به تنهایی به دبی سفر کردید، این تفریحات رو از دست نده

دبی
جهان گردی, دبی

هنگامی که به سفر فکر می کنیم، اولین چیزی که به ذهن بیشتر افراد خطور می کند اشخاصی است که باید در سفر همراه ما باشند. با اینکه سفر گروهی می تواند جذاب و پر هیجان باشد، اما گاهی هم نیاز داریم تا مدتی را با خود خلوت کرده و در آرامش باشیم. به همین دلیل است که اگر قصد دارید به تنهایی به دبی سفر کنید، لیستی از تفریحات دبی را برای شما آماده کرده ایم. همین طور برای رزرو اینترنتی بلیط هواپیما دبی می توانید به وب سایت یابکس مراجعه کنید. به خاطر نزدیکی دبی به ما این فرصت مناسب در اختیار ما قرار می گیرد تا به راحتی به این شهر سفر کنیم.

سفر به تنهایی به دبی و تفریحات آن

این شهر توریستی فقط در آسیا شهرت ندارد، بلکه از کشورهای غربی هم افراد زیادی برای بازدید از این بخش به امارات سفر می کنند. امکان ندارد به دبی سفر کنید و از بازدید آن پشیمان بشوید. زیرا این شهر همانند سرزمینی عجایب است که جاذبه های زیادی را در خود جای داده است. در این میان حتی اگر در هتل پنج ستاره هم اقامت کنید، مطمئن باشید که بعدا پشیمان نخواهید شد. زیرا امکانات این اقامتگاه ها در دبی بسیار بالا است.

علاوه بر هتل های لاکچری گزینه های دیگری مانند ویلا، سوئیت و آپارتمان هم در دسترس شما هستند. بسیاری از اروپاییان فقط با چند ساعت پرواز می توانند به دبی برسند که همین مورد باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. از بخش آسیا هم کشورهایی مانند هند با 3 ساعت پرواز به این شهر خواهند رسید. در صورتی که به دبی سفر می کنید، در ادامه تفریحات مختلفی که می توان به تنهایی در دبی انجام داد را برای شما شرح می دهیم.

فرهنگ دبی

دبی

شتر بخش جدایی ناپذیری از زندگی مردم دبی است. از آن جا که دبی شهری کویری است، دیدن شتر در سطح شهر یا خارج شهر اصلا تعجب برانگیز نخواهد بود. طبیعت این ناحیه مکانی دست نخورده و بکر است که می توانید از ماجراجویی در آن لذت ببرید.

به خاطر داشته باشید که حتما با خود دوربین عکاسی به همراه ببرید، زیرا منظره هایی که در دبی می بینید، در هیچ جای دنیا یافت نمی شوند مخصوصا چشم انداز غروب خورشید که بسیار زیبا است. بعد از سواری با ماشین های تندرو در بیابان می توانید در چادرهای بادیه نشینان استراحت کنید و بیشتر با آدب و رسوم این مرز و بوم آشنا شوید. بر طبق رسوم مردم چادرنشین، پیش از اینکه شام صرف شود در ابتدا نوشیدنی می آورند. علاوه بر این نمایش هایی هم در وقت خوردن شام اجرا می شود.

سافاری در صحرای دبی

اگر صبح زودتر از خواب بیدار شوید، فرصت بیشتری دارید تا از بخش های بیشتری بازدید نمایید. به همین دلیل بهتر است که در طی اقامت خود در صحرای دبی زود صبح از خواب بیدار شده و گشت و گذار خود را آغاز نمایید. زیبایی صبح در هنگام طلوع خورشید هم که نیازی به تعریف ندارد و می توانید این خاطره زیبا را در صحرای امارات ثبت کنید.

اما اگر در هنگام طلوع آفتاب مشغول سافاری باشید، می توانید بر بالای تپه ها ایستاده و تصاویر خود را ثبت کنید. ممکن است این فرصت پیش بیاید که صبحانه را هم در همان موقع صرف کنید.

لمس بیابان دبی

شتر سواری درر دبی

تپه های قرمز از جمله جاهای دیدنی دبی هستند، پس از جمله تفریحات در هنگام تنهایی سفر کردن به دبی به شمار می روند. تصور حرکت تند و سریع روی تپه های قرمز رنگ بسیار جالب است، یا ماشین سواری روی این تپه ها که حرکت سریع آن ها همانند این است که در حال پرواز روی تپه ها هستیم، مطمئنا بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

البته اگر با هیجان زیاد میانه ای ندارید، می توانید سوار شترهای دبی شوید و یک سواری آرام را تجربه کنید. پس یکی از بهترین راه ها برای حس کردن بیابان وارد شدن به آن و گذراندن ساعاتی در آن است.

غذاهای خیابانی دبی

سفر به تنهایی به دبی موقعیت مناسبی برای شما فراهم می کند که بتوانید از غذاهای محلی و سنتی دبی لذت ببرید و آن ها را با در کمال آرامش امتحان کنید. در هر شهری غذاهای خیابانی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید بهتر با فرهنگ شهر آشنا شوید. مخصوصا که غذاهای عربی بسیار خوشمزه هستند.

کویرگردی با حمل و نقل مناسب در دبی

برای بیان گردی در دبی وسایل مناسبی در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید به خوبی از طبیعت آن لذت ببرید. جاذبه های کویری دبی شامل حیات وحش دبی، بخش نگهداری شاهین ها، ناحیه حفاظت شده و … می شوند. شما می توانید در بخش شاهین ها با نحوه زندگی آن ها آشنا شده و اطلاعات مناسبی کسب نمایید. بعد از این گشت و گذار می توانید به سمت چادرهای عربی حرکت کنید تا زمانی را به شترسواری بگذرانید. در انتها برای شما شام سرو شده و آهنگ پخش می شود.

بالن سواری در دبی

بالن سواری در دبی

معمولا مدت زمان این تفریح در دبی یک ساعت است. برای اینکار شما ابتدا سوار یک اتوبوس می شوید و به سمت بالن ها خواهید رفت. سپس یک خلبان حرفه ای بالن را روی تپه ها به پرواز در می آورد. هنگام اتمام پرواز هم با دسر از شما پذیرایی می شود. با تهیه بلیط هواپیما دبی از سایت یابکس می توانید بدون دغدغه از زمان سفر یا هزینه زیاد بلیط به دبی سفر کنید.

گردش در منطقه پالم جمیرا و دبی مارینا

قایق سواری در دبی

تنهایی سفر کردن به دبی می تواند یک ماجراجویی جالب توجه باشد. شما می توانید در این سفر سوار قایق های بادی بشوید و روی امواج رودخانه یا دریا سواری کنید. معمولا تورهای قایق سواری 75 الی 90 دقیقه هستند. برای قایق سواری می توانید به منطقه دبی مارینا بروید و هنگامی که سرعت قایق زیاد می شود از حرکت روی موج ها لذت زیادی خواهید برد.

در این قایق سواری امکان تماشای برج العرب، نخل آتلانتیس، نخل جمیرا و … هم وجود دارد. در هر قایق تنها ده نفر می توانند سوار شوند.

هیجان در پارک آبی Aquaventure

پارک آبی Aquaventure

یکی دیگر از کارهایی که در سفر به تنهایی به دبی می توان انجام داد، رفتن به پارک Aquaventure است. این پارک شامل هتل پنج ستاره آتلانتیس نخل می شود. شما می توانید در این مجموعه که از هتل و پارک آبی تشکیل شده است انواع بازی ها و سواری ها را انجام دهید. گروه سنی خاصی هم برای لذت بردن از این امکانات تعریف نشده است.

تونل هایی به اسم کوسه در این پارک هستند که می توانید در آن ها سواری کنید یا اینکه سوار چوب پنبه بشوید و با هیجان حرکت کنید. بخشی به اسم Splasher’s Island هم وجود دارد که فرزندان شما می توانند در آن جا آب بازی کنند. البته این مجموعه آبی شامل بخش های ویژه ای به اسم اتاق های گمشده و یک آکواریوم هم است که برای بازدید از آن ها باید هزینه بیشتری بپردازید.

گردش نیم روزه در دبی

تورهای مختلفی در شهر دبی وجود دارند که برای یک گردش نیم روزه در دبی استفاده می شوند. این گردش ها معمولا با یک مینی ون یا اتوبوس خواهد بود که شما را در فضای شهر می چرخانند و می توانید از جاذبه های شهر دیدن کنید. برای مثال هتل برج العرب را خواهید دید یا با رفتن به منطقه البستکیه دبی می توانید منطقه ای تاریخی را به چشم ببینید. بعد از آن تور شما را به بازار ادویه دبی می برد تا خریدهای خود را انجام دهید و سپس به بازار طلای دبی خواهید رفت تا طلاهای رنگارنگ و درخشان را ببینید.

شام بر سکوی معلق در هوا

شام بر سکوی معلق در هوا

سکوی معلق دبی یکی از جاذبه های بینظیر این شهر است. تصور کنید که در ارتفاع بالایی مشغول خوردن شام هستید و هم زمان می توانید از مناظر دیدنی آن لذت ببرید و شما می توانید عکس های جالبی از خود در حین خوردن غذا بگیرید. آشپزهای این رستوران هم بسیار حرفه ای هستند و بهترین غذاها را برای مهمانان آماده می کنند.

چتر بازی در دبی

چتربازی در دبی

در دبی می توان به صورت شگفت انگیزی پرواز را تجربه کرد در حالی که در هوا معلق هستید و همه چیز زیر پای شما است. برای چتربازی در ارتفاع 3962 متری از زمین قرار می گیرید و به مدت شصت ثانیه سقوط آزاد خواهید داشت. تمام مسئولین چتربازی کاملا حرفه ای هستند و شما را راهنمایی می کنند تا مشکلی ایجاد نشود و اطمینان کسب می کنند که تجهیزات پرواز کاملا ایمن هستند تا سلامت شما حفظ شود. همین طور یک نفر دیگر که به اسم جامپ مستر شناخته می شود، همراه شما می پرد تا از شما محافظت کند. به همین دلیل هیچ نگرانی نخواهید داشت.

رفتن به باغ معجزه دبی

باغ گل معجزه دبی

باغ معجزه دبی پارکی بینظیر در دنیا است که در آن گل های زیادی کاشته شده اند و تنها شگفتی باغ مربوط به گل های متنوع آن نمی شود بلکه بخش های زیادی در آن وجود دارند. مثلا در بخشی از پارک می توانید شخصیت های کارتونی را ببینید. یا بخش دیگری مربوط به پروانه ها می شود.

به طور کلی 250 میلیون گل در این پارک هستند. پارک در روز ولنتاین افتتاح شده و به همین مناسبت یک خرس بزرگ در آن قرار داده اند. با بازدید از این باغ می توانید عکس های زیبایی برای شبکه های اجتماعی خود فراهم کنید.

برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی

اگر به تنهایی به دبی سفر کردید، حتما فرصت رفتن به بالاترین برج دنیا را از دست ندهید. البته برای اینکه به طبقه 124 این ساختمان بروید، باید یک بلیط ورودی تهیه کنید. داستان ایجاد این شهر و همین طور برج خلیفه هم برای شما بازگو می شود. آسانسور سریع السیر این برج شما را به سرعت به بالای برج می برد. در آن بالا می توانید از دیدن مارینا دبی و سایر بخش های شهر لذت ببرید. همین طور تلسکوپ هایی در بالای برج هستند که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

سفر دریایی با باتو دبی (Bateaux Dubai)

گشت و گذار دریایی در دبی

کانال مشهوری در دبی وجود دارد که کشتی هایی در امتداد آن حرکت می کنند. در این سفر دریایی می توانید شام خود را روی عرشه صرف کنید. در ابتدای سفر یک نوشیدنی به شما داده می شود و سپس با عبور از یک فرش قرمز می توانید به عرشه رفته و بخش های مختلف دبی مانند پل آل مکتوم یا برج ساعت را تماشا کنید. شام در این سفر دریایی در سه وعده سرو می شود و در حین خوردن شام یک آهنگ پیانو هم اجرا می شود.

هلیکوپتر سواری در دبی

در سفر به تنهایی به دبی پیشنهاد ما این است که از هلیکوپتر هم استفاده نمایید. به طور کلی تقریبا 15 الی 20 دقیقه می توانید از این وسیله استفاده کنید. 5 نفر می توانند سوار هر کدام از این وسایل شوند که کاملا ایمن هم هستند. در حین پرواز می توانید از مناظر مختلف عکس بگیرید.

سخن آخر

همه افراد با هر ملیتی و مذهبی می توانند به دبی سفر کنند و از جاذبه های آن استفاده نمایند. این شهر در کنار یک مقصد توریستی به عنوان محلی برای فعالیت های گوناگون هم استفاده می شود. در صورتی که می خواهید یک سفر به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید، انتخاب دبی بسیار مناسب خواهد بود.

آیا سفر به تنهایی به دبی خطرناک است؟

خیر، از آن جا که گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند، دبی کاملا ایمن است.

تفریحات مختلف دبی چیست؟

هلیکوپترسواری، سافاری، بازدید از شاهین ها و جزایر مصنوعی دبی

پارک آبی دبی چه نام دارد؟

یکی از پارک های آبی دبی Aquaventure است که در آن انواع وسایل سرگرمی وجود دارد.

برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم دبی چه می توان کرد؟

برای اینکار می توانید از غذاهای خیابانی خرید کنید یا به بازارهای سنتی آن بروید. زندگی با بادیه نشینان هم می تواند آموزنده باشد.

تفریحات صحرای دبی چیست؟

شترسواری، بازدید از بخش حفاظت شده، اقامت در چادر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *