بانجی جامپینگ هیجان انگیز برج خلیفه

بانجی جامپینگ برج خلیفه
جهان گردی, دبی

شهر دبی در امارات از محبوب ترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه است که ساخت انواع و اقسام مراکز تفریحی باعث شده تا تعداد مسافرت ها به آن افزایش یابد. بانجی جامپینگ برج خلیفه یکی از تفریحات دبی است که در این مطلب قصد داریم تا درباره آن صحبت کنیم. چنانچه قصد سفر به دبی را دارید، برای خرید بلیط لحظه آخری دبی به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

برج خلیفه و بانجی جامپینگ

سرعت تغییرات در دبی بسیار شگفت انگیز است. انگار همین چند سال پیش بود که دبی تنها شهری بیابانی در وسط کویر به شمار می رفت. اما امروزه مردم از وسعت آسمان خراش ها خیره می شوند.

همانطور که می دانید بلندترین آسمان خراش دبی برج خلیفه است که پرش از آن هیجان بسیار زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد. بانجی جامپینگ برج خلیفه از بهترین بانجی جامپینگ های جهان به شمار می رود.

بانجی جامپینگ چیست؟

بانجی جامپینگ برج خلیفه

بانجی جامپینگ از جمله تفریحات هیجان انگیز است که توسط یک طناب انجام می شود. در واقع اگر بخواهیم بهتر توضیح دهیم کلمه بانجی به معنی طنابی است که خاصیت کش سانی دارد و جامپینگ هم به معنی پریدن است.

در بانجی جامپینگ فرد در ارتفاع بسیار زیادی قرار می گیرد، سپس طناب های ویژه ای به بدن یا پاهای وی متصل می شود و سپس از آن ارتفاع می پرد. خاصیت کش سانی طناب ها باعث می شود تا شخص به سمت بالا و پایین حرکت کند و همین عامل باعث ترشح هورمون آدرنالین در بدن وی می گردد.

گاهی اوقات از جرثقیل برای بالا بردن فرد به ارتفاع بالا استفاده می شود، به این صورت می توان از ساختمان های بسیار بلند به عنوان ایستگاهی برای بانجی جامپینگ استفاده کرد. البته تمام اصول ایمنی در این مورد رعایت خواهد شد. در این میان کسانی هم هستند که از هلی کوپر برای بانجی جامپینگ استفاده می کنند.

تاریخچه بانجی جامپینگ

این تفریح اولین بار در سال 1979 در انگلستان انجام شد. در آن زمان چند تن از دانشجویان دانشگاه آکسفورد تصمیم گرفتند که از پل کلیفتون بپرند و همین مورد باعث اختراع این تفریح شد. جالب است که بدانید با استفاده از بانجی جامپینگ می توان استرس و نگرانی را هم کاهش داد.

نکات ایمنی که باید در بانجی جامپینگ رعایت شود:

پیش از انجام بانجی جامپینگ غذاهای سنگین نخورید.

نسبت به وسایل ایمنی اطمینان داشته باشید و سعی کنید اضطراب نداشته باشید.

کلیه وسایل خود را به فرد دیگری تحویل دهید.

برای انجام این تفریح بهتر است تا لباس های راحتی بپوشید.

همراه با خود هیچ گونه وسیله گران قیمتی نداشته باشید.

پیش از اینکه عمل پرش را انجام دهید، به سمت پایین نگاه نکنید.

خصوصیات بانجی جامپینگ برج خلیفه

بانجی جامپینگ برج خلیفه

از آن جایی که بانجی جامپینگ از تفریحات محبوب دنیا است، در نتیجه مسئولان در دبی تصمیم گرفتند تا برای افزایش توریست ها یک منطقه ویژه به اسم منطقه گرانش دبی را تاسیس کنند.

Dubai Gravity Zone مکانی مناسب برای پرش از ارتفاع به شمار می رود، زیرا در هنگام پرش شما می توانید مناطق دیدنی دبی مانند آبشار دبی را هم تماشا کنید.

استفاده از بانجی جامپینگ برج خلیفه برای تمام مردم آزاد است و امکان استفاده از آن به صورت یک نفره یا دو نفره وجود دارد. با این حال افرادی که سن آن ها از پانزده سال کمتر است یا بیماری قلبی دارند، نمی توانند از این تفریح استفاده کنند.

ایستگاه بانجی جامپینگ مورد نظر ارتفاعی برابر با پنجاه متر دارد و برای انجام آن از طناب های الاستیکی استفاده می شود، در نتیجه شما می توانید از امنیت خود کاملا مطمئن باشید. حداکثر وزنی که این طناب ها می توانند تحمل کنند 120 کیلوگرم است.

در صورت تمایل عکاسان و فیلم برداران می توانند از لحظات پرش شما تصاویر جالبی را ثبت کنند، البته برای اینکار هزینه جداگانه ای از شما دریافت می شود.

نحوه رفتن به بانجی جامپینگ برج خلیفه

برای رفتن به این ایستگاه پرش باید به خیابان بن زاید بروید که نحوه دسترسی به آن با استفاده از تاکسی و ماشین های کرایه ای امکان پذیر است. همین طور می توانید از خط مترو هم استفاده کنید. ایستگاه های دبی مول و الخلیج التجاری برای همین کار مناسب هستند.

جاذبه های دیدنی نزدیک به منطقه گرانش دبی

پارک صفا

در این پارک می توانید علاوه بر استفاده از فضای طبیعی از انجام کارهایی مانند دوچرخه سواری هم لذت ببرید.

آبشار مصنوعی دبی

این آبشار ارتفاعی برابر با بیست و چهار متر دارد و برای دیدن آن می توانید به مرکز خرید دبی مال مراجعه کنید.

شهربازی مینی مانستر

این شهربازی محلی مناسب برای بازی کودکان به شمار می رود که مربی هایی هم برای آن ها در نظر گرفته شده، در نتیجه می توانید فرزندان خود را به آن ها بسپارید و سپس کارهای خود را انجام دهید.

برج خلیفه

این برج بلندترین ساختمان دنیا به شمار می رود و امکان ندارد که به دبی سفر کنید و به آن سر نزنید. گاهی اوقات حتی برای دیدن داخل این برج صف های طولانی تشکیل می شود.

سالن اُپرا

این سالن دارای برنامه های متنوعی است که به وسیله هنرمندان مختلف انجام می شود و از جمله بهترین مراکز هنری در این خاورمیانه به شمار می رود.

مدرسه کایتینگ

کایتینگ ورزشی شبیه به موج سواری است. ورزش مورد نظر هم هیجان زیادی را ایجاد می کند.

هزینه بانجی جامپینگ برج خلیفه

زمان فعالیت بانجی جامپینگ دبی از ساعت یازده صبح تا 17:30 بعدازظهر است. قیمت پرش تک نفره 290 درهم و برای پرش دو نفره 490 درهم باید پرداخت کنید.

بانجی جامپینگ برج خلیفه چه ارتفاعی دارد؟

این بانجی جامپینگ 50 متر ارتفاع دارد.

سایر بانجی جامپینگ های دبی کدامند؟

بانجی جامپینگ راس الخیمه دبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *