آشنایی با بام تهران

بام تهران
ایران گردی, تهران

به دلیل جمعیت بالای تهران می توان توقع آلودگی هوا را در آن داشت. با این حال یکی از نقاطی که می توان در آن هوای دلپذیری را تجربه کرد، بام تهران است. این مکان یکی از جاهای دیدنی تهران است. پس برای آشنایی با آن با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای تهیه بلیط لحظه آخری تهران می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

بام تهران کجاست؟

بین خیابان ولنجک و ایستگاه اول تله کابین توچال را می توان به عنوان بام تهران در نظر گرفت. به دلیل اینکه این نقطه در منطقه ای مرتفع قرار گرفته است، در نتیجه هوای بسیار پاکی دارد و بهترین مکان برای دوری از شلوغی و آلودگی شهر است. اگر می خواهید از این ناحیه بیشتر لذت ببرید، بهتر است تا در ایام وسط هفته به این مکان مراجعه کنید.

آدرس بام تهران: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک

نحوه دسترسی به بام تهران

بام تهران

بام تهران با ماشین

در صورتی که با ماشین خودتان قصد رفتن به بام تهران را دارید، باید از سمت بزرگراه چمران به خیابان ولنجک بروید. برای راحتی بازدیدکنندگان پارکینگ بام تهران هم ساخته شده است.

وسایل حمل و نقل عمومی

اگر از اتوبوس استفاده می کنید، باید سوار خط 4 بی آرتی ها بشوید. برای استفاده از تاکسی هم می توانید از تاکسی های بزگراه چمران به طرف ایستگاه تابناک بروید و سپس از آن جا هم دوباره با استفاده از تاکسی به طرف مقصد حرکت کنید. همین طور تاکسی های خط میدان تجریش – بام تهران هم مخصوص این مسیر هستند.

امکانات رفاهی و تفریحی بام تهران

از آن جا که این بخش از تهران بین گردشگران بسیار محبوب است، به همین دلیل بخش های تفریحی و خدماتی زیادی در آن جا ایجاد شده است که از جمله آن ها می توان به رستوران، میدی باس برقی و زیپ لاین اشاره کرد.

بگ جامپینگ (BAG JUMPING)

بگ جامپینگ

این تفریح برای کسانی که عاشق ارتفاع بلند هستند، بسیار هیجان انگیز خواهد بود. در این حالت فرد از یک برج بلند می پرد. نقطه ای که از آن می پرید به خودتان بستگی دارد. یعنی می توانید ارتفاع پرش را انتخاب کنید. در هنگام فرود هم یک کیسه هوای نرم زیر شما قرار می گیرد.

بانجی جامپینگ (Bungee Jumping)

بانجی جامپینگ

در بانجی جامپینگ طناب هایی به شما متصل می شود و از یک ارتفاع بالا می پرید و در هوا معلق خواهید ماند. در این تفریح همه اصول ایمنی رعایت شده، پس با خیال راحت می توانید از آن لذت ببرید.

صخره نوردی

صخره نوردی

صخره نوردی برای همه افراد مناسب است و از دیگر تفریحاتی است که می توان آن را در این مکان انجام داد.

ترامپولین جامپینگ  (Trampoline Jumping)

ترامپولین جامپینگ

ترامپولین یکی از تفریحات این مکان است. این تفریح شامل یک تشک پرش می شود.

سورتمه بام تهران

در قسمت شمالی این مکان یکی از بلندترین پیست های سورتمه سواری قرار گرفته است. از این بخش در حدود 250 نفر می توانند به صورت همزمان استفاده کنند.

زمین تنیس

زمین تنیس بام تهران

از زمین تنیس، بانوان و آقایان می توانند استفاده کنند. حتی اگر تازه کار هم هستید، مشکلی برای شما ایجاد نمی شود. همچنین یک فروشگاه هم در این بخش قرار گرفته است که می توانید وسایل خود را از آن جا خریداری کنید.

سینمای ۵ بعدی بام تهران

سینما پنج بعدی افکت های جالبی دارد که می تواند توجه تماشاگران را به خود جلب کند. همه گروه های سنی می توانند، از این سینما استفاده کنند، اما احتمالا برای کودکان جالب تر خواهد بود.

اتاق فرار

اتاق فرار بام تهران

اتاق فرار، بازی های هیجان انگیزی هستند که فرد باید در طی یک ساعت با حل کردن یک سری معما از اتاق، فرار کند. اتاق فرار در ایستگاه اول توچال واقع شده است و به اسم کیوب کلاب مشهور است. این اتاق فرار بازی های هیجان انگیزی دارد، پس می توانید با خیال راحت آن ها را امتحان کنید.

تله‌ سیژ

تله‌ سیژ بام تهران

تله سیژ از جالب ترین بخش های این مجموعه است که می توانید آن را به تنهایی یا با افراد دیگر تجربه کنید. در تله سیژ، شما در ارتفاعی برابر با شصت متر از سطح زمین قرار می گیرید و مسیری به اندازه 200 متر را می گذرانید.

اگر مشکلی با قرارگیری در ارتفاع بالا ندارید، حتما این تفریح را تجربه کنید. تله سیژ در ایستگاه اول قرار گرفته است. همچنین می توانید از تله کابین و اسکی هم استفاده کنید.

بهترین زمان بازدید از بام تهران

بازدید در تمامی ایام هفته امکان پذیر است و می توانید از ساعت پنج صبح تا دوازده شب از آن بازدید کنید.

بام تهران کجاست؟

بین خیابان ولنجک و ایستگاه اول تله کابین توچال را می توان به عنوان بام تهران در نظر گرفت.

امکانات تفریحی بام تهران چیست؟

امکانات تفریحی این مجموعه شامل سورتمه، رستوران، تله سیژ، سینما پنج بعدی، بگ جامپینگ، اتاق فرار، ترامپولین جامپیگ و … می شود.

ساعات بازدید از بام تهران چه موقعی است؟

از پنج صبح تا 12 شب می توانید از این مجموعه تفریحی و امکانات مختلف آن استفاده نمایید.

نحوه رفتن به بام تهران چیست؟

با استفاده از ماشین شخصی به بزرگراه چمران رفته، سپس به خیابان ولنجک بروید. با استفاده از اتوبوس می توانید از خط چهار استفاده کنید. با تاکسی به ایستگاه تابناک رفته و دوباره با استفاده از تاکسی دیگری به بام تهران بروید. همین طور تاکسی های خط تجریش – بام تهران هم به صورت یک سره شما را به مقصد می رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *