نکات مهم برای بستن چمدان

بستن چمدان
دانستنی های سفر, راهنمای سفر

فهرست مطالب

یکی از وسایل مهم در هنگام سفر چمدان است. ممکن است همیشه در هنگام بستن چمدان با مشکلات متعددی روبه رو شده باشید یا اینکه ندانید چگونه وسایل خود را در آن سازمان دهی کنید یا چه وسایلی با خود بردارید. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا درباره اصول بستن چمدان راه حل های مناسبی را به شما ارائه دهیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

روش های بستن چمدان

1- برنامه ریزی

در ابتدا باید همه وسایلی مورد نیاز خود را جلوی چمدان قرار دهید و سپس تصمیم بگیرید که کدام یک از آن ها ضروری هستند.

2- لباس های کلفت

اگر در فصل های سرد سال به مسافرت می روید می توانید کاپشن و پالتو خود را به جای اینکه در چمدان قرار دهید، بپوشید.

3- جلوگیری از چروک شدن لباس ها

فوت و فن بستن چمدان

ممکن است ساعتها لباس خود را اتو کرده و برای سفر آماده کنید، اما هنگامی که به مقصد برسید، با یک دسته لباس چروک مواجه شوید! برای اینکه با این مشکل رو به رو نشوید بهتر است تا لباس هایی را در چمدان قرار دهید که چروک نمی شوند. از جمله این لباس ها می توان به پارچه هایی نایلونی و ابریشمی اشاره کرد.

از لباس هایی که جنس آن ها پنبه است به هیچ وجه استفاده نکنید زیرا سریع چروک می شوند. همچنین اگر به لباس های پنبه های علاقه دارید بهتر است آن ها را با خود داشته باشید که حداقل کمتر چروک می شوند.

4- جنس لباس ها

برای اینکه بتوانید همه وسایل مورد نیاز خود را در چمدان قرار دارید انتخاب لباس های نازک تر عاقلانه خواهد بود زیرا جای کمتری می گیرند.

5- اسپری کردن لباس ها در بستن چمدان

اگر هنگامی که به مقصد رسیدید، باز هم لباس های شما چروک شده باشند می توانید از دو روش استفاده کنید. در روش اول باید لباس را در حمام قرار دهید تا بخار آب چروک های آن را از بین ببرد. در روش دوم باید روی لباس های خود اسپری ضد چروک استفاده کنید.

بهتر است رنگ هایی را انتخاب کنید که با لباس های دیگر راحت هماهنگ می شوند. مثلا رنگ های قهوه ای یا خاکستری از جمله این رنگ ها هستند. به جای لباس می توانید از زیورآلات برای تغییر استایل خود استفاده کنید.

6- انتخاب کفش مناسب

برای اینکه بستن چمدان راحت تر صورت گیرد نباید کفش های زیادی با خود داشته باشید. برای مثال بانوان می توانند یک جفت کفش پاشنه دار و یک کفش راحتی داشته باشند. برای اینکه چمدان جای کمتری بگیرد باید کفش ها را در یک گوشه قرار دهید.

7- انتخاب هوشمندانه چمدان

چمدان ها در انواع مختلفی تولید می شوند. بهتر است رنگ چمدان خود را متمایز با بقیه انتخاب کنید تا بتوانید راحت تر آن را در فرودگاه پیدا کنید. همین طور استفاده از چمدان های ضد آب گزینه بهتری خواهد بود. اگر چمدان خیلی کوچک است می توانید از یک کوله پشتی هم استفاده کنید.

8- لباس های زیادی همراه خود نبرید

سبک سفر کردن لذت آن را افزایش می دهد. به همین دلیل بهتر است تا لباس های زیادی با خود نداشته باشید، یعنی اصلا لازم نیست که هر روز لباس های خود را عوض کنید.

9- بسته بندی جدا لباس ها

چمدان و سفر

می توانید با خرید نایلون های بسته بندی ویژه پیراهن، جوراب، شلوار و … را در بسته های جداگانه قرار دهید. به این صورت هم چمدان جای کمتری می گیرد و هم وسایل با یکدیگر قاطی نمی شوند.

10- وزن چمدان

بهتر است برای سفر چمدانی را خریداری کنید که وزن کمی داشته باشد تا بتوانید به راحتی آن را با خود حمل کنید. همچنین چمدان هایی که جیب هایی بیشتری دارند ،گزینه بهتری خواهند بود.

11- کاهش حجم لباس ها در چمدان

بستن چمدان برای سفر

بسته های مخصوصی وجود دارند که باعث می شود لباس ها در فضای کمتری قرار گیرند. پس با بسته بندی کردن لباس های خود در این بسته ها نیازی به فشردن در چمدان در هنگام بستن چمدان نخواهید داشت.

12- لوازم بهداشتی

به همراه داشتن لوازمی مانند مسواک، شامپو و … در هنگام سفر ضروری است. اما اگر اقامت شما در هتل است می توانید از وسایل هتل استفاده کنید و این لوازم را از شهر مبدا با خود به همراه نیاورید. همین طور می توان از  داروخانه های شهر مقصد هم این وسایل را خریداری کرد.

13- لوازم کوچک

کلیه وسایلی که با خود دارید مانند سشوار، کرم، شانه و …بهتر است در اندازه کوچک باشند و همین طور در بسته بندی قرار بگیرند. به این صورت در چمدان جای کمتری خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *