10 مکان برتر برای تنها مسافرت کردن در دنیا

10 مکان برتر برای تنهایی مسافرت کردن در دنیا
جاذبه های گردشگری, جهان گردی

اگر تا به حال تجربه‌ی تنها مسافرت کردن را نداشته باشید، این ایده که بخواهید به تنهایی سفر کنید شاید برای شما کمی عجیب و یا دلهره‌آور به نظر بیاید. ممکن است سوالات زیادی ذهن‌تان را به خودش درگیر کند. مثلا اینکه آیا در این سفر خطری من را تهدید نمی‌کند؟ چه مسیری را باید دنبال کنم؟ حوصله‌ام سر نمی‌رود و هزاران سوال دیگر! امروز در این مقاله ما قصد داریم که 10 مکان برتر برای تنهایی مسافرت کردن در دنیا را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم که تنها سفر کردن اصلا چیز عجیب و غریب و خارج از تصوری نیست!

پس در ادامه‌ی این مقاله ما همراه باشید تا 10 مکان برتر برای تنهایی مسافرت کردن در دنیا را به شما معرفی کنیم. شاید خواندن در مورد این مکان‌ها به شما انگیزه دهد که برای یک مسافرت چالش‌برانگیز تنهایی تصمیم بگیرید!

برای رزرو بلیط هواپیما آنلاین کلیک کنید.

آمریکای جنوبی: بهترین مکان برای ماجراجویی

آمریکای جنوبی با شگفتی‌ها و طبیعت زیبایی که دارد بی‌شک یکی از بهترین مکان‌ها برای تنهایی مسافرت کردن برای شما خواهد بود. رودخانه‌ها و جنگل‌ها، ویرانه‌های باستانی، گشت و گذار در جنگل‌هایی با درخت‌های غول پیکر و… یکی از ایده‌هایی است که کلی در آن می‎‌توانید ماجراجویی کنید!

در مورد این سفر به هیچ عنوان به خود اجازه ندهید که ترس و دلهره داشته باشید. شاید باور نکنید ولی آمریکای جنوبی بیشتر از آنچه که فکر کنید بهترین مکان برای یه سفر تکی است. در طول مسیر افراد زیادی مثل خودتان را پیدا خواهید کرد که برای ماجراجویی و کشف چیزهای جدید به دل جاده زده‌اند و به این سفر آمده‌اند!

یکی از شهرهای آمریکای جنوبی

اندونزی: بهترین مکان برای خودشناسی

سفر به اندونزی مخصوصا شهر (Ubud) یکی از دیگر مقاصد هیجان‌انگیز برای یک سفر یک نفره خاطره‌انگیز خواهد بود! در این سفر می‌توانید هرچه می‌خواهید بخورید، دعا کنید و با خودتان حسابی خلوت کنید تا به یک خودشناسی معنوی دست پیدا کنید!

شهر Ubud در اندونزی یک مکان فوق‌العاده بین مزارع برنج است که توسط کوه‌های مملو از غبار و مه احاطه شده است که نمایی رویایی و بی‌نظیری دارد. سفرهای انفرادی در این مکان بسیار رایج است. این مکان بهترین جا برای یوگای صبحگاهی و مدیتیشن و صرف غذا در یکی از کافه‎های گیاه‌‎خواری است.

اقامت‌گاه‌های بومی که در تپه‌های سرسبز اطراف شهر قرار دارد این امکان را به شما می‌دهد که چند روزی از هیاهوی زندگی شهری و چیزهایی که هر روز با آن سر و کار دارید به دور باشید و نهایت لذت را ببرید.

اندونزی: بهترین مکان برای خودشناسی
آمریکای جنوبی: بهترین مکان برای ماجراجویی

آلمان: بهترین گزینه برای تفریحات شبانه

اگر اهل خوش‌گذرانی و شیطینت و تفریحات شبانه هستید برلین در کشور آلمان برای شما بهترین گزینه خواهد بود. برلین هم یکی از 10 مکان برتر برای تنهایی سفر کردن در دنیا است.شهرت نایت کلاب‌های پرشور و هیجان در این شهر در کل اروپا بسیار معروف است.

بی اغراق برلین یکی از بهترین مکان‎ها برای مهمانی و پارتی کردن در این قاره سرسبز است. در برلین شما شاهد مجموعه‌ی کاملی از کلوپ‎های شبانه، نوشیدنی‌های مختلف و… خواهید بود. ولی این تنها بخشی از جاذبه‌های این شهر جذاب است.

اگر به تاریخ علاقمند باشید و در مورد تاریخ این کشور بیشتر بدانید، دروازه براندنبورگ گرفته تا بنای یادبود هولوکاست و بسیاری مکان‌های دیگر از جمله جاذبه‌های توریستی این شهر است که حتما باید از آنها دیدن کنید.

آلمان: بهترین گزینه برای تفریحات شبانه

شرق آفریقا: بهترین مکان برای داشتن یک تور گروهی

آیا این موضوع که یه دسته گوریل که باهم تو جنگل زندگی می‌کنند و یا دیدن حیات وحش آن هم از نزدیک با چشمان خودتان از فانتزی‌های شما نبوده است؟ رفتن و گردش در جنگل‎های رواندا و یا تور سافاری در کنیا یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی در شرق آفریقاست!

شرق آفریقا یکی دیگر از 10 مکان برتر برای تنها مسافرت کردن در دنیا است که می‌تواند لحظات فوق‌العاده‌ای را برای شما رقم بزند. با سفر به این نقطه از دنیا و پیوستن به یک تور گروهی، می‌تواند تجربه‌ای عالی برای خودتان داشته باشید.

بر خلاف تصور عموم که آفریقا اصلا جای مناسبی برای تنها سفر کردن نیست، طی سال‌های اخیر زیرساخت‎های گردشگری آفریقای شرقی به خوبی توسعه یافته و به راحتی و بدون هیچ استرسی می‌توانید به تنهایی از این مکان دیدن کنید. با سفر به این مکان و پیوستن به یک تور گروهی می‌توانید چندین تجربه هیجان‌انگیز و جذاب از مشاهده حیوانات وحشی را با هم در چندین کشور مختلف انجام دهید!

شرق آفریقا: بهترین مکان برای داشتن یک تور گروهی

دبی: بهترین مکان برای سفر یک نفره!

دبی یکی از شهرهایی است که به دلیل هزینه های بالا این تصور را ایجاد می کند که تنها افراد ثروتمند می توانند به آن سفر کنند. با این حال امارات همواره سعی می کند تا با اعمال کارهایی، توریست های بیش تری را به سمت خود جلب کند، در نتیجه افراد مختلف به راحتی بتوانند به دبی سفر کنند. در دبی مراکز خرید زیادی وجود دارد که در میان آن ها خرده فروشی های مختلفی نیز در آن به چشم می خورند. اگر برای خرید به دبی سفر می کنید باید توجه داشته باشید که می توانید برای خریدن اجناس خود چانه بزنید پس نباید سر اولین قیمت آن را قبول کنید.

تاریخ دبی


با اینکه ساختمان های مدرن زیادی در دبی وجود دارند ولی با این حال این شهر همچنان بافت های کهن خود را در بعضی قسمت ها حفظ کرده است . یکی از مکان های تاریخی دبی موزه دبی است. این موزه که در واقع یک قلعه است قدمتش به سده 18 ام می رسد. در این موزه نشانه های زندگی درباره عرب هایی که در قرن های گذشته زندگی می کرده اند وجود دارد. از جمله این آثار می توان به سلاح های جنگی و آلات موسیقی اشاره کرد. موزه دبی در واقع مربوط به شیخ سعید آل مکتوم است. یکی دیگر از دیدنی های این شهر مسجد جمیرای دبی است. هنگامی که هوا تاریک می شود نورافکن هایی این مسجد را روشن می کنند و زیبایی خاصی به آن بخشیده می شود.


پارک آبی دبی


در دبی پارک آبی وادی وحشت وجود دارد که همه افراد از هر سن و سالی می توانند از آن استفاده کنند. در پارک آبی دبی سواری های مختلفی بر اساس داستان های سندباد وجود دارد.

هیچ فرقی نمی‌کند که چه مدل گشت و گذار در این کشور را دوست دارید تجربه کنید. انتخاب‌ها خیلی زیادی پیش رو خواهید داشت. هیچ فرقی ندارد که بخواهید از طریق راهنمای صوتی یک تور کلی در شهر داشته باشید و یا اینکه از باغ‌های زیبا دیدن کنید و یا در استخرهای مجلل در پشت بام‌ها آسمان خراش‌های این کشور وقت بگذرانید.

به غیر از دیدن و لذت بردن از جاذبه‌های توریستی این کشور، غذا حرف اول در مورد این کشور را می‌زند. این شهر به‌خاطر دکه‌های غذای دستفروشی بسیار مشهور است. غذاهای محلی و طرز طبخ عالی و منحصر به فرد غذاهای بومی این کشور تجربه‌ی عالی از تنها سفر کردن را به شما خواهد داد.

نمایی از شهر دبی

آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا در زیمباوه وجود دارد. ابعاد این آبشار به 108 و 1700 متر می رسد. ریزش آب از آبشار ویکتوریا باعث می شود که تا مه غلیظی درست شود که می توانید آن را حتی از یک فاصله دوری نیز ببینید. یکی از علت هایی که این آبشار به مه خروشان معروف شده است، همین مورد است. یک اسکاتلندی به نام دیوید لیوینگستن اولین بار این آبشار را پیدا کرده است و آن را به نام ملکه ویکتوریا نام گذاری کرده است. جاذبه های دیدنی این آبشار سبب شده است تا هر ساله افراد زیادی از آن دیدن کنند.

نمایی از آبشار ویکتوریا در غروب

ونیز

احتمالا وقتی اسم ونیز را می شنوید قایق هایی که در سطح شهر رفت و آمد می کنند، در ذهنتان تداعی می شوند. این شهر ششصد ساله بعد از گذشت این همه سال همچنان توانسته است تا زیبایی خود را حفظ کند. ونیز که یک جزیره کوچک است به دلیل اینکه از کانال های زیادی درست شده است، در نتیجه برای رفت و آمد در سطح شهر باید از قایق استفاده کرد. تعدادی از جزیره های ونیز بهم وصل هستند.
نکته جالب این است که تعداد کسانی که از ونیز بازدید می کنند از خود شهروندان این شهر بیش تر هستند. پس سالانه میلیون ها توریست به سمت ونیز حرکت می کنند. اگر به ونیز سفر می کنید حتما سری به برج کلیسای سنت مارک و کانال بزرگ آن بزنید. این کانال برای مسیر اصلی حمل و نقل در ونیز استفاده می شود.

ونیز

ساحل سرخ در چین

منظره ای از ساحل سرخ چین

ساحل همیشه مکانی آرامش بخش برای حمام گرفتن یا گذراندن وقت است. ساحل سرخ چین که در فاصله 30 کیلومتری از شهری به اسم پانجین واقع شده است و یکی از سواحل معروف در دنیا است. رنگ این ساحل به دلیل وجود جلبک هایی است که در این منطقه زندگی می کنند. در حدود 399 نوع حیوان در این ساحل زندگی می کنند. همین طور 260 نوع مختلف از پرنده ها نیز در این محل یافت می شوند. تمام کسانی که برای اولین بار از ساحل سرخ چین بازدید می کنند احتمالا غرق در شگفتی خواهند شد. برای توضیح قرمز بودن این ساحل می توان گفت که شوربودن آب های این بخش باعث شده است تا گیاهانی که در آن رشد می کنند در هر زمانی رنگی خاص به خود بگیرند. شرایط طبیعی این ساحل باعث شده است تا گونه های مختلفی از پرندگان هر ساله برای رسیدن به این منطقه راه زیادی را طی کنند.
در فصل پاییز در حدود بیست و شش کیلومتر از این ناحیه رنگ قرمز به خود می گیرد. به خاطر اینکه این ساحل یک منطقه با ارزش ملی است در نتیجه قسمت های آن برای گردشگران باز نیست و فقط از بعضی قسمت های آن را می توان بازدید کرد. همین طور هر ساله گروه های مختلف پرندگانی که در حال سفر به استرالیا هستند از این ناحیه عبور می کنند. اگر به قصد دیدن ساحل سرخ به چین سفر می کنید، باید بدانید که پل های مخصوصی نصب شده است تا بازدید کنندگان بتوانند با استفاده از آن ها از این منطقه دیدن کنند و آسیبی به گیاهان وارد نشود.

ساحل سرخ چین

ابوالهول

ابوالهول یک مجسمه بسیار بزرگ است که ابعاد آن به بیست متر می رسد. این ساختار غول پیکر بزرگ ترین مجسمه ای است که به دست بشر ساخته شده است. با اینکه موسس و زمان ساخت این مجسمه همچنان مبهم است ولی باستان شناسان به طور تخمینی حدس می زنند که ابوالهول در 4500 سال قبل بنا شده است. کسانی که از این مجسمه دیدن می کنند می توانند ساعت های زیادی محو دیدن عجایب آن شوند. در این منطقه همچنین هرم خوفو نیز وجود دارد. این مجسمه به سمت شرق قرار دارد. محل دقیق مجسمه ابوالهول در ده کیلومتری قاهره قرار دارد. در زمان های قدیم سلاطین مصری این مجسمه را به عنوان خدای آفتاب پرستش می کرده اند. نام دیگر این مجسمه در آن زمان هورم آخت بوده است. این مجسمه در شهر ممفیس است و نمادی از قدرت این شهر باستانی است.
از نکات جالب درباره این مجسمه می توان گفت که ابعاد آن به 73 و نیم متر می رسد. به همین دلیل است که یکی از بزرگ ترین مجسمه هایی است که از هزاران سال پیش به جای مانده است. با این حال قسمتی از این مجسمه در گذر زمان تخریب شده است که از آن می توان به بینی، مار کبرا و ریش آن اشاره کرد. ریش مجسمه ابوالهول هم اکنون در موزه بریتانیا است. با اینکه گذر سال های بی شمار باعث شده است تا رنگ آن به ندرت قابل شناسایی باشد ولی همچنان می توان رنگ اصلی آن را در کنار یکی از گوش های آن مشاهده کرد. محققان تصور می کنند که رنگ صورت ابوالهول به حالت سرخ بوده است. تعدادی لوحه در این مجسمه قرار دارد که سلاطین مصر برای احترام گذاشتن به خدای خورشید در آن جا قرار داده اند.

نمایی از ابوالهول

دیوار بزرگ مرجانی

دیوار بزرگ مرجانی در شرق استرالیا واقع است. دیوار بزرگ مرجانی 2600 کیلومتر است. این مکان از جمله جاهای دیدنی استرالیا است. در این قسمت تفریحات گوناگونی برای توریست ها در نظر گرفته شده است که از جمله آن ها می توان به قایق سواری، شنا، ماهی گیری و … اشاره کرد. دیوار بزرگ مرجانی نماد کوئیزلند محسوب می شود. این دیوار وسیع نهصد جزیره را در خود جای داده است. شاید برایتان جالب باشد که با اینکه این دیوار به اسم مرجانی شناخته می شود اما تنها شش درصد از آن شامل مرجان ها می شود.
آبزیان کوچکی که در این منطقه زندگی می کنند از این دیوار برای پناهگاه استفاده می کنند و آبزیان بزرگ تر از آن برای تغذیه خود بهره می برند. این دیوار بزرگ از مناطقی مانند پاپوآ گینه نو و هاروی بی عبور می کند. قدمت دیوار بزرگ مرجانی تقریبا به شش تا هشت هزار سال پیش باز می گردد و زمان تشکیل آن بعد از عصر یخ بوده است. همچنین در این ناحیه 2500 صخره وجود دارند.

 

نمایی از دیوار بزرگ مرجانی

آمریکای جنوبی با شگفتی‌ها و طبیعت زیبایی که دارد بی‌شک یکی از بهترین مکان‌ها برای مسافرت کردن تنهایی برای شما خواهد بود.

اقامت‌گاه‌های بومی که در تپه‌های سرسبز در اندونزی این امکان را به شما می‌دهد که چند روزی از هیاهوی زندگی شهری و چیزهایی که هر روز با آن سر و کار دارید به دور باشید و نهایت لذت را ببرید.

اگر اهل خوش‌گذرانی و شیطینت و تفریحات شبانه هستید برلین در کشور آلمان برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

وقتی صحبت از سفر به شرق آسیا می‌شود تجربه تست کردن غذاهای عجیب و غریب در تایلند ممکن است به ذهن‌تان خطور کند! ولی این بار صحبت ما روی کشور ویتنام است!

حرف آخر

شاید همیشه اینکه بخواهید به تنهای سفر کنید فکری عجیب و غریب در ذهن شما باشد. ولی شک نکنید که در دنیا شگفتی‌های زیادی وجود دارد که باید آنها را دید و تجربه کرد. هیچ‌گاه از تجربه کردن چیزهای جدید نترسید و سعی کنید که برای یک بار هم شده چیزهایی که همیشه از آن فرار می‌کردید را تجربه کنید.

خوب است که گهگاهی را با خود خلوت کنید تا به یک خودشناسی کامل به خود برسید. شک نکنید که از نتیجه این تجربه شگفت‌زده خواهید شد.

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سیاره سبز دبی

سیاره سبز دبی

فهرست مطالب سیاره سبز دبی چیست؟مناطق سیاره سبز دبیتاریخچه و هدف از ایجاد سیاره سبز دبیایده های استفاده شده در

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *