عروس شهرهای اروپا

نمایی از ولز
جهان گردی

اگر بخواهیم زیباترین شهر اروپا رو انتخاب کردیم، مشخصا کار آسانی در پیش نداریم، با این حال می توان گفت که بدون شک شهر وین از زیباترین شهرهای منطقه اروپا است و علت آن ساخت شهر روی یک رودخانه به اسم دانوب است. در این مطلب قصد داریم تا درباره وین، عروس شهرهای اروپا صحبت کنیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما آنلاین می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.
در زمان های گذشته امپراتوری اتریش این شهر را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرده است. کاخ شونبرون می تواند نشان دهنده شکوه این امپراطوری در زمان های گذشته باشد.
عواملی مانند طبیعت سرسبز و رودخانه در کنار هم، سپس معماری زیبای شهر باعث شده است تا دلتان بخواهد حتما از این شهر زیبا بازدید کنید.

علت انتخاب شهر وین برای زندگی

نمایی از ولز

هنگامی که سازمان ملل متحد مرفه ترین شهر اروپایی را در سال 2012 بررسی می کرد، شهر وین در رتبه نخست قرار گرفت.

شهر وین را به اسم هایی مانند شهر هوشمند شماره یک جهان، بهترین شهر جهان برای جوانان و … می شناسند.

شهر وین دارای دارای امکانات و موقعیت های شغلی خوبی است، در نتیجه آمار بیکاری در آن بالا نیست.

به دلیل وجود گردشگران از سرتاسر دنیا شما می توانید، در رستوران های آن انواع غذاهای سنتی یا بین المللی را سفارش دهید.

در این شهر خانه اپرا قرار گرفته است، همین موضوع باعث شده تا آن را به عنوان پایتخت موسیقی اروپا هم به شمار آورند. شهر وین محیط امنی دارد و به خاطر وجود معماری بینظیر، سالن های تئاتر، مراسم های فرهنگی و موزه ها مقصد مورد علاقه گردشگران است. تقریبا در اکثر اوقات سال فستیوال های گوناگون در جریان است که هنرمندان موسیقی در آن اجرا می کنند.

نمایی از ولز

همین طور شهر وین بهترین مکان برای انجام ورزش است. از دویدن در کنار رودخانه یا پیاده روی در کنار آن گرفته تا اسکی، دوچرخه سواری و قایق سواری از تفریحات ورزشی این شهر هستند.

در این شهر سازمان های مهمی مانند سازمان امنیت و همکاری اروپا، یکی از بخش های سازمان ملل، آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان اوپک قرار گرفته است، بنابرین فرصت های شغلی در آن زیاد است. همین طور بسیاری از شرکت های بین المللی در آن دفتر دارند.

یکی از علت های دیگر مناسب بودن شهر وین وجود سیستم حمل و نقل آن است که هزینه استفاده از آن هم بالا نیست.

نمایی از ولز

شهر وین تقریبا در مرکز اروپا قرار گرفته است، در نتیجه توسط آن می توان به شهرهای زیادی در اروپا دسترسی داشت.

نیمی از این شهر را پارک ها در برگرفته اند، در نتیجه فضای سبز زیادی در آن وجود دارد که باعث می شود تا یک مسیر طولانی برای دوچرخه سواری مهیا شود.

علت انتخاب وین به عنوان عروس شهرهای اروپا

نمایی از ولز

شهر وین یکی از شهرهای مناسب برای گردشگری از نظر تاریخی و هنری است. این شهر علاوه بر مکان های تاریخی دارای مراکز خرید، قهوه خانه های سنتی و فروشگاه های مدرن است. اما از اصلی ترین علت انتخاب آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

وین پایگاه سازمان های متحد

سازمان OPEC و شرکت هایی مانند Heineken، Beiersdorf، JVC، زیمنس و … در آن وجود دارند. همین طور یکی از مقرهای سازمان ملل متحد است.

وین شهر دانش

امکانات عملی در شهر وین هم بسیار قابل توجه است. در این شهر در حدود 34 هزار مرکز تحقیقاتی وجود دارد. همین طور تقریبا نیمی از کارهای تحقیقاتی اتریش در این شهر صورت می گیرد.

شش دانشگاه خصوصی، نه دانشگاه دولتی و چندین کالج در این شهر ساخته شده اند و تقریبا 160 هزار دانشجو در آن ها تحصیل می کنند.

وین، شهر تنوع

از آن جا که افراد زیادی سالانه به این شهر مهاجرت می کنند، در نتیجه فرهنگ ها و ملت های مختلفی در آن زندگی می کنند و باعث شده است تا تبدیل به شهری چند زبانه بشود.

بخش های دیدنی شهر وین

موزه HUNDERTWASSER: مکانی زیبا که هنر و تاریخ در کنار هم قرار گرفته اند.

 کاخ شونبرون: در این کاخ باغ و معماری چشم نوازی وجود دارد.

موزه Kunsthistorisches: در این موزه می توانید مجسمه های برنزی و بخش هایی از کتاب مقدس را مشاهده کنید که روی چوب های بسیار کوچکی نقش بسته اند.

باغ رز در بخش VOLKSGARTEN دارای گل های رنگارنگ و عطر خوشبویی است.

بازدید از خانه MOZART

بازار Belvedere در شب کریسمس بسیار زیبا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *