اطلاعات کامل درباره استرالیا

نمایی از استرالیا
استرالیا, جهان گردی

قاره استرالیا یکی از مکان های جذاب برای مهاجرت و کار به شمار می رود. اکثر کسانی که نمی توانند سرمای کانادا را تحمل کنند، قاره استرالیا را انتخاب می نمایند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا درباره این قاره زیبا صحبت کنیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما سیدنی می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

این کشور بازار کار مناسبی دارد و همین طور دارای طبیعت زیبایی است. استرالیا در بخش نیکمره جنوبی زمین قرار گرفته است. ابعاد استرالیا ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ کیلومترمربع است.

پایتخت کشور استرالیا شهر کانبرا است. پرچم این کشور شامل سه نشانه مختلف است و از نشان پادشاهی بریتانیا و ایرلند شمالی، ستاره همسود و 5 ستاره صورت فلکی چلیپا تشکیل شده است.

سرود ملی استرالیا

سرود ملی استرالیا

در این کشور دو سرود مختلف وجود دارند. سرود اول آهنگی قدیمی است به نام ” باشد استرالیای زیبا ترقی کند” و از سرود دوم هنگامی استفاده می شود که خانواده سلطنتی در این کشور حاضر می شوند. عنوان این سرود “خدانگهدار ملکه باد” است.

رنگ ‌های ملی استرالیا

سبز و طلایی

زبان رسمی استرالیا

در این کشور زبان رسمی خاصی وجود ندارد و بیشتر مردم به انگلیسی با گویش استرالیایی صحبت می کنند.

محدوده‌های زمانی استرالیا

به طور کلی 3 حالت زمانی شرقی، غربی و مرکزی در این کشور وجود دارد. شهر پرت نسبت به زمان گرینویچ 8 ساعت جلوتر است. در طول تابستان هم اختلاف زمان به نه ساعت می رسد. ساعت منطقه شرقی 2 ساعت از غرب استرالیا جلوتر است. بخش شمالی و جنوبی هم 1 ساعت و 30 دقیقه نسبت به شهر پرت جلوتر هستند.

کدهای تلفن استرالیا

کد بین المللی 61 است و سپس 4 کد منطقه استفاده می شوند. یکی از نکات قابل توجه این است که اگر از خارج از استرالیا تماس می گیرید، باید هیچ عدد صفری پیش از کدها قرار ندهید.

اما برای مثال اگر در داخل سیدنی هستید، باید به جای عدد 2 عدد 02 را بگیرید. خط ثابت استرالیا 8 رقمی است. اما در صورتی که با موبایل تماس می گیرید و خارج از کشور استرالیا هستید، باید 0 اول را نگیرید. همچنین نیازی به استفاده از کد منطقه ای نیست.

جغرافیای استرالیا

این قاره که در حالت یک جزیره است، از دو بخش خشکی و جزیره ای تاسمانی تشکیل شده است. در بخش غربی این قاره اقیانوس هند و در بخش شرقی آن اقیانوس آرام قرار دارد.

مساحت آبی استرالیا : 68920 کیلومتر مربع

مساحت خشکی استرالیا :9307617 کیلومتر مربع

آب و هوای استرالیا

آب و هوای این کشور در بخش های مختلف آن متفاوت است. شما می توانید در بخش مرکزی آن هوای خشک و نیمه خشک و در بخش شرق و جنوب هوای معتدل و در بخش مرکزی هوای گرمسیری را تجربه کنید. گرم ترین نقطه استرالیا شهر Cloncurry است که گاهی دما به 53 درجه می رسد. اما دما در تابستان و در بخش های شمال و مرکز می تواند به 45 درجه برسد.

منابع طبیعی استرالیا

کشور استرالیا منبع قوی ای از فلزات گران بها ماند مس سرب، الماس، نیکل، روی و … است.

جمعیت استرالیا

استرالیا در حال حاضر در حدود 25 میلیون جمعیت دارد.

پرجمعیت ترین شهرهای استرالیا

جمعیت شهرهای استرالیا به ترتیب از بیشترین تا کمترین شامل سیدنی، ملبورن، بریزبین، پرت و آدلاید می شود. البته همان طور که مشخص است بیشتر جمعیت این کشور در پایتخت و دیگر شهرهای پرجمعیت هستند.

مذهب مردم استرالیا

مردم استرالیا مذهب کاتولیک و مسیحیت دارند، البته فرقه های دیگری هم وجود دارند و بعضی از مردم هم بدون مذهب هستند.

واحد پول استرالیا

در این کشور دلار استرالیا استفاده می شود که برابر با صد سنت است. 100 سنت در حالت یک و دو دلاری و همین طور اسکانس های مختلف استفاده می شود.

محصولات و صنایع استرالیا

در این کشور محصولاتی مانند میوه، گوسفند، گندم، مرغ و خروس و … تولید می شوند.

محصولات صادراتی استرالیا

گندم، سنگ آهن، گوشت، پشم، طلا، آلومین، ماشین آلات و …

واردات استرالیا

دارو، لوازم نقلیه مسافری، تجهیزات ارتباطی، روغن خام، کامپیوتر و ..

اقتصاد استرالیا

این کشور رتبه بسیار خوبی در میان سایر کشورها دارد و مقام 13 ام را به خود اختصاص داده است. استرالیا تقریبا 1.36 تریلیون دلار آمریکا تولید ناخالص دارد. اقتصاد این کشور بیشتر بر پایه کشاورزی و بازرگانی است. همینطور اگر بخواهیم از نظر ثروت طبیعی آن را بررسی کنیم، در رتبه ده قرار گرفته است.

تاریخ استرالیا

قاره استرالیا بعد از عصر یخ بندان، از سایر قاره ها جدا شد. مردم محلی این کشور با شکار زندگی خود را سپری می کرده اند. در گذشته های دور، ماهیگیرانی از اندونزی به سمت استرالیا حرکت کردند. بنظر می رسد که مردم هلند نخستین کسانی بودند که این قاره را کشف کردند.

اما با این حال قبل از کشف شدن این قاره افراد زیادی از محلی ها در این منطقه زندگی می کرده اند. سرانجام در سال 1900 این کشور به فرمان ملکه ویکتوریا استقلال خود را به دست آورد.

سیستم پزشکی و خدمات درمانی در استرالیا

در این کشور می توان از خدمات درمانی در حالت دولتی و خصوصی استفاده کرد. البته هر ایالت قوانین خود را برای بیمارستان های آن منطقه دارد. برای اینکه بتوانید هزینه های درمان را در این کشور پرداخت کنید، باید عضو سیستم بیمه خدمات درمانی شوید یا بیمه های خصوصی غیردولتی را تهیه کنید.

بیمه‌های خصوصی

اگر از خدمات بیمه شرکت های خصوصی استفاده کنید، می توانید به بیمارستان خصوصی بروید.

بیمه دولتی

اما اکثرا افرادی که در استرالیا هستند، از بیمه دولتی استفاده می کنند که برای اینکار باید مالیات و حق بیمه عمومی خود را پرداخت کنند. در این حالت، دولت بیشتر هزینه ها را پرداخت خواهد کرد. در صورتی که بیمار نیازمند به عمل جراحی باشد، نیازمند تائید پزشک عمومی است.

توریست پزشکی

اگر ساکن کشوری هستید که با استرالیا قرارداد مشترک پزشکی دارد، می توانید برای درمان خود به استرالیا سفر و از بیمارستان دولتی استفاده کنید.

یارانه دارویی

در این کشور این امکان وجود دارد که شما بتوانید داروها را با قیمت ارزان خریداری کنید و این جزو قوانین استرالیا محسوب می شود که بودجه ای را برای داروهای شهروندان اختصاص داده است.

فرهنگ مردم استرالیا

مردم استرالیا هم دارای فرهنگ غربی هستند. همین طور در هر بخشی از آن می توان شاهد پوشش های مختلف بود. البته عده ای همچنان لباس های بومی خود را می پوشند. داشتن کلاه آفتابی بسیار در این کشور رایج است.

از جمله سرگرمی های این کشور می توان به موج سواری اشاره کرد. البته بیشتر لباس های استرالیا نخی هستند و قانون پوشش لباس هم آزاد است. یکی از آداب و رسوم این منطقه به این صورت است که برای ورود به خانه کسی بهتر است به همراه خود نوشیدنی یا شکلات داشته باشید.

طبیعت

همه ما درباره طبیعت زیبای استرالیا شنیده ایم. این کشور به خاطر کوالا و کانگرو بسیار مشهور است. برای دیدن حیاط وحش می توانید به پارک های ملی آن مراجعه کنید.

همچنین جنگل های بسیار قدیمی هم در کنار شهرهای آن وجود دارند. هنگامی که طبیعت استرالیا وارد می شوید، شاهد منظره ای چشم گیر خواهید بود، گویی که به مکانی ناشناخته قدم گذاشته اید. از جمله این مناطق می توان به دریاچه ها، جنگل های بارانی و … اشاره کرد.

جاهای دیدنی استرالیا

تالار اپرای سیدنی

تالار اپرای سیدنی

این تالار یکی از مشهورترین تالارهای جهان است که در ناحیه بنلونگ پوینت قرار گرفته است. گویند معمار این اثر در وسط پروژه آن را رها کرده و از کشور خارج شده است.

دیواره بزرگ مرجانی

دیواره بزرگ مرجانی

این دیواره شگفت انگیز در واقع شامل صخره های مرجانی است که در بخش شرقی این قاره قرار گرفته است. دیواره مرجانی جزو عجایب هفتگانه دنیا به شمار می رود.

پرت

شهر پرت را می توان دورترین شهر جهان دانست. اما به دلیل مراسم های مختلفی که در آن برگزار می شود، توریست های زیادی به آن سفر می کنند.

نکاتی جالب برای مهاجران به استرالیا

این کشور سالیانه مهاجران زیادی را می پذیرد که البته همین موضوع باعث بهتر شدن اقتصاد کشور شده است.اولین مهاجران این قاره تقریبا چهل هزار سال پیش به این کشور وارد شدند. افراد مورد نظر جزو بومیان این منطقه شدند. در سال 1788 بود که مردمانی از انگلیس برای درست کردن مستعمره کیفری به این قاره وارد شدند. بعدها سایر افراد این کشور هم برای رسیدن به یک زندگی بهتر به این منطقه مهاجرت کردند.

از آن که مردمان زیادی از کشورهای مختلف به این قاره مهاجرت کرده اند این کشور را چند فرهنگی می نامند. در حدود بیست و هشت درصد از مردم این کشور در خارج از آن به دنیا آمده اند.

در سال های گذشته بیشتر مهاجران را افراد هندی تشکیل می داده اند و حالا آن ها از چین و انگلیس هستند. بیشترین مهاجران کسانی هستند که با ویزای مهارت وارد این کشور می شوند. بنظر می رسد که مهاجران باعث افزایش جمعیت به میزان 37 درصد در سال های آینده بشوند. در این کشور نزدیک 300 زبان و لهجه مختلف وجود دارد.

احترام به کارگران

در کشور استرالیا برای حقوق کارگران ارزش زیادی قائل هستند. در این کشور تنها باید چهل ساعت در هفته کار کنید و دستمزدها هم بسیار بالا است. همین طور میزان مالیات هم نسبت به سایر کشورها کمتر است.

کانگوروهای استرالیا

کانگورو

همان طور که گفتیم این کشور به خاطر کانگوروهای خود شهرت دارد و نمادی از آن محسوب می شود. هم اکنون پنجاه میلیون از این موجودات در این منطقه زندگی می کنند. متاسفانه هر ساله این حیوانات با ورود ناگهانی به داخل جاده ها کشته می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *