باغ وحش های استانبول

باغ وحش های استانبول
استانبول, جهان گردی

شهر استانبول دارای تعدادی باغ وحش است که می توانید در هنگام سفر به استانبول به آن ها سر بزنید. اگر از جمله دوست داران حیوانات هستید، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای خرید بلیط هواپیما استانبول می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

آکواریوم عمار

آکواریوم عمار

آکواریوم عمار از جمله باغ وحش های استانبول است که در آن انواع موجودات دریایی زندگی می کنند. تصور تماشای گونه های مختلفی آبزی از نزدیک بسیار جالب و هیجان انگیز است.

بخش های مختلفی آکواریوم شامل تونل، جنگل، جزیره پنگوئن، بخش اصلی آکواریوم، سواحل سنگی، آبشار و قلمرو تمساح می شوند. در این آکواریوم در حدود بیست هزار گونه دریایی و 200 موجود دوزیست زندگی می کنند. کارمندان این مجموعه آماده هستند، تا همواره اطلاعات جامعی در این باره در اختیار شما قرار دهند.

آدرس: استانبول، محله اونالان، خیابان لیبادیه، شماره 82، میدان امار

باغ وحش بسفرس

باغ وحش بسفرس

در این باغ وحش می توانید انواع مختلف از حیوانات را مشاهده کنید. از جمله این حیوانات می توان به خرس گریزلی و شیر اشاره کرد. با این که باغ وحش مورد نظر چندان بزرگ نیست، اما دارای امکانات مناسبی است که باعث رفاه حال بازدیدکنندگان می شود. پس گردشگران می توانند هم زمان با بازدید از این حیوانات از امکانات این مجموعه هم بهره مند شوند.

آدرس: کروکوس، استانبول، ترکیه

پارک گربه ها

پارک گربه ها

پارک گربه ها محلی بسیار مناسب برای وقت گذرانی با این موجودات جالب توجه است. شما می توانید در این مجموعه به گربه ها غذا بدهید و با آن ها عکس بگیرید. البته توجه داشته باشید که اگر قصد بازدید از این پارک را دارید، این کار را در صبح که پارک خلوت تر است انجام دهید.

سایر گونه هایی که در این پارک زندگی می کنند، شامل انواع ببر بنگال و سیبری، شیر سفید و پلنگ سیاه است. این ببرها از کشورهای مختلف دنیا هستند.

آدرس: استانبول، محله سوانلی،  شماره 344183، باغچه لولر

تورکوا

تورکوا

تورکوا از دیگر باغ وحش های استانبول است که به عنوان نخستین اکواریوم در ترکیه کار خود را آغاز کرد. این مجموعه ابعادی برابر با 8500 متر مربع دارد. چنانچه قصد دیدن آکواریوم تورکوا را دارید، باید به مرکز خرید فروم استانبول سر بزنید.

مجموعه مورد نظر در سال 2009 ساخته شده و از بزرگ ترین آکواریوم ها در ناحیه اروپا محسوب می شود. گردشگران می توانند علاوه بر خرید ساعات خوشی را هم در این مجموعه داشته باشند.

یکی از بخش های جذاب این آکواریوم وجود انواع کوسه ها در آن است. شما همچنین می توانید به ماهی یا کوسه ها غذا بدهید و با آن ها شنا کنید. به طور کلی بازدید از این مجموعه برای کودکان و بزرگسالان مناسب است.

آدرس: استانبول، محله کوجوتپه، خیابان پاشا 5/5، 34045، بایرام پاشا

دلفیناریوم استانبول

دلفیناریوم استانبول

دلفین ها یکی از موجودات باهوش دریا هستند. همه ما علاقه داریم تا برای یک بار هم که شده این گونه دریایی را از نزدیک مشاهده کنیم و نمایش های مخصوصی که توسط آن ها انجام می شود را ببینیم.

مخصوصا کودکان لذت فراوانی با بازدید از دلفیناریوم استانبول خواهند برد. علاوه بر دلفین شما می توانید سایر موجودات دریایی مانند نهنگ سفید و خرس دریایی را هم مشاهده کنید.

همین طور چنانچه علاقمند باشید، می توانید با پرداخت هزینه ای در کنار دلفین ها شنا کنید و آن را لمس نمایید. این مکان در سال 2008 تاسیس شده و هفت استخر در آن قرار دارند که به یکدیگر متصل هستند. آب این استخرها به وسیله دریا پر شده است.

لازم به ذکر است که یکی از جذاب ترین بخش های دلفیناریوم استانبول رقص نهنگ سفید است. همچنین لازم به ذکر است که بازدید از این مکان در همه فصل های سال امکان پذیر است.

آدرس دلفیناریوم استانبول: استانبول، منطقه سیلاهتارا، خیابان سیلاهتارا.

آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول

آکواریوم مورد نظر در سال 2011 تاسیس شده است و در آن انواع گونه های دریایی نگهداری می شوند. این آکواریوم در دو طبقه بنا شده و ابعادی به اندازه 22 هزار متر مربع دارد. در این آکواریوم 64 استخر مختلف وجود دارند که میزان آب در آن ها به 6800 مترمکعب می رسد.

از جمله گونه های موجود در این آکواریوم می توان به سفره ماهی، پنگوئن، ماهی بادکنکی، مارماهی خالدار و … اشاره کرد. در این آکواریوم همچنین می توانید پنگوئن ها را هم مشاهده کنید. از سایر امکانات این مجموعه می توان به رستوران و کافه های آن اشاره کرد که هر وقت احساس خستگی کردید می توانید از آن ها استفاده کنید.

آدرس: استانبول، محله شاینلیکوی، خیابان فلوریا

پارک استانبول (POI)

پارک استانبول (POI)

پارک استانبول از پارک هایی است که در آن حیوانات مختلفی از گونه پرنده، خزنده و پستاندار زندگی می کنند. در ضمن وجود یک باشگاه اسب سواری می تواند انگیزه بسیار مناسبی برای بازدید از این پارک باشد. چندین رستوران هم برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده است.

باغ وحش پولونزکوی

باغ وحش پولونزکوی

در این باغ وحش می توان از حیوانات مختلف بازدید کرد. البته این مجموعه بیشتر شبیه به زیستگاهی طبیعی است که شما می توانید حیوانات را در محل زندگی خود مشاهده کنید.

جنگل استانبول

در این جنگل حیوانات مختلفی زندگی می کنند و می توان گفت که تنوع گونه های جانوری به صد نوع می رسد و این تنوع شامل موجودات دریایی، پستانداران، بندپایان، پرندگان و خزندگان می شوند. همچنین در این محل امکان تولید مثل برای گونه های مخصوص در نظر گرفته شده تا ادامه حیات آن ها ممکن باشد.

بهترین باغ وحش های استانبول کدامند؟

آکواریوم استانبول، تورکوا، باغ وحش بسفرس و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *