تفریحات رایگان دبی

دبی
جهان گردی, دبی

در کشور امارات شهری به اسم دبی قرار دارد که محبوبیت آن باعث شده تا از اروپا و سایر نقاط آسیا گردشگران زیادی به آن سفر کنند. مخصوصا اروپاییانی که در مناطق سرد زندگی می کنند، علاقه دارند که در زمستان که دبی آب و هوای خوبی دارد، به این مکان سفر کنند. در این مطلب قصد داریم تا لیستی از تفریحات رایگان دبی را به شما معرفی کنیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما ارزان دبی می توانید به سایت یابکس مراجعه کنید.

معرفی تفریحات رایگان در دبی

شهر دبی شهری ارزان محسوب نمی شود. بنابرین مردم مسافر همیشه نگران هزینه سفر خود هستند. اما شاید جالب باشد که بدانید در این شهر تفریحاتی وجود دارند که به صورت کاملا رایگان هستند.

شما در این مقاله متوجه می شوید که برای اینکه سفری به یاد ماندنی در دبی داشته باشید، حتما لازم نیست تا پول زیادی را خرج کنید. در ادامه به معرفی این جاذبه های دبی می پردازیم.

کویرگردی

بیابان گردی در دبی

از آن جا که دبی سرزمینی گرم و خشک است، بیابان هایی دور آن را گرفته اند و اکثر اوقات سال با مشکل کمبود آب مواجه هستند. اما دبی توانسته حتی از بیابان های خود هم برای جذب توریست های بیشتر استفاده کند.

برای مثال شما می توانید با استفاده از ماشین های شاسی بلند در این بیابان های به سرعت رانندگی کنید. اما از آن جا که هزینه سافاری دبی چندان پایین نیست، پس بهترین کاری که می توان به صورت رایگان انجام دهید، پیاده روی و عکاسی از طبیعت این منطقه است.

منطقه الکرامه و نقاشی‌های خیابانی

منطقه الکرامه

این ناحیه خیابانی بسیار شلوغ است و به خاطر وجود نقاشی هایی که در آن انجام شده است، می توان آن را ناحیه ای گرافیتی در نظر گرفت. این کار باعث شده تا ساختمان های قدیمی هم چهره بهتری به خود بگیرند. شما می توانید به صورت رایگان در این خیابان گردش کنید و هنرهای سه بعدی و نقاشی های انتزاعی آن را تماشا کنید.

ساحل‌گردی از جمله تفریحات رایگان دبی

احتما با خود فکر کرده اید که اگر دبی منطقه ای کویری است، پس حتما ساحلی در آن وجود ندارد و حتما حسابی تعجب می کنید که به شما بگوییم در واقع این شهر سواحل زیبایی را در خود جای داده است.

بعد از قدم زدن در کویر رفتن به ساحل حسابی می چسبد. البته هتل ها سواحل زیادی را به صورت اختصاصی برای خود گرفته اند. پس برای استفاده از آن ها باید هزینه ای را پرداخت نمایید. با این حال تعدادی از سواحل هم به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارند.

اسکله ساحل مارینا

اسکله ساحلی مارینا

ساحل مارینا از سواحل رایگان دبی است. در اسکله این ساحل هم چندین قایق به چشم می خورند. شما می توانید به همراه خانواده از این مکان دیدن کنید.

آبشار کانال آبی دبی

آبشار کانال آبی دبی

این کانال در اتوبان شیخ زائد است و طولی به اندازه سه کیلومتر دارد. یک مسیر 12 کیلومتری برای دوچرخه سواری هم در این کانال وجود دارد. علاوه بر این دارای خط ساحلی به اندازه تقریبا شش کیلومتر است.

شما می توانید برای ورزش کردن به این مکان مراجعه کنید و از آن جا که نیمکت های زیادی در کنار ساحل هستند، زمان کافی خواهید داشت تا در آن جا نشسته و از دیدن موج ها لذت ببرید. یک آبشار مکانیکی در این کانال وجود دارد که هنگامی که قایق ها از زیر آن عبور می کنند، رنگ آن تغییر کرده و در واقع حکم پرده را ایفا می کند. ناگفته نماند که آبشار به صورت مصنوعی ساخته شده است.

لیزر شو دبی

لیزر شو دبی

فواره ای به اسم imagine در دبی وجود دارد که در آن نمایشی از رقص نور، آتش و آب به اجرا در می آید. در واقع لیزرشو دبی مجموعه ای از نور لیز به همراه تصاویر ویژه و چراغ های زیبا است که باعث شده جزو برترین ها در نوع خود محسوب شود.

آبنمای دبی Dubai Fountains

آبنمای دبی

آبنمای دبی جاذبه دیگری است که در جهان شهرت دارد. این آبنما در هنگام کار موسیقی هم از خود منتشر می کند. در این فواره تقریبا 6600 لامپ به کار رفته است. این لامپ ها شامل 25 رنگ مختلف می شوند. ساخت این آب نما 800 میلیون درهم هزینه داشته است و وظیفه ساخت آن بر عهده یک شرکت آمریکایی بوده است.

پس اگر به دبی سفر کردید حتما به فواره دبی هم سر بزنید، زیرا بازدید از آن هزینه ای ندارد. همین طور باید گفت که این آب نما قادر است تا آب را تا ارتفاع 152 متری به سمت بالا پرتاب کند و همین مورد در نظر گردشگران بسیار جذاب است. این فواره از سال 2008 تا به الان کار خود را آغاز کرده است و مدت زمان کارکرد آن از ساعت 13 و 30 دقیقه تا 14 ظهر و دوباره از ساعت 18 عصر تا 23 شب است. البته هر نیم ساعت یک بار روشن می شود.

مرکز خرید دبی

اگر تمایلی به خرید ندارید، باز هم می توانید در مراکز خرید متنوع و جذاب دبی گردش کنید و مغازه ها را از نزدیک ببینید. یکی از این فروشگاه ها خرید دبی مال است که وسعت آن بسیار زیاد است. مرکز خرید وافی مال دبی هم به سبک مصری ها ساخته شده است و با رفتن به این مکان می توانید با معماری آن زمان آشنا شوید.

ریورلند Riverland

ریورلاند دبی

هنگامی که به این مکان وارد می شوید، احساس می کنید که به گذشته های دور سفر کرده اید. در این جا شما می توانید خیابان های فرانسه و آمریکا را در سال های 1600 و 1950 ببینید. یک بخش به اسم بوردواک هم وجود دارد که نشان دهنده آمریکا در سال 1950 میلادی است.

دهکده فرانسوی هم می تواند شما را با فرانسه در سال 1600 آشنا کند. دوره های تاریخی دیگر شامل دروازه هند و جزیره ای در منطقه ریورلند است که انگلستان در قرن 19 را به شما نشان می دهد. همچنین در این منطقه چندین پارک هم به اسم های بالیوود، ریورلند، موشن گیف و بالیوود قرار دارند.

بستکیه Bastakiya

بستکیه دبی

بستکیه یکی از محلات قدیمی دبی است که یک رودخانه آن را به دو قسمت تقسیم کرده است. این دو بخش شامل دیره و بور می شوند. در این ناحیه می توانید تفریحات مختلفی را تجربه کنید. در واقع موسسان این منطقه ایرانیانی بودند که از سمت جنوب کشور خود به دبی آمده و این بخش را تاسیس کردند. در نتیجه با نگاه کردن به خانه های آن متوجه شباهت معماری این محل با مناطق جنوبی ایران خواهید شد. به طور کلی گشت و گذار در کوچه و خیابان های این منطقه کاملا رایگان است.

روستای هریتیج Heritage Village

روستای هریتیج

روستای مورد نظر در سال 1997 ساخته شده تا نشان دهنده فرهنگ و آداب و رسوم این منطقه به مسافرانی باشد که از خارج از دبی امارات به این منطقه سفر می کنند. مساحت این دهکده ده هزار متر مربع است.

در این دهکده که به اسم قریه التراث معروف است، می توانید با روش زندگی مردم در بیابان، روستا و کوه آشنا شوید. برای ساخت خانه ها از گل و خشت استفاده می کرده اند یا از چادر در بیابان استفاده می شده است.

از دیگر ویژگی های این روستا وجود ابزارهای سنتی است که مردم در قدیم الایام از آن ها استفاده می کرده اند. علاوه بر این ها بخش های جواهرسازی، کشاورزی، آهنگری و طب سنتی هم در این روستا دیده می شود. زمان بازدید از این مجموعه از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 21:10 دقیقه است.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، جاده Al Shindagha

موزه هایی رایگان دبی

موزه های دبی هم با هدف آشنایی مسافران خارجی با فرهنگ این ناحیه درست شده اند. این گونه موزه ها کاملا رایگان هستند و لازم نیست که پولی برای آن ها پرداخت کنید. بعضی دیگر از موزه ها هم هزینه زیادی ندارند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

موزه عتیقه Antique Museum

موزه عتیقه دبی

اگر به دنبال عتیقه و سوغات هستید، می توانید سری به این موزه بزنید. در این مجموعه مجسمه، وسایل تزئینی، صنایع دستی و سایر لوازم را می توان تهیه کرد. جالب است که بدانید در این مجموعه حتی وسایلی از کشورهای مصر، آفریقا، مراکش، اندونزی و نپال هم به فروش می رسند و اصلی ترین هدف این مکان فروش صنایع دستی نواحی مختلف است.

ساعت بازدید موزه عتیقه دبی: 9:00 تا 20:30

موزه شهرداری دبی Dubai Municipality Museum

موزه شهرداری دبی

عاملی که باعث شد دبی به شکل و حال امروزی در بیاید، تلاش های شهرداری آن است. در صورتی که می خواهید با روند تغییرات و پیشرفت های این شهر در طی زمان آشنا شوید، می توانید به موزه شهرداری مراجعه کنید.

این موزه تاریخ تحول این شهر را از سال 1950 میلادی بازگو می کند. برای آشنایی بیشتر گردشگران از فیلم های کوتاه هم استفاده می شود.

ساعت بازدید موزه شهرداری دبی: 8:30 صبح تا 14 ظهر

موزه نایف Naif Museum

موزه نایف

موزه نایف در دیره دبی قرار گرفته است. پیش از این قلعه ای وجود داشته که پایگاه پلیس بوده است و همچنین زندانیان هم در آن نگهداری می شده اند. هم اکنون این مکان به عنوان موزه استفاده می شود. قدمت قلعه مربوط به سال 1939 است و این سازه را از خاک رس ساخته اند. ماکت های انسانی که در این مکان قرار دارد، به اندازه انسان هستند.

ساعت بازدید از موزه نایف: 8 صبح تا 15 بعدازظهر

موزه قهوه دبی  Dubai Coffee Museum

موزه قهوه دبی

این موزه در سال 2014 و در روز جهانی قهوه کار خود را آغاز کرده است. این سازه را می توان جزو اولین موزه های قهوه خانه در کشور امارات به شمار آورد. مکان قرارگیری این موزه در ناحیه الفهمیدی است و در 2 طبقه ساخته شده است. نحوه دم کردن قهوه و تاریخچه آن در کشورهای دیگر در طبقه اول آموزش داده می شود.

در طبقه بعدی هم کتاب هایی درباره قهوه وجود دارد. سپس شما می توانید در کافی شاپ قهوه سفارش دهید. همین طور امکان خرید وسایل لازم برای دم کردن قهوه هم میسر است.

ساعت بازدید: 9 صبح تا 5 بعدازظهر

بازدید بازارهای محلی دبی

برای اینکه بتوانید به راحتی در میان خیابان های دبی قدم بزنید و با مردم این شهر بیشتر آشنا شوید، بهتر است در زمستان و پاییز به این شهر سفر کنید که هوا بهتر است. یکی از مکان هایی که می توان در آن صنایع دستی دبی را مشاهده کرد، نمایشگاه های صنایع دستی است.

گردش در میان این مکان ها کاملا رایگان است. از این بازارها می توان به بازار محلی ساحلی، چهارشنبه بازار مارینا و شنبه بازار البراشا اشاره کرد. یکی از بازارهای بزرگ سنتی دبی بازار سوک است که در آن ادویه جات، جواهر و … ارائه می شوند.

لامر دبی  La mer

لامر دبی

لامر دبی مکانی مناسب برای گرفتن عکس است. زیرا در این محل طراحی و هنرهای خیابانی به چشم می خورند. در بخش ساحلی هم می توانید از انواع ورزش های آبی لذت ببرید. برای اینک تفریحات این منطقه کامل شود، مجموعه ای از رستوران ها و فروشگاه ها هم در آن ساخته شده است.

جزیره بلوواترز  Bluewaters

جزیره بلوواتر دبی

علت شهرت این جزیره وجود رستوران و برج هایی است که در آن ساخته شده است. علاوه بر این ساحل های خصوصی، تعداد زیادی رستوران، چرخ و فلک چشم دبی و هتل های پنج ستاره هم در این مکان ساخته شده اند.

پارک‌گردی در دبی

قسمتی دیگر از شگفتی های دبی مربوط به پارک های آن می شود. تعداد زیادی پارک در این شهر ساخته شده است که گردش در آن ها هزینه ای ندارد و از تفریحات رایگان دبی به شمار می رود. شما می توانید در این پارک ها یوگا و پیاده روی کنید. تعدادی از این پارک ها هم امکان باربیکیو را برای شما فراهم کرده اند.

در این پارک ها می توانید از فضاهای سبز و همین طور مراسم های مختلفی که گاهی در آن ها برگزار می شوند، لذت ببرید. همچنین موسیقی محلی و نمایش خیابانی هم در آن ها برپا می شوند. علاوه بر این غرفه صنایع دستی هم در این پارک ها وجود دارند که برای خرید سوغاتی مناسب هستند.

سینمای رایگان در دبی

با اینکه اکثر سینماهای چند بعدی دبی رایگان نیستند و باید برای تماشای فیلم در آن ها بلیط تهیه کنید، اما در برج هرمی وافی در روزهای یکشنبه تماشای فیلم به صورت رایگان مهیا شده است. همچنین باید گفت که می توانید فیلم را در فضای باز تماشا کنید.

شرکت در جشنواره‌های دبی

برپایی جشنواره های مختلف یکی از جذابیت های دبی است. اصلی ترین مراسمی که در این خصوص برگزار می شود، مراسم شترسواری است. افراد مختلف می توانند در این رقابت شرکت کرده و با یکدیگر مسابقه دهند.

شترسواری از زمان های دور تا به الان در این کشور انجام می شده است. هدف از این مسابقات زنده نگهداشتن آیین های سنتی عرب است. همین طور گاهی اوقات در شب ها برنامه های شبانه هم برپا می شوند. از جمله این مراسم ها می توان به جشنواره غذا، موسیقی جاز، فستیوال فیلم و فستیوال عروس دبی اشاره کرد. البته توجه داشته باشید که برای شرکت در این مراسم ها باید هزینه کمی را پرداخت کنید.

منطقه تاریخی جمیرا (Jumeirah Archaeological Site)

منطقه تاریخی جمیرا

در این ناحیه می توانید مکان های تاریخی زیادی را مشاهده کنید. در نتیجه از با ارزش ترین نقاط تاریخی شهر محسوب می شود.

زمان بازدید از ناحیه تاریخی جمیرا: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 14:30 بعدازظهر

آدرس منطقه تاریخی جمیرا: جمیرا شماره 2، بین جاده جمیرا و الوصل

نخل جمیرا دبی

نخل جمیرا دبی بزرگ ترین جزیره مصنوعی است که به دست انسان ساخته شده است. وسعت این جزیره آنچنان زیاد است که می توانید از بیرون از جو زمین هم آن را مشاهده کنید. این جزیره را هشتمین عجایب جهان نامیده اند. گردشگران قادرند که به صورت رایگان در این مکان گردش کنند.

خیابان ال سیف  Al seef

خیابان ال سیف دبی

در این خیابان می توانید تقابلی از دبی سنتی و مدرن را ببینید. نهر دبی در کنار این خیابان است و می توانید از تماشای هم زمان ساختمان های شهر با نهری که در آن جا در جریان است، لذت ببرید.

گردشگران می توانند در این خیابان فروشگاه های لاکچری با ویترین های زیبا یا رستوران های عالی را مشاهده کنند. علاوه بر این گاهی در این مکان مراسم های مختلفی برگزار می شوند.

مسجد گردی از تفریحات رایگان دبی

دین مردم دبی اسلام است پس مسجدهای بسیاری در این شهر ساخته شده است. جالب است که بدانید این مساجد به سبک ایرانی طراحی شده اند. بازدید از این مسجدها رایگان است و می توانید برای دیدن معماری آن ها به راحتی وارد این مکان ها شوید. تقریبا 2200 مسجد در این شهر است که معروف ترین آن ها مسجد جمیرا، خلیفه التاجر و مسجد جامع دبی هستند.

آکواریوم دبی مال

آکواریوم دبی مال

آکواریوم دبی شامل 33 هزار ماهی می شود که در آن گونه های مختلفی از آبزیان زندگی می کنند. این آکواریم داخل یک مرکز خرید قرار دارد. در صورتی که می خواهید به تونل این آکواریوم بروید، لازم است که بلیط تهیه کنید، در غیر این صورت می توانید بخش هایی از آن را به صورت رایگان تماشا کنید.

پل قفل عشق دبی

پل قفل دبی

این پل در ناحیه الخوانیج قرار دارد. افراد عاشق برای اینکه سرنوشت خود را به فردی که به آن علاقه دارند گره بزنند به این پل می روند. نحوه کار به این صورت است که باید یک قفل و کلید همراه با خود داشته باشید و قفل را به پل ببندید و سپس کلید را درون رودخانه بی اندازید.

دریاچه عشق دبی

علت نام گذاری این دریاچه شکل قلبی آن است. یعنی اگر از بالا به آن نگاه کنید، شاهد دو قلب خواهید بود که درهم فرو رفته اند. دریاچه مورد نظر در داخل یکی از بیابان های دبی است که آب آن هم بسیار گوارا است.

فلامینگوها در راس ‌الخور

راس الخور منطقه ای حفاظت شده برای تعدادی از پرندگان است که شما می توانید کاملا رایگان به این مکان رفته و از دیدن پرندگان لذت ببرید. در این پناهگاه تقریبا 270 گونه مختلف از حیوانات زندگی می کنند. برای گردشگران هم سایبان هایی با تهویه در نظر گرفته شده است تا بتوانند به راحتی به تماشای جانوران بپردازند.

آدرس: Ras Al Khor Flamingo Hide Viewing Area

زمان بازدید از پناهگاه راس الخور: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 7:30 تا 17:30 بعدازظهر و جمعه از ساعت 14 تا 17:30 بعدازظهر

شماره تلفن پناهگاه راس الخور: 097146066831

گالری ‌های هنری دبی

در این گالری ها می توانید علاوه بر آثار هنرمندان داخلی، کارهای افراد دیگر را هم تماشا کنید. خرید آثار هنری هزینه زیادی دارد، ولی تماشای آن ها رایگان است.

دریاچه القدره دبی

دریاچه القدر دبی

در کنار این دریاچه می توانید یک پیک نیک برپا کنید و هیچ هزینه خاصی هم در پی نخواهد داشت. ساحل این دریاچه زیبا است و می توانید زمان زیادی را در کنار آن بگذرانید.

سخن آخر

در پایان باید گفت که بازدید از مکان های مختلفی در دبی کاملا رایگان است. تنها کاری که باید انجام دهید هزینه حمل و نقل است. همچنین اگر می خواهید قایق سواری کنید باید به محلات فقیرنشین دبی رفته و با پرداخت اندکی پول یک قایق پارویی اجاره کنید. بعضی از موزه های دبی هم هزینه زیادی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *