باشکوه ترین برج های دبی

جهان گردی, دبی

برج ها همواره نماد قدرت بشر در به تصویر کشیدن آرزوها بوده اند. مخصوصا اگر این سازه های بلند قامت شکل و شمایل ویژه ای هم داشته باشند. دبی که یکی از شهرهای مهم امارات است، برج های شگفت انگیزی را در خود جای داده است. در این مطلب قصد داریم تا درباره باشکوه ترین برج های دبی به شما اطلاعات ویژه ای بدهیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همچنین شما می توانید برای خرید ارزان بلیط هواپیما دبی کلیک کنید.

امکانات برج های دبی

کلیه برج هایی که در دبی هستند، طراحی فوق العاده ای دارند و برای ساخت آن ها هزینه زیادی صرف شده است. هر کدام از این برج ها امکانات ویژه ای را در خود جای داده اند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

برج خلیفه دبی از برج های دبی

برج خلیفه

بعد از افتتاح برج خلیفه در سال 2010 این سازه به عنوان بزرگ ترین برج جهان انتخاب شد. برج مورد نظر ارتفاعی به اندازه 828 متر دارد و از بالای آن منظره زیبایی از شهر را می توان مشاهده کرد. بلندی این ساختمان باعث شده تا طبقات انتهایی آن هم سطح ابرها باشند. برای ساخت این برج شش سال زمان صرف شده است.

این برج را ابتدا به اسم برج دبی می شناخته اند، اما بعد از مدتی نام آن به خاطر خلیفه بن زاید آل نهیان به برج خلیفه تغییر یافت. برای طراحی این برج از یک شرکت آمریکایی استفاده شده است. سازه مورد نظر 163 طبقه دارد. در این برج بخش های مختلفی مانند استخر، کتابخانه، پارکینگ، رستوران، هتل و واحدهای آپارتمانی وجود دارند. نمای این سازه از شیشه درست شده است. در نتیجه مقداری زیادی شیشه در آن به کار رفته است.

هتل معروف آرمانی در برج خلیفه به وسیله یک طراح مشهور به اسم جورجیو آرمانی ساخته شده است. در خارج این برج هم یک پارک وجود دارد که مساحت آن به یازده هکتار می رسد و برای آبیاری آن از یک سیستم مدرن استفاده می کنند. همین طور فواره هایی که در کنار برج هستند، می توانند آب را تا ارتفاع 150 متری پرتاب کنند.

برج العالم دبی

برج العالم دبی

این برج ارتفاعی برابر با 510 متر دارد. طراحی برج العام به صورت یک گل است و تعداد طبقات آن 108 عدد است. در این سازه بلند قامت هم بخش هایی مانند هتل، بام آسمان، واحدهای اداری و … وجود دارند. البته باید گفت که ساخت این برج در سال 2006 شروع شد، اما به دلیل مشکلات مالی کار آن متوقف شد و سپس در سال 2015 بود که دستور کار پیگیری ساخت آن را در فهرست پروژه های نیمه کاره قرار دادند.

برج مارینا 101

برج مارینا 101

برج مارینا 101 یکی از برج های شگفت انگیز این شهر است که در یکی از قسمت های لاکچری دبی هم ساخته شده است. در این منطقه توسط یک تکنولوژی پیشرفته موفق شده اند تا آب خلیج فارس را به درون خشکی منتقل کنند. در نتیجه در کنار این بستر آب شما می توانید ساختمان هایی با امکانات مدرن را مشاهده کنید. دبی مارینا مال هم در این منطقه قرار گرفته است.

البته این پروژه در حال حاضر در حال تکمیل است و قرار است تا 120 هزار نفر در آن ساکن شوند. طراح این سازه یک شرکت آمریکایی است که از جمله معروف ترین شرکت ها در این زمینه محسوب می شود. برای طراحی این منطقه هم از محله فالکس کریک که در کانادا است الهام گرفته اند.

این برج ارتفاعی برابر با 425 متر دارد و از جمله بلندترین سازه های جهان به شمار می رود. همان طور که گفتیم برج العالم هنوز تکمیل نشده است پس تا آن زمان این برج در مقام دوم برج های دبی قرار گرفته است. بخش هایی مانند پنت هاوس، هتل 5 ستاره، رستوران و … در این سازه وجود دارند.

برج پرنسس دبی

برج پرنسس دبی

این برج تقریبا 414 متر مربع است و از بلندترین برج های جهان محسوب می شود. طراحی برج پرنسس بسیار زیبا و متفاوت است. در این سازه 101 طبقه همراه هشت استخر، سالن بدنسازی، زمین بازی کودک، سونا، پارکینگ و فرودگاه وجود دارند. پیش از ساخت یک سازه بلند دیگر در شهر نیویورک این برج بلندترین سازه مسکونی جهان بوده است.

برج ۲۳ مارینا از دیگر برج های دبی

برج ۲۳ مارینا

این سازه که یک برج مسکونی است، ارتفاعی برابر با 393 متر مربع دارد و شامل 88 طبقه می شود. با اقامت در این برج می توانید منظره ای زیبا از دبی مارینا را در مقابل چشمان خود داشته باشید و همین طور برج مورد نظر امکانات لوکسی را در خود جای داده است. تعداد آپارتمان های مسکونی این برج 289 طبقه است که به صورت دو اتاق 4 خوابه هستند.

واحدهای دوبلکس هم دارای آسانسورهای ویژه ای برای خود هستند. در این برج شما می توانید از 57 استخر، پارکینگ و سایر امکانات آن استفاده کنید. همین طور باید گفت که این سازه در فاصله نزدیکی از باشگاه گلف امارات و مرکز تجاری دبی مارینا مال قرار گرفته است.

علاوه بر این ها 62 آسانسور در این برج وجود دارند که با سرعت بالایی افراد را به طبقات بالا می رسانند. در بخش سوئیت های دوبلکس هم استخرهای شیرجه ای قرار گرفته اند.

برج الیت رزیدنس از برج های دبی

برج الیت رزیدنس

این سازه در نزدیکی محله دبی مارینا ساخته شده است. در شهر دبی چندین جزیره مصنوعی وجود دارند که معروف ترین آن ها نخل جمیرا است. علت نام گذاری این جزیره به این نام است که اگر از بالا به آن نگاه کنید، سازه ای شبیه به نخل را خواهید دید. یکی از این جزایر جزیره جمیرا است.

با اقامت در این برج 380 متری می توانید، منظره ای زیبا از محله دبی مارینا را در مقابل خود ببینید. در سال 2012 بود که این برج به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر 86 طبقه دارد و شامل 703 واحد مسکونی می شود. واحدهای این برج به صورت 1 تا 4 خوابه هستند و بخش پنت هاوس هم دارای 3 تا 4 اتاق خواب است.

برج مورد نظر در نزدیکی برج مسکونی پرنسس است و دارای معماری بسیار زیبایی است. در این برج می توانید از بخش های مختلف مانند باشگاه بدنسازی، پارکینگ، استخر، آسانسورهای پرسرعت و سایر امکانات استفاده نمایید. برج الیت از فرودگاه دبی هم 28 دقیقه فاصله دارد.

برج آدرس بولوارد دبی

برج آدرس بولوارد دبی

برج آدرس بولوارد یک برج معروف دبی است که ارتفاع آن 368 متر است و در بخش مرکزی شهر ساخته شده است. این برج را می توان هتلی 5 ستاره در نظر گرفت که دارای 73 طبقه با 196 اتاق است. در سال 2017 بود که این برج کار خود را آغاز کرد.

یکی از ویژگی های این برج منظره زیبایی است که به برج خلیفه دارد. رنگ آمیزی فضای داخلی این اتاق ها به صورت رنگ های خنثی است. از دیگر خصوصیات این هتل می توان به نزدیکی به مراکز تجاری و تفریحی و امکان استفاده از رستوران، باشگاه ورزشی، استخر و … اشاره کرد.

برج مشعل مارینا دبی

برج مشعل مارینا دبی

این برج از دیگر برج های بلند دبی است که ارتفاعی برابر با 366 متر دارد. برج مورد نظر 79 طبقه دارد و از سال 2011 شروع به کار کرده است. این سازه تا به حال سه بار دچار آتش سوزی شده است. این برج هم یک اقامتگاه مسکونی است که در یک منطقه لاکچری ساخته شده است. از ویژگی های این هتل می توان به امکان استفاده از منطقه پیاده روی، باشگاه تناسب اندام، اشاره کرد. همین طور یک چشم انداز بسیار زیبا هم به سمت ساحل دارد. به طور کلی تعداد 682 واحد مسکونی در این برج وجود دارند.

برج الماس دبی

برج الماس دبی

این برج در سال 2005 ساخته شده است و در سال 2009 به بهره برداری رسیده است. برج مورد نظر یکی از پروژه های برج دریاچه جمیرا به شمار می رود. از امتیازات این سازه می توان به سالن های ورزشی، سونا، پیاده روی در کنار دریاچه، کافه، استخر، بخش کنفرانس، فروشگاه و … اشاره کرد.

در این برج می توانید از امکانات خوبی بهره مند شوید که از جمله آن ها می توان به سالن کنفرانس، لابی و آسانسور اشاره کرد. همچنین باید گفت که برج مورد نظر طراحی زیبایی دارد و در محله جمیرا ساخته شده است.

برج گیووا از برج های دبی

برج گیووا

این برج ارتفاعی به اندازه 356 متر دارد و در جاده شیخ زیاد قرار گرفته است. در واقع این سازه یک هتل 4 ستاره است که بلندترین هتل جهان به شمار می رود و این رکورد در گینس هم ثبت رسیده است. سنگ های مرمر لابی این سازه را پوشانده اند و برای ساخت این برج 12 سال زمان صرف شده است. دو بخش این هتل شامل بخش اصلی و پارکینگ می شوند.

به طور کلی برج گیووا دارای 75 طبقه است که در آن استخر، بخش تناسب اندام، رستوران، لابی، پارکینگ، اسپا و 528 اتاق وجود دارند. ساکنان این برج می توانند به بخش مراکز تجاری، مرکز خرید دبی مال، مترو، برج خلیفه و … دسترسی داشته باشند.

برج جی‌دبلیو ماریوت مارکوییس دبی

برج جی‌دبلیو ماریوت مارکوییس دبی

این برج بلند بالا 355 متر است و افتتاح آن در سال 2012 صورت گرفته است. البته این برج حکم هتل را هم دارد و معماری زیبای آن باعث شده تا مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

شکل و شمایل برج شبیه به نخل خرما است و از آن جا که به خلیج فارس نزدیک است، شما می توانید چشم انداز دلنشینی از این ناحیه داشته باشید. هتل شامل 240 سوئیت، استخر، فروشگاه، باشگاه بدنسازی، سالن ضیافت، 1364 اتاق، آبگرم و … می شود.

برج اداری امارات

برج اداری امارات

این برج شامل دو سازه می شود که ارتفاعی به اندازه 354 متر دارند. در سال 1999 بود که این مجموعه به بهره برداری رسید. این آسمان خراش به صورت مدرن طراحی شده است. از بخش های مختلف این برج می توان به بوتیک، سالن بدنسازی، فروشگاه، کافه، بانک، پارکینگ، داروخانه، رستوران و … اشاره کرد

در حوالی این سازه هم چندین محوطه مصنوعی ساخته شده است. این برج به بخش های مختلف شهر دسترسی خوبی دارد. برای مثال با سه دقیقه پیاده روی می توانید به مترو برسید. از طریق این برج همچنین می توان به دبی مال، برج خلیفه و برج های دریاچه جمیرا هم دسترسی داشت.

برج العرب دبی

برج العرب دبی

برج العرب در واقع هتلی 7 ستاره و مشهور در جهان است که امکانات بسیار لاکچری در خود جای داده است. خصوصیت ویژه این برج این است که در یک جزیره مصنوعی قرار گرفته است. اتاق های این هتل بسیار بزرگ هستند و بعضی از آن ها در حدود 780 متر مربع مساحت دارند.

جالب است که بدانید 7 طبقه از این سازه زیر آب است، پس شما می توانید دریا را از اتاق های خود تماشا کنید. معماری این برج همانند حرف V است. در طبقه آخر برج هم یک باند هلی کوپتر ساخته شده است. این برج به خاطر خلاقیت در ساخت و محل قرارگیری آن شهرت به سزایی دارد.

برج هتل جمیرا دبی

برج هتل جمیرا دبی

این برج در ارتفاع 309 متری ساخته شده است. در برج جمیرا دبی 400 اتاق وجود دارند که هر کدام دارای امکانات لاکچری هستند. در این برج همچنین می توان از استخر، رستوران، سالن بدنسازی و … هم استفاده کرد. در رستوران های این هتل غذاهای بین المللی سرو می شوند. این سازه در سال 2000 به بهره برداری رسیده است و با برج اداری امارات هم در ارتباط است.

برج کیان دبی

برج کیان دبی

یکی دیگر از برج های دبی، آسمان خراش کیان است. این سازه 306 متر ارتفاع دارد و یک شرکت آمریکایی طراح آن بوده است. برج مورد نظر در سال 2013 به بهره برداری رسیده است و 75 اتاق دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *