پاتوق های اصفهان

مادی های اصفهان
اصفهان, ایران گردی

اصفهان برای کسانی که عاشق شهرهای تاریخی هستند، بهشت شهرها محسوب می شود. اگر روزی روزگاری به اصفهان سر زدید، بهتر است تا نسبت به جالب ترین بخش های آن اطلاعاتی داشته باشید، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما چارتر اصفهان می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

مادی های اصفهان

مادی در واقع یک نهر آب است. این مادی ها اکثرا از رودخانه زاینده رود سرچشمه می گیرند و می توان در کنار آن ها پیک نیک برپا کرد.

مادی نیاصرم

مادی نیاصرم

این نهرآب از زیباترین مادی های اصفهان است. نهر آب نیاصرم در کنار باغ جنت است، در نتیجه سرسبزی دلنشینی در کنار آن جریان دارد و شاخه های این درختان به طرف رودخانه خم شده اند.

آدرس مادی نیاصرم اصفهان: خیابان فردوسی، خیابان چرخاب

مادی شاهپسند از دیگر پاتوق های اصفهان

در زمان های گذشته یعنی در دوره صفویه و قاجاریه از این نهرآب برای آبیاری عمارت های سلطنتی و همین طور باغ ها استفاده می کرده اند.  چندین باغ اصفهان در کنار این نهرآب شکل گرفته اند. به طور کلی سرسبزی این ناحیه باعث شده تا دست شما برای انتخاب محل پیک نیک باز باشد.

آدرس مادی شاهپسند: منطقه ۷ اصفهان، خیابان مادی شاهپسند

مادی فرشادی از پاتوق های اصفهان

مادی فرشادی

این نهر آب بسیار تمیز و پرفشار است، در نتیجه یکی از محبوب ترین مادی های اصفهان محسوب می شود که خانواده ها زمانی را در کنار آن می گذرانند. این نهر در میان درختان کهنسالی آرمیده است و فقط تماشای آن می تواند بسیار لذت بخش باشد.

پارک جنگلی ناژوان

پارک جنگلی ناژوان

این پارک جنگلی هوای بسیار مطبوعی دارد و وجود گونه های گیاهی و نهرهای آب باعث شده تا بتوانید زمانی خوب در این پارک داشته باشید. ابعاد آن تقریبا 1200 هکتار است و در آن امکان برگزاری پیک نیک وجود دارد و می توان از امکاناتی مانند درشکه سواری، تله سیژ، اسب سواری، استخر، شهربازی، قایق رانی و … استفاده کرد.

جذابیت های پارک به این موارد ختم نمی شود، بلکه در این پارک می توان به بازدید از بخش هایی مانند باغ خزندگان، موزه صدف، باغ پرندگان، پروانه ها و آکواریوم پرداخت.

آدرس پارک جنگلی ناژوان اصفهان: بزرگراه شهید حبیب‌اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت.

بام اصفهان یا کوه صفه

بام اصفهان

کوفه صفه در بخش جنوبی اصفهان است. به این کوه بام اصفهان هم می گویند. در نتیجه این بخش مکانی رویایی برای زوج ها است. تصور کنید که در بالای مکان بلندی ایستاده اید و شهر را با چراغ های نورانی خود در شب تماشا می کنید.

آدرس بام اصفهان، بلوار شهدای صفه، کوه صفه.

قهوه‌ خانه‌ حاج میرزا از پاتوق های اصفهان

قهوه‌ خانه‌ حاج میرزا

یکی از قهوه خانه های قدیمی که از زمان صفویه به یادگار مانده است، همین قهوه خانه است. قهوه خانه حاج میرزا معماری ویژه ای دارد و آن عتیقه جات و سایر وسایل قدیمی است که روی درها و دیوارهای آن جلب توجه می کنند.

در سال های گذشته از این مکان برای تعذیه خوانی استفاده می شده است. در نتیجه افرادی که به وسایل قدیمی علاقه داشتند، در رویدادهای مختلف ابزارهایی مانند شمشیر، نیزه یا وسایلی مانند سنگ های قدیمی، نقاشی های مینیاتوری و … را به این ساختمان هدیه می داده اند.

آدرس قهوه خانه حاج میرزا اصفهان: حافظ، خیابان میرعماد، چاه حاج میرزا

کافه لیمو از پاتوق های اصفهان

کافه لیمو

این کافه محلی مناسب برای افراد جوان است زیرا محیط شاد و رنگارنگی دارد. در این کافه می توانید میز و صندلی هایی را ببینید که به زیبایی در فضای آن قرار گرفته اند. همین طور نباید از منوی خوشمزه آن نیز گذشت.

کافه بلانش

کافه بلانش

این کافه نیز معماری ویژه ای دارد و به همین دلیل اسم و رسمی برای خود بهم زده است. در واقع نمای داخلی این کافه شبیه به یک هواپیما است و شما می توانید حس کنید که داخل یک هواپیما نشسته و دارید قهوه صرف می کنید.

آدرس کافه بلانش اصفهان: خیابان مرداویج، بلوار پرواز

کافه آنی

خیابان معروفی در اصفهان وجود دارد که به خیابان جلفا معروف است. در این خیابان چندین کافه مشهور جای گرفته اند. یکی از این کافه ها کافه آنی است و فضای آن توسط رنگ قهوه ای رنگ آمیزی شده است. این کافه دارای سنگ های فرش های قهوه ای رنگ است و دیوارهای آن هم آجری هستند. میز و صندلی هایی که در این کافه هم وجود دارند از چوب ساخته شده اند.

آدرس کافه آنی اصفهان: خیابان جلفا، نبش کلیسای وانک.

شربت‌ سرای روزگار

شربت‌ سرای روزگار

در این شربت سرا امکان خواندن کتاب برای علاقمندان فراهم شده است. در واقع یک قفسه کتاب در این مکان وجود دارد که مهمانان می توانند از آن کتاب انتخاب کنند و به مطالعه آن بپردازند.

آدرس شربت سرای روزگار: اصفهان، میدان نقش جهان، کنار مسجد شیخ لطف الله

کافه رادیو از پاتوق های اصفهان

یکی دیگر پاتوق های دلنشین اصفهان کافه رادیو است. محل ای کافه در خیابان آمادگاه است. در منوی این کافه قهوه های خوشمزه سرو می شود. کسانی که به این مکان مراجعه می کنند می توانند از موزیک ملایمی که در آن پخش می شود هم زمان با خوردن یک قهوه لذت ببرند. فضای آرام کافه باعث می شود تا بتوانید لحظات خوبی با دوستان خود داشته باشید.

آدرس کافه رادیو اصفهان: میدان نقش جهان، خیابان استانداری.

شربت خانه‌ی فیروز

اگر به جلفا بروید در نزدیکی کلیسای وانک این مکان را خواهید یافت. این کافه نمایی قدیمی دارد و در کنار فضای آرام بخش و منوی ویژه باعث شده تا جوانان زیادی به آن مراجعه کنند. یکی دیگر از نکات ویژه این کافه وجود اسامی جالبی است که روی خوراکی های آن گذاشته اند.

وجود یک گلدان روی میز باعث شده تا فضای داخلی با نشاط تر باشد. حتی پنجره های این مکان هم به سمت یک حیاط باز می شوند که داخل حیاط درختان کهنسالی به چشم می خورند. پیشنهاد ما به شما این است که بستنی های این کافه را از دست ندهید.

رستوران خوان گستر

رستوران خوان گستر

از دیگر پاتوق های اصفهان رستوران خوان گستر است. برای رفتن به این رستوران باید از طریق اتوبان شهید دستجردی استفاده کنید. رنگ دیوارهای این مکان را آبی فیروزه ای کرده اند و روی آن از بزرگان کشور تصاویری به چشم می خورد.

از بخش معماری که بگذریم منوی رستوران دارای خوراکی های مختلفی است و آشپزخانه این محل غذاهای ایرانی و خارجی هم برای مهمانان خود آماده می کند.

آدرس رستوران خوان گستر اصفهان:خیابان جلفا، جنب کلیسای وانک

رستوران ملل زینو محلی برای دورهمی خانواده ها

رستوران ملل زینو

این رستوران محلی برای سرو غذاهای بین المللی است. البته غذاهای ایرانی هم در منوی آن وجود دارد اما نمی توان در مقابل غذاهای جدید خارجی وسوسه نشد تا آن ها را هم امتحان کرد. مخصوصا که کیفیت همه غذاها بالا است. بنابرین چه برای خوردن غذای ایرانی یا خارجی به این رستوران مراجعه کنید پشیمان نخواهید شد. مورد دیگر وجود دکور چوبی و نورپردازی زیبای آن است که باعث آرامش مهمانان می شود.

آدرس رستوران ملل زینو اصفهان: خیابان حکیم نظامی، بالاتر از تقاطع شریعتی.

سی‌ و‌ سه پل

سی‌ و‌ سه پل

یکی از معروف ترین بناهای اصفهان پل سی و سه پل است پس خوردن یک نوشیدنی در کنار آن می تواند بسیار دل انگیز باشد. عده ای زیادی از مردم مخصوصا شب هنگام به کنار این رودخانه می روند تا ضمن قدم زدن زیبایی آن هم لذت ببرند. این پل روی رودخانه زاینده رود ساخته شده است.

آدرس سی و سه پل: میدان انقلاب، خیابان چهارباغ

پل خواجو، پاتوقی در اصفهان

پل خواجو

پل مورد نظر که جزو آثار ملی ایران است یک منظره زیبا دارد و همین موضوع باعث شده تا چندین رستوران و کافه در کنار آن ساخته شود. به همین دلیل باعث محبوبیت بیشتر این مکان شده است. نورپردازی های این مکان هم بسیار زیبا هستند و باعث می شوند تا جذابیت این مکان تایخی افزایش یابد.

آدرس پل خاجو: خیابان چهارباغ، انتهای خیابان کمال‌الدین اسماعیل اصفهانی

پارک مشتاق از پاتوق های اصفهان

پارک مشتاق

در این پارک درختان بلند بالایی قرار دارند که باعث می شوند تا هوای پارک تمیز و مطبوع باشد. شما می توانید در چمن های پارک یک پیک نیک کوچک در کنار خانواده برپا کنید. اگر نمی خواهید در چمن ها بنشینید یک سری آلاچیق هم در پارک قرار داده شده است. البته باید گفت که رودخانه زاینده رود هم از میان این پارک جنگی رد می شود و همین قضیه باعث جذابیت بیشتر پارک شده است.

آدرس پارک مشتاق اصفهان: پل بزرگمهر، میدان بزرگمهر، خیابان مشتاق، بعد از خیابان خواجه عبدالله انصاری

پارک فدک از پاتوق های اصفهان

پارک فدک

ابعاد پارک در حدود 85 هکتار است و به دلیل وجود 45 هزار درخت هوای آن بسیار دلپذیر است. پس قطعا می تواند جزو گزینه های پیک نیک در نظر گرفته شود.

در بخش شرقی پارک یک دریاچه مصنوعی هم ایجاد شده است که انعکاس نور آفتاب در آن باعث می شود تا مانند یک جواهر در جنگل بدرخشد. در این پارک از خدماتی مانند زمین ورزش، باغ بانوان، پارک بادی، سینمای 5 بعدی، کتابخانه عمومی، سکوی چادر، زمین اسکیت، نمایشگاه صنایع دستی، زمین بازی کودک و بازارچه خرید می توانید استفاده کنید.

آدرس پارک فدک اصفهان: خیابان کاوه، خیابان فرزانگان.

باغ پرندگان اصفهان

باغ پرندگان اصفهان

یکی دیگر از پاتوق های اصفهان باغ پرندگان آن است. در این باغ تقریبا 130 نوع پرنده نگهداری می شوند. این پارک فقط محلی برای گردشگران نیست بلکه پاتوق مناسبی برای پرنده دوستان هم محسوب می شود. در این پارک علاوه بر تماشای پرندگان می توانید اطلاعات مناسبی درباره آن ها به دست آورید.

باغ مورد نظر در بخشی از پارک جنگلی ناژوان ساخته شده است. آب و هوای مناسب این باغ باعث شده تا پرندگان بتوانند شرایط مناسبی داشته باشند. از جمله دیگر جذابیت های پارک می توان به وجود برکه و صخره های آن اشاره کرد. در این باغ علاوه بر پرندگان می توانید خزندگان و پروانه ها را هم تماشا کنید.

آدرس باغ پرندگان اصفهان: خیابان ناژوان، بلوار آتشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *