فاصله کیش تا قشم

کیش
ایران گردی, کیش

کشور ایران شهرهای گردشگری زیادی دارد. در میان این شهرها دو جزیره در بخش جنوبی ایران هستند که توریست های بیشتری را به سمت خود جذب می کنند. جزیره قشم و کیش دو جزیره زیبا هستند که علاوه بر مناظر طبیعی تفریحات آبی مختلف و مراکز خرید آن ها هم از جمله جذابیت های آن ها محسوب می شود. حال چنانچه به کیش سفر کردید و سپس قصد رفتن به قشم را هم داشتید، باید فاصله کیش تا قشم را بدانید که در ادامه آن را برای شما شرح می دهیم، پس با یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما کیش می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

چقدر طول می کشد تا از کیش به قشم برسیم؟

فاصله کیش تا قشم تقریبا 195 کیلومتر است که برای رسیدن به جزیره قشم می توانید از قایق یا کشتی استفاده کنید. اگر تا به حال سفر دریایی را تجربه نکرده اید، می تواند برای شما جالب توجه باشد. البته شما یک مسیر دیگر را هم می توانید انتخاب کنید و آن از بندر لافت تا بندر آفتاب است که در این صورت سفر شما مجموعه ای از راه زمینی و دریایی می شود.

اما در این حالت راه شما طولانی تر می شود و باید 280 کیلومتر را طی کنید تا به مقصد خود برسید. البته اینکه سوار چه نوع وسیله نقلیه ای هم هستید در زمان رسیدن تاثیرگذار خواهد بود.

قشم

برای مثال سه وسیله دریایی برای رفتن از کیش به سمت بندر چارک وجود دارد. اگر از لندینگ کرافت استفاده کنید، تقریبا سه ساعت زمان می برد، اما با استفاده از شناور مسافربری فقط یک ساعت و نیم یا دو ساعت و نیم طول می کشد تا به بندر برسید. در صورتی که از شناورهای لندینگ هم استفاده کنید، تقریبا 2 و نیم یا سه ساعت طول می کشد.

در ادامه مسیر هنگامی که به بندر چارک رسیدید، باید از طریق خودرو خودتان را به بندر پل برسانید که این هم در حدود 2 و نیم یا 3 ساعت به طول می انجامد. بعد از آن از طریق دریا باید به سمت بندر لافت قشم حرکت کنید که معمولا 45 دقیقه یا یک ساعت و ربع طول می کشد.

حالا اگر کسی از شما سوال کند که فاصله قشم تا کیش چند ساعت است؟ می توانیم بگوییم که کل فاصله قشم تا کیش با کشتی و خودرو هفت ساعت و سی دقیقه خواهد بود.

فاصله کیش تا قشم با ماشین چقدر است؟

در صورتی که می خواهید با ماشین خود سفر کنید، باید در ابتدا به بندرعباس بروید. سپس برای رفتن از بندرعباس به قشم باید بلیط کشتی را تهیه نمایید. لازم به ذکر است که باید دو بلیط جداگانه برای خود و ماشین خود تهیه نمایید.

در صورتی که می خواهید از قشم تا کیش را با ماشین طی کنید، باید در ابتدا خودتان را به بندر پل برسانید که در این مسیر باید ماشین به وسیله کشتی حمل شود. سپس بعد از رسیدن به بندر توسط ماشین به بندر چارک می روید و بعد باید بلیط کشتی برای حمل ماشین را خریداری نمایید تا به جزیره کیش برسید. شما می توانید در این مدت داخل ماشین خود بنشینید یا در عرشه باشید.

سفر به کیش با قطار

از آن جا که کیش و قشم دو جزیره هستند، پس هر طور هم که سفر کنید باید بخشی از راه را به صورت دریایی طی نمایید. در این صورت باید در ابتدا بلیط شهر بندرعباس را خریداری نمایید. بعد با استفاده از کشتی یا لنج می توانید به قشم بروید. پس مسیر شما به طور کلی با استفاده از قطار و کشتی می شود. اگر می خواهید در هزینه سفر صرفه جویی کنید، می توانید بلیط چارتری را خریداری نمایید.

طریقه رفتن از بندرعباس به جزیره قشم و کیش

جزیره کیش

از هر شهری که باشید بعد از رسیدن به بندرعباس به وسیله دو مسیر می توانید خود را به این دو جزیره برسانید. راه اول این است که بلیط هواپیما قشم یا کیش را خریداری نمایید. در این روش به سرعت می توانید به مقصد برسید و همچنین چون راه هم کوتاه است، هزینه بلیط چندان بالا نخواهد بود.

در روش دیگر می توانید به سمت اسکله شهید حقانی بروید و سپس سوار یکی از قایق های تندرو بشوید. اسکله همه روزه از ساعت شش صبح تا یازده شب فعالیت می کند. اما در صورتی که نمی خواهید در قشم بمانید، حتما پیش از ساعت نه شب دوباره سوار قایق شوید و بازگردید.

در صورتی که می خواهید از بندرعباس به کیش بروید، باید سوار کشتی شده و به بندر پل برسید. سپس با ماشین به بندر چارک بروید و بعد یک مسیر دریایی در انتظار شما خواهد بود.

سفر هوایی به کیش

کیش

شاید برای شما جالب باشد که بدانید هیچ مسیر هوایی از سمت کیش تا قشم یا بالعکس وجود ندارد. همین طور امکان سفر هوایی از همه شهرهای ایران به این دو جزیره هم امکان پذیر نیست. اگر ساکن تهران هستید که کار برای شما آسان است در غیر این صورت باید به شهری بروید که امکان پرواز به این جزایر را دارد.

شما می توانید ابتدا از تهران به بندرعباس بروید و بعد به وسیله کشتی یا قایق به این دو جزیره بروید و در مسیر برگشت پرواز مستقیم به تهران داشته باشید یا می توانید بلیط هواپیما بندرعباس را خریداری کنید و سپس به کیش بروید و با وسیله دریایی به قشم بروید. در روش دیگر می توانید مستقیم به قشم یا کیش پرواز کنید.

فاصله کیش تا قشم با سفر دریایی چقدر است؟

برای اینکار شما می توانید از دو بندر چارک یا آفتاب استفاده کنید. البته بهتر است تا از بندر چارک استفاده نمایید. زیرا این بندر به مقصد شما نزدیک تر است. مخصوصا که لندینگ کرافت ها بیشتر در بندرآفتاب رفت و آمد دارند و کشتی های مسافربری چندان از این راه عبور نمی کنند.

شما می توانید از طریق دریا به بندر آفتاب بروید و بعد از آن با ماشین خودتان را به بندر پل برسانید. سپس از راه دریایی به قشم بروید. پیش از این هم در این مقاله اشاره کردیم که مسیر رفتن از کیش تا قشم 280 کیلومتر است که اگر بخواهیم مسیر را به صورت جزئی تر در نظر گیریم از کیش تا بندر آفتاب 35 کیلومتر است و از آن جا تا بندر پل 230 کیلومتر است و سپس مسیر شما از بندر پل تا قشم 14 کیلومتر خواهد بود.

روش دیگر به این صورت است که باید از بندر چارک به طرف بندر پل بروید و از آن جا به قشم خواهید رسید. فاصله کیش تا بندر چارک 32 کیلومتر است و از این بندر تا پل و قشم باید 227 کیلومتر طی کنید.

 مدت زمان سفر از طریق شناور مسافربری از کیش به بندر چارک تقریبا یک ساعت و نیم تا دو ساعت و نیم زمان می برد. ولی چنانچه با لندینگ کرافت سفر کنید، تقریبا دو ساعت و نیم الی سه ساعت طول می کشد.

در صورتی که با ماشین خود سفر کرده اید، هزینه انتقال ماشین از بندر چارک به جزیره کیش تقریبا 700 هزار تومان است.

بهترین مسیر برای طی کردن فاصله کیش تا قشم کدام است؟

قشم

چنانچه مشکلی با هزینه های سفر ندارید و همین طور می خواهید زمان بیشتری را برای تفریح بگذرانید، بهتر است تا از هواپیما استفاده نمایید. اما اگر مسیر دریایی را انتخاب کرده اید، توصیه می کنیم که از بندر چارک به کیش بروید، زیرا هم تعداد شناورهای این مسیر بیشتر است و هم سرعت بیشتری نسبت به بندر آفتاب دارند.

فاصله کیش تا قشم چقدر است؟

از بندر لافت تا بندر آفتاب تقریبا 280 کیلومتر است.

بهترین زمان برای سفر به کیش چه زمانی است؟

برای سفر به این جزیره بهتر است تا از اوایل پاییز تا ابتدای بهار اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *