10 کشور برتر دنیا با بهترین سیستم آموزش

10 کشور برتر دنیا با بهترین سیستم آموزش
ویزا و مهاجرت

در دنیا تقریبا 195 کشور وجود دارد که همه‌ی این کشورها حداقل سطح ابتدایی تحصیلات و آموزش را در خود دارند. آموزش و پروش یک عامل بسیار مهم در یک کشور است. مدارس، کالج‌ها، دانشگاه‌ها و در کل تحصیلات عالیه نقش مهمی را فرهنگ و آینده و اقتصاد هر کشور دارد. پس این امر بسیار ضروری است که هر کشوری بهترین سیستم آموزشی را داشته باشد. امروز در این مقاله از یابکس ما تصمیم گرفتیم تا 10 کشور برتر دنیا با بهترین سیستم آموزش را به شما معرفی کنیم.

خانواده‌هایی که به دنبال رقم زدن آینده‌ای عالی برای فرزندانشان هستند، همواره در جستجوی یافتن لیستی از کشورها با بهترین سیستم آموزشی هستند. چندین کشور در دنیا وجود دارند که از هر لحاظ بسیار خاص و منحصر به فرد هستند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا این کشورها را به شما معرفی کنیم. شاید یکی از این کشورها، کشور ایده‌آل شما برای تحصیل و رقم زدن آینده‌ای عالی برای شما بود!

ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا

کشور آمریکا یکی از کشورهایی است که دارای بهترین سیستم آموزش در دنیا است. کشور آمریکا دارای برترین و قوی‎‌ترین دانشگاه‌ها و کالج‌‎هاست. مدارک آموزشی که در مقاطع مختلف در این کشور صادر می‌‎شود مثل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، در سراسر دنیا معتبر هستند و اعتبار خاصی به شما داده می‌شود.

در کشور آمریکا بیش از 4500 موسسه آموزشی مجاز و معتبر وجود دارد. از آنجایی که سیستم آموزشی در این کشور بسیار متنوع و گسترده است، هر دانشجو می‌تواند با توجه به نیازهای تحصیلی و شرایط مالی و شخصی که دارد، دانشگاه یا کالج مورد نظر خود را برای تحصیل انتخاب کند.

تحصیل در کشور آمریکا به سه روش دولتی، خصوصی و تحصیل در خانه دسته‌بندی می‎شود. به طور معمول مدت زمان تحصیل اجباری همانند سایر کشورها 12 سال است که به این سیستم K-12 گفته می‌‎شود. البته لازم به ذکر است که این مورد در هر ایالت ممکن است تفاوت داشته باشد و می‌تواند بین 9 تا 12 سال متغیر باشد.

مدارس خصوصی هم در تعیین برنامه تحصیلی و استخدام معلم، خود مختار هستند. تقریبا 87% کودکان آمریکایی تحصیلات خود را در مدارس دولتی انجام می‎‌دهند. سن شروع آموزش هم باز بسته به ایالات مختلف می‌تواند متفاوت باشد و می‌تواند از 5 تا 8 سال متغیر باشد.

پایان آموزش اجباری هم بین 15 تا 18 متغیر است. معمول‌ترین سن برای پایان دوره‌ی اجباری در این کشور هم 18 سال است.

کشور سوئیس

کشور سوئیس

سوئیس هم یکی از 10 کشور برتر دنیا با بهترین سیستم آموزش است. مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی که در این کشور وجود دارند به این صورت هستند که همه‌ی فارغ التحصیلان این امکان را دارند که بعد از اتمام دوره‌های تحصیلی خود، بتوانند به صورت حرفه‌ای و تخصصی وارد بازار کار شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور سوئیس مطابق با استانداردهای سیستم آموزشی بولونیا است. تحصیل در این کشور مزایای بسیار زیادی دارد که همین امر موجب شده است که سالانه افراد زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند.

سیستم آموزشی در این کشور به قدری قوی و با کیفیت است که مدارس بین‎‌المللی این کشور، جزو بهترین مدارس اروپا شناخته شده‌اند. این مدارس بین‌‎المللی همه دو زبانه هستند و در برخی موارد، مدارس سه زبانه هم در این کشور شما پیدا خواهید کرد! دلیل این امر هم این است که اکثر خانواده‌ها دوست دارند که فرزنداشان به چند زبان به صورت کامل تسلط داشته باشند. همین موضوع باعث شده که خیلی‌ها در سراسر دنیا فرزندانشان را برای تحصیل به کشور سوئیس بفرستند.

 حدود یک سوم از دانش‎‌آموزان در سوئیس، تحصیل در مدارس بین‌‎المللی را ترجیح می‌دهند. چرا که با این کار آمادگی لازم برای پذیرش در برترین دانشگاه‌های این کشور و دنیا را به دست خواهند آورد. آنها معمولاً در سال آخر تحصیلات متوسطه، در مدارس بین‌‎المللی برای همین کار ثبت‌نام می‌‎کنند.

پذیرش در این مدارس ممکن است بر اساس نمرات دانش آموزان، توصیه نامه‌های معلمان و یا آزمون‌های ورودی باشد که از آنها گرفته می‌شود. کشور سوئیس نزدیک به 50 مدرسه بین‌‎المللی در خود دارد که شرایط مورد نیاز جهت تحصیل در این مدارس،  متفاوت است و هر کدام قوانین خاص خودشان را دارند.

کشور دانمارک

کشور دانمارک

کشور دانمارک با داشتن بیش 99% افراد تحصیل‌کرده، جزو یکی از عالی‌ترین کشورهای دنیا با بهترین سیستم آموزش است. این کشور با داشتن بهترین فرصت برای تجربه وضعیت متفاوت آموزشی و مهارتی را در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار می دهد. تحصیل در رشته‌های مهندسی و علوم زیستی، علوم اجتماعی و فناوری اطلاعات از محبوبیت زیادی بین دانشجویان برخوردار است.

با تحصیل در کشور دانمارک شما این امکان را خواهید داشت که این دوران را در محیطی دوستانه و سرشار از خلاقیت به اتمام برسانید. لازم به ذکر است که نظام آموزشی در این کشور تا حدی به سایر کشورهای اتحادیه اروپا شباهت دارد. از آنجایی که داشتن تحصیلات عالیه در این کشور یک اولویت اصلی به شمار می‌آید و این سیستم از طریق مالیات تأمین می‎‌شود، به صورت کاملا رایگان می‌توانید در این کشور تحصیل کنید.

البته در برخی مدارس خصوصی و بین المللی که در این کشور وجود دارد، مبلغی را به عنوان شهریه باید پرداخت کنید.

کشور انگلستان

کشور انگلستان

تحصیل در دانشگاه‌های کشور انگلستان در دنیا به عنوان با کیفیت‌ترین دانشگاه‌های جهان شناخته شده است. محبوبیت تحصیل در این کشور به قدری است که سالانه 442000 دانشجوی خارجی، در بریتانیا مشغول به تحصیل شوند. همین امر موجب شده که این کشور جزو 10 کشور برتر دنیا با بهترین سیستم آموزشی شود.

تحصیل در این کشور، یعنی کشوری که یکی از برترین سیستم‎های آموزشی در دنیا را دارد، یکی از بهترین اتفاق‌های زندگی هر کسی خواهد بود چرا که سیستم آموزش عالی در انگلستان جزو بهترین نظام‌های آموزشی در جهان است. این کشور همیشه در رده‌بندی‌های جهانی، موفق به کسب جایگاه‌های بسیار خوبی در سیستم آموزشی شده ‌است.

تحصیلی که در این کشور شما می‎‌کنید در واقع تضمین کیفیت در سطح بین‌‎المللی است. همه‌ی دانشگاه‌‌ها و کالج‌‌های انگلستان براساس استانداردهای دقیقی اداره می‌شوند که همگی در اختیار دولت است. به همین صورت شما می‌توانید به راحتی اطمینان حاصل کنید که بهترین خدمات آموزشی، پشتیبانی تحصیلی و منابع در اختیار خواهید داشت. انگلستان به لحاظ کیفیت آثار پژوهشی در دانشگاه‌های معتبر خود، رتبه‌ی اول را در جهان کسب کرده و از آمریکا پیشی گرفته ‌است! برای خرید بلیط هواپیما لندن کلیک کنید.

کشور سوئد

کشور سوئد

دانشگاه‌های سوئد جزو با کیفیت‎‌ترین و پیشرفته‌‎ترین سیستم‌های آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی است. دلیلش هم این است که با گذراندن دوره‎‌‎های کارآموزی، می‌توانید در طول تحصیل به صورت نیمه وقت نیز کار کنید. یکی دیگر از مزایایی که تحصیل در کشور سوئد دارد این است که حتی بعد از اتمام تحصیلات عالیه هم مطمئن خواهید بود که حتما مرتبط با رشته‌ی تحصیلی خود مشغول به کار شوید.

موسسات آموزش عالی در کشور سوئد به دو دسته دانشگاهی و کالج دانشگاهی تقسیم می‌شوند. ولی این را هم در نظر داشته باشید که هیچ تفاوتی بین کالج‎‌های دانشگاهی سوئد و دانشگاه‎‌های سوئدی وجود ندارد!

این کشور دارای 38 دانشگاه و کالج دانشگاهی است. دانشجویان بعد از به اتمام رساندن تحصیلات، با 4 سال کار کردن در سوئد این امکان را خواهند داشت که اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنند!

علاوه بر نکاتی که در مورد تحصیل در این کشور گفته شد، لازم به ذکر است که دانشگاه‏‌های سوئد میزبان دانشجویان بین‌المللی هستند. از همه مهمتر امکان همکاری لحظه‏‌ای با بنگاه‏‌های اقتصادی و پروژه‌‏های روز علمی را همزمان با تحصیل خواهید داشت. از این جهت این کشور جزو یکی از کشورهای برتر با سیستم آموزش عالی است. همین‌‎طور محلی مناسب برای شکل‌‏گیری و پیشرفت استعدادهای دانشجویان در سراسر دنیا به حساب می‌آید.

کشور فنلاند

کشور فنلاند

کشور فنلاند هم جزو 10 کشور برتر دنیا با بهترین سیستم آموزشی است. یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در این کشور این است که در همان ابتدا ورود می‌‎توانید کارت اقامت موقت دانشجویی خود را دریافت کنید. این کارت مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از مزیت‌های این کارت اقامت موقت دانشجویی نسبت به ویزای شینگن این است. با کارت شما صاحب یکID Number خواهید بود که در این کشور مزایای خیلی زیادی دارد. اعتبار این کارت‎‌های اقامت موقت دانشجویی یک ساله است. پس از پایان هر سال، با مراجعه به اداره‌ی مهاجرت می‌توانید آن را تمدید کنید.

علاوه بر دریافت اقامت موقت مزایای دیگری همراه با تحصیل در کشور فنلاند خواهید داشت. یکی از همین مزایا داشتن رفاه اجتماعی بالای این کشور است. فنلاند جز ۱۰ کشور برتر دنیا برای زندگی و رفاه است. همین‌طور سیستم آموزش و پرورش در کشور فنلاند از نظر کیفیت، در رتبه‎‌ی اول بین تمامی کشورهاست!

اگر شما در مقطع دکترا در این کشور تحصیل کنید، هیچ هزینه‌ای برای تحصیل پرداخت نخواهید کرد. از همه مهم‌تر اینکه بعد از اتمام دوره‌ی دکترا، اقامت دائم خود را دریافت خواهید کرد!

در سیستم آموزش عالی فنلاند دو نوع دانشگاه وجود دارد:

  • دانشگاه‎‌های علوم کاربردی Universities of applied sciences که 23 دانشگاه این کشور از این دسته است.
  • دانشگاه‌‎های Universities که 14 دانشگاه فنلاند از این دسته هستند .

کشور هلند

کشور هلند

با داشتن مدرک دیپلم در کشور هلند شما کلید موفقیت حرفه‌‏ای در سراسر جهان را به دست خواهید آورد. سیستم آموزش عالی و دانشگاهی در این کشور دارای یک شهرت جهانی در کیفیت بالا است. افرادی که با سیستم آموزشی کشور هلند تحصیل کرده‌اند، در تمامی دنیا مدرک‌شان معتبر است و به راحتی وارد بازار کار می‌شوند.

موسسات آموزش عالی هلند فرصت‎‌های تحصیلی خیلی زیادی را برای دانشجویان بین‎‌المللی درست کرده‌اند. تحصیل در سیستم آموزشی این کشور بیشتر به زبان انگلیسی است. همین امر باعث شده که این کشور در زمینه برنامه‎‌های مطالعاتی انگلیسی زبان، در خصوص تحصیل در اروپا در رده‌های عالی قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که کشور هلند دارای یکی از  قدیمی‎ترین و برجسته‎ترین سیستم‌های آموزش عالی در جهان است. سیستم آموزشی این کشور از قرن شانزدهم میلادی شروع شد. 13 دانشگاه هلند در رنکینگ جهانی QS در سال 2105-2016 بودند. تمامی این دانشگاه‌ها در لیست 300 دانشگاه برتر جهان و همچنین 5 دانشگاه هلندی، در بین 100 دانشگاه برتر جهانی قرار گرفته‌اند.

کشور سنگاپور

کشور سنگاپور

کشور سنگاپور هم یکی دیگر از معدود کشورهای آسیایی است که زبان انگلیسی در سطح خوب در آن رواج دارد. تمامی موسسات عالیه و آموزشی در این کشور به زبان انگلیسی است. کیفیت بالای تحصیل و زندگی در این کشور، فرصت‌های عالی برای گرفتن بورسیه‌ی تحصیلی مناسب موجب شده است که افراد زیادی در سراسر دنیا برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند.

اگر قصد تحصیل در این کشور که جزو یکی از برترین کشورهای دنیا از لحاظ سیستم آموزشی است را دارید، گزینه‎‌های زیادی در پیش روی شماست.

به صورت کلی 34 دانشگاه در سنگاپور وجود دارد. از این تعداد 6 دانشگاه، دانشگاه دولتی است. 2 دانشگاه برتر سنگاپور یعنی دانشگاه ملی سنگاپور یا (NUS) و دانشگاه فنی نانیانگ یا (NTU) هر دو درارای رتبه‌‎های بسیار خوبی در دنیا هستند. در این دانشگاه ها طیف وسیعی از دوره‌‎های تحصیلی متنوع و رشته‌‎های مختلفی را در اختیار خواهید داشت. از همه مهم‌تر بعد از به پایان رساندن دوره‎‌ی تحصیلی خود، خیلی سریع وارد محیط کار و در نهایت اقامت دائم این کشور خواهید شد.

کشور کانادا

کشور کانادا

کشور کانادا هم یکی دیگر کشورهایی است که بهترین سیستم آموزش عالی در دنیا را دارد. کشور کانادا یکی از قوی‌ترین نظام‌های آموزشی در دنیا را دارد. دلیلش هم این است که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی و کسب مهارت‌‎ها و تخصص‌های لازم، برای ورود به بازار کار آماده خواهند شد. یکی دیگر از مزایای تحصیل در کانادا پذیرش دانشجویان بین‌المللی است. در این کشور ملیت اشخاص به هیچ وجه مورد توجه نیست و افراد فقط به خاطر استعدادها و توانایی‌هایشان وارد دانشگاه می‌شوند.

تحصیلات دانشگاهی در کشور کانادا در سه دسته تحصیل در کالج‌، تحصیل در دانشگاه‌ و تحصیل در موسسات فنی دسته‌بندی می‌شود. این دوره‌ه هم به دو زبان رسمی این کشور یعنی انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شوند. برای خرید بلیط هواپیما مونترال کلیک کنید.

کشور استرالیا

کشور استرالیا

کشور استرالیا به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی شناخته می‌شود. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور در لیست برترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته‌‎اند. فضای تحصیلی حاکم در این کشور هم پژوهش محور است. همین امر به همراه بورسیه‌های متنوع و جذابی که ارائه می‌شود، موجب شده است سالانه تعداد زیادی در سراسر جهان، برای تحصیل در این کشور مهاجرت کنند.

دانشگاه‌‎های استرالیا با دارا بودن امتیاز 92.6 در بین دانشگاه‌‎های دنیا، رتبه چهارم را برای تحصیل دارد. در حال حاظر بیشتر از 600000 دانشجوی بین‌‎المللی از بیش از 140 کشور، در این کشور زندگی می‌کنند. تحصیل در استرالیا فرصت‎‌ها و تجربه‌‎های شغلی بسیاری را برای شما فراهم خواهد کرد. چرا که دوره‎‌های ارائه شده در استرالیا توسط موسسات، از سطح مقدماتی تا برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، کاملا انعطاف‌‎پذیر و جهانی است. برای خرید بلیط هواپیما سیدنی کلیک کنید.

سوالات متداول

چه کشوری را باید برای ادامه تحصیل انتخاب کرد؟

برای این کار علاوه بر در نظر گرفتن ترجیحات شخصی خود باید به موارد دیگری مثل هزینه‎‌های تحصیل در کشور مورد نظر (هم هزینه‌‎های شهریه و هم هزینه‎‌‎های زندگی) بستگی دارد.

برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور، کنکور باید داد؟

یکی از مهمترین مزایای تحصیل در خارج از کشور این باشد که فرد بدون استرس کنکور می‌تواند وارد دانشگاه شود و می تواند در رشته مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شود.

دوره تحصیل در خارج از کشور چقدر طول می‌‎کشد؟

مدت زمان تحصیل در خارج از کشور به مقطع تحصیلی مورد نظر شما بستگی دارد. به طور کلی، طول دوره مقطع کارشناسی حدود سه یا چهار سال خواهد بود. دوره کارشناسی ارشد یا معادل آن یک یا دو سال به طول می‌انجامد. دکترا نیز معمولا سه تا چهار سال زمان می‌برد.

شرایط و الزامات مربوط به ادامه تحصیل در خارج از کشور چیست؟

شرایط ادامه تحصیل بین دانشگاه‌‎ها و کشورهای مختلف بسیار متفاوت است. بنابراین قبل از ارسال هر درخواستی حتما اطلاعاتی که توسط دانشگاه مورد نظرتان ارائه شده را به دقت بررسی کنید.

یابکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *