راهنمای کامل بازدید از برج خلیفه دبی

نمایی از برج دبی
جهان گردی, دبی

برج خلیفه دبی یکی از بلندترین سازه های دنیا است که ساخت آن چندین سال به طول انجامیده است. این برج ارتفاعی برابر با 828 متر دارد. برج خلیفه نه تنها از منظر ارتفاع بلکه از نظر معماری مدرن و ویژه آن هم زبانزد خاص و عام است. در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات کاملی درباره برج خلیفه در اختیار شما قرار دهیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای خرید بلیط هواپیما دبی ارزان کلیک کنید.

تاریخچه برج خلیفه دبی

برج خلیفه اولین بار در سال 2010 به بهره برداری رسید. در ابتدا قرار بود تا نام آن را برج دبی بگذارند، اما در زمان ساخت و ساز این پروژه دچار مشکلات مالی شد. در همان زمان بود که حاکم امارات به کمک پروژه آمد به همین دلیل نام آن را به برج خلیفه تغییر دادند. از علت های ساخت این برج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیش از ساخت این برج عنوان بلندترین سازه دنیا در اختیار هرم جیزه مصر بوده است.
  • هدف دولت از ساخت این برج افزایش صنعت گردشگری بوده تا وابستگی امارات به تجارت نفت کمتر شود.
  • این برج منحصر به فرد باعث معرفی شهر دبی و معروفیت این ناحیه در جهان شده است.
  • فردی که برج خلیفه را طراحی کرده است، عضو یک شرکت معروف در شیکاگو است. وی مسئولیت پروژه های مشهوری مانند مرکز گرینلند ووهان در چین را برعهده داشته است.
  • در شب سال نو میلادی آتش بازی های هیجان انگیزی در برج خلیفه اجرا می شود که همین قضیه باعث شده تا مسافران زیادی در این موقع از سال به سمت دبی سرازیر شوند.

مراحل ساخت برج خلیفه

ساخت و ساز برج دبی

ساخت این بنا ابتدا در سال 2004 آغاز شد و در سال 2007 صد طبقه از آن ساخته شده بود. مشکلات مالی که در حین ساخت و ساز به وجود آمد باعث شد تا زمان ساخت این پروژه به درازا بکشد. تا اینکه سرانجام در سال 2010 ساخت آن به پایان رسید. برای ساخت این سازه غول پیکر در حدود یک و نیم میلیارد دلار هزینه شده است.

برج خلیفه کجاست؟

برج خلیفه دبی در بلوار شیخ محمد بن راشد یک ساخته شده است. جاده شیخ زاید که ساختمان های بلند زیادی را در خود جای داده است در نزدیکی این برج قرار دارد. برج مورد نظر از دریا حدود سه کیلومتر فاصله دارد. قرارگیری این سازه در کنار دبی مال باعث شده تا خریداران بعد از گشت و گذار سری هم به این مکان بزنند.

آدرس: دبی، بلوار شیخ محمد بن راشد یک، برج خلیفه

امکانات برج خلیفه دبی

در برج خلیفه قسمت های متعددی مانند بخش های اداری، رستوران، هتل، سکوی تماشا و … وجود دارد. طبقه 39 تا 108 این برج برای قسمت مسکونی است و 900 آپارتمان هم در آن وجود دارند. همچنین تعدادی استخر سرپوشیده، جکوزی و اتاق سرگرمی هم در طبقات 43 و 123 ساخته شده اند.

در طبقات 108 تا 154 نیز چندین بخش اداری وجود دارند. طبقاتی مانند 148 و 124 مخصوص سکوی تماشا هستند. در طبقات 43 و 76 هم استخرهای برج خلیفه ساخته شده اند.

لانژ برج خلیفه

لانژ برج خلیفه

لانژ برج در طبقات بالایی آن قرار دارد. بازدیدکنندگان برج خلیفه می توانند در حین تماشای منظره شهر غذای خود را نیز در این سالن صرف کنند. لانژ برج خلیفه در ارتفاعی برابر با 585 متر از سطح زمین قرار گرفته و با استفاده از تلسکوپ های مختلف می توانید منظره شهر را تماشا کنید.

فضای داخلی لانژ شامل پنجره های بزرگ، آب نما، راه پله و مبلمان شیک می شود. همین طور شما می توانید با رفتن به تراس آن تصاویر ماندگاری را برای خود رقم بزنید.

رستوران های برج خلیفه

رستوران اتمسفر

این رستوران در طبقه 122 برج ساخته شده است. رستوران اتمسفر به منظره شهر و همین طور دریا دسترسی دارد. ویژگی رستوران مورد نظر سرآشپز حرفه ای آن و غذاهای به خصوصی است که در منوی آن وجود دارند.

رستوران های هتل آرمانی

رستوران آرمانی هاشی (Armani Hashi)

در این رستوران انواع غذاهای ژاپنی طبخ می شوند. محیط آرام و لوکس به همراه موسیقی زنده تجربه ای بی نظیر را برای مهمانان رقم می زند.

رستوران آرمانی امل

اگر دنبال رستورانی با غذاهای تند و تیز هستید رستوران آرمانی امل می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. این رستوران مخصوص غذاهای هندی است که می توانید در آن طعم های بینظیری را تجربه کنید. همچنین امکان تماشای آب نمای دبی از پنجره های رستوران وجود دارد.

رستوران آرمانی دلی

در این رستوران می توانید انواع غذاهای اروپایی را تجربه کنید. دکور رستوران حالتی کلاسیک دارد و می توانید در حین غذا خوردن از چشم انداز آب نمای دبی لذت ببرید.

رستوران ایتالیایی آرمانی

این رستوران نیز مخصوص غذاهای ایتالیایی است. آشپز این رستوران با تغییر سبک سعی داشته تا طعمی جدید را برای مشتریان خود فراهم کند.

رستوران مدیترانه‌ای آرمانی (Armani Mediterraneo)

رستوران مدیترانه‌ای آرمانی

منوی رستوران مدیترانه ای شامل انواع غذاهای یونانی و همین طور خاورمیانه ای می شود. شما می توانید وعده های غذایی مختلف خود را در این رستوران نوش جان کنید.

باشگاه برج خلیفه

وسعت این باشگاه به 6320 متر می رسد و قسمتی از آن مخصوص بانوان در نظر گرفته شده است. بخش های مختلف این باشگاه شامل موارد زیر می گردند:

بدن سازی:

در این بخش می توانید می توانید انواع ورزش های مورد نیاز برای تناسب اندام را انجام دهید. کلیه وسایل موجود در بخش بدن سازی کاملا پیشرفته و استاندارد هستند. یک استخر سرپوشیده و روباز هم در این بخش وجود دارد.

اسپا

برای خانم ها و آقایان دو سالن مختلف اسپا در نظر گرفته شده است. در این بخش همچنین اتاق سونا هم برای مهمانان وجود دارد. سالن اسپا برج خلیفه محلی برای جوان سازی بدن و ماساژ آن است.

استخر و غذاخوری روف‌تاپ

باشگاه برج خلیفه

در این بخش می توانید روی تخت های شیک استراحت کنید و هم زمان از خوردن غذاها و نوشیدنی های مختلف لذت ببرید.

معماری برج خلیفه دبی

سازندگان برج در ابتدا در نظر داشتند تا آن را شبیه به واحدهای مسکونی برجی در کره جنوبی بنا کنند. اما آدریان اسمیت با این طرح موافق نبود، در نتیجه 27 طبقه جدید برای آن طراحی کرد. مواد سازنده این برج شامل روکش های شیشه ای و بتن می شود.

منار

در منار برج خلیفه در حدود چهارتن فولاد به کار رفته است که باعث شده این سازه را به بلندترین ساختمان دنیا تبدیل کند. همچنین سیستم های ارتباطی ویژه ای در این بخش از برج به کار رفته است.

نمای خارجی برج

در بخش بیرونی ساختمان از آلومینیوم و فولاد ضد زنگ به همراه شیشه های رفلکتیو استفاده شده است. در واقع این بخش می تواند حتی در مقابل گرمای هوا نیز مقاومت داشته باشد. تعداد صحفات شیشه ای به کار رفته در نمای بیرونی برج به شانزده هزار صفحه می رسند.

تعداد طبقات برج خلیفه

برج خلیفه 209 طبقه دارد که 46 طبقه آن زیر منار مخروطی قرار گرفته است.

ارتفاع برج خلیفه

برج مورد نظر ارتفاعی برابر با 828 متر دارد، به همین دلیل است که آن را بلندترین سازه دنیا می نامند.

آسانسور برج خلیفه

در این برج 57 آسانسور وجود دارند که هرکدام از آن ها ظرفیت 12 تا 14 نفر را دارند. آسانسورهای پرسرعت برج می توانند بازدیدکنندگان را با سرعت 36 کیلومتر بر ساعت به طبقات بالایی برسانند.

نکات جالب درباره برج

  • پارکینگ این ساختمان ظرفیت 2957 خودرو را دارد.
  • برج خلیفه مساحتی برابر با 530 هزار متر مربع دارد.
  • در درب های این برج سیستم ردیابی باد به کار برده شده است.
  • گیاه هایی که در باغ های آن هستند با شرایط آب و هوایی شهر سازگارند.
  • تعداد زیادی از آثار هنری هنرمندان جهان در این ساختمان گردآوری شده است.

هتل های برج خلیفه

هتل آرمانی دبی

هتل آرمانی 15 طبقه از این ساختمان را به خود اختصاص داده است. این هتل 304 طبقه دارد و معمار آن شخصی به نام جورجیو آرمانی است. سوئیت های هتل می توانند منظره ای از شهر یا دریا را برای شما فراهم کنند. همچنین یک سوئیت ویژه در طبقه 39 ام هست که توسط شخص آرمانی طراحی شده است.

سکوهای تماشا برج خلیفه

برج خلیفه سکوی 124

سکوی تماشای این برج هم نسبت به سایر ساختمان های بلند دنیا ارتفاع بسیار بالایی دارد. این سکو را به اسم At The Top می شناسند و تراس آن در ارتفاع 452 متری از سطح زمین قرار گرفته است.

سکوی تماشای بعدی به نام At The Top SKY مشهور است که در طبقه 148 ام این برج قرار دارد. برای رسیدن به این سکو باید ابتدا به بخش اسکای لانژ بروید، سپس با آسانسور ویژه ای به این بخش هدایت خواهید شد.

در صورتی که قصد بازدید از سکوهای تماشا را دارید باید ابتدا به دبی مال بروید، سپس با کمک علائم راهنما مسیر خود را به این سکوها پیدا کنید. همین طور لازم به ذکر است که انواع نوشیدنی ها در سالن اسکای برای مهمانان در نظر گرفته شده است.

بازدیدکنندگان می توانند با استفاده از آسانسورهای دو طبقه به طبقه 124 ام دسترسی پیدا کنند. در این بخش سکویی وجود دارد که می توانید با کمک تلسکوپ کل شهر را زیر نظر داشته باشید.

طبقه 125 ام این برج هم یک نمای 360 درجه ای را در اختیار شما قرار می دهد. همین طور یک راهنما داستان های شگفت انگیزی درباره برج برای شما تعریف خواهد کرد. بهتر است پیش از رفتن به سکوهای تماشای برج خلیفه از وضعیت آب و هوا مطلع باشید، زیرا با اینکه تماشای شهر از فراز ابرها تجربه ویژه ای است، با این وجود دیدن شهر در روزهای آفتابی لذتی مضاعف دارد. مخصوصا تماشای جزایر مصنوعی و دریای دبی می تواند لحظات دل انگیزی را برای شما رقم بزند.

مدت زمان استفاده از سکوی 148 تنها 45 دقیقه است ولی در سکوهای 124 و 125 می توانید به صورت نامحدود حضور داشته باشید.

هزینه بازدید از برج خلیفه دبی

هزینه بلیط طبقه 124 و 125 برای بزرگسالان 154 درهم و برای کودکان 4 تا 12 سال 119 درهم است. ورود کودکان زیر چهار سال هم کاملا رایگان است.

هزینه بازدید از سکوی At The Top به همراه ناهار در رستوران آرمانی دلی 309 درهم است. هزینه بازدید از این سکو به همراه شام در بخش روف‌تاپ 284 درهم است.

هزینه بازدید از سکوی At the Top Sky در طبقه 148 برای کودکان و بزگسالان 364 درهم است. هزینه بازدید از بخش لانژ برج خلیفه برای هر نفر 754 درهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این سایت مراجعه کنید.

ساعت کاری برج خلیفه

شما می توانید در تمامی ایام هفته از این برج بازدید نمایید. با این حال ساعت کاری سکوهای 124 و 125 ام از یکشنبه الی چهارشنبه از ده صبح تا ده شب و در آخر هفته از ده صبح تا 12 شب است.

اگر در هنگام غروب خورشید به سکوهای برج مراجعه کنید، باید قیمت بیشتری را بپردازید، زیرا در این هنگام تعداد بازدید کنندگان افزایش می یابد. بازدید از سکوی At The Top SKY هم همه روزه از ساعت هفت صبح تا ده شب امکان پذیر است.

زمان مناسب برای بازدید از برج خلیفه

نمایی از برج دبی

در صورتی که قصد بازدید از برج خلیفه را دارید بهتر است تا از ساعت ده صبح تا 12 ظهر به این کار اقدام نمایید. زیرا در این زمان تعداد گردشگران کمتر است. همین طور باید گفت که در ماه های فرودین تا مهر مسافرت به شهر دبی کاهش می یابد، پس می توانید بدون معطلی در صف از بخش های مختلف این برج استفاده کنید. با این حال اکثر افراد فصل زمستان را برای سفر به دبی انتخاب می کنند، زیرا آب و هوا مطلوب تر است.

بازدید از کدام بخش های برج برای عموم آزاد است؟

بازدیدکنندگان می توانند از طبقات هتل آرمانی، باشگاه، سکوهای تماشا و لانژ آن استفاده کنند.

نحوه دسترسی به برج خلیفه

گردشگران می توانند برای رفتن به برج از وسایل حمل و نقل عمومی دبی استفاده کنند. البته همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، دسترسی به بخش سکوی تماشا تنها از طریق مرکز خرید دبی مال امکان پذیر است.

چنانچه قصد استفاده از مترو دبی را دارید، باید از خط قرمز استفاده کنید و در ایستگاه برج خلیفه پیاده شوید. سپس می توانید با استفاده از اتوبوس های F13 خود را به مقصد برسانید.

جاهای دیدنی اطراف برج خلیفه دبی

فواره دبی

فواره دبی

آب نمای دبی در مقابل دبی مال واقع شده است. این فواره ارتفاعی برابر با 274 متر دارد و یکی از بلندترین آب نماهای موزیکال دنیا شمرده می شود. در این فواره 660 چراغ استفاده شده است.

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی

گونه های مختلفی در این آکواریوم زندگی می کنند که از جمله آن ها می توان به چهارصد گونه کوسه اشاره کرد. شما علاوه برای تماشای این مخزن های شیشه ای می توانید، همراه با آن ها شنا نیز بکنید!

همچنین امکان دیدن زیستگاه پنگوئن و غذا دادن به موجودات آبزی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. قایق های کف شیشه ای ویژه ای هم هستند که توسط آن ها می توانید به تماشای ماهی ها بپردازید.

دبی مال

دبی مال

یکی از بزرگ ترین مراکز خرید این شهر دبی مال است. مرکز خرید دبی مال 1300 فروشگاه و در حدود 200 رستوران و کافه دارد. ابعاد این مرکز خرید به 1 میلیون و 207.239هزار متر مربع می رسد. مرکز خرید مورد نظر نه تنها مکانی برای خرید لوازم مختلف است، بلکه می توانید در آن از بخش های تفریحی هم استفاده کنید.

برج پارک

معماری برج پارک بر طبق گیاهی به نام هایمنوکالیس صورت گرفته است. همچنین نیمکت های این پارک تصاویری از برج خلیفه را به نمایش می گذارند. بخش های مختلف برج پارک دبی شامل پیاده روی درختان نخل، بخش گل و گیاه و … می شود. این پارک در کنار اپرای دبی قرار گرفته است.

تعداد طبقات برج خلیفه چند عدد است؟

این برج 209 طبقه دارد.

طراحی نمای برج خلیفه بر چه اساسی بوده است؟

نگاه کردن به برج خلیفه باعث می شود تا طرحی از گل شبدر در ذهن شما ایجاد شود.

ارتفاع برج خلیفه چقدر است؟

ارتفاع برج مورد نظر 828 متر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *