شادی را در پارک آبی وایلد وادی دبی تجربه کنید

پارک آبی وایلد وادی دبی
جهان گردی, دبی

پارک آبی وایلد وادی دبی یکی از منحصربه فرد ترین پارک های آبی دنیا است. اگر علاقمند هستید تا یک تفریح پرهیجان را در مشهورترین پارک آبی دنیا داشته باشید با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

پارک آبی وایلد وادی دبی (Wild Wadi Water Park) از نظر موقعیت مکانی در نزدیکی برج العرب است. در این پارک انواع و اقسام تفریحات آبی وجود دارند. یکی از تفریحات شگفت انگیز این پارک وجود سرسره ای 32 متری است که در حالت عمودی در آن شناور خواهید شد.

امکانات پارک آبی وایلد وادی دبی

جمیرا اِسکِرا (JUMEIRAH SCEIRAH)

جمیرا اِسکِرا

سرسره جمیرا اسکرا همان سرسره معروف 32 متری دبی است. همه ما از بچگی علاقه زیادی به سر خوردن داشته ایم حالا تصور کنید که از ارتفاع بسیار بالایی به سمت پایین سر بخورید مطمئنا هیجان زیادی را تجربه خواهید کرد.

برای لذت بردن از این تفریح آبی شما باید داخل یک کپسول شوید و دست های خود را در حالت ضبدری روی سینه بگذارید و پاهایتان را جفت کنید. سپس ناگهان زیرپای شما خالی شده و در سرسره سقوط می کنید. سرعت شما در هنگام شناور بودن به 80 کیلومتر هم می رسد! همین طور باید گفت که وسعت این سرسره به 120 متر می رسد.

برای تجربه این سرسره هیجان انگیز باید وزن شما از 136 کیلوگرم کمتر و قد شما از 1 متر و 10 سانتی متر بیشتر باشد. به خاطر داشته باشید که ممکن است صف سرسره جمیرا اِسکِرا مقداری طولانی باشد ولی به هیچ وجه ناامید نشوید چون هیجانی که در انتظار شماست ارزش این همه انتظار را دارد!

برج سورج (BURJ SURJ)

برج سورج

این وسیله آبی نوعی سرسره مارپیچ است که هنگامی که در آن قرار می گیرید شما را چندین مرتبه می چرخاند تا سرانجام درون یک استخر سقوط می کنید.

اگر دلتان یک تفریح پرهیجان می خواهد که بتوانید در آن شجاعت خود را در آن به اثبات برسانید، برج سورج انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود! در این تفریح آبی هم باید از تیوپ های آبی استفاده کنید. استفاده از برج سورج به صورت دو تا پنج نفره امکان پذیر است.

مستر بلسترز (MASTER BLASTERS)

مستر بلسترز

مستر بلسترز یک ترن آبی است که می توان آن را به صورت سرسره هم در نظر گرفت. در این تفریح آبی هم گردشگران داخل یک تیوپ قرار می گیرند و سپس از ارتفاع 15 متری به سمت دیگر ترن حرکت می کنند.

استخر موج (Breakers Bay)

همه ما تصور می کنیم که موج سواری فقط در دریا امکان پذیر است اما شهر بیابانی دبی این امکان را برای شما فراهم کرده است! در این استخر موج های کوچک و بزرگی وجود دارند که بزرگ ترین آن ها به یک و نیم متر می رسد. ناگفته نماد که استخر مورد نظر تنها برای بزرگسالان قابل استفاده است.

سفر آبی در رودخانه جوها

رودخانه جوها

این رودخانه مخصوص کسانی است که عاشق آرامش و سکون هستند. رودخانه جوها طولی به اندازه 360 متر دارد و شما را در سرتاسر پارک می چرخاند. با اینکه امکان تجربه این تفریح آبی به صورت تک نفره وجود دارد ولی بهتر است آن را به همراه دوستانتان تجربه کنید. امکان لذت بردن از رودخانه جوها برای کودکان هم وجود دارد اما باید به خوبی مراقب آن ها باشید.

تنتروم اَلِی (TANTRUM ALLEY)

تنتروم اَلِی

این تفریح آبی به صورت یک گرداب طراحی شده است. آغاز این تفریح از دو سرسره با شیب زیاد شروع می شود و سپس در طول مسیر خود در داخل چند گرداب پرسرعت قرار می گیرید تا در انتها به داخل یک استخر سقوط کنید.

تفریحات آبی برای کودکان در پارک آبی وایلد وادی دبی

تا به اینجای مقاله با تفریحات آبی که بیشتر برای بزرگسالان است آشنا شدید. به همین علت در ادامه قصد داریم تا درباره تفریحات آبی که کودکان شما می توانند از آن لذت ببرند صحبت کنیم.

بخش Juha’s Dhow and Lagoon

بخش بازی کودکان در دبی

این بخش انواع و اقسام تفریحات آبی را برای کودکان در نظر گرفته است. فرزندان شما می توانند از حدود 100 تفریح آبی لذت ببرند. سرسره های آبی مخصوص کودکان و تفنگ های آب پاش از جمله این تفریحات هستند. همین طور در این قسمت سطل های آبی وجود دارند که بدون خبر وارونه شده و شما را سرتاپا خیس می کنند!

قیمت بلیط پارک آبی وایلد وادی دبی

قیمت پارک آبی وایلد وادی دبی براساس قد افراد تعیین می شود. اگر قد شما بیشتر از 1 متر و 10 سانتی متر باشد باید 299 درهم و اگر کمتر از این میزان باشد باید 249 درهم بپردازید.

اگر می خواهید در هزینه های سفر به دبی صرفه جویی کنید کافی است تا بلیط پارک را از سایت آن خریداری کنید تا چهل درهم تخفیف برای شما در نظر گرفته شود. همین طور کمد وسایل هم قیمت جداگانه ای دارد که باید در حدود 45 تا 85 درهم پرداخت کنید. کمدهای پارک بنابر سایز خود هزینه متفاوتی دارند.

نکته جالب درباره این کمدها این است که برای باز و بسته کردن آن ها یک دستبند مغناطیسی در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین شما می توانید تا با استفاده از آن ها انواع خوراکی یا نوشیدنی را سفارش داده و بعدا هزینه آن را پرداخت کنید. همین طور امکان اجاره حوله هم با پرداخت 40 درهم در این پارک وجود دارد.

ناگفته نماد که ورود کودکان زیر دو سال به پارک رایگان است. کلیه افرادی که در هتل جمیرا اقامت دارند می توانند از این پارک به صورت رایگان استفاده کنند.

بهترین زمان برای رفتن به پارک آبی وایلد وادی دبی

برای اینکه بتوانید لحظات بهتر و خاطره انگیزتری را در این پارک تجربه کنید بهتر است تا در پاییز و زمستان به این پارک مراجعه کنید چون در تابستان هوا به شدت گرم و مرطوب است.

نکات ضروری در هنگام مراجعه به پارک آبی دبی

در این پارک امکان پوشیدن لباس های شنا تنگ و بدن نما وجود ندارد. همچنین نمیتوان با لباس زیر در آن حضور یافت. اما پوشیدن مایوهای اسلامی موردی ندارد و در خود فروشگاه های پارک قابل تهیه هستند. چنانچه مایو ندارید می توانید از لباس های بلند استفاده کنید. از پوشیدن لباس هایی که دارای زیپ و دکمه هستند خودداری کنید. پوشیدن زیرآلات سنگین یا گردنبند ممنوع است.

در هنگام شنا استفاده از عینک طبی یا آفتابی مجاز نیست. در صورت به همراه داشتن نوزاد باید از پوشک های ضد آب که در فروشگاه های پارک هستند استفاده کنید.

افرادی که می توانند از پارک آبی لذت ببرند:

همه افراد با تمام سنین می توانند از امکانات پارک آبی وایلد وادی دبی استفاده کنند. حتی بعضی از امکانات آن ویژه معلولین است. برای این دسته از افراد تخفیف های خاصی هم در نظر گرفته شده است.

امکان برگزاری جشن در پارک آبی

مسئولین پارک آبی وایلد وادی دبی امکان برگزاری انواع مهمانی و جشن ها را در این پارک تدارک دیده اند. همین طور شما می توانید خوراکی های متنوعی را در این جا سفارش دهید.

استراحت گاه های پارک آبی دبی

اگر از تفریح و بازی خسته شدید و نیاز به استراحت دارید کابین های خاصی در پارک آبی وایلد وادی برای استراحت شما وجود دارد. به طور کلی 6 کابین در این پارک وجود دارند که هر کدام ظرفیت هشت نفر را دارند. همین طور در این اتاقک ها یخچالی حاوی میوه و نوشیدنی هم وجود دارد.

از دیگر امکانات این اتاقک ها وجود صندلی های حمام آفتاب یا نوع معمولی است که شما می توانید در حین لذت بردن از آفتاب نوشیدنی هم میل کنید. هزینه این کابین ها نیز به صورت جداگانه باید پرداخت گردد.

رستوران های پارک آبی دبی

مطمئنا بعد از یک تفریح پرهیجان در پارک احساس گرسنگی و ضعف برای شما ایجاد می شود. یکی از قوانین این پارک این است که جز یک بطری آب نمی توانید هیچ گونه غذایی با خود همراه داشته باشید با این وجود هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد زیرا رستوران های زیادی آماده پذیرایی از شما هستند.

آشپزخانه خانوادگی جوهاس

برگرهای پارک آبی دبی

غذاهای بسیار متنوعی در منوی این رستوران وجود دارند. اگر تصمیم گرفتید غذای خود را در این جا نوش جان کنید به شما برگرهای این رستوران را پیشنهاد می دهیم زیرا معروف ترین غذای منوی آن هستند. از دیگر غذاهای آن می توان به سیب زمینی سرخ کرده، مرغ و … اشاره کرد.

اما اگر رژیم دارید می توانید یک سالاد خوشمزه را سفارش دهید و گرسنگی شما کاملا رفع می شود.

اسموک هاوس یا خانه دود

این رستوران به سبک غذاهای باربیکیو است. معروف ترین غذای این رستوران مرغ دودی است با این حال همان طور که از نام این رستوران پیداست شما می توانید غذاهای دودی زیادی را در آن تجربه کنید.

رستوران پیتزا ریپتاید

شما هم از دسته افرادی هستید که پیتزا را به هیچ غذای دیگری ترجیح نمی دهید؟ خب باید بگوییم که رستوران پیتزا ریپتاید محلی مناسب برای شما خواهد بود. از ویژگی های این رستوران مواد اولیه کاملا تازه است که باعث می شوند غذاهای آن بسیار خوشمزه باشند.

کافه شاه بندر

حال اگر در این بین زیاد احساس گرسنگی نمی کنید ولی دلتان هوس یک دسر لذیذ یا یک نوشیدنی خنک را کرده است می توانید به کافه شاه بندر مراجعه کنید. در این کافه می توانید بستنی، چیپس، نوشیدنی های مختلف و پاپ کرن سفارش دهید.

همین طور بخوانید درباره بهترین رستوران های دبی.

سفارش وسایل مختلف در پارک آبی وایلد وادی دبی

چندین فروشگاه به نام های فروشگاه ایر تتو (Air Tattoo)، ، بازار شابندر (Shabandar’s Souk)، گاری یا ارابه سندباد (Sindbad’s cart) و فروشگاه ایر تتو (Air Tattoo) در این پارک وجود دارند. شما می توانید کالاهایی مختلفی مانند حوله، پوشک ضد آب بچه، مایو و حتی سوغاتی های مختلفی را در آن ها خریداری کنید.

در پایان باید گفت که اگر تمایل دارید از این پارک بازدید کنید برای تهیه بلیط هواپیما ارزان دبی می توانید به سایت یابکس مراجعه کنید.

قیمت پارک آبی وایلد وادی دبی چقدر است؟

قیمت پارک آبی وایلد وادی دبی براساس قد افراد تعیین می شود. اگر قد شما بیشتر از 1 متر و 10 سانتی متر باشد باید 299 درهم و اگر کمتر از این میزان باشد باید 249 درهم بپردازید.

آیا در داخل پارک آبی دبی رستوران هم وجود دارد؟

بله، چندین رستوران مختلف برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده است.

استفاده از پارک آبی وایلد وادی دبی گروه سنی خاصی دارد؟

خیر، همه افراد می توانند از این پارک استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *