدیمی از آب های خلیج فارس هم در این موزه نگهداری می شوند.

از دیگر آثار موجود در این موزه اطلاعاتی درباره جزیره کیش است که با خواندن آن ها می توانید با نحوه شکل گیری این جزیره و همچنین فرهنگ مردم آن آشنا شوید.

پایاب

پایاب محلی آبی است که عمق آن بسیار کم است. در حدود شش پایاب در این جزیره وجود دارند که قدمت آن ها به حدود هشتصد سال پیش باز می گردند. در واقعی یکی از این پایاب ها در این شهر واقع شده است. ساکنان این منطقه برای نوشیدن آب به این پایاب ها مراجعه می کرده اند.

بازارچه صنایع دستی

صنایع دستی مختلفی در جزیره کیش وجود دارند که هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به فردی دارند. شما می توانید با مشاهده این وسایل با فرهنگ مردم جنوب کشور بهتر آشنا شوید. همچنین گردشگران می توانند با استفاده از حنا نقش های زیبایی روی دست خود ایجاد کنند.

امکانات شهر کاریز

شهر زیرزمینی کیش

در این ناحیه امکانات زیادی برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

رستوران و کافه

در شهر زیرزمینی کاریز کافی شاپ و رستوران برای راحتی بازدیدکنندگان وجود دارند. شما می توانید بعد از گشت و گذار در این شهر غذای خود را در رستوران آن نوش جان کنید و لحظات ماندگاری را در کنار خانواده رقم بزنید.

عکاسخانه

عکاسخانه یکی از قسمت های جالب توجه کاریز است. در این مکان شما می توانید عکس های شگفت انگیزی را برای خود ثبت کنید. در پایان می توان گفت که در صورت تمایل یک راهنما می تواند شما را در این شهر همراهی کند.

عکاسخانه یکی از قسمت های جالب توجه کاریز است. در این مکان شما می توانید عکس های شگفت انگیزی را برای خود ثبت کنید. در پایان می توان گفت که در صورت تمایل یک راهنما می تواند شما را در این شهر همراهی کند.

ساعات بازدید از شهر زیرزمینی کیش: هر روز از ساعت 9 صبح تا 10 شب
قیمت بلیط شهر زیرزمینی کاریز کیش: 80 هزار تومان

آدرس شهر زیر زمینی کاریز کیش: کیش، بلوار میرمهنا، حد فاصل میدان المپیک و میدان فارور، شهر کاریز کیش
شماره تلفن کاریز کیش: 07644431553

امکانات شهر کاریز چیست؟

رستوران و کافه، عکاسخانه

ساعت بازدید از شهر زیرزمینی کاریز چیست؟

هر روز از ساعت 9 صبح تا 10 شب

قیمت بلیط شهر زیرزمینی کاریز چقدر است؟

قیمت بلیط هشتاد هزار تومان است.

اگر قصد دیدن شهر زیرزمینی کاریز را دارید برای تهیه بلیط چارتری کیش می توانید به سایت یابکس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *