بهترین غذاهای دبی

هریس دبی
جهان گردی, دبی

امارات متحده عربی و بخصوص شهر دبی در سال های اخیر خود را به عنوان یکی از نقاط جذاب برای تعطیلات در جهان تثبیت کرده است. نه تنها این شهر به عنوان برترین مقصد گردشگری در منطقه رتبه بندی شده است، بلکه ابوظبی، پایتخت آن، توسط سایت آژانس مسافرتی آنلاین Expedia در رده 10 مکان برتر از نظر جستجو مکان های گردشگری قرار گرفته است، که به آن رتبه مشابهی با نیوزلند، آرژانتین و چین می دهد. اگر شما هم قصد سفر به دبی را دارید، بهتر است تا از لیست بهترین غذاهای دبی اطلاع داشته باشید. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

همین طور برای خرید بلیط هواپیما دبی ارزان می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید. غذاهای دبی همراه با ادویه های گوناگون تهیه می شوند و طعم و مزه ویژه ای دارند، پس امتحان کردن آن ها باید در هنگام سفر به دبی در اولیت قرار گیرد. در ادامه شما را با این غذاها و نحوه پخت آن ها آشنا می کنیم.

غذاهای دبی طعم هایی از کشورهای مختلف مانند لبنان، هند و ایران دارند. به طور کلی بیشتر غذاهای دبی شامل ادویه و سبزی می شوند. در نتیجه می توان آن ها را جزو غذاهای سالم به حساب آورد. هوموس و فلافل دبی دو مورد از غذاهای دبی هستند که در دنیا به شهرت رسیده اند.

هریس از بهترین غذاهای دبی

هریس دبی

یکی از غذاهایی که معمولا در هنگام شام سرو می شود، هریس است. این غذا را می توان در رستوران های لاکچری دبی هم سفارش داد. پخت این غذا نیازمند یک آشپز ماهر است. در نتیجه معمولا آن را در مناسب های مهم طبخ می کنند.

برای درست کردن هریس از گوشت یا مرغ خرد شده، آب و نمک، گندم، پیاز و زیره استفاده می کنند. ابتدا باید گندم و گوشت را داخل قابلمه ریخته سپس به آن نمک اضافه کرد. این ترکیب باید به اندازه ای پخته شود که تشخیص گندم از گوشت دشوار گردد. این غذای سنتی سال های متوالی است که در این کشور پخته می شود.

مجبوس

مجبوس

از دیگر غذاهای دبی که بین گردشگران محبوب است، می توان به مجبوس اشاره کرد. دستور پخت این غذا هم بین نسل های مختلف انتقال یافته است. برای درست کردن این غذا از برنج باسماتی و گوشت استفاده می کنند. البته به طور نرمال از مرغ و سبزیجات مختلف برای سرو آن استفاده می کنند. مهمترین ادویه ای که در این غذا استفاده می شود، لومی است.

برای درست کردن این ادویه هم از لیموترش خشک شده و آب شور بهره می برند. غذای مورد نظر مزه تندی دارد و همین موضوع باعث خوشمزه تر شدن آن می شود. در ماه رمضان مجبوس مهمان سفره های روزه داران است.

مدروبا

مدروبا

غذای مورد نظر نه تنها در دبی بلکه در چندین کشور عربی دیگر مانند بحرین هم مشهور است. این غذا را معمولا با مرغ، غلات یا ماهی درست می کنند. برای طبخ آن باید از سیر، کره، ماست، برنج، پیاز، گوجه، ادویه و … استفاده کرد. اسم این غذای عربی به معنی کوبیده شده است و علت آن این است که برای درست کردن آن مواد مختلف را می کوبند. همین مورد باعث می شود تا هضم آن آسان تر شود و مخصوصا برای سالمندان مناسب است.

لگیمات از بهتری غذاهای دبی

لگیمات

این غذا در واقع یک شیرینی است که در مراسم های مختلف آن را سرو می کنند و نه تنها در خانه بلکه در رستوران ها هم می توان آن را سفارش داد. شکل این غذا شبیه به توپ های طلایی است و برای درست کردن آن از زردچوبه، شیر، مخمر، کنجد و نمک استفاده می کنند.

در ابتدا خمیر را مقداری مالش داده، سپس خمیر را به حالت دایره ای در آورده و آن را در روغن سرخ می کنند. در مرحله آخر به آن شربت اضافه می نمایند. بعضی از مردم بر این باورند که این شیرینی ریشه ای عربی دارد و به آن حلوا اللقیمات یا عواما می گویند. اما در یونان هم دسری شبیه به این شرینی پخت می شود. با این حال شربت عسل مانندی که برای طبخ آن استفاده می کنند از ترکیه به دست می آید.

ترید

ترید از دیگر غذاهای دبی است و در سایر کشورها هم طبخ می شود. برای درست کردن این غذا از سبزی، آب گوشت و نان استفاده می کنند. این مواد در کنار هم ویتامین و پروتئین زیادی را تامین می کنند. از آن جا که غذا سرشار از مواد مغذی زیادی است، در نتیجه برای بدن فایده زیادی دارد.

اش اسارایا از بهترین غذاهای دبی


اش اسارایا

به این دسر نان حرمسرا هم می گویند. این دسر همانند یک چیزکیک است که روی آن را خامه می ریزند. اش اسارایا بسیار نرم است و در دهان آب می شود. اگر این دسر را بخورید، حتما عاشق آن خواهید شد.

غذاهای دبی را می توان در بیشتر رستوران های محلی دبی سفارش داد. پس توجه داشته باشید که علاوه بر دیدن جاهای گردشگری دبی مانند مسجد سلطان احمد استانبول سری هم به غذافروشی های آن بزنید.

سالونا

سالونا

سالونا با اینکه یک غذای سنتی است، اما همچنان در دبی سرو می شود. این غذا که یک نوع خورشت است، طعم خوشمزه ای دارد و می توانید آن را موقع شام سفارش دهید.

برای درست کردن این خورشت از روغن زیتون، سیر، ترشی جات، تکه های مرغ، زنجبیل، پیاز و برنج سفید استفاده می کنند. سالونا سرشار از ویتامین و پروتئین است و می توان آن را در جشن ها استفاده کرد.

اوزی از غذاهای دبی

اوزی

غوزی نام دیگر این غذا است و در حوزه خلیج فارس تهیه می شود. در جشن های عروسی یا سایر مراسم ها از این غذا استفاده می کنند. در صورتی که این غذا را با گوشت درست کنند، برای وقت افطار مناسب خواهد بود.

این غذا را با برنج و مرغ آماده می کنند. همچنین از سالاد و ماست هم در کنار آن استفاده می شود یا ممکن است از آجیل سرخ شده برای خوشمزه تر کردن آن بهره ببرند.

شتر شکم پر

شتر شکم پر

شتر شکم پر از غذاهای بسیار لاکچری در دبی است. این غذا همچنین در کتاب گینس هم به ثبت رسیده است، زیرا از بزرگ ترین غذاهایی است که در جهان آماده می شود. در مراسم های مختلف از این غذا استفاده می کنند.

شکم شتر با موادی مانند تخم مرغ، گوسفند، ادویه، ماهی یا مرغ پر می شود. این غذای سنتی از آن جا که حجم زیادی دارد، فقط در مواقعی که مراسم خاص فرهنگی یا جشنواره ای در جریان است آماده می شود. اگر فرصت داشتید حتما از این غذای لذیذ بچشید.

تاهتا ملیح

این غذای سنتی از دیگر غذاهای مشهور این شهر است که همچنان در خانه ها پخت می شود. با اینکه سال های طولانی از پخت این غذا گذشته است، اما مزه و طعم آن همچنان شبیه به گذشته ها است. در روزگاران گذشته وقتی قادر به استفاده از ماهی تازه نبودند از ماهی های کنسروی به اسم مالیح استفاده می کردند که طعم شوری داشتند.

ماهیانی مانند ماهی تن، ملکه یا شاه ماهی می توانند مدت زمان بیشتری با استفاده از نمک نگهداری شوند. از آن جا که نمک زیادی در این ماهی استفاده می شود، در نتیجه کسانی که دارای فشار خون هستند، نباید از آن استفاده کنند. این غذا بیشتر در دبی طبخ می شود و مشهورترین نوع آن ماهی تن زردپر است.

جشید از بهترین غذاهای دبی

این غذا بیشتر در ناحیه خلیج فارس طبخ می شود. به دلیل اینکه دبی به دریا نزدیک است، در نتیجه ماهی را می توان در اکثر غذاهای آن پیدا کرد. برای درست کردن این غذا از کوسه یا سایر ماهی ها در کنار برنج و کره استفاده می کنند.

در ابتدا باید ماهی را در آب گذاشته و آن را به همراه ادویه به مدت سی دقیقه بپزید. بعد از آن باید سایر ادویه ها مانند زنجبیل، لیموخشک، هل، سیر، دارچین و پیاز را به آن افزوده و در قابلمه دیگری قرار دهید. سپس باید فلفل و ماهی را خرد کرده و به همراه ادویه ها ترکیب کنید و بزارید تا به مدت یک ربع پخته شود و به این صورت غذای شما آماده خواهد شد.

شاورما

شاورما

شاورما تنها در این شهر طبخ نمی شود، ولی یکی از غذاهای معروف دبی است. برای درست کردن این غذا از گوشت مرغ یا بره به همراه ادویه استفاده می کنند. برای خوشمزه ترین کردن بیشتر غذا می توان از گوجه، سس سیر، سیب زمینی و سبزی جات معطر استفاده کرد. شما می توانید این غذای خوشمزه را در شهرهایی مانند مسکو و نیویورک یا هند هم تجربه کنید.

محالبیا

این غذا یک پودینگ خوشمزه است که گردشگران علاقه زیادی به آن دارند. مزه اصلی این دسر ناشی از گلاب و پسته ای است که در آن استفاده می شود. این دسر بیشتر برای کسانی استفاده می شود که چندان علاقه ای به مزه های خیلی شیرین ندارند و برای کودکان هم طبخ می شود.

بریانی

بریانی

بریانی در کشور ما هم بسیار معروف است و از جمله غذاهایی است که می توان آن را در حوزه خلیج فارس پیدا کرد. اصل این غذا متعلق به کشور هند است و سپس کشورهای عربی هم آن را طبخ کردند. به همین دلیل است که در پخت این غذا از ادویه های هندی استفاده می کنند که باعث می شود عطر بسیار خوبی پیدا کند. بریانی را می توان با برنج و ادویه جات مختلف سرو کرد. همچنین در این غذا می توان از گوشت مرغ هم استفاده کرد.

شاکشوکا

شاکشوکا

اصل این غذا متعلق به کشور ترکیه است. با این حال در کشور دبی هم از جمله غذاهای مشهور به حساب می آید. این غذا در واقع به صورت املت تهیه می شود و در نتیجه موادی مانند گوجه، سیر، تخم مرغ، بادمجان و … در طبخ آن استفاده می شوند. از آن جا که در این غذا هیچ گوشتی استفاده نمی شود، در نتیجه برای افرادی که بیماری های خاص دارند مناسب خواهد بود. اگر به رستوران مراجعه کردید، می توانید این غذا را سفارش دهید.

خوراک ماهی دودی مکرل

ماهی دودی مکرل

همان طور که گفتیم در دبی غذاهای دریایی زیادی سرو می شوند. این خوراکی یکی از آن ها است. عاملی که باعث تفاوت این غذا می شود، نحوه پخت آن است که باعث می شود طعم خوشمزه ای پیدا کند. برای درست کردن ماهی دودی مکرل از خامه، ترب، ماهی، جعفری، پیاز یا پیازچه استفاده می کنند. این غذا را می توان با نان صرف کرد.

کباب شتر

کباب شتر

شتر یکی از حیوانات مهمی است که در کشورهای عربی زندگی می کند، شهر دبی هم از این قضیه استثنا نیست. به همین دلیل در میان غذاها می توان گوشت شتر را هم پیدا کرد. گاهی حتی برای درست کردن پیتزا از شتر هم استفاده می کنند.

با این حال کباب شتر لذیذترین غذایی است که می توان از گوشت این حیوان تهیه کرد، اما قیمت آن بالا است. کباب شتر طعم مخصوصی دارد و ممکن هرکسی آن را دوست نداشته باشد. با این حال شاید بد نباشد آن را به همراه سبزی جات صرف کنید.

مهلبیه

مهلبیه

غذاهای دبی تنها نقطه قوت این شهر نیستند، بلکه شما می توانید دسرهای خوشمزه ای را هم در شهر صرف کنید. مهلبیه یکی از این دسرها است. البته به دلیل مواد خاصی که در آن استفاده می شود، می توان از آن به جای غذا هم استفاده کرد. برای درست کردن این غذا از شیر جوشیده، پرتقال و گل محمدی استفاده می کنند. برای اینکه این دسر آماده شود، باید برای چندین ساعت آن را در یخچال گذاشت.

قوزی

قوزی

این غذا در کشورهای عربی شهرت زیادی دارد و به صورت کباب پخته می شود. برای درست کردن این غذا از گوشت گاو به همراه گوجه و فلفل استفاده کرده و آن ها را روی سیخ می پزند. برای پخت این کباب از یک سیخ مخصوص استفاده می کنند و همراه با برنج صرف می شود.

الحریص

این غذا مخصوص مهمانی های ویژه است و در ماه رمضان هم آن را طبخ می کنند. برای پخت آن از گندم، ادویه و گوشت استفاده می کنند که آن را شبیه به حلیم می کند. غذای مورد نظر طعم بسیار خوبی دارد و می توان آن را در رستوران ها هم سفارش داد.

منوشه از بهترین غذاهای دبی

این غذا تقریبا شبیه به یک پیتزا است و معمولا در صبحانه سرو می شود. برای پخت آن از روغن زیتون، سبزیجات، پنیر آکاوی، خمیر و … استفاده می کنند. البته بعضی ها از تخم مرغ هم در آن استفاده می کنند. برای پخت هم باید آن را در فر قرار داد.

فاتح

این غذا شبیه به لازانیا سرو می شود، یعنی به صورت لایه ای آن را می پزند. برای پخت فاتح در ابتدا نان را در سینی قرار داده، سپس مخلوطی از بادمجان و نخود را به عنوان لایه دوم می گذارند و لایه بعدی ماست و ارده است. در این غذا از ادویه های ویژه هم استفاده می کنند و غذایی سرد محسوب می شود. از آن جا که در این غذا گوشت نیست، برای گیاهخواران مناسب است.

تبوله

تبوله

از دیگر غذاهای دبی می توان به تبوله اشاره کرد. این غذا در واقع یک سالاد است که افراد گیاهخوار از آن استفاده می کنند. این سالاد از گوجه، پیازچه، نمک، بلغور گندم، نعنا، آب لیمو، جعفری و … تهیه می شود.

کلاج

این غذا نوعی نان است که مزه خوشمزه ای دارد. این نان به تنهایی و بدون هیچ غذای اضافه ای سرو می شود. برای درست کردن این غذا از پنیر هالومی استفاده می کنند. پنیر مورد نظر را روی گاز کباب می کنند و سپس آن را به همراه موادی مانند نمک، آرد و آب مخلوط کرده و آن را می پزند. می توان از کلاج برای میان وعده هم استفاده کرد.

کوشاری

کوشاری

این غذا در کشورهای عربی پخته می شود. موادی که در این غذا استفاده می شود، شامل ماکارونی، پیاز داغ، برنج و سس گوجه می شوند. برای اینکه کوشاری خوش طعم تر شود، می توان از سرکه، فلفل و نمک هم استفاده کرد.

ویژگی های غذاهای دبی

به دلیل اینکه دبی شهری گرم است، در نتیجه موادی که در غذاها استفاده می شوند، عمدتا برگرفته از گوشت و حبوبات هستند. البته سبزی جات هم نقش مهمی دارند. پس می توان غذاهای دبی را مناسب برای گیاهخواران هم به شمار آورد.

گوشتی که در غذاها استفاده می کنند بیشتر شامل مرغ و بز می شود. البته اگر مراسم ویژه ای در جریان باشد، از گوشت شتر هم استفاده می کنند. این گوشت به ندرت استفاده می شود، چون قیمت آن گران است.

ادویه هایی که معمولا در غذاها استفاده می شوند شامل آویشن، دارچین، زعفران و … می شوند. البته گاهی از برگ درخت هم استفاده می کنند که مورد استفاده آن برای قراردادن مرغ و گوشت داخل آن است. برای وعده های صبحانه معمولا از پنیر، شیره خرما، چای قرمز و تخم مرغ استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *