بهترین مکان های عکاسی در استانبول

مسجد آبی ترکیه
استانبول, جهان گردی

همه ما دوست داریم تا در هنگام سفر عکس های زیبایی ثبت کنیم و آن را در شبکه های اجتماعی به دوستان و سایر افراد نشان دهیم. هرچه مقصد شما جذاب تر باشد می توان عکس های بهتری تهیه کرد. از آن جا که ممکن است، تنها یک بار فرصت سفر به استانبول به شما دست دهد، پس باید بهترین استفاده از آن را ببرید و در حین سفر عکس های جذابی تهیه کنید. برای رسیدن به این هدف ما بهترین مکان های عکاسی در استانبول را به شما معرفی می کنیم. همین طور برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

در شهر استانبول جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی وجود دارند که می توانید از هر کدام از آن ها تصاویر زیبایی بگیرید. برای مثل مسجد آبی یا میدان معروف استقلال از جمله بخش هایی از شهر هستند که توجه توریست های زیادی را به خود جلب کرده اند. در این میان نباید از محله فنر و بالات یا تنگه بسفر هم غافل شد.

محله بی‌اوغلو خیابان استقلال (Beyoglu Neighborhood)

محله بی‌اوغلو خیابان استقلال

این محله در دوره عثمانیان شهرت زیادی داشته است و در قرن 19 ام هم بسیار معروف بوده است. در این محله تاجران اروپایی با محلی ها تجارت کرده و افراد غیر مسلمان هم در آن ساکن بوده اند. از آن جا که این منطقه محل رفت و آمد اروپاییان بوده، در نتیجه معماری آن متاثر از فرهنگ غربی قرار بوده است. در این محله بهترین نقطه عکاسی برج گالاتا استانبول و خیابان استقلال خواهد بود. همین طور می توانید سری هم به خیابان پِرا بزنید.

برج گالاتا (Galata Tower)

برج گالاتا

هنگامی که حکومت روم شرقی در این ناحیه فرمان روایی می کرد. کالاهایی مانند پارچه یا مواد غذایی با بندر قسطنطنیه خرید و فروش می شد و کسانی که مسئولیت این تجارت را برعهده داشتند، ساکنان ونیز و جنوا بودند. هنگامی که عثمانیان بر این منطقه ساکن شدند، کارهای تجاری به روال سابق از سر گرفته شد.

در این میان افراد جنوایی فعالیت بیشتری در زمینه کارهای تجاری داشتند و برج گالاتا هم از سازه های ساخته شده توسط دست آن ها است که این بنا امروزه به عنوان موزه استفاده می شود. در آخرین طبقه این برج می توانید به خلیج شاخ طلایی و همین طور تنگه بسفر چشم انداز زیبایی داشته باشید. پس نه تنها بازدید از این برج باستانی بلکه عکس گرفتن از بخش های مختلف و نمایی دیدنی شهر هم می تواند جالب توجه باشد.

تپه پیر لوتی (Pierre Loti Tepesi)

تپه پیر لوتی

اروپاییان علاقه خاصی به ترکیه و شهرهای مختلف آن دارند که باعث شده در زمان های مختلف در این شهر اقامتگاه هایی را هم خریداری کنند. یکی از مناطق استانبول به اسم شاعر فرانسوی یعنی پیر لوتی نام گذاری شده است. وی نوشتن کتاب های خود را در این تپه انجام می داده است، به همین دلیل این تپه به اسم او نام گذاری شده است. شما می توانید از بالای این تپه مناظر اطراف یا غروب خورشید را تماشا کنید. همین طور امکان خوردن نوشیدنی و استفاده از تله کابین هم وجود دارد.

مسجد آبی (Blue Mosque)

مسجد آبی استانبول

از دیگر مکان های عکاسی در استانبول می توان به مسجد سلطان احمد اشاره کرد. ساخت این مسجد تقریبا هفت سال طول کشیده است و فرمان ساخت آن هم به وسیله سلطان احمد صادر شده است. در این مسجد شش مناره وجود دارد. مسجد ایاصوفیه هم به این سازه نزدیک است. به علت وجود کاشی هایی به رنگ آبی به این بنا مسجد آبی هم می گویند.

یکی از بهترین نقاط عکاسی در این مسجد حیاط آن است. البته توجه داشته باشید که در زمان نماز نمی توانید عکس تهیه کنید. پس بهترین موقع برای گرفتن عکس در زمان های بعد از نماز یا در هنگام صبح است.

مسجد ایا صوفیه (Hagia Sofia)

مسجد ایا صوفیه استانبول

این سازه در گذشته های دور محلی برای عبادت مسیحیان ارتدکس بوده و در ابتدا به صورت یک کلیسا تاسیس شده است. هم اکنون از آن به عنوان موزه استفاده می کنند. قدمت این مکان مربوط به سال 532 میلادی است و یکی از بزرگ ترین کلیساهای دنیا بوده است. در حال حاضر این موزه زیبا برای گرفتن عکس مکانی مناسب به شمار می رود.

در بخش هم کف این موزه لوسترهایی شگفت انگیزی وجود دارند. توجه داشته باشید که به خاطر اینکه ساختمان این موزه چندان نورگیر نیست، پس برای گرفتن عکس باید از دوربین هایی که در نور کم کاربرد مناسبی دارند استفاده نمایید. یک پارک هم بین دو مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد وجود دارد که در فصل بهار شکوفه های زیبایی در درختان آن سبز می شوند.

برج مایدن (Maiden’s Tower)

برج دختر استانبول

این برج در بسفور ساخته شده است و برای رفتن به آن باید سوار قایق بشوید. مسافران معمولا از بخش اروپایی برای دیدن این برج می آیند. همین طور امکان استفاده از Üsküdar هم برای رسیدن به برج فراهم شده است. در هنگام طلوع و غروب خورشید، برج منظره زیبایی خواهد داشت.

کاخ دولما‌باغچه (Dolmabahçe Palace)

کاخ دولما‌باغچه

در این مکان شاهان اقامت داشته اند. سلطان عبدالمجید یکم دستور ساخت این عمارت را داده است. این کاخ تا سال 1922 محلی برای اداره حکومت عثمانیان بوده است. معماری این سازه برگرفته از سبک باروک، نئوکلاسیک، روکوکو و عثمانی است. تجملات زیادی در بخش های مختلف این بنا استفاده شده است.

کاخ دارای یک حیاط و باغ هم است که می توانید جهت عکاسی از آن استفاده نمایید. اگر از کاخ دیدن کردید، حتما سری هم به پله های رنگین کمان و مسجد اورتاکوی بزنید.

بویوک آدا (Büyükada)

بویوک آدا استانبول

یکی از جزایر پرنسس به اسم بویوک آدا شناخته می شود. این جزیره به دلیل اینکه از شهر فاصله دارد، محلی آرامش بخش است و برای گرفتن عکس هم مناسب خواهد بود. در این مکان طبیعت زیبا و خیابان های خلوتی وجود دارند که می توانید در حین قدم زدن از دیدن مناظر مختلف لذت ببرید. خانه های این جزیره در بسیاری از نقاط به صورت چوبی ساخته شده اند. در صورتی که به بخش های مرتفع بروید، می توانید به منظره دریای مرمره و همین طور جزایر پرنسس هم دید داشته باشید.

منطقه کاراکوی (Karaköy) از مکان های عکاسی در استانبول

منطقه کاراکوی استانبول

وجه تمایز این خیابان با سایر نقاط استانبول وجود خیابان های باریک و کافه هایی است که در آن ساخته شده اند. از آن جا که خیابان های این ناحیه به صورت هنرمندانه ای ایجاد شده اند، در نتیجه اسم لئو لوناتیک که یک استاد معروف هنر خیابانی است، روی یکی از بخش های آن گذاشته شده است. همین طور موزه هنرهای مدرن هم در محله وجود دارد که می توانید سری هم به آن بزنید.

پارک اِمیرگان استانبول (Emirgan Park)

پارک امیرگان استانبول

یک پارک قدیمی که در سال های دور ساخته شده است در شهر استانبول خودنمایی می کند. پارک امیرگان در ساحل بسفر و در بخش اروپایی نشین شهر است. ابعاد این پارک تقریبا 47 هکتار است و در آن قسمت های مختلفی ساخته شده است. برای مثال 3 سازه به رنگ های سفید، زرد و صورتی در این پارک وجود دارند که می توانید از آن ها هم عکس بگیرید.

یکی از بهترین بخش های این پارک برای گرفتن عکس، لاله هایی است که در این مکان کاشته شده اند. این لاله ها رنگ های متنوعی دارند و می توانید عکس های گرفته شده خود را در فیسبوک یا اینستاگرام آپلود کنید. در واقع دیدن این همه تنوع گیاهی می تواند هر بیننده ای را سر ذوق آورد. در هنگام بهار دیدن این لاله ها در زیر نور آفتاب منظره ای تماشایی خواهد بود.

برای وارد شدن به پارک امیرگان نیاز به تهیه بلیط ورودی ندارید. همچنین خدمات این پارک شامل زمین بازی، رستوران، میز پیک نیک، بخش پیاده روی و کافه های مختلف است. گاهی اوقات از این پارک برای گرفتن عکاسی عروسی هم استفاده می کنند.

بایوک ولیده هان

این مکان مسافرخانه ای است که قدمت آن مربوط به سده 17 میلادی می شود. برای بازدید از این سازه باید به بازار ادویه بروید. جالب است که بدانید افرادی در داخل این مسافرخانه مشغول ساخت صنایع دستی یا تعمیر وسایل مختلف هستند. اگر دوست دارید از منظره پشت بام عکس بگیرید، باید با سرایدار هماهنگ کنید.

تراموا قرمز استانبول

تراموا قرمز استانبول

این وسیله نقلیه در خیابان استقلال استانبول به چشم می خورد. در سده 20 میلادی برای رفت و آمد در سطح شهر از این وسیله استفاده می شده است. تراموا در خط تی 2 فعالیت می کند. این وسیله هم اکنون به عنوانی نمادی در میدان استقلال محسوب می شود.

موزه هنر جدید از مکان های عکاسی در استانبول

موزه هنر جدید استانبول

یکی دیگر از بخش های استانبول موزه هنر جدید آن است که ویژگی آن معماری منحصربه فردی است که در آن به کار رفته و آن را تبدیل به گزینه ای مناسب برای عکاسی کرده است. برای طراحی این مکان از یک شرکت غربی به اسم گریمشاو استفاده کرده اند. بخش های مختلف موزه برای گرفتن عکس بسیار مناسب هستند.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول

از دیگر مکان های عکاسی در استانبول می توان به بازار بزرگ آن اشاره کرد. این بازار که فضایی تودر تو از حجره های بیشمار است، اجناس متنوعی را به خریداران عرضه می کند. شما می توانید در این بازار شال، جواهر، روسری و … را خریداری نمایید. البته توجه داشته باشید که برای گرفتن عکس از غرفه داران حتما از آن ها اجازه کسب کنید. بعد از گشت و گذار در این بازار و گرفتن عکس می توانید خرید سوغاتی خود را هم از همین جا انجام دهید.

تخت استانبول (That Istanbul)

تخت استانبول

این مکان که به اسم بام استانبول هم شناخته می شود، یکی از مکان های بسیار معروف برای گرفتن عکس است. این مکان در واقع حکم یک استودیوی عکاسی را دارد که برای گرفتن عکس نیاز به استفاده از دوربین خود ندارید. زیرا در محل می توانید با اجاره یک لباس ترکی از خود تصاویر زیبایی ثبت کنید که البته برای عکس گرفتن از شما یک عکاسی حرفه ای حاضر و آماده است تا این کار را برای شما انجام دهد.

بازار ادویه استانبول

بازار ادویه استانبول

دنبال مکانی رنگارنگ می گردید تا عکس های زیبایی بگیرید؟ بازار ادویه همان جایی است که این خواسته شما را برآورده می کند. انواع ادویه های رنگی در این مکان به فروش می روند.

چیچک پاسجی استانبول (پاساژ گل)

پاساژ گل استانبول

پاساژ گل استانبول در منطقه بی اوغلو است. این مجموعه در واقع بخش های مختلفی دارد که شامل رستوران، بخش غذایی، فروشگاه، گل فروشی و کافه می شوند. پس بهترین جا برای عکاسی در استانبول است.

لژ گالاتا مولوی استانبول

لژ مولوی استانبول

موزه مولوی محلی است که در آن درویش ها به رقص می پردازند و نمایشی هیجان انگیز از رقص های صوفی را به شما نشان می دهند. در این مکان همچنین آثار مربوط به مولانا هم در معرض دید عموم قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *