بازار سرشور مشهد

بازار سرشور مشهد
ایران گردی, مشهد

بازار سرشور مشهد یکی از بازارهای مشهد است که در منطقه ای قدیمی به همین نام قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی این بازار بپردازیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما تهران مشهد می توان به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

درباره بازار سرشور مشهد

نمایی از بازار سرشور مشهد

این بازار از حرم امام رضا (ع) فاصله چندانی ندارد، به همین دلیل می توانید بعد از زیارت این امام بزرگوار برای گشت و گذار به این بازار مراجعه کنید. از دیگر جاذبه های دیدنی نزدیک این بازار می توان به بازار گوهرشاد، بازار رضا مشهد و … اشاره کرد.

علت انتخاب اسم سرشور به این دلیل است که در گذشته در این محل به حمام می رفته اند. در واقع هنگامی که کاروانی از این منطقه عبور می کرد، زائران برای شستشوی خود به این حمام می رفته اند. بازار مورد نظر در نزدیکی خیابان خسروی نو واقع شده است.

بازار سرشور را می توان یکی از کهن ترین بازارهای این شهر به شمار آورد و همین طور باید گفت که در ایام مذهبی هیئت هایی از این مسیر عبور می کرده اند. این بازار به صورت روباز ساخته شده است. یکی از حمام های معروف این محل حمام مهدی قلی بیک است.

حمام مهدی قلی بیک

حمام مورد نظر هم اکنون به صورت یک موزه استفاده می شود. در هنگام شب نورهای مختلفی در این بازار به چشم می خورند. در واقع تسبیح های این بازار هستند که نورهای زیبایی از خود منعکس می کنند. برای خرید سوغات مشهد بازار سرشور می تواند گزینه مناسبی باشد.

سوغات مشهد در بازار سرشور

بازار سرشور مشهد

از جمله سوغاتی هایی که می توانید در این بازار خریداری کنید می توان به جانماز، زرشک، کیف، پارچه، زعفران و کفش اشاره کرد.

از دیدنی های بازار سرشور مشهد چه می توان نام برد؟

حمام مهدی قلی بیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *