محله ببک استانبول

محله ببک استانبول
استانبول, جهان گردی

شهر استانبول این شهر پر رمز و راز با خیابان های قدیمی، آثار تاریخی به جای مانده از زمان عثمانیان و وجود مراکز خرید متنوع یکی از مشهورترین شهرهای ترکیه محسوب می شود. در این میان محله ببک استانبول یکی از محله های جالب توجهی است که در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد. گردشگرانی که قصد سفر به استانبول را دارند، می توانند برای خرید آنلاین بلیط هواپیما استانبول به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنند.

محله ببک استانبول در زمان های قدیم یک روستا بوده است که آب و هوای خوبی داشته است. هم اکنون این محله دارای جاذبه های گردشگری، رستوران های لوکس و … است.

آدرس محله ببک استانبول چیست؟

استانبول، منطقه بشیکتاش، محله ببکچ

شما می توانید از محله ببک منظره زیبایی از پل بسفر را تماشا کنید. در این منطقه همچنین رستوران های خوب و بخش های گردشگری هم وجود دارند. تعدادی محله هم در کنار محله ببک به اسم های آرناووت‌کوی و اتیلر قرار گرفته اند.

رستوران پسران کریم مشهد

برای رفتن به این محله شما می توانید از تاکسی، مترو و … استفاده کنید. با این حال مترو بهترین وسیله برای رفتن به این محله است، زیرا ایستگاه مترو اتیلر در فاصله نزدیکی از محله ببک قرار گرفته است. شما همچنین می توانید از ایستگاه دانشگاه بوغازایچی هم استفاده کنید. در نظر داشته باشید که تاکسی از وسایل حمل و نقل گران قیمت در استانبول است.

تاریخچه محله ببک استانبول

رستوران پسران کریم مشهد

همان طور که گفتیم در زمان های گذشته این محله یک روستا بوده است و شغل اصلی مردم آن ماهیگیری است. از آن جا که این ناحیه آب و هوای خوبی داشته است، پادشاهان عثمانی از آن برای گذراندن تعطیلات تابستانی استفاده می کرده اند.

بعد از مدتی در سده 19 میلادی بود که شهرت این محله باعث شد تا افرادی از سایر کشورها مانند آمریکا، انگلیس و … در آن اقامت کنند. با این حال اکثریت افرادی که در این جا زندگی می کنند، مسلمانان هستند.

وجود افراد با ملیت های گوناگون در این محله سبب شد که بناهای زیبایی در این منطقه وجود داشته باشد. در حال حاضر تعداد زیادی رستوران و کافه در استانبول وجود دارند که گردشگران در حین رفتن به این منطقه می توانند به آن ها هم مراجعه کنند.

علت نام گذاری محله ببک استانبول

به دلیل اینکه این محله در بخش اروپایی استانبول است، بخش های زیبایی در آن قرار گرفته است، همین مورد باعث شده که از آن به اسم مردمک چشم تنگه بسفر یاد کنند که اگر این نام را مختصر کنیم، ببک می شود. در حالت دیگر این کلمه به معنی کودک است و می توان این طور تعبیر کرد که این مکان در واقع کودکی است که در میان دریا قرار گرفته است.

جاهای دیدنی محله ببک استانبول

در این محل چندین مکان دیدنی قرار دارد که از جمله آن ها می توان به موزه آشیان، پل بسفر، پارک ببک، دانشگاه بوغازایچی و … اشاره کرد.

پارک تورکان سابانجی ببک (Türkan Sabancı Bebek Parkı)

پارک تورکان سابانجی ببک

بعد از سال 1908 میلادی بود که این پارک به روی عموم مردم باز شد. از ویژگی های این پارک این است که درختان بسیار کهن آن را احاطه کرده اند و همچنین این پارک در نزدیکی دریا واقع شده است. در سال 2008 بود که یکی از سازمان های خیریه این پارک را نوسازی کرد و از آن بعد اسم تورکان سابانجی ببک برای آن انتخاب شد. در این میان تعداد درختان پارک هم افزایش یافت و 325 درخت در آن کاشتند که این درختان از نه گونه مختلف هستند.

پارک مورد نظر ابعادی به اندازه 16 هزار متر مربع دارد و در آن بخش های مختلفی مانند مسیر پیاده روی، بخش بازی کودکان، فضای سبز و بخش مربوط به حیوانات در آن به چشم می خورند. علاوه بر این ها یک حوض فواره دار هم در این پارک قرار گرفته است. گردشگران می توانند در روی نمیکت پارک نشسته و از خوردن خوراکی و نوشیدنی ها لذت ببرند.

موزه آشیان (Aşiyan Müzesi)

موزه آشیان

یکی از موزه های زیبای استانبول موزه آشیان است. یکی از شاعران ترک به اسم توفیک فیکرت در این محل زندگی می کرده است. شاعر مورد نظر در قرن 19 میلادی در این محل اقامت داشته است.

در حال حاضر آثاری از سایر هنرمندان مانند عبدالحق حمید طارحان هم در این موزه دیده می شود. همچنین بازدید از این موزه به صورت رایگان برای گردشگران فراهم شده است.

کنسولگری مصر (mısır başkonsolosluğu)

کنسولگری مصر

قدمت این مکان به سال 1902 باز می گردد. در واقع یک از اربابان مصری فرمان داد که این مکان ساخته شود و معمار آن هم فردی ایتالیایی بوده است. برای دیدن این ساختمان باید به ساحل تنگه بسفر بروید. همین موضوع باعث شده است که گردشگران منظره های زیبایی برای تماشا داشته باشند. هم اکنون از این مکان برای گرفتن ویزای تجاری و … استفاده می کنند.

پل بسفر (پل شهدای ۱۵ تموز)

پل بسفر

اگر علاقه دارید که از بخش های دیدنی استانبول دیدن کنید، بهتر است تا سری به پل بسفر بزنید. پل مورد نظر باعث اتصال دو قسمت آسیایی و اروپایی می شود. اگر نسبت به طول این پل کنجکاو هستید، باید بگوییم که طول آن تقریبا 1560 متر است و ارتفاعی به اندازه 105 دارد. البته برای بازدید از این پل می توانید با تور همراه شوید تا آن ها اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار دهند.

دانشگاه بوغازایچی (Boğaziçi Üniversitesi)

دانشگاه بوغازایچی

در سال 1971 بود که این دانشگاه در این محله ساخته شد و از آن زمان از بهترین دانشگاه های ترکیه محسوب می شود. دانشگاه مورد نظر در بخش کالج رابرت قرار دارد. در واقع سازنده این مکان فردی نیویورکی است که از تاجران ثروتمند آن زمان بوده است. بعد از آن بود که این کالج با یک کالج دیگر ادغام شد و به مکان دیگری انتقال یافت. در حال حاضر این دانشگاه همچنان کار خود را به عنوان یک محیط آموزشی انجام می دهد.

تفریحات در ببک استانبول

در این محله شما می توانید دوچرخه سواری، خوردن قهوه و … را امتحان کنید.

کافه و رستوران‌های ببک استانبول

در منطقه ببک استانبول چندین کافه و رستوران ساخته شده است که می توانید در آن ها از خوردن نوشیدنی و غذا لذت ببرید. پس می توان گفت که یکی از لذت هایی که می توان انجام داد خوردن غذا در رستوران های باکیفیت این محله است.

ببک استانبول

از جمله بهترین کافه های محله ببک استانبول برای نوشیدن قهوه و خوردن صبحانه می توان به کافه کاپ آف جوی و کافه ببک کورو قهوه سی اشاره کرد. اگر هوس شیرینی کرده اید هم می توانید به ببک بادام ازمسی مراجعه کنید. در این میان یکی از کافه رستوران های این ناحیه به اسم مانگری، محلی مناسب برای خوردن ناهار و شام محسوب می شود.

مراکز خرید ببک استانبول

یکی از گزینه های دلپذیر سفر خرید است. یکی از این مراکز خرید ویژه TRU است. این مرکز چندین شعبه دیگر هم در سایر بخش های استانبول دارد. این مراکز خرید شامل برندهای مشهور جهانی می شود. به همین دلیل شما می توانید محصولات مورد نظر خود را با قیمت مناسب و همین طور با کیفیت خوب خریداری نمایید.

یکی از مراکز خرید دیگر بوتیک میدنایت اکسپرس است. این مکان برای کسانی که به دنبال لباس های زیبا هستند، بسیار مناسب می باشد.

قدم زدن در ساحل ببک استانبول

ساحل ببک یکی از ساحل های زیبای این شهر است که هوای بسیار خوبی دارد. شما می توانید ماهیگیران را در کنار ساحل ببینید که مشغول کار خود هستند و اگر علاقه داشته باشید، می توانید عکس های یاگاری هم بگیرید.

دوچرخه ‌سواری در محله ببک

محله ببک استانبول بخشی ویژه برای دورچرخه سواران دارد که می توانند در آن دوچرخه سواری کنند. شما می توانید در این محل یک دوچرخه هم کرایه نمایید و به این صورت از مسیر خود لذت ببرید.

علت معروفیت محله ببک استانبول

محله ببک استانبول

از مهمترین دلایلی که باعث شده تا محله برای گردشگران جذاب باشد قرارگیری تنگه بسفر در آن و همین طور رفتن به کافه و رستوران های آن است. البته نمی توان از وجود چند اثر تاریخی مانند مسجد و کنسول گری هم گذشت.

آدرس محله ببک استانبول چیست؟

این محله در قسمت اروپایی تنگه بسفر است. همین طور ناحیه‌ بشیکتاش هم به آن نزدیک است.

علت معروفیت محله ببک استانبول چیست؟

وجود کافه و رستوران و آثار تاریخی.

محله ببک استانبول چه زمانی ساخته شده است؟

این محله در ابتدا به صورت یک روستا شکل گرفته است و قدمت زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *