معرفی 8 مورد از سواحل قشم

نمایی از قشم
ایران گردی, قشم

قدم زدن در یک ساحل آفتابی و تماشای چشم انداز زیبای دریا آرامش شگرفی برای همگان ایجاد می کند. سواحل قشم یکی از سواحل زیبای ایران هستند که به خودی خود مسافران را تشویق می کند تا با خرید بلیط هواپیما تهران قشم سری به این جزیره زیبا بزنند. در این مطلب قصد داریم تا درباره سواحل قشم صحبت کنیم، پس با مجله گردشگری همراه باشید.

معرفی جزیره قشم

جزیره قشم به دلیل مناظر طبیعی و تفریحات آبی مانند غواصی، قایق سواری، جت اسکی و … مقصدی مطلوب برای گردشگران به شمار می رود. بهترین زمان برای رفتن به این جزیره زیبا فصل های پاییز تا اوایل بهار است، زیرا در این زمان دمای هوا معتدل است و مراکز خرید قشم خلوت تر است و همین طور شما می توانید از دیگر جاذبه های قشم یعنی جنگل های حرای قشم و غار نمکدان قشم دیدن کنید.

ساحل روستای سلخ

روستای سلخ

روستای سلخ دهکده ای قدیمی در قشم است که در گذر زمان اصالت خود را حفظ کرده است. مردم این منطقه به شغل ماهیگیری مشغول اند، پس اگر شما هم می خواهید تجربه ماهیگیری در قشم را داشته باشید و در کنار آن از غذاهای خوشمزه دریایی هم نوش جان کنید، می توانید سری به این روستا بزنید.

در روستای سلخ حتی آداب و رسومی از کشورهای هند و آفریقایی هم دیده می شود. برای مثال در این جزیره “زار درمانی” انجام می شود. به این صورت که برای از بین بردن انواع بیماری های روحی و نابودی انرژی منفی از موسیقی های محلی استفاده می کنند.

روستای سلخ تنها 40 دقیقه از جزیره قشم فاصله دارد، برای همین می توانید با استفاده از ماشین شخصی خود به این محل بروید. در این روستا جاذبه هایی مانند غار نمکی و کاسه سلخ وجود دارند. منطقه کاسه سلخ از تپه های شنی زیادی تشکیل شده است.

ساحل زیتون، یکی از زیباترین سواحل قشم

ساحل زیتون

این ساحل به دلیل امکانات تفریحی که دارد تقریبا شلوغ محسوب می شود. این پارک ساحلی آب و هوای بسیار دلپذیری دارد که می توانید از منظره دریا و ساحل ماسه ای آن لذت ببرید.

امکانات پارک زیتون قشم

این پارک دارای یک فضای سبز به همراه درختان نخل است که در این بخش آلاچیق های مختلفی قرار داده شده است. چندین هتل در نزدیکی پارک ساحلی زیتون قرار دارند.

در این پارک می توانید انواع ورزش ها مانند والیبال و فوتبال را تجربه کنید. برای دوچرخه سواری و پیاده روی یک مسیر اختصاصی در نظر گرفته شده است. یک مجموعه غواصی در پارک زیتون وجود دارد که می توانید در آن غواصی را امتحان نمایید.

از سایر تفریحات این پارک می توان به اسکی روی آب، پاراگلایدر، بناناسواری، جت اسکی، شاتل، قایق سواری و … اشاره کرد. همین طور کنسرت های مختلفی هم در این ساحل برگزار می شوند. وجود یک سینمای چهاربعدی امکانات این پارک را تکمیل کرده است. همین طور باید گفت که چندین رستوران برای راحتی گردشگران و فضای بازی برای کودکان هم در نظرگرفته شده است.

آدرس ساحل زیتون: قشم، خیابان دریا، خیابان زیتون.

جزایر ناز قشم

جزایر ناز قشم

در جزایر ناز امکان قدم زدن در آب بدون خیس شدن وجود دارد! برای اینکار شما باید در ساعت جزر دریا اقدام نمایید. برای توضیح بهتر باید بگوییم که مسیر شنی ویژه ای وجود دارد که جزیره ناز را به قشم متصل می کند. در هنگام جزر آب دریا پایین می رود، در نتیجه شما می توانید روی این شن ها قدم بزنید.

جزیره ناز به دلیل طبیعت زیبا و همین طور بخش های تفریحی یکی از سواحل قشم محسوب می شود. این جزیره در فاصله 32 کیلومتری قرار گرفته است. برای رسیدن به جزیره ناز باید از سمت بلوار آزادگان به طرف جاده دریا حرکت کنید. سپس با گذر از اسکله نفت به مقصد می رسید.

ساحل سوزا، محلی آرامش بخش برای گردشگران

ساحل سوزا قشم

این ساحل یک کمپ ساحلی است که در آن تفریحات آبی وجود ندارد، اما گاهی اوقات کمپ های شبانه همراه با موسیقی زنده برگزار می شود. گردشگرانی که در ساعات اولیه صبح به این ساحل مراجعه کنند، می توانید لحظات آرامی به دور از سرو صدا و هیاهو را تجربه نمایند. از جمله امکانات این پارک می توان به بخش های کمپینگ، محل بازی کودکان، دوچرخه سواری، پیاده روی و … اشاره کرد.

این ساحل در زمان های قدیم یکی از بنادر پر رفت و آمد ایران به شمار می آمد. ساحل سوزا از قشم چهل کیلومتر فاصله دارد.
آدرس ساحل سوزا جزیره قشم، شهر سوزا، بلوار ساحلی

ساحل نقره‌ای قشم

ساحل نقره ای قشم

تصور اینکه بتوانید ستاره ها را روی زمین تجربه کنید، شبیه به داستان های تخیلی به نظر می رسد. با این حال باید بگوییم که این امر در ساحل نقره ای قشم امکان پذیر است! ساحل نقره ای در جزیره هنگام واقع شده است، اما با این حال از جمله جذابیت های قشم به شمار می رود.

عاملی که باعث درخشش این ساحل می شود، وجود فلس های ماهی ها و مواد معدنی است که در گذر زمان در این ساحل جمع شده اند. در نگاه اول بنظر می رسد که انگار گرد درخشانی را در ماسه ها و شن های این ساحل پاشیده اند.

وجود فلس‌ ماهی‌ها و کانی‌ها و مواد معدنی خاص در میان شن‌های این ساحل باعث درخشش آن‌ها هنگام تابش نور می‌شود. گویا در میان شن‌های ساحل اکلیل پاشیده باشند!

مخصوصا در هنگام شب درخشش شگفت انگیزی در ماسه های این بخش از جزیره دیده می شود. در سال های اخیر بعضی از گردشگران شن های ساحل را جمع می کرده اند، به همین دلیل در حاضر تنها دیدن این ساحل از فاصله دور امکان پذیر است. برای رفتن به این ساحل باید از کشتی استفاده کنید.

ساحل روستای شیب دراز

روستای شیب دراز

این روستا در فاصله اندکی نسبت به روستای سوزا قرار گرفته است. روستای شیب دراز در مسیر رفتن به جزیره هنگام است. این محل نیز مکانی بسیار مناسب برای طبیعت گردی و کسب آرامش در سواحل بکر آن است.

یکی از جاندارانی که در این منطقه زندگی می کند، لاکپشت پوزه عقابی است که بومی این منطقه است. برای دیدن این لاکپشت ها می توانید از اواخر اسفند تا اوایل اردیبهشت به قشم سفر کنید. همچنین شما می توانید حتی شاهد حیواناتی مانند دلفین ها و خزندگان کمیاب هم باشید. روستای شیب دراز در فاصله 45 کیلومتری از شهر قشم قرار گرفته است.

ساحل روستای لافت از جمله سواحل قشم

ساحل روستای لافت قشم

روستای لافت همانند شهر یزد به روستای بادگیرها معروف است. در زمان های گذشته ساخت بادگیر در این منطقه رواج داشته است. روستای لافت قدمت بیشتری نسبت به خود جزیره قشم دارد و در گذشته مرکز آن محسوب می شده است.

در این روستا می توانید از آرامش دریا و ساحل استفاده کنید. اگر شب هنگام به این روستا سر بزنید، می توانید از منظره چراغ های بادگیرهای آن لذت ببرید. نورپردازی های مورد نظر باعث زیبایی بیشتر روستا می شود.

از جاذبه های این روستا می توان به جنگل های حرا، انبارهای قدیمی، قلعه ها و آثار باستانی آن اشاره کرد. روستای لافت در فاصله شصت کیلومتری از جزیره قشم گرفته است. برای دسترسی به این روستا باید از بندرعباس با لنج حرکت کنید.

ساحل روستای مسن، محلی مناسب برای طبیعت گردی

روستای مسن نسبت به سایر روستاها و سواحل قشم بسیار خلوت تر و آرامتر محسوب می شود. شغل مردم این روستا ماهیگیری است. روستای مسن در فاصله 45 کیلومتری از قشم قرار گرفته است و شش کیلومتر با روستای شیب دراز فاصله دارد.

سواحل قشم کدامند؟

ساحل زیتون، ساحل نقره ای، ساحل سوزا، جزیره ناز و …

1 دیدگاه در “معرفی 8 مورد از سواحل قشم

  1. ژیلا حاج احمدی گفت:

    با راهنمایی های شما به راحتترین شکل ممکن از قشنگی های قشم نهایت استفاده را کردیم و جا داره از شما و کلوپ غواصی نگین ساحل قشم تشکر کنم که آنها هم با تیم حرفه ای شون لحظات فراموش نشدنی را برای ما ساختن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *