ماه عسل کجا بریم؟

ماه عسل
ایران گردی

ماه عسل یکی از مهمترین لحظات زندگی انسان است که تا آخر عمر خاطرات آن را با خود خواهد داشت. به همین دلیل مکانی که برای سفر خود انتخاب می کنید، از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مطلب قصد داریم تا درباره محبوب ترین مقاصد برای ماه عسل صحبت کنیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

در کشور ما شهرهای گردشگری زیادی وجود دارند که می توانند به عنوان مقصد ماه عسل انتخاب شوند. همین طور شما می توانید با یک سفر ارزان زندگی خود را آسان تر شروع کنید.

بهترین شهرهای ایران برای ماه عسل

اصفهان

اصفهان

اصفهان همانند شیراز شهر تاریخی دیگری است که می توانید در آن اوقات خوشی را داشته باشید. مکان های تاریخی اصفهان شامل چهل ستون، باغ پرندگان، میدان نقش جهان و … می شوند. همین طور تعداد زیادی اقامتگاه برای گردشگران فراهم شده تا بتوانید به راحتی در این شهر اقامت خوبی را داشته باشید. برای رزرو بلیط هواپیما تهران اصفهان به می توانید سایت یابکس مراجعه کنید.

 مشهد

مشهد

امام رضا (ع) امام مهربانی ها جایگاه ویژه ای در قلب مردم ایران دارد، پس چه بهتر تا زندگی خود را با زیارت ایشان شروع کنید. خوشبختانه به دلیل اینکه این شهر یکی از مقاصد پربازدید کشور است، در نتیجه هتل ها و اقامتگاه های زیادی در آن برای زائران در نظر گرفته شده است.

پس هیچ مشکلی از نظر هزینه های سفر وجود ندارد، زیرا می توانید با توجه به بودجه خود یکی از این اقامتگاه ها را انتخاب کنید. اگر قصد سفر به مشهد را دارید، برای خرید بلیط هواپیما مشهد می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

مشهد تنها محلی برای زیارت نیست بلکه می توانید از مکان های تاریخی و بخش های طبیعی آن هم بازدید کنید و لحظات خوشی را در کنار همسر خود رقم بزنید. از جمله این مناطق می توان به آرامگاه فردوسی، کوه سنگی، شاندیز و طرقبه و پارک های آبی آن اشاره کرد.

شیراز

شیراز

شهر شیراز از بهترین شهرهای ایران برای گذراندن ماه عسل است. در این شهر می توانید خاطرات زیبایی را برای خود رقم بزنید. از بناهای تاریخی تا باغ های شیراز همه و همه بسیار جالب توجه و پررمز و راز بنظر می رسند.

اما برای زوج جوان بهتر است که در فصل بهار به این شهر سفر کنند تا بتوانند از زیبایی های درختان بهار نارنج هم استفاده نمایند. همچنین تعداد زیادی رستوران و کافه هم در این شهر وجود دارند که می توانید غذاهای محلی خوشمزه ای را در آن نوش جان کنید.

از جمله بخش های دیدنی شیراز می توان به آرامگاه سعدی، تخت جمشید، باغ ارم، آرامگاه حافظ، کوروش کبیر و دروازه قرآن اشاره کرد. همین طور مسجد معروف نصیرالملک هم از دیگر بناهای تاریخی است که می توانید از آن دیدن کنید.

گیلان

گیلان

استان گیلان خطه سرسبزی از کشور ما است که می توانید از ساحل و طبیعت زیبای آن لذت ببرید. همچنین اگر به دنبال محلی هستید که بتوانید از هوای پاک و آرامش آن لذت ببرید، استان گیلان شهر مناسبی برای گذراندن ماه عسل شما خواهد بود.

در گیلان هم تعدادی هتل و همین طور اقامتگاه بومگردی برای مسافران در نظر گرفته شده است که می توانید در هنگام سفر خود از آن ها استفاده کنید. مخصوصا برای زوج های جوان بهتر است تا در ویلاهای محلی اقامت کنند تا بتوانند از نمای زیبای طبیعت هم لذت ببرند.در گیلان هم تعدادی هتل و همین طور اقامتگاه بومگردی برای مسافران در نظر گرفته شده است که می توانید در هنگام سفر خود از آن ها استفاده کنید. مخصوصا برای زوج های جوان بهتر است تا در ویلاهای محلی اقامت کنند تا بتوانند از نمای زیبای طبیعت هم لذت ببرند.

همدان

همدان

شهر همدان نیز می توانید مقصدی مناسب برای ماه عسل باشد. این شهر هم دارای طبیعتی زیبا است و مشهورترین بخش آن غار علیصدر همدان است. از آن جا که هوای همدان خنک است، می توانید در تابستان به این شهر سفر کنید.

از دیگر جاهای دیدنی همدان می توان به دریاچه اکباتان، دهکده گنجنامه، آرامگاه باباطاهر عریان و … اشاره کرد. غار علی صدر به تنهایی می تواند شما را برای سفر به این شهر مجاب کند. در این غار زیبا امکان قایق سواری هم برای گردشگران فراهم شده است.

کیش و قشم

کیش

کیش معروف ترین جزیره ایران است که می توانید در آن تفریحات زیادی را تجربه کنید. اگر بیشتر به دنبال مراکز خرید و تفریحات آبی مانند پاراسل سواری، اسکوتر غواصی، جت اسکی و شاتل هستید، جزیره کیش می تواند برای شما مناسب باشد.

در غیر این صورت اگر به دنبال دیدن جاذبه های طبیعی هستید، قشم مقصد مناسب تری برای شما خواهد بود. شما می توانید در قشم از مکان هایی مانند دره ستارگان، جزیره هنگام، تنگه چاهکوه، جزیره هنگام، جزایر ناز، ساحل نقره ای و … بازدید کنید. البته رفتن به این دو جزیره در ماه های خنک سال مناسب تر است و فصل پاییز تا اوایل بهار انتخاب مناسبی برای سفر خواهند بود.

همچنین در هر دو جزیره می توانید از امکانات مناسب هتل ها و رستوران های آن بهره مند شوید. همچنین در جزیره کیش هم تعدادی بنای تاریخی مثل روستای باغو، خانه بومیان کیش، شهر زیرزمینی کاریز و … وجود دارند.

یزد

شهر یزد از لحاظ تاریخی چیزی از دیگر شهرهای ایران کم ندارد. این شهر کویری زیباهایی خاص خودش را دارد که می توانید آرامش را در هنگام شب و در میان کویری پر ستاره تجربه کنید.

شهر یزد از زمان های گذشته تا به اکنون دچار تغییرات زیادی نشده است و همچنان شهری سنتی به شمار می رود. از آن جا که شهر یزد هم شهری گرم است، بهتر است تا در فصل زمستان و پاییز به آن سفر کنید.

تبریز

تبریز

شهر تبریز آب و هوای خنکی دارد و مناسب ترین فصل برای سفر در طول تابستان است. این شهر از لحاظ طبیعت هم بسیار زیبا است و می توانید هم زمان که از هوای آن لذت می برید از جاذبه های دیدنی آن بازدید کنید. مسجد کبود، تالاب قوری گل، ائل گلی تبریز و کویر قوم تپه از دیگر بخش هایی هستند که می توانید در سفر به تبریز به آن ها سر بزنید.

همدان

همدان

شهر همدان نیز می تواند مقصدی مناسب برای ماه عسل باشد. این شهر هم دارای طبیعتی زیبا است و مشهورترین بخش آن غار علیصدر همدان است. از آن جا که هوای همدان خنک است می توانید در تابستان به این شهر سفر کنید.

از دیگر جاهای دیدنی همدان می توان به دریاچه اکباتان، دهکده گنجنامه، آرامگاه باباطاهر عریان و … اشاره کرد. غار علی صدر به تنهایی می تواند شما را برای سفر به این شهر مجاب کند. در این غار زیبا امکان قایق سواری هم برای گردشگران فراهم شده است.

بهترین مناطق ایران برای ماه عسل کدامند؟

مشهد، کیش، تبریز و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *