اجاره یات در دبی

اجاره یات در دبی
جهان گردی, دبی

یات کشتی است که در آن امکانات به خصوصی برای گردشگران فراهم شده است و می توان از آن به عنوان وسیله تفریحی یا مسابقه استفاده کرد. در شهر دبی هم انواع یات ها برای اجاره در اختیار گردشگران قرار دارد. دبی با وجود امکنات بسیار زیاد تبدیل به یک قطب گردشگری بسیار مهم در خاورمیانه شده است که تمام ساخته های آن بینظیر و لاکچری هستند. مسافرانی که قصد سفر به دبی را دارند، می توانند برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما دبی به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنند. در این مقاله سعی شده تا به تمام سوالات مهم زیر پاسخ داده شود:

امکانات یات به چه صورت است؟

کاربرد یات در دبی چیست؟

هزینه های اجاره یات در دبی چقدر است؟

انواع یات کدامند؟

کاربرد یات در دبی

یات در دبی

این نوع قایق ها معمولا از قایق های معمولی بزرگتر هستند و اکثرا از آن ها به عنوان یک قایق تفریحی شخصی و لاکچری استفاده می شود یا اینکه بعضی از موسسات تفریحی برای تورهای گردشگری و تفریحی از آن استفاده می کنند. ریشه کلمه یات هلندی و برگرفته از شکارچی است. در زمان های گذشته از این قایق ها برای دنبال کردن دزدان دریایی و دستگیری آن ها استفاده می شده است اما در حال حاضر این وسیله دریایی جهت قایق رانی و تفریح استفاده می شود.

سایز یات در کمترین حالت 10 متر است و کابین های آن بسیار مجلل هستند و خدمات مختلفی در این قایق های تفریحی ارائه می شود. اگر یات به صورت بادبانی ساخته شود، می تواند طولی به اندازه صد متر داشته باشد و از این قایق ها برای مسابقات استفاده می شود. حالت دیگر یات های موتوری هستند که معمولا ابعادی به اندازه بیست متر یا بیشتر دارند و در جهت قایق های تفریحی از آن ها استفاده می شود. اگر طول یات از 20 متر بیشتر باشد به آن سوپریات می گویند و انواعی که طول آن ها بیشتر از 50 متر است را مگایات می گویند. یکی از بزرگ ترین نوع مگایات ها طولی برابر با 730 متر دارد.

طراحی یات و امکانات آن

یکی از اصلی ترین ویژگی های یات امکانات آن و همین طور طراحی زیبایی است که برای آن در نظر گرفته شده است. به همین دلیل کسانی که در صنعت گردشگری هستند به این نوع قایق ها علاقه دارند. برای جلب توجه گردشگران این شرکت های تفریحی امکنات زیادی به یات ها اضافه کرده تا محیط مناسبی برای مهمانان خود فراهم کنند.

تورهای گردشگری یات ها در سواحل دبی برگزار می شوند و فقط دیدن نمای لاکچری این قایق ها بسیار جالب توجه است و می تواند توجه توریست ها را به خود جلب نماید. از دیگر امکانات این قایق ها امکان برپایی مهمانی های تولد یا جشن های مخصوص و همین طور ماهیگیری در خلیج فارس یا سفر به جزیره های اطراف دبی است.

اجاره یات در دبی

از آن جا که یات یک کشتی مجلل و لوکس است، در نتیجه قیمت آن در مقایسه با قایق های معمولی بیشتر است. به طور کلی قایق سواری با یات در دبی و دیدن مناظر اطراف بسیار جذاب است. عوامل گوناگونی در تعیین نرخ اجاره یات در دبی موثر هستند.

هزینه های اجاره یات در دبی

یات در دبی

مهمترین عاملی که در تعیین قیمت یات موثر است، اندازه آن و همینطور کاربردی است که برای آن در نظر گرفته شده است. برای مثال سوپریات و مگایات ها به خاطر اینکه اندازه بیشتری دارند قیمت آن ها هم بالاتر خواهد بود. در حالت دیگر اگر یات را برای جشن و مهمانی رزرو کنید، قیمت آن در مقایسه با یات هایی که برای سفرهای کوتاه استفاده می شوند، متفاوت خواهد بود.

همین طور باید روزهای هفته و ایام خاص را هم در نظر داشت. برای مثال اگر در آخر هفته بخواهید یات اجاره کنید، قیمت آن بیشتر است و همین طور قیمت اجاره یات در دبی در ابتدای شب نسبت به زمان های دیگر کمتر خواهد بود. برای اینکه در هزینه های خود صرفه جویی کنید، می توانید در ابتدا یا وسط هفته یات را اجاره کنید.

نکته دیگری که باید در حین کرایه یات در دبی به آن توجه داشته باشید نحوه سرویس دهی، کیفیت کابین، ظرفیت و پذیرایی آن است. هزینه یات 18.6 متری برای یک روز کامل 1.441 دلار خواهد بود. برای اجاره یک یات 90 فوتی به ظرفیت 20 نفر به ازای هر ساعت باید 3320 درهم بپردازید. یک یات 52 فوتی با 15 مهمان تقریبا 850 درهم می گیرد. بعضی از یات ها که تقریبا اندازه 30 متر دارند، برای هر ساعت 4 هزار دلار می گیرند. پس همان طور که می بینید که این ارقام بستگی به نوع یات و امکانات آن دارند. برای اطلاع از قیمت اجاره یات در دبی می توانید به این دو سایت مراجعه کنید.

قیمت اجاره یات در دبی

کرایه یات در دبی

انواع یات های تفریحی در دبی

بر اساس مطالبی که پیش تر برای شما توضیح دادیم، یات ها بر اساس نوع، ظرفیت، نیرو و ابعاد به چند دسته تقسیم می شوند که هر دسته دارای امکانات و وخصوصیات ویژه خود است که باعث می شود اجاره آن ها متفاوت باشند. در صورتی که می خواهید یک یات را برای خود اجاره کنید، بهتر است نوع تفریحی آن را در نظر بگیرید.

یات های موتوری

این قایق ها برای سرنشینان کم مناسب هستند و می توان از آن ها برای رفتن به سفرهای کوتاه استفاده کرد. همین طور این نوع قایق های تفریحی بیشتر برای خانواده ها و زوج های جوان استفاده می شوند.

قایق های کاتاماران

کرایه یات در دبی

اکثر گردشگران به این قایق ها علاقه زیادی دارند و بیشتر برای سفرهای گروهی استفاده می شود که امکانات مناسبی هم دارند. یات های کاتاماران کابین های مجللی دارند که امکانت خوب و فضای شخصی را در اختیار مهمانان قرار می دهند.

یات ها کاتاماران بزرگ

این نوع قایق ها به نسبت قایق های کاتاماران معمولی قوی تر هستند و روش کار آن ها به این صورت است که روی نقطه ثقل شناور می شوند. این نوع یات فضای بزرگتری دارد و کابین های آن مجلل هستند. همین طور به دلیل اینکه دو بدنه در آن به کار رفته است از ثبات مناسبی برخوردار هستند و مهمانان قایق در حین حرکت مشکلی نخواهند داشت.

یات های بادی

اگر به دنبال یات های ارزان قیمت هستید، نوع بادی آن مناسب ترین انتخاب برای شما خواهد بود. این نوع قایق ها اجاره کمتری در مقایسه با انواع دیگر دارند. البته درون کابین ها فضای ساده تری دارد و امکانات آن کمتر خواهد بود. از این قایق ها می توان برای سفرهای تفریحی همراه با خانواده استفاده کرد.

انواع قایق تفریحی برای اجاره در دبی

اطلاع از انواع نوع یات و همین طور قایق های تفریحی در دبی باعث می شود که با آگاهی بیشتری نوع یات خود را انتخاب کنید. یات ها در سه دسته مختلف قرار دارند. سه دسته شامل قیمت کرایه، ظرفیت و خصوصی یا عمومی بودن آن است. البته شرکت های اجاره یات در دبی با یکدیگر رقابت دارند تا بتوانند نظر گردشگران را به خود جلب کنند و در همین راستا تلاش می کنند تا بهترین یات ها را فراهم کنند. در ادامه شما را با این یات ها آشنا می کنیم.

یات های تفریحی

این نوع قایق های تفریحی از بزرگ ترین نوع قایق ها هستند. معمولا از 20 تا 150 نفر می توانند از آن ها استفاده کنند. این قایق های گروهی هزینه بیشتری هم دارند. شما می توانید برای مهمانی یا جشن های تولد از این قایق ها استفاده کنید. قایق های مورد نظر فضای مجللی دارند و در آن ها غذا و نوشیدنی هم سرو می شود. کیفیت خدمات این قایق ها بالا است.

یات های مسافربری

یات های مسافربری

این گزینه برای افرادی مناسب است که دوست دارند در سواحل دبی گردش کرده و هم زمان از دیدن بخش های مختلف شهر هم لذت ببرند. برای اجاره این یات ها باید به شرکت هایی که ارائه دهنده تور هستند، مراجعه کنید. قایق های مورد نظر ظرفیت بالایی دارند و به صورت عمومی می توان از آن ها استفاده کرد. معمولا افرادی که به دبی سفر کرده اند می توانند با استفاده از این تورها در دبی گردش کنند. ظرفیت قایق های مورد نظر تقریبا صد نفر است و کسانی که از دورهمی ها لذت می برند، می توانند از این تورها استفاده کنند.

یات های خصوصی در دبی

اگر می خواهید فضای شخصی تری داشته باشد و هدف شما برپایی جشن های خانوادگی است، استفاده از یات های خصوصی برای شما مناسب خواهد بود. این قایق ها فضای مجلل تری دارند و همین طور ظرفیت کمتری نسبت به سایر قایق ها دارند و البته قیمت آن ها هم بیشتر خواهد بود.

تفریحاتی که با اجاره یات در دبی می توان انجام داد

حتما برای شما این سوال مطرح می شود که با استفاده از یات چه تفریحاتی می توان انجام داد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

دبی مارینا

اکثر تورهای گردشگری در دبی مسیر حرکت خود را از دبی مارینا شروع می کنند. دبی مارینا یک محله لاکچری است که به صورت یک آبراهه به طول 3 کیلومتر ساخته شده و از ساحل دبی تا خلیج فارس ادامه دارد. در طول این آبراه می توانید برج های زیبا و رستوران مجللی را مشاهده کنید.

نوار ساحلی

کشتی های تفریحی مسیر خود را در کنار نوار ساحلی دبی ادامه می دهند که تقریبا طول 80 کیلومتر است. مسافران قایق می توانند مناظر شهر را از داخل قایق تماشا کنند. از آن جا که یات سرعت کمی دارد، می توانید بدون مشکل به تماشای دبی و مناظر مختلف آن بپردازید. در این میان دیدن پالم جمیرا و سایر محله های دبی برای شما جالب خواهد بود.

خور دبی

قیمت اجاره یات در دبی

خور دبی (Dubai Creek) یکی از محله های دیدنی دبی است که هنگام یات سواری در دبی می توان آن را تماشا کرد. نهر دبی کانالی است که باعث می شود شهر به دو بخش تقسیم شود. برج های دوقلو دبی در کنار این نهر قرار دارند. در واقع این نهر شهر را به دو بخش سنتی و مدرن تقسیم کرده است. حیات وحش الخور هم در هنگام یات سواری قابل مشاهده است.

یات های دبی چند نوع هستند؟

یات ها بر اساس هزینه، نوع، نیرو و … دسته بندی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *