استانبول کارت چیست؟

استانبول کارت
استانبول, جهان گردی

استانبول کارت باعث می شود تا هزینه های حمل و نقل در حین گشت و گذار در شهر استانبول به میزان زیادی کاهش یابد. بنابرین چنانچه قصد سفر به شهر استانبول را دارید، برای اطلاع از قیمت استانبول کارت و انواع استانبول کارت با ما همراه باشید. همین طور برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

کاهش هزینه ها با خرید استانبول کارت

به طور کلی برای اینکه در هر سفری بتوان میزان هزینه ها را کاهش داد، باید عوامل زیادی رعایت شود که یکی از این هزینه ها مربوط به حمل و نقل می شود. مخصوصا که بیشتر ایرانیان علاقمند به سفر به این شهر هستند پس بهتر است تا با تهیه استانبول کارت خیال خود را از بابت رفت و آمد راحت کنید.

استانبول و هزینه های حمل و نقل

استانبول کارت

از آن جا که قیمت سوخت در این شهر بسیار زیاد است، در نتیجه برای رفت و آمد در شهر نمی توانید، به طور پیوسته از تاکسی استفاده کنید. اما به طور کلی برای اینکه از مکان های دیدنی استانبول بازدید کنید یا به مراکز خرید آن سر بزنید نیازمند رفت و آمد در سطح شهر خواهید بود.

با اینکه می توانید از مترو، اتوبوس یا تراموا استفاده کنید، اما هزینه آن ها هم چندان پایین نیست. بنابرین بهترین راه حل برای کاهش هزینه های حمل و نقل در استانبول استفاده از کارت استانبول یا ژتون است.

قیمت این ژتون ها در استانبول 5 لیر است. البته تنها یک بار می شود از این ژتون ها استفاده کرد. پس هر دفعه باید پنج لیر برای استفاده از این ژتون ها پرداخت نمایید.

پس بهترین کار این است که به جای این ژتون ها از استانبول کارت استفاده کنید. زیرا این کارت ها قابل شارژ شدن هستند و با استفاده از آن ها هزینه حمل و نقل حتی تا پنجاه درصد هم کاهش می یابد.

استانبول کارت چیست؟

پس همان طور که متوجه شدید، برای بازدید از مکان های توریستی ترکیه نیازمند استانبول کارت هستید. این کارت از سال 2009 تا کنون در استانبول استفاده می شود. همین طور اندازه آن در حد کارت های هوشمند است و می توانید به آسانی آن را در کیف پول خود قرار دهید.

روش خرید استانبول کارت

برای تهیه این کارت ها کافی است تا به دکه هایی که در ایستگاه مترو قرار دارند مراجعه کنید. همچنین می توانید این کارت ها را از دستگاه هایی که با آن ها کارت مترو را شارژ می کنید، هم تهیه کنید. روش دیگر برای تهیه این کارت ها استفاده از دکه های روزنامه فروشی است.

کاربردهای کارت گردشگری استانبول

خدمات این کارت شامل موارد زیر می شوند:

بازدید از جاهای دیدنی استانبول و موزه ها به صورت رایگان

اینترنت رایگان

ترنسفر فرودگاهی رایگان به هتل

تفریحات رایگان

راهنمای شبانه روزی آنلاین

حمل و نقل رایگان در سطح شهر

استانبول کارت و فرودگاه استانبول

دستگاه خرید استانبول کارت

هنگامی که به استانبول سفر کردید، بهتر است تا پیش از هر کاری این کارت را تهیه کنید. در فرودگاه آتاتورک این امکان وجود دارد که استانبول کارت را از ایستگاه متروی فرودگاه خریداری کنید. در صورتی که در فرودگاه صبیحا گوکچن باشید، می توانید این کارت را از دکه هایی که برای اینکار در نظر گرفته شده است انتخاب کنید.

اگر در فرودگاه بخواهید از اتوبوس های مسیری استفاده کنید، امکان استفاده از استانبول کارت وجود دارد. اما در شهر برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی پول نقد به هیچ وجه قبول نمی شود.

قیمت استانبول کارت چقدر است؟

قیمت استانبول کارت 20 لیر است که می توانید آن را به قیمت های مختلفی شارژ کنید.

مبلغ کرایه ها با استانبول کارت

وقتی که استانبول کارت را خریداری می کنید، دفعه اول هزینه 2.6 لیر از کارت کم می شود، ولی در صورتی که در 2 ساعت بعدی هم چندین مرتبه از این کارت استفاده کنید، هزینه کمتر خواهد شد.

برای مثال اگر بار دوم سوار مترو شوید، هزینه ای برابر با 1.85 لیر از شارژ شما کم خواهد شد و در صورتی که دفعه سوم از آن استفاده کنید، 1.4 لیر از آن کم می شود و همین طور هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، هزینه کمتر می شود.

روش های شارژ کردن استانبول کارت

برای شارژ کردن استانبول کارت می توانید از دستگاه ATM استفاده کنید. این دستگاه ها در مترو و اتوبوس وجود دارند. برای اینکار باید کارت خود را در بخش شیشه ای قرار دهید. سپس پول خود را در میان دستگاه قرار می دهید و دستگاه شروع به شمارش می کند. اسکانس ها باید بدون تاخوردگی باشند.

روش دیگر استفاده از دکه هایی است که در مترو و روزنامه فروشی هستند. تنها کاری که باید انجام دهید استفاده از لیر ترکیه است.

نحوه شارژ استانبول کارت به حالت آنلاین

برای شارژ استانبول کارت  به صورت آنلاین می توانید به سایت مراجعه کنید. در این حالت هنگامی که پرداخت انجام شود، ایمیلی حاوی یک کد برای فعال سازی کارت به شما ارسال می شود.

 وسایل نقلیه ای که با استانبول کارت می توان استفاده کرد:

با استفاده از استانبول کارت می توان از کلیه وسیال نقلیه مانند اتوبوس، مترو، اتوبوس فرودگاهی، تراموا، قایق های کروز، تی سی دی دی و متروباس استفاده کرد.

راهنمای گشت در سطح شهر

برای اینکه بتوانید به آسانی در شهر گردش کنید، باید بتوانید از نقشه مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. برای این کار می توانید تا با استفاده از گوگل مپ مکان هایی که قرار است به آن ها بروید، را شناسایی کنید.

مترو بهترین وسیله برای رفت و آمد در استانبول است، زیرا سریع تر می توانید خود را به مقصد برسانید. برای استفاده از مترو می توانید نقشه آن را در گوشی خود نصب کنید.

استانبول کارت در پایان سفر

استانبول کارت

ویژگی استانبول کارت این است که تا 2 سال اعتبار دارد، بنابرین حتی اگر سفر شما به پایان هم برسد، می توانید در سفر بعدی از آن استفاده کنید. این امر مخصوصا برای کسانی که زیاد به استانبول سفر می کنند، بسیار مناسب است. همچنین شما می توانید این کارت را در اختیار دوستان یا اقوام هم قرار دهید.

کارت اکبیل چیست؟

کارت اکبیل یکی دیگر از کارت هایی است که شما می توانید در استانبول آن را خریداری و استفاده کنید. این کارت در گذشته بیشتر استفاده می شده است و هم اکنون بیشتر مردم از استانبول کارت استفاده می کنند.

بلوکارت

از دیگر کارت هایی که در استانبول قادر به استفاده از آن هستید، کارت آبی است. این کارت ها تنها یک ماه تا 180 روز اعتبار دارند. با این حال برخلاف استانبول کارت تنها یک نفر می تواند از این کارت ها استفاده کند.

اگر می خواهید در مدت زیادی در استانبول بمانید بهتر است تا از بلوکارت استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که هزینه آن از استانبول کارت مقداری بیشتر است.

حمل و نقل عمومی استانبول

مترو در استانبول از ساعت شش تا دوازده باز است. اما چنانچه نیازمند رفت و آمد در ساعات انتهایی شب هستید، باید بدانید که متروباس به صورت شبانه روزی فعالیت می کند. برای رفت و آمد در مسیرهای آبی هم می توانید از اتوبوس دریایی استفاده کنید که هزینه آن ها چندان زیاد نیست.

وسیله نقلیه دیگری هم به اسم مارماری وجود دارد که در واقع نوعی از قطار زیرزمینی است این وسیله هم از ساعت شش صبح تا دوازده شب فعالیت می کند. در صورتی که از متروباس استفاده کردید، باید همانند ایران در موقع خارج شدن از این وسیله کارت استانبول را در ایستگاه بزنید، تا هزینه شما کمتر شود.

هزینه خرید استانبول کارت چقدر است؟

قیمت استانبول کارت بیست لیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *