قیمت غذا در قطر چقدر است؟

مواد غذایی
قطر

در هنگام سفر توجه به قیمت غذا یکی از مواردی است که می تواند در هزینه سفر به قطر تاثیرگذار باشد، مخصوصا که اگر شما با تور سفر نکنید باید به این مورد توجه ویژه ای داشته باشید. پس در ادامه لیستی از هزینه های مهمترین مواد غذایی در قطر را برای شما شرح می دهیم. پس با آسان سفر همراه باشید.

حدود قیمت غذا در قطر

به طور کلی می توان گفت که قیمت غذا در این کشور بستگی به مکان و کیفیت غذایی دارد که شما قصد خرید آن را دارید. برای مثال مشخص است که اگر به رستوران های لاکچری مراجعه کنید، باید هزینه بیشتری نسبت به دکه ای در کنار خیابان بپردازید. قیمت غذا می تواند از دو ریال شروع شود و تا قیمت های 600 ریال هم وجود داشته باشد.

اگر از بودجه مناسبی برخوردار هستید، می توانید به محله های لاکچری قطر بروید و طعم یک غذای خوشمزه را در آن ها تجربه کنید، اما چنانچه این موضوع چندان برای شما اهمیت ندارد، گزینه غذاهای کنار خیابانی هم می تواند، مناسب باشد.

قیمت غذا در انواع رستوران‌های قطر

رستوران قطر

حال برای بررسی بیشتر این موضوع باید به بررسی قیمت غذا در رستوران های مختلف بپردازیم. مشخص است که قیمت غذا با توجه به رستورانی که به آن مراجعه می کنیم، متفاوت است. همینطور رستوران هایی که در آن غذاهای ارگانیک ارائه می دهند، قیمت بالاتری دارند. اما به طور کلی می توان گفت که قیمت غذا در رستوران های قطر به صورت زیر است:

قیمت غذا در رستوران ارزان قیمت قطر: قیمت مابین 12 الی 75 ریال قطر

قیمت غذا در رستوران متوسط قطر: قیمت مابین 60 الی 200 ریال قطر

قیمت غذا برای دو نفر در رستوران متوسط: قیمت مابین 120 الی 390 ریال قطر

قیمت در رستوران گران قیمت: قیمت مابین 250 ریال قطر الی 570 ریال

قیمت غذاهای خیابانی در قطر

همانطور که پیش تر هم به این موضوع اشاره کردیم، در این شهر معمولا می توانید، در کنار خیابان ها یا حتی در کوچه ها غذاهای خیابانی را پیدا کنید که معمولا جزو غذاهای سنتی قطر هم هستند. مشخص است که قیمت این غذاها نسبت به رستوران بسیار کمتر است. برای مثال شما می توانید فلافل قطری را با قیمت حتی دو ریال هم تهیه کنید. چنانچه علاقه دارید تا پول خود را برای بازدید از جاهای دیدنی قطر نگه دارید، می توانید غذای خود را در کنار این دکه ها میل کنید. ما به شما پیشنهاد می دهیم که این غذاها را در سفر به قطر امتحان کنید:

فلافل: همه ما بارها این خوراکی ارزان قیمت را در ایران امتحان کرده ایم، اما تفاوت فلافل اینجا با قطر در ادویه هایی که است در قطر از آن ها استفاده می کنند. این ادویه ها باعث می شود تا طعم متفاوتی را امتحان کنید!

سمبوسه: معمولا استفاده از گوشت، سیب زمینی و همینطور سبزی جات مختلف در این غذا یکسان است، اما در کشورهای مختلف از مواد غذایی و ادویه های متفاوتی برای تهیه آن استفاده می کنند.

شاورما: این غذا در ایران هم در شهرهای زیادی پخته می شود. برای تهیه این غذا از موادی مانند گوشت کبابی، سس مخصوص، خیارشور یا فیله مرغ بهره می برند. این مواد در کنار هم در داخل نان قرار می گیرند.

کرپ: کرپ ها انواع مختلفی دارند و به طور معمول برای تهیه آن ها از پنیر، تخم مرغ یا میوه و عسل استفاده می شود. شما می توانید این غذا را به عنوان یک اسنک صرف کنید.

لوکما: احتمالا کمتر کسی اسم این غذا را شنیده باشد. این غذا به صورت کوفته تهیه می شود که همراه با شربت و هل آن را طعم دار می کنند. طبق گفته قطری ها این غذا آنقدر خوشمزه است که وقتی سر سفره لوکما داشته باشید کمتر کسی به سراغ غذای دیگری می رود!

کرک: این مورد در واقع یک نوشیدنی است که می توانید آن را در کنار خوراکی های دیگر صرف کنید. برای خوشمزه کردن کرک از شیر و هل استفاده می کنند.

فطایر: برای تهیه این خوراکی از پنیر و اسفناج استفاده می کنند و یک غذای خمیری تهیه می شود.

قیمت فست‌فود در قطر

قیمت فست فود

حین سفر به قطر مطمئنا دوست دارید که غذاهای مختلف را امتحان کنید تا با فرهنگ این کشور بهتر آشنا شوید. در این کشور هم تعدادی زیادی رستوران های مختلف وجود دارند که غذاهای بین المللی هم طبخ می کنند. دلیل این امر هم این است که تعداد گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند، در طول سال بسیار بالا است، در نتیجه این رستوران ها غذاهایی باب میل همه نوع فرهنگی تهیه می کنند. به همین دلیل در ادامه لیستی از قیمت غذاهای معمول در قطر را به شما معرفی می کنیم.

قیمت غذا در مک دونالد قطر: 27 ریال قطر

قیمت برگر در هاردیز برگر: قیمت از 15 ریال شروع می شود

قیمت پیتزا: قیمت از 21 ریال شروع می شود

قیمت مرغ سوخاری: قیمت از 8 ریال شروع می شود

قیمت مواد غذایی در قطر

اما شاید دلتان بخواهد که برای خود آشپزی کنید، در این صورت هم بهتر است تا از قیمت مواد غذایی اطلاع کاملی داشته باشید. البته این موضوع بستگی به این دارد که شما چه غذایی می خواهید، درست کنید. برای مثال اگر می خواهید غذای گوشتی درست کنید، باید از قیمت این مواد مطلع شوید. پس می توان گفت که به طور کلی قیمت مواد غذایی بستگی به غذایی دارد که می خواهید آن را درست کنید.

قیمتهزینه به صورت میانگین
یک کیلو گوشت گاو39.35 ریال قطر
نان سفید5.59 ریال
یک کیلو برنج7.37 ریال
پنیر محلی36.62 ریال
تخم مرغ9.77 ریال
مرغ30.76 ریال

قیمت نوشیدنی در قطر

نوشیدنی در قطر

بعد از مواد غذایی قطعا قیمت نوشیدنی های مختلف اهمیت زیادی در بودجه بندی ما دارند. به این صورت که شما باید از قیمت نوشیدنی های مختلف مطلع شوید. البته باز هم این موضوع بستگی به این دارد که شما یک بطری آب بخرید یا بخواهید نوشابه یا قهوه تهیه کنید. با این حال قیمت نوشیدنی های مختلف در قطر به صورت زیر است:

نوشیدنیقیمت
شیر7.56 ریال
یک بطری 1.5 لیتری آب1.72 ریال
نوشابه3.25 ریال

قیمت میوه و سبزی جات در قطر

میوه در قطر

خوردن میوه در کنار وعده های غذایی برای جذب بهتر ویتامین ضروری است در نتیجه باید حتما میوه را حتی در هنگام سفر هم در برنامه غذایی خود قرار دهید. همینطور ویتامین های مختلف با خوردن میوه بهتر در بدن جذب می شوند، پس بنابرین در ادامه قیمت میوه در قطر را به شما معرفی می کنیم:

میوهقیمت
یک کیلو سیب39.35 ریال قطر
یک کیلو موز5.63 ریال
یک کیلو پرتقال5.93 ریال
یک کیلو گوجه4.55 ریال
یک کیلو سیب زمینی4.55 ریال
یک کیلو پیاز4.03 ریال

قیمت قهوه در قطر

قهوه در قطر

قهوه می توانید نوشیدنی لذیذی باشد که خستگی یک روز کاری را از بین می برد، همینطور باعث می شود تا در طول روز بتوانید انرژی کافی برای انجام کارهای خود را داشته باشید. به این صورت تصمیم گرفتیم که قیمت قهوه را هم به شما اطلاع دهیم. البته مشخص است که قیمت قهوه با توجه به مکانی که در آن سرو می شود، تفاوت های چشم گیری خواهد داشت.

انواع قهوهقیمت
اسپرسو14 ریال
آمریکانو15 ریال
کاپوچینو18 ریال
لته18 ریال
هات چاکلت20 ریال

معرفی چند غذای خوشمزه قطری

سالونا

سالونا

این غذا نوعی خورشت است که برای تهیه آن باید از موادی مانند گوشت گاو، سبزیجات، بره یا زنجبیل استفاده کرد. توجه داشته باشید که بهتر است این غذا را به عنوان ناهار صرف کنید، چون غذای سنگینی است و همینطور بهتر است تا در کنار آن نان هم خورده شود.

وارک عناب

وارک عناب

غذای بعدی وارک عناب است. معمولا استفاده از برگ های انگور در غذاهای آسیایی رایج است، اما برگ های انگور در قطر طعم خاصی دارند و برای تهیه  این غذا می توان گوشت گاو یا بره را همراه با مواد ادویه دار مانند سیر یا گشنیز مزه دار کرد و سپس آن را همراه با لیمو خوشمزه کنید.

مجبوس

مجبوس

ملی است که در قطر آن را سرو می کنند. برای درست کردن این غذا باید از گوشت یا مرغ استفاده کرد. همینطور برای مزه دار کردن آن از مواد متنوعی استفاده می کنند.

مادروبا

این غذا در واقع یک فرنی است که می توان آن را با شیر، لوبیا یا مواد دیگری آماده کرد. برای اینکه طعم آن بهتر شود، لازم است تا ساعت ها آن را بجوشانید.

سفر با تور به قطر

شرکت آسان سفر مفتخر است اعلام کند که در حال حاضر برترین مجری ارائه کننده تورهای قطر به شمار می رود. هتل ها و امکاناتی که در طول سفر برای مهمانان ارائه می شود از نوع درجه یک هستند و می توانید مطمئن باشید که مشکلی در طول سفر برای شما به وجود نمی آید. شرکت آسان سفر می تواند شما را در رابطه با محل های اسکان در قطر و همینطور مکان های گردشگری در قطر راهنمایی کند. پس چنانچه هرگونه سوالی درباره این تورها دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *