معرفی کشورهای سردسیر دنیا

نمایی از کانادا
جاذبه های گردشگری, جهان گردی

اگر علاقمند به آب و هوای سرد هستید و قصد سفر یا مهاجرت به یکی از این کشورها را دارید در این مطلب قصد داریم تا درباره کشورهای سردسیر دنیا صحبت کنیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای تهیه بلیط هواپیما به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

کشورهای سردسیر

با دور شدن از خط استوا تابش آفتاب کمتر می شود. به طوری که در مناطقی مانند قطب جنوب و شمال این گرما به پایین ترین میزان خود می رسد و در نتیجه کسانی که در این مناطق زندگی می کنند شب های طولانی و هوای بسیار سردی را تجربه می کنند. تعدادی از این کشورها که در نزدیکی قطب شمال و جنوب قرار گرفته اند هم آب و هوای سردی دارند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

مغولستان

نمایی از مغولستان

دمای هوا در مغلولستان می تواند بسیار بالا باشد به طور کلی گاهی حتی از حد انجماد هم بیشتر شود. زمستان های این کشور بسیار سخت است به طوری که جانوران به خاطر دمای هوا از دست می روند. سرمای مغولستان در ماه های اکتبر تا آوریل به بیشترین حد خود می رسد.

قزاقستان

نمایی از قزاقستان

این کشور در فصل گرم سال یعنی تابستان هوای گرمی دارد و حتی دما به سی درجه هم خواهد رسید. با این حال دما در زمستان های آن در حدود منفی بیست تا سی درجه خواهد بود. در زمستان اگر بیرون از خانه باشید ممکن است انگشتان خود را به خاطر سرما از دست بدهید!

گرینلند

نمایی از گرینلند

گرینلند از کشورهای سردسیر دنیا است. کسانی که به سرما عادت ندارند یا بدن آن ها قادر به تحمل سرما نیست قادر به زندگی در این کشور نخواهند بود.

متوسط دما در گریلند منفی 10 است و در زمستان ها به منفی شصت و پنج می رسد. فصل تابستان تنها زمانی است که دما مقداری بالا می رود و به هشت درجه می رسد. گاهی اوقات حتی دمای هوا تا منفی هشتاد و شش درجه هم خواهد رسید.

فنلاند

نمایی از فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای اروپایی و مکانی مناسب برای زندگی به شمار می رود. اما باید توجه داشته باشید که به دلیل اینکه این کشور در شمال اروپا قرار گرفته، درنتیجه تابش آفتاب در آن چندان بالا نیست و زمستان در آن طولانی است.

گاهی اوقات دما تا منفی چهل و پنج درجه هم پایین خواهد رفت. در بعضی از نقاط کشور تابش آفتاب را تقریبا 6 ساعت در روز می توانید تجربه کنید. اما قسمت های شمالی کمتر از آفتاب بهره مند هستند. اما تابستان در فنلاند مطلوب و دلپذیر است.

کانادا

نمایی از کانادا

سالانه ایرانیان زیادی به این کشور مهاجرت می کنند. با این حال باید توجه داشته باشید که کانادا هم در زمستان دمای بسیار پایینی دارد و گاهی به منفی شصت و سه درجه می رسد.

شهر snag کانادا سردترین بخش این کشور است. حتی گاهی اوقات مردم برای رفت و آمد نیازمند استفاده از اسکی هستند. با این حال سیستم های گرمایشی مناسب باعث شده تا دمای هوا در روزهای مختلف سال در خانه ها مناسب باشد.

آلاسکا

نمایی از آلاسکا

همه شما با شنیدن اسم آلاسکا به یاد یک سرزمین سردسیر می افتید. آلاسکا از جمله کشورهای سردسیر دنیا است. با این که دمای هوا در این منطقه گاهی به منفی شصت و پنج درجه هم می رسد با این حال به دلیل امکانات خوب گرمایی آن سرمای زیادی را تجربه نخواهید کرد. آلاسکا برای گردشگری و بازدید چند روزه مناسب تر است تا مهاجرت.

چین

نمایی از زمستان چین

چین کشوری با وسعت زیاد است که دما در قسمت های مختلف آن متفاوت است اما شهرهای شمالی آن دمای سردتری دارند. با این حال تابستان ها دمای هوای آن خوب است. زمستان دما در چین به منفی 10 درجه می رسد.

استونی

نمایی از استونی

استونی تقریبا گرم ترین کشور بین کشورهایی است که تا به حال معرفی کرده ایم. دمای هوا در فصل گرم سال به پانزده درجه می رسد و در زمستان دما از منفی سه تا منفی هشت درجه است. علت سردی هوا باران هایی است که اکثرا در این کشور رخ می دهد.

روسیه

نمایی از روسیه

روسیه وسعت بسیار زیادی دارد و دمای آن بسیار سرد است. این کشور در بالای چین و قزاقستان قرار گرفته است. مساحت بالای این کشور باعث شده تا هوا در نقاط مختلف آن یکسان نباشد. دمای هوای این کشور می تواند به منفی بیست و هفت درجه برسد.

سردترین روستای دنیا در این منطقه قرار گرفته است و دمای آن به منفی هفتاد و یک درجه هم می رسد. این سرما باعث شده تا حتی خاک هم یخ ببندد و مردم این منطقه به سختی می توانند ارتباطات رادیویی برقرار کنند

نروژ

نمایی از نروژ

نورژ هم همانند فنلاند از کشورهای معروف اروپایی و محلی مناسب برای زندگی و کار است. این کشور زیبا از کشورهای سردسیر دنیا محسوب می شود. در فصل تابستان دمای هوای بالاتر می رود و با رویش گل ها زمین بسیار زیبا بنظر خواهد رسید.

اما در زمستان دمای هوا بسیار کاهش یافته و یخ بندان های طولانی رخ می دهد. این کاهش دما حتی گاهی به منفی چهل درجه هم می رسد.

ایسلند

نمایی از ایسلند

این کشور همان طور که از اسم آن مشخص است منطقه ای یخی محسوب می شود. گاهی اوقات دمای هوا به منفی چهل درجه هم می رسد. به خاطر همین قضیه افراد زیادی در این کشور زندگی نمی کنند.

با این که در این کشور آتشفشان هم وجود دارد اما با این حال هیچ چیزی توان مقاومت دربرابر هوای سرد قطبی را ندارد و دمای این کشور بسیار سرد است.

سردسیرترین کشورهای دنیا کدامند؟

نروژ، فنلاند، کانادا، استونی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *