لحظه تحویل سال 1399

سفره هفت سین
جهان گردی, راهنمای سفر

لحظه تحویل سال 1399، روز جمعه 1 فروردین ساعت 7 و 30 دقیقه و 27 ثانیه می باشد. نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است.

 نوروز به عنوان یک جشن قدیمی و کهن از اقوام متعددی در منطقه به ارث رسیده‌ است و با رنگ و انگ ویژه، شناسنامه ایرانی به خود گرفته و از آن به عنوان نماد پیوندگر افراد و اقوام ایرانی و ملت ایران یاد می‌شود. ایرانیان نوروز را آغازگر رستاخیز طبیعت، گاه رویش و زایش باغ و بوستان می‌دانند و بر این باور هستند که در نوروز، همزمان با طبیعت، باید روزگار نو و جدیدی را با روان و نگرش نو، در تن‌پوش تازه ای آغاز کنند.

از این رو با یابکس همراه باشید تا نگاهی بر سال 99 بیندازیم و با نماد و زنگ آن آشنا شویم.

سال 99 چه سالیست ؟

حیوان سال 1399 ، موش می باشد. این تقسیم بندی بر اساس طالع بینی چینی صورت می گیرد. موش ها باهوش، متفکر و موفق هستند و ترجیح می دهند یک زندگی آرام داشته باشند. موش ها علی رغم ظاهر کوچک و بی خطرشان یکی از موجوداتی هستند که انسان ها بیشترین جیغ ها را با دیدن آن ها زده اند. با این وجود بسیاری از شخصیت های کارتونی مورد علاقه ما به شکل موش بوده اند؛ از میکی ماوس گرفته تا جری و استوارت کوچولو.

موش با ويژگي هاي جذابيّت و خشونت زاده شده است و در نگاه اول، شوخ طبع و متعادل به نظر مي رسد، اما فريب او را نخوريد، چون خشونت و نا آرامي در این حیوان موج می زند. موش هميشه آشفته، ناراضي و گاهي عصبي است و همیشه بنا را بر گله و شكايت مي گذارد.

موش فعاليت گروهي را دوست دارد، اهل معاشرت و اجتماعي است؛ اما چون اغلب اطرافيانش اهل هياهو و ياوه گويي هستند، دوستان كمي دارد. او موجودي تودار است، عادت به خودخوري دارد؛ لذا به كسي اعتماد نمي كند. افزون بر اين ها، ‌موش فرصت طلب است و همواره از همه چيز و همه كس به نفع خود استفاده مي كند. او پدر و مادر، دوستان و نزديكان خود و ديگران و حتي جذابيت فوق العاده اش را براي رسيدن به اهداف خود وسيله قرار ميدهد.

سفر در نوروز 1399 با یابکس

همراه هرساله در ایران در عید نوروز عزیزان زیادی به سفر می روند که شامل سفر های داخلی و خارجی می باشد. اکثر مسافران به شهر های داخلی شمالی کشور سفر میکنند و افرادی هم به سفر های خارجی می روند. با یابکس همراه باشید تا مقاصد سفری مناسب با نوروز 99 را برایتان شرح دهیم.

ترکیه مقصد گردشگران ایرانی

نمایی از شهر ترکیه در غروب

تصور کنید که لحظه تحویل سال 1399 در کشور ترکیه باشید. ترکیه، کشور همسایه ایران است که سفر کردن به آنجا، هزینه زیاد و شرایط سختی ندارد؛ شهر استانبول از نظر بناهای تاریخی و غذا های محلی و از سوی دیگر شهر ساحلی آنتالیا از نظر تفریح های آبی و توریستی، شرایط بسیار خوبی دارند. ترکیه یکی از بهترین گزینه ها برای سفر های خارجی در نوروز است.  برای اطلاعات بیشتر در باره سفر به ترکیه میتوانید از بخش وبلاگ سفر به ترکیه را بخوانید.

دبی

اگر به دنبال خرید لباس و لوازم خاص هستید یا از سوار شدن ماشین های خاص و قدرتمند لذت می برید یا حتی سفرهای صحرایی برایتان جذابیت دارد، حتما به دبی سفر کنید؛ گفتنی است که هزینه سفر و اقامت در دبی در مقایسه با دیگر کشور های همسایه بیشتر است؛ برای انجام سفر نوروزی به دبی، برنامه ریزی مالی دقیق نیاز است. البته در مطلبی در وبلاگ یابکس سفر به دبی را شرح داده ایم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید.

گرجستان

نمایی از کشور گرجستان

گرجستان هم کشوری زیبا و خوش آب و هوا در شمال غربی کشور ایران می باشد. اما این کشور هم عجیب و هم جذاب است. عجیب به این دلیل که نمی توان این کشور را کاملا اروپایی دانست. در واقع این کشور نقطه تلاقی قاره های آسیا و اروپا محسوب می شود و به نوعی می توان آن را یک کشور اروپایی-آسیایی با کفه سنگین تر اروپایی آن دانست.

به همین دلیل ما این کشور را در لیست بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز 99 قرار دادیم. اما جذاب به این دلیل که گرجستان کشوری مدرن و زیبا محسوب می شود که به خوبی فرهنگ و اصالت کلیسایی خود را حفظ کرده است.

ارمنستان

نمایی از کشور ارمنستان

ارمنستان به دلیل اینکه برای مدت طولانی جزئی از خاک ایران به حساب می آمد، بسیاری از فرهنگ خود را از تاریخ ایران باستان به ارث برده، اما به عنوان یک مقصد سفر خارجی چندان موزد توجه ایرانی ها قرار نگرفته است.

ایروان، بزرگ ترین شهر و پایتخت ارمنستان، جزء قدیمی ترین شهرهای دنیا به لحاظ تاریخی به حساب می آید. البته اگر معیارمان را یک شهر بزرگ مانند تهران قرار دهیم، قطعا ایروان شهر کوچکی است.

این شهر زیبا همیشه و در مناسبت های مختلف میزبان هموطنان ارامنه ایرانی می باشد که برای مراسم کریسمس، نوروز و یا عید پاک خود را به زادگاهشان می رسانند .

پاریس در نوروز 1399

نمایی از شهر پاریس

پاریس جزو آن دسته از مقصد های رویاییست که هر ایرانی دوست دارد روزی به آنجا سفر کند و همچنین بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز 99 می باشد. این شهر شیرین و دوست داشتنی هیچ وقت به ایرانی ها حس غربت نمی دهد و مردم می توانند با هر نوع پوشش و دین و مذهب بدون نگاه های آزار دهنده در سطح شهر گردش کنند و ار جاذبه های پاریس لذت ببرند.

آلمان (لحظه تحویل سال 1399)

نمایی از آلمان

یکی دیگر از بهترین کشور ها برای مسافرت در عید ۹۹ آلمان می باشد، زیرا آلمان بزرگترین کشور در اروپای مرکزی، پرجمعیت ترین کشور حاضر در اتحادیه اروپا و یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی و صنعت محسوب می شود.

شهرهای مختلف کشور آلمان به تنهایی جاذبه های گردشگری فراوانی دارند و بهترین زمان برای سفر کشور آلمان عید نوروز و فصل بهار است. همچنین در این فصل جشنواره های جذابی در شهرهایی همچون هامبورگ و مونیخ برگزار می شوند که باعث می شوند حجم سفرها به این کشور افزایش یابد.

فرانکفورت، هامبورگ، برلین، برمن، دوسلدورف و مونیخ برخی از پرگردشگرترین شهرهای زیبای نوروزی این کشور محسوب می شوند.

جمع بندی (لحظه تحویل سال 1399)

شما می توانید در عید نوروز به کشور های خارجی با هزینه ای معقول و بصرفه سفر کنید و از طبیعت و هوای خوب کشور های خارجی لذت برده و سفر خوبی داشته باشید. کشور های همسایه نامبرده مقصد بسیار خوبی برای سفر در نوروز 1399 می باشد که می توانید درباره هر کدام از این مقاصد در وبلاگ ما اطلاعاتی کسب کنید.

کشور های دورتر اروپایی هم می تواند مقصد خوبی برای گردش و سفر باشد اما با هزینه ای بیشتر نسبت به کشور های همسایه. اگر هم تصمیم به سفر گرفته اید می توانید با شماره تلفن های داخل سایت تماس گرفته و از همکاران ما اطلاعات نهایی و دقیق تری کسب کنید.

 

عید کجا سفر کنیم؟

ترکیه، آلمان، دبی…

برای خرید لباس کدوم کشور خارجی مناسبه؟

ترکیه، دبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *