کوش آداسی مقصد سفر نوروز 99

نمایی از کوش آداسی
ترکیه, جهان گردی

سفر به کوش آداسی

کوش آداسی مقصد سفر نوروز 99 ، اگر به هر دلیلی، تصمیم به مسافرت گرفته اید و یا در نظر دارید برای مدتی از محل اقامت تان دور شوید به این مقاله از سایت یابکس توجه کنید. این شهر زیبا که به قوش آداسی هم معروف است، شهری ساحلی با کلی بناهای قدیمی و جذاب می باشد. این شهر با طبیعت بکر و سواحلی زیبای خود یکی از شهر ها و مقاصد گردشگری ترکیه به حساب می آید.

مقصدی بسیار مهم برای تور و سفر ایرانیان به ترکیه.

همسایگان شهر کوش آداسی ترکیه

شمال: سلجوق و پاموجاک

جنوب: شبه جزیره دیلک

سواحل شهر کوش آداسی به دلیل نزدیک بودن به جزیره ساموس یونان مقصد بسیار مهمی برای گردشگران یونان به حساب می آید. گردشگران یونانی با قایق های موتور و تفریحی به این سواحل سفر می کنند.

امپراتوری عثمانی یکی از دلایل شکل گیری فرهنگ و معماری این شهر شده است. و اغلب ساختمان های پر شکوه و مشهور مانند کاروانسرای اوکاز محمد پاشا، دورازه قطعه، دیوارها و مساجد معماری دوران عثمانی ها می باشد.

هزینه سفر به کوش آداسی

قبل از هر چیز باید در مورد واحد پول کوش آداسی و ترکیه بدانید تا در نهایت بتوانیم تخمینی روی هزینه ها و مدیریت هزینه های سفر به کوش آداسی بزنیم. واحد پول ترکیه لیر می باشد و در تاریخ نوشتن این مقاله قیمت هر لیر ترکیه حدود 2.323 تومان می باشد.

پیشنهاد یابکس در مورد همراه داشتن واحد پولی برای سفر به کوش آداسی، لیر ترکیه می باشد. که شما می توانید در هر صرافی ایران تومان خود را به لیر ترکیه تبدیل کنید. البته اگر هم دلار یا یورو داشته باشید می توانید در خود ترکیه و کوش آداسی تبدیل به لیر کنید. هزینه های زندگی در ترکیه و کوش آداسی با ایران و کلان شهری مثل تهران حدوداً برابری می کند و در چند مورد ممکن است تهران قیمت بالاتر باشد و در یک سری مخارج کوش آداسی قیمت بالاتر از تهران و کلان شهر تهران باشد.

چرا در نوروز به کوش آداسی سفر کنیم؟!

کوش آداسی در نوروز

جشن نوروز که مصادف است با تحویل سال نو برای ایرانیان یک جشن باستانی است، و از ماه ها پیش از فرا رسیدن این عید بزرگ مردم در تکاپوی آماده شدن برای جشن گرفتن آن هستند. برای همین هم ما در این مطلب به شما سفر به این شهر را پیشنهاد دادیم.

 این جزیره واقع در کشور ترکیه است و به خاطر سواحل و خورشید تابانش شهرت دارد و می تواند تعطیلاتی فراموش نشدنی برایتان رقم بزند.

ترکیه به علت همسایگی با ایران در نوروز مقصد بسیاری از مسافران می باشد که به این کشور سفر می کنند.

کوش آداسی که در ترکیه واقع شده است در عید نوروز به علت آب و هوای مساعد و خوب مسافران زیادی را جذب خود می کند. از این رو با یابکس همراه باشید تا درباره سفر به کوش آداسی اطلاعاتی به شما بدهیم.

 

هتل های کوش آداسی

در این شهر هتل های محبوب و زیادی وجود دارند که هر کدام از این هتل ها در کوش آداسی در مکان های مختلفی هستند که بر اساس رتبه بندی، ما بهترین هتل های کوش آداسی را به شما معرفی می کنیم.

هتل های کوش آداسی امکانات متفاوت و متنوعی را دارند که این امکانات شامل خدمات تفریحی و خدماتی مختلفی می باشد. این شهر در واقع در نوار ساحلی اژه و از مناطق توریستی مهم ترکیه به شمار می رود.

هتل های پنج ستاره با امتیاز بالا

1- هتل پاین بی هالیدی ریزورت

هتل با مساحت 421 هزار متری و در خیج کاملیانی.

نکته متمایز این هتل ساحل و دریای اختصاصی آن می باشد که در تصویر مشاهده می نمایید

اغلب اتاق های این هتل رو به دریا و ساحل زیبای آن هستن

نمایی از هتل پاین بی هالیدی ریزورت

امکانات هتل

رستوران

خدمات 24 ساعته در اتاق

کافی شاپ

آسانسور

خشکشویی

فروشگاه

گاو صندوق

رستوران فضای باز

کافی شاپ فضای باز

تلویزیون کابلی/ماهواره‌ای

سشوار

پارکینگ

پزشک

امکانات ورزشی و تفریحی هتل

استخر سرباز

استخر سرپوشیده

سونا

جکوزی

پارک آبی

ماساژ

ورزش های آبی (غیر موتوری)

ورزش های آبی (موتوری)

استخر ویژه کودکان

سالن بازی کودکان

تیم انیمیشن

باشگاه بدنسازی

تنیس

ساحل اختصاصی

خدمات اینترنت

کافی نت

اینترنت وای فای رایگان در لابی

 

2- هتل فانتاسیا دلوکس کوش آداسی

هتل فانتاسیا دلوکس کوش آداسی

هتل بسیار لوکسی با امکانات رایگانی مثل اینترنت در هر اقاق. پارکینگ رایگان

دارای ساحلی بسیار زیبا با دریای اژه.

فضای کلی هتل خانوادگی و گرم و راحتی دارد. دارای اتاق های تمیز و پاسخگویی بسیار عالی. این هفته در واقع هتل تازه ساخت نمی باشد و به تازگی بازسازی شده است.

تنوع غذایی این هتل یکی از نکات مثبت آن می باشد. غذای ترکی، غذای ایتالیایی، غذای بین المللی

 

امکانات هتل

رستوران

خدمات 24 ساعته در اتاق

آسانسور

خشکشویی

فروشگاه

گاو صندوق

رستوران فضای باز

کافی شاپ فضای باز

تلویزیون کابلی/ماهواره‌ای

سشوار

پارکینگ

پزشک

امکانات ورزشی و تفریحی

استخر سرباز

استخر سرپوشیده

سونا

جکوزی

ماساژ

ورزش های آبی (غیر موتوری)

استخر ویژه کودکان

سالن بازی کودکان

تیم انیمیشن

باشگاه بدنسازی

ساحل اختصاصی

خدمات اینترنت

کافی نت

اینترنت بیسیم در لابی (هزینه جداگانه)

3- هتل ایلایدا آوانتگارد

هتل ایلایدا آوانتگارد

امتیاز این هتل با توجه به رتبه بندی از نظر مسافران از 10 امتیاز 9.2 را به خود اختصاص داده است.شما با اقامت در این هتل در کوش آداسی با بهترین ساحل ها رو به رو می شوید. ساحل های زیبایی از جمله ADIESSS iSLAND – KANINALAR BEACH – KARAOVA BEACH

خدمات رفاهی هتل ایلایدا آوانتگارد

این هتل هم مانند سایر هتل ها از امکانات رفاهی خوبی برای مسافران برخوردار است که به بخشی از آن ها اشاره می کنیم.

در سفرتان به کوش آداسی اگر ماشین اجاره کردید می توانید با پرداخت مبلغی روزانه، از آن بدون رزرو قبلی استفاده کنید. بخش پذیرش هتل ۲۴ ساعته است و خدمات تور و رزرو بلیط در آن به همراه یک راهنمای گردشگری وجود دارد.

همچنین در این بخش می توانید از انبار چمدان و تبدیل ارز (اکسچنج) بهره ببرید. ورود حیوانات خانگی به این هتل مجاز نیست و سیگار کشیدن نیز به جز در بخش های مخصوص، ممنوع است.

استفاده از اینترنت برای تمامی مسافران رایگان می باشد. برای سفر به مراکز دیدنی کوش آداسی می توانید از هتل بخواهید تا برای شما ماشینی را رزرو کند و از سفر به مراکز دیدنی و تفریحی کوش آداسی لذت ببرید.

همچنین کارمندان این هتل به زبان های ترکی استانبولی ، انگلیسی و همچنین زبان آلمانی صحبت می کنند.

اگر شما هم عاشق تفریح کردن هستید، این هتل یک استخر رو باز دارد که در تمام فصل ها قابل استفاده می باشد.

رستوران این هتل دارای غذا های مختلف و گوناگونی می باشد که بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. اگر هم قهوه دوست دارید مطمانأ با استار باکس آشنایی دارید، یک کافی شاپ استار باکس در پایین هتل موجود است که قهوه های بسیار خوشمزه ای را برای شما سرو می کند و میتوانید نوش جان کنید.

انواع اتاق های هتل

اتاق دابل:  حدودا ۲۵ متر مربع هستند که یک تخت دونفره کینگ در آن ها وجود دارد. این اتاق ها یا دید شهر یا دید دریا را دارند.

اتاق تویین: مساحت آن ها ۲۴ متر مربع است که یک تخت دونفره کینگ دارند و یا رو به شهر یا رو به دریا هستند.

اتاق دولوکس: این اتاق ها ۳۴ متر مربع مساحت دارند و در آن ها یک تخت دونفره کینگ موجود است و دید آن ها رو به دریاست.

سوئیت: این سوئیت ها ۴۰ متری هستند و یک تخت دونفره کینگ دارند.

فاصله هتل تا جاذبه های گردشکری کوش آداسی

بازار بزرگ کوش آداسی: ۷۰۰ متر از هتل شما دورتر می باشد که اگر پیاده بروید ۸ دقیقه بعد خواهید رسید.

کوش آداسی مارینا: فاصله آن تا هتل ۸۰۰ متر است. زمانی که از هتل سوار تاکسی شوید، احتمالا بعد از ۵ دقیقه خواهید رسید. اگر هوس پیاده روی کردید، بعد از ۱۰ دقیقه، به اینجا می رسید.

قلعه کوش آداسی: ۲ کیلومتر با شما فاصله دارد که ۵ دقیقه ای توسط تاکسی به آنجا می رسید و با ۱۸ دقیقه پیاده روی هم قابل دسترسی است.

ترمینال اتوبوس کوش آداسی: ۶ کیلومتر از شما دورتر است که با ۸ دقیقه تاکسی سواری به آنجا می رسید.

باشگاه ساحلی جاده: ۶ کیلومتر فاصله آن با هتل است که تاکسی شما را بعد از ۸ دقیقه می رساند. پیاده روی تا آنجا ۳۰ دقیقه طول می کشد.

ساحل بانوان: ۶ کیلومتر تا هتل ایلایدا آوانتگارد کوش آداسی فاصله دارد که اگر با تاکسی بروید ۱۰ دقیقه و پیاده ۳۰ دقیقه در راه خواهید بود.

پارک آبی آکوا آدالند: تا شما ۶٫۵ کیلومتر فاصله دارد. تاکسی شما را ۱۲ دقیقه ای خواهد رساند.

آکوا فانتاسی آکواپارک: تا شما ۶٫۵ کیلومتر فاصله دارد که تاکسی شما را بعد از ۱۶ دقیقه به آنجا می رساند.

خب تا اینجا 3 هتل بسیار خوب در کوش آداسی را به شما معرفی کردیم حال نوبت مراکز خرید کوش آداسی می باشد.

 

بهترین مراکز خرید کوش آداسی

مراکز خرید کوش آداسی

مراکز خرید زیادی در کوش اداسی وجود دارد که در آنها می توانید تمام برند ها مطرح ترکیه را پیدا کنید. حتی از بازار های محلی کوش آداسی نیز نمی توان گذشت، از بازارهای معروف کوش آداسی، بازار روز چهار شنبه است که در آن لباس و میوه  سبزیجات می توان پیدا کرد، اگر می خواهید ارزان خرید کنید قیمت لباس در این بازار بسیار مناسب است، اما مراقب باشید تا جنس تقلبی را به جا ی اصلی به شما نفروشند.

از بازارهای کوش آداسی که بگذریم، بهترین مراکز خرید کوش آداسی را در طول سفر به ترکیه نباید فراموش کرد.  خرید از آوت لت فكتوري بسیار مقرون به صرفه است و در اکثر مواقع بیشتر فروشگاهها تخفیف های با درصدهای بالا در نظر گرفته اند.

از بزرگ ترین و کامل ترین مراکز خرید کوش آداسی می توان به مراکز خرید زیر اشاره کرد

1-مرکز خرید کاله ایچی  Kus Shopping Center Kusadasi

2- مرکز خرید سوکه  Soke Shopping

۳- مرکز خرید نوادا اوتلت

4- مرکز خرید کوش آداسی اِی وی ام

5- مرکز خرید آکدوگان

آب و هوای کوش آداسی

آب و هوای کوش آداسی مثل آب و هوای ازمیر است . هوایی کاملا مدیترانه ای دارد، تابستانها شرجی و پائیز هوای نسبتا سرد و زمستان هوای سرد و بهار آب و هوای معتدل دارد. کوش اداسی در حالی که شمالی ترین شهر تفریحی ترکیه است گرم ترین نقطه ترکیه نیز می باشد. در ماه آگوست دمای هوا به حدود ۳۱ درجه سانتیگراد می رسد.

همانطور که گقتیم کوش آداسی دارای اقلیم مدیترانه‌ ای با زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی گرم است که فصل گردشگری طولانی برای این شهر به ارمغان می‌آورد. این شهر برای ۳۰۰ روز سال، غرق در آفتاب است. سواحل ماسه ‌ای بی‌شمار با آب ‌های تمیز و شفاف و امکانات تفریحات آبی، جوی آرامش ‌بخش برای شما فراهم می‌کنند. موج‌سواری، اسکی روی آب، قایق‌سواری و والیبال ساحلی، تنها بخش کوچکی از انتخاب‌ های افراد علاقه ‌مند به هیجان هست.

وقتی آفتاب غروب می‌کند، کافه ‌ها و رستوران‌های جذاب در بلوارهای پر از نخل، میزبان مهمانان بیشتری هستند. تماشای رفت و آمد قایق‌ها و کشتی‌ها با همراهی چشم ‌انداز پانارومایی غروب آفتاب در حین نوشیدن یک نوشیدنی قبل از شام، بسیار لذت‌ بخش است.

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی معتدل می‌شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۱۵٫۱ تا ۲۵٫۹ درجه سانتی‌گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود. بارش باران با متوسط ۱ تا ۳ روز بارش موثر در ماه در بهار، کم است. فصل بهار دومین زمان شلوغ گردشگری کوش آداسی است.

 

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

در کل برای هر سفر مثل سفر به کوش آداسی ترکیه دو تا موضع همیشه برای مسافران عزیز مطرح بوده: یکی بحث هزینه ها و دوم بحث وضعیت آب و هوایی که وضعیت آب و هوایی شامل موارد زیر می باشد

میزان رطوبت

گرما

سرما

بارش و بارندگی

فصول سال

و … 

خوب اگر شرایط خودتان را در نظر بگیرید و انتخاب کنید کدام مورد بیشتر برای شما اهمیت دارد، یابکس براساس آن می تواند اطلاعات خوب به شما بدهد تا شما عزیزان بتوانید بهترین زمان سفر به کوش آداسی رو انتخاب کنید

خوب از نظر مالی این موضوع را اگر در نظر بگیریم، با توجه به اینکه این شهر، توریستی و مسافر پذیری هستش پس در شرایط های سیزن و پر ترافیک در واقع هزینه های تور هتل و بقیه هزینه های سربار سفرتون خیلی بیشتر از زمانی هست که این شهر در شرایط لو سیزن می باشد.

مثلا در چند ماه از سال دچار کاهش شدید تعداد مسافران به این شهر خواهد شد که میشه گفت اواسط دی تا اواسط اردیبهشت ماه (اواخر ژانویه تا اواخر آوریل) هزینه های سفر بصورت محسوس  و چشم گیر هزینه ها کم خواهد شد و بهترین زمان سفر خواهد بود.

خوب اگر بحث هزینه های براتون مهم نباشه، بهترین زمان سفر به این شهر بین فصول بهار تا پاییز می باشد.

هوای کوش آداسی معتدل و ملایم می باشد، البته غیر از چند روزی از تابستان که گرم می باشد.

در بیشتر روز های سال هوای عالی برای مسافرت دارد.

پیشنهاد یابکس اینکه بهترین زمان سفر به کوش آداسی را با برگزاری فستیوال و رویدادهای آن ست کنید

فستوال هایی مانند

فستیوال موسیقی کبوتر طلایی

مسابقات شتر سواری

جشن عروج

مناطق دیدنی کوش آداسی

1- جزیره کبوتر – Güvercinada

جزیره کبوتر کوش آداسی

قلعه بیزانسی از قرن 13 میلادی دورتر از بند کوش آداسی طی یک مسیر حدودا 350 متری شما رو به جزیره کبوتر می رساند. قلعه ای که برای مدتی به پناهگاه دزدان دریایی تبدیل شده بود.

2. دیدایما –   didyma

دیدایما کوش آداسی

بزرگ ترین و در واقع دومین مکان مذهبی دوران هلنیست در دنیا، دیدایما می باشد. بنای تاریخی و قدیمی از دوران باستان. حدود 122 تا ستون در این مکان وجود داشته که هنوز بعضی از آنها پا بر جا هستن.

3. غار کاراجا –   Karaca Cave

غار کاراجا کوش آداسی

غار کاراجا یکی از غار های شگفت انگیز جهان می باشد که در دوران باستان محلی برای سکونت انسان های نخستین بوده است. هم اکنون این غار سالانه میزبان هزاران توریست از سر تا سر دنیا می باشد. این غار در شرق دریای سیاه، در استان Gumushane  و در شمال شرقی منطقه Kirantas واقع شده و به یکی از مهم ترین مناطق جذب توریست در ترکیه به مدت ۱۵ سال به تبدیل گشته است.

مناطق دیدنی کوش آداسی کدامند؟

جزیره کبوتر، دیدایما، غار کاراجا

مراکز خرید کوش آداسی کدامند؟

کاله ایچی، سوکه، نوادا اوتلت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *