معرفی هیجان انگیزترین تفریحات آبی قشم

تفریحات آبی قشم
ایران گردی, قشم

مگر می توانیم به قشم سفر کنیم ولی از تفریحات آبی آن لذت نبریم؟ جزیره قشم با مساحتی بزرگ تر از کیش در قسمت جنوبی کشور ما قرار دارد و یکی از زیباترین جزایر خاورمیانه است. اگر شما هم قصد سفر به این جزیره زیبا و استفاده از تفریحات آبی قشم را دارید با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

تفریحات آبی مهیج در سفر به قشم

قشم تفریحات هیجان انگیزی دارد که شما می توانید هنگام سفر به این جزیره تجربه کنید. برای مثال شاتل سواری، غواصی و پاراسل سواری گوشه ای از این تفریحات هستند که در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد.

با پاراسل بر فراز خلیج فارس پرواز کنید!

پاراسل سواری

پاراسل سواری تفریحی است که در آن چتر به یک قایق متصل می شود و با آن می توانید در آسمان پرواز کنید. در واقع با حرکت قایق است که شما در آسمان اوج می گیرید. با پارسال سواری شما می توانید منظره ای شگفت انگیز از آب های نقره ای خلیج فارس را در مقابل خود ببینید. در این تفریح حداکثر ارتفاعی که از زمین فاصله می گیرید در حدود 150 تا 300 متر است.

پاراسل سواری را می توان به صورت تک نفره یا حتی سه نفره انجام داد. پس شما می توانید لحظات نابی را با سایر اعضای خانواده تجربه کنید. ناگفته نماد که حتی کودکان هم می توانند پاراسل سواری کنند اما باید سن آن ها از پنج تا ده سال باشد.

همچنین پوشیدن جلیقه نجات الزامی است و کودکان حداکثر می توانند تا ارتفاع نود متری از سطح زمین قرار گیرند و زمان پرواز آن ها کمتر خواهد بود.

قایق سواری در میان آب های نیلگون قشم

قایق سواری

قایق سواری یکی از تفریحات آبی قشم است که این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا شاهد شنای دلفین ها در آب های قشم باشید. همچین با قایق سواری در میان جنگل های حرا نمای زیبایی از طبیعت در پیش چشمان شما قرار می گیرد.

برای قایق سواری در جزیره قشم قایق های تندرویی در نظر گرفته شده تا هیجان این تفریح برای گردشگران بیشتر شود. اوج این هیجان وقتی است که قایق به خاطر سرعت زیاد از دریا فاصله می گیرد و احساس می کنید که دارید بر فراز آب پرواز می کنید!

یکی از ویژگی های قایق سواری این است که می توانید آن را همراه با دوستان و اعضای خانواده تجربه کنید، در نتیجه لذت بیش تری را برای شما به ارمغان می آورد. برای لذت بردن از این تفریح هیچ محدوده سنی وجود ندارد ولی باید توجه داشته باشید که پوشیدن جلیقه نجات ضروی است و همین طور هنگامی که هوا طوفانی است نباید در دریا قایق سواری کنید.

شاتل سواری قشم

شاتل سواری قشم

شاتل سواری هم تقریبا همانند قایق سواری است با این تفاوت که در این تفریح شما سوار بر قایق پلاستیکی می شوید سپس این قایق با طناب های محکمی به یک قایق موتوری متصل می شود و بعد از آن قایق شما با سرعت زیادی روی موج ها کشیده می شود.

در شاتل سواری علاوه بر جلیقه نجات باید یک کلاه ایمنی هم بپوشید همچنین یک سری طناب به قایق شما متصل شود که باید آن ها را محکم بگیرید. این قضیه احتمال افتادن در آب بر اثر سرعت زیاد راننده را کاهش می دهد.

البته جای هیچ نگرانی وجود ندارد. زیرا جلیقه هایی که شما پوشیده اید باعث می شود تا در سطح آب شناور بمانید، پس می توانید بدون داشتن استرس و نگرانی از این تفریح لذت ببرید. با این که شاتل سواری را می توان به صورت چند نفره هم تجربه کرد اما ما به شما پیشنهاد می کنیم تا آن را به صورت تکی استفاده کنید زیرا افزایش تعداد نفرات باعث می شود تا قایق سنگین شده و از هیجان سواری شما کاهش می یابد.

غواصی در اعماق شگفتی های خلیج فارس

غواصی در قشم

انسان همواره به زیبایی های روی زمین توجه دارد بنابرین اطلاع او درباره دنیای زیر آب چندان بالا نیست. حال تصور کنید که به میان آب قدم می گذارید و شاهد دنیایی رنگارنگ از ماهی ها، دلفین ها و گیاهان دریایی خواهید بود!

حتی تصور شنا کردن در کنار ماهی ها هم باعث می شود تا لذت غریبی نصب ما گردد. بنابرین وقتی که این امکان در اختیار ما قرار گرفته چرا از آن استفاده نکنیم؟ در نتیجه شما را به یک غواصی هیجان انگیز در سواحل قشم دعوت می کنیم.

مدت زمان غواصی در قشم به طور متوسط در حدود چهل دقیقه است و در این مدت می توانید انواع موجودات دریایی مانند مرجان ها، شقایق دریایی، عروس دریایی، حلزون، صدف ها، اسفنج و ماهی تزئینی را از نزدیک مشاهده کنید. عده زیادی از گردشگران هستند که تنها برای لذت بردن از غواصی به قشم سفر می کنند زیرا آب های خلیج فارس بسیار شفاف هستند و باعث می شوند این تفریح آبی دلنشین تر شود.

همین طور از آن جا که توریست های عادی هیچ دانشی نسبت به غواصی ندارند یک مربی مخصوص در اختیار آن ها قرار می گیرد و اصول اولیه غواصی و کار با کپسول اکسیژن به آن ها آموزش داده می شود.

جت اسکی قشم

جت اسکی قشم

جت اسکی از دیگر تفریحات آبی قشم است که هر کسی می تواند آن را امتحان کند. حتی کسانی که به سرعت های بالا علاقه ندارند می توانند این تفریح را در حالت آرام تری تجربه کنند. این وسیله به صورت یک موتور آبی است که بر روی آب شناور می ماند.

شما می توانید از جت اسکی به صورت تکی یا حتی سه نفره استفاده کنید. اما افرادی که وزنشان از حالت معمول بالاتر است باید در حالت تکی از آن استفاده کنند. توجه به این نکته ضروری است که به دلیل سرعت بالای این ورزش تنها افرادی که سن آن ها از بیست سال بیش تر است می توانند به صورت تکی از آن استفاده کنند.

تفریحات آبی که برخلاف نظر مردم در قشم وجود ندارد!

بسیاری از مردم فکر می کنند که امکان اسکتور، بنانا و اسکی در قشم وجود دارد ولی آیا واقعا همین طور است؟ اگر می خواهید از حقیقت ماجرا اطلاع یابید با ما همراه باشید. تفریحات آب در قشم توسط کلوپ های مختلفی ارائه می شوند اما بعد از تحقیقات مشخص شد که امکان سرویس دهی بعضی از تفریحات به خاطر شرایط جوی این جزیره وجود ندارد.

از آن جا که بسیاری از گردشگران فقط در اواخر پاییز تا اوایل فرودین به این جزیره سفر می کنند در نتیجه نگهداری این وسایل از لحاظ اقتصادی برای آن ها مقرون به صرفه نیست. پس جز تفریحات آبی که در بالا به صورت مفصل توضیح دادیم سایر تفریحات در قشم وجود ندارند.

سواحل قشم

جزیره قشم از سواحل زیادی تشکیل شده است که این سواحل شامل جنگل های حرا و قسمت های صخره ای می شوند.
ساحل سوزا
ساحل روستای سلخ

ساحل زیتون
ساحل نقره ای
ساحل روستای شیب دراز

ساحل روستای مسن
ساحل سیمین
ساحل دوستکو
سواحل جزایر ناز

سخن پایانی

خواندن یک مطلب در مقایسه با تجربه کردن آن به صورت واقعی، زمین تا آسمان تفاوت دارد! بنابرین هرچه درباره جذابیت های تفریحات آبی قشم بگوییم حق مطلب ادا نمی شود. پس اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید می توانید با مراجعه به پنل رزرواسیون یابکس، بلیط هواپیما ارزان قشم را خریداری نمایید.

تفریحات آبی قشم کدامند؟

قایق سواری، پاراسل سواری، شاتل سواری، جت اسکی و غواصی

آیا می توان در قشم غواصی کرد؟

مراکز تخصصی زیادی برای آموزش غواصی در قشم وجود دارند که به صورت حرفه ای غواصی را به شما آموزش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *