پارک های آبی دبی، تفریحی عالی برای همه سنین

پارک های آب دبی
جهان گردی, دبی

پارک های آبی دبی یکی از مکان های تفریحی دبی هستند که در هنگام سفر به دبی می توانید اوقات خوشی را در آن ها بگذرانید. اگر می خواهید ساعتی پرهیجان و شاد در کنار خانواده داشته باشید حتما سری به پارک های آبی دبی بزنید. در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای خرید بلیط هواپیما تهران دبی ارزان کلیک کنید.

معرفی تفریحات در پارک های آبی دبی

پارک های آبی دبی دارای بخش های مختلفی مانند انواع سرسره های آبی، استخرهایی برای سنین مختلف، رودخانه تنبل و … می شوند. همان طور که می دانید درجه حرارت شهر دبی بسیار بالا است پس تصور گذراندن لحظاتی خنک در این پارک ها بسیار دلنشین خواهد بود.

پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi Waterpark)

پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی از بهترین پارک های آبی دبی است. این پارک در سال 1999 بنا شده و از آن زمان تاکنون گردشگران زیادی هر ساله به این منطقه سر می زنند. پارک مورد نظر در یک فضای باز واقع شده است. از ویژگی های پارک آبی وایلد وادی می توان به نزدیکی آن به برج العرب و ساحل جمیرا اشاره کرد. همین طور باید گفت که طراحی پارک براساس شخصیت سندباد بوده است. استخر موجی که در پارک آبی وایلد وادی قرار دارد، بزرگ ترین استخر در این منطقه به شمار می رود.

تمام بخش های این پارک به گونه ای طراحی شده اند که سنین مختلف می توانند از آن ها لذت ببرند. حتی برای بانوان باردار هم وسایل بازی مخصوصی وجود دارد. یکی از بازی های جالب توجه این پارک سرسره سقوط آزاد جمیراسکیرا است.

این سرسره ارتفاعی برابر با صد و بیست متر دارد که در هنگام سقوط از آن می توانید سرعتی معادل با هشتاد کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید. یکی دیگر از وسایل آبی برج سورج است. در این وسیله شما به دفعات زیادی می چرخید تا سرانجام به یک استخر بزرگ سقوط کنید. برای بازی در این وسیله می توانید از یک تیوپ استفاده کنید.

قایق و دریاچه ای به نام جحا در این پارک وجود دارد که در آن می توانید انواع بازی ها مانند دوش آبپاش، سرسره و تفنگ آبپاش را تجربه کنید. همین طور یک استخر نیز ویژه کودکان به این بخش اضافه شده است. در این مجموعه تفریحی برای راحتی بازدیدکنندگان فیش اسپا، آلاچیق، رستوران، سرویس بهداشتی و کافه در نظر گرفته شده است.

ساعات کاری پارک آبی وایلد وادی: از ساعت ۱۰ الی ۱۸ و دوشنبه‌ها تعطیل است.
شماره تلفن پارک آبی وایلد وادی: 97143484444+
آدرس پارک آبی وایلد وادی: دبی، خیابان جمیرا، رو‌به‌روی برج العرب، پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی آتلانتیس (Atlantis Aquaventure Waterpark)

پارک آبی آتلانتیس

این پارک در جزیره مصنوعی نخل واقع شده است. در پارک آبی آتلانتیس در حدود سی وسیله بازی وجود دارند که از جمله آن ها می توان به سرسره های مختلف و رودخانه تنبل اشاره کرد. با بازی در رودخانه لیزی ریور می توانید لحظاتی سراسر خنده و شادی را تجربه کنید.

از ویژگی های این پارک داشتن یک ساحل اختصاصی به وسعت یک کیلومتر است. در این ساحل هم می توانید تفریحات آبی مانند جت اسکی، کایاک سواری و موج سواری را تجربه کنید. پارک آبی آتلانتیس دارای سرسره هایی متنوعی به نام های انتقام خدایان دریا، رقابت، ترن آبی، ایمان و رودخانه خروشان می شود.

بخش کودکان این پارک هم شامل دو برج و در حدود شانزده سرسره می شود. یکی از بزرگ ترین آکواریوم های این منطقه در این پارک قرار دارد. در آکواریوم آتلانتیس 65 هزار گونه مختلف از آبزیان که شامل انواع مارماهی، کوسه و اسب دریایی است نگهداری می شوند.

همچنین نمایشگاه های مختلفی هم در این پارک وجود دارند که مخزن لمسی و آکواتئاتر در آن به نمایش در می آیند. البته چنانچه قصد بازدید از این بخش را دارید باید بلیط جداگانه را تهیه نمایید. در این پارک همچنین کمد برای نگهداری وسایل، کلبه برای استراحت، غریق نجات، پرستار، رستوران و سایه بان وجود دارند.

ساعت کاری پارک آبی آتلانتیس : ساعت ۱۰ الی ۱۸:۴۵ و یکشنبه‌ها تعطیل
آدرس پارک آبی آتلانتیس: دبی، جزیره نخل جمیرا، نخل آتلانتیس، جاده کرسنت، پارک آبی آتلانتیس دبی

پارک آبی اسپلش پد، بهترین پارک های آبی دبی

پارک آبی اسپلش پد

پارک اسپلش پد از دیگر پارک های آبی دبی است. قیمت بلیط با توجه به ساعاتی که در این پارک می گذرانید متفاوت خواهد بود. برای مثال اگر یک روز کامل در اینجا باشید باید نود و نه درهم پرداخت کنید اما قیمت بلیط برای یک ساعت در حدود شصت و پنج درهم و برای دو ساعت در حدود هشتاد درهم است.

در این پارک یک محیط ویژه بازی کودکان هم در نظر گرفته شده است. از امکانات این پارک می توان به رستوران، فروشگاه و کافی شاپ اشاره کرد. همین طور باید گفت که وسایل بازی به گونه ای هستند که سنین مختلف می توانند از آن استفاده کنند.

آدرس پارک آبی اسپلش پد: دبی، مقابل اقامتگاه ساحل جمیرا
تلفن تماس: 971800637227+
ساعت کاری: از 9 تا 20 شب

پارک آبی لگولند (LEGOLAND Water Park)

پارک آبی لگولند

این پارک در تم لوگو ساخته شده در نتیجه برای کودکان 2 تا 12 سال مناسب خواهد بود. از جمله تفریحات این پارک می توان به رودخانه مصنوعی و سرسره های آبی آن اشاره داشت. در این رودخانه کودکان می توانند با قایق سواری لحظات دلپذیری داشته باشند. همچین سرسره ها را می توان به صورت گروهی هم استفاده کرد.

سرسره آبی توئیست ان اسپین، پیچ و تاب های زیادی دارد که باعث می شود کودکان لحظات جالبی را در این پارک بگذرانند. از دیگر قسمت های این پارک می توان به استخر موج لگو، جوکر سوکر، توئین چیزرز، رد راش، اسپلش سافاری دوپلو، تیدال تیوپ، ویو رایدر و … اشاره داشت. از جالب ترین بخش های پارک آبی لگولند ” قایق بساز است” در این بخش کودکان می توانند قایق های مختلف را ساخته و آن ها را در آب امتحان کنند.

ساعت کاری پارک آبی لگولند: ساعت ۱۰ تا ۱۹
آدرس پارک آبی لگولند: دبی، خیابان شیخ زاید، مقابل مجمع الجزایر جبل علی، پارک آبی لگولند
تلفن تماس: 97148203123+

پارک آبی لاگونا (Laguna Waterpark)

پارک آبی لاگونا

پارک آبی لاگونا از جمله بهترین پارک های آبی دبی است و در کنار ساحل قرار دارد. پارک مورد نظر شامل سرسرهای آبی زیادی می شود که برای گروه سنی مختلف قابل استفاده هستند.

بخشی به نام WaveOz 180 FlowRider در پارک آبی لاگونا قرار گرفته که اشخاص مبتدی می توانند در آن موج سواری کنند. از این بخش تنها 3 نمونه در کل جهان وجود دارد. همچنین چند موج سوار به صورت همزمان قابلیت استفاده از این محوطه را دارند.

تجربه نشستن در قایق های بادی و حرکت در مسیرهای پرپیچ و خم یا بازی در استخر بی نهایت و سقوط آزاد همگی از جمله تفریحات شگفت انگیز این پارک هستند. از جمله سایر بخش های آن می توان به رودخانه تنبل، اسپلش پد، آکوا پلی و بخش مخصوص کودکان اشاره کرد.

در روزهای پنجشنبه از ساعت شش تا دوازده شب بانوان می توانند به صورت اختصاصی از این پارک آبی استفاده کنند. یکی از امکانات جالب این پارک برگزاری کمپینگ در زیر آسمان است. تصور جمع شدن دور آتش و خوردن غذا در کنار یکدیگر بسیار جالب و شادی بخش خواهد بود. بعد از تمام شدن شب و فرارسیدن یک صبح درخشان می توانید صبحانه میل کنید یا به هر نوع غذا و نوشیدنی دسترسی داشته باشید که البته باید هزینه ای را به صورت جداگانه پرداخت نمایید.

ساعت کاری پارک آبی لاگونا: جمعه از ده تا شش بعداظهر، پنجشنبه ها از ده تا چهار بعداظهر برای عموم و از ساعت شش تا دوازده شب برای بانوان، بقیه روزهای هفته از ده صبح تا هشت شب
آدرس: دبی، ساحل لامر، جمیرا یک، پارک آبی لاگونا
تلفن تماس: 9718007699+

پارک آبی آکوافان (AquaFun WaterPark)

پارک آبی آکوافان

پارک آبی آکوافان وسعتی برابر با 2700 متر دارد. این پارک در همه ایام سال پذیرای گردشگران است و در حدود 74 بازی مختلف دارد. در این پارک آبی سرسره های آبی طولانی وجود دارند که لذت بازی را دوچندان می کنند.

همچنین می توانید کلیه مهارت های بدنی خود را در این پارک آزمایش کنید. لازم به ذکر است که کسانی که قصد بازدید از این پارک را دارند باید مهارت اولیه شنا را داشته باشند چون برای گذشتن از ساحل و رسیدن به پارک نیازمند شنا خواهید بود.

ساعت کاری پارک آبی آکوافان: ا ساعت ۱۰ الی ۱۹
آدرس پارک آبی آکوافان: دبی، مقابل اقامتگاه ساحلی جمیرا، پارک آبی آکوافان

پارک آبی دریم لند (Dreamland Aqua Park)

پارک آبی دریم لند

این پارک آبی در سال 1997 تاسیس شده و هم اکنون در حدود 30 بخش مختلف دارد. وسایل این پارک بازی قابل استفاده برای همه سنین هستند. این پارک را می توان بزرگ ترین مرکز تفریحی در خاورمیانه به شمار آورد. از جمله بخش های این پارک می توان به زمین تنیس، بسکتبال، باغ وحش برای کودکان، استخر، سرسره کامیکازه، سرسره بلک هول، دریم استریم، سرسره توئیستر، بخش آکوا پلی و … اشاره کرد.

در پارک دریم لند امکان برگزاری کمپینگ هم وجود دارد. همچنین 5 رستوران هم در این مجموعه وجود دارند که بازدیدکنندگان می توانند غذای خود را در آن جا نوش جان کنند. پارک مورد نظر در هشتاد و پنج کیلومتری شهر قرار دارد که دسترسی به آن 45 دقیقه طول می کشد.

ساعت کاری پارک دریم لند: جمعه‌ از ساعت ۱۰ الی ۲۰ و بقیه روزهای هفته از ۱۰ الی ۱۹
آدرس پارک دریم لند : دبی، ام القیوین، پارک آبی دریم لند

یاس ابوظبی، بهترین پارک های آبی دبی

پارک یاس ابوظبی

پارک یاس ابوظبی از معروف ترین پارک های آبی دنیا است. در این پارک وسایل بازی بسیار متنوعی وجود دارند. مساحت پارک مورد نظر پانزده هکتار است. یک بازی هیجان انگیز در این پارک وجود دارد که اشخاص شرکت کننده برای پیدا کردن مروارید گم شده باید به دنبال سرنخ ها باشند.

از جمله ویژگی های منحصربه فرد این پارک سرسره آبی شش نفره و بلندترین ترن هوایی جهان است. این پارک هشت بخش مختلف دارد که هر کدام از آن ها تم متفاوتی دارند. سرسره های پارک یاس ابوظبی به 40 عدد می رسند.

ساعت کاری پارک یاس ابوظبی: از ساعت 10 تا
تلفن تماس: 97124142000+
آدرس: جزيره ياسياس غرب، أبوظبي

پارک آبی واندر لند، راهی به سرزمین عجایب

پارک آبی واندر لند

پارک آبی واندرلند وسعتی برابر با 250 هزار متر مربع دارد. تفریحات متنوعی در این پارک برای علاقمندان وجود دارند و نزدیکی آن به مکان های مهم دبی آن را به مقصدی ایده آل برای گردشگری تبدیل کرده است. تفریحات پارک واندرلند به گروه سنی خاصی اختصاص ندارد و همگان می توانند از آن استفاده کنند.

در این پارک امکان شترسواری و هم طور پرتاب شدن با شاتل هم وجود دارد. در پرتاب مورد نظر در حدود 64 متر در هوا بلند خواهید شد! بنابرین اگر از ارتفاع می ترسید این تفریح به شما توصیه نمی شود. پارک واندرلند بخش هایی برای بازی کودکان با یکدیگر هم دارد.

از سایر بخش های این پارک می توان به استخر موج، رستوران، استخر آب شور، کافی شاپ، سینما شش بعدی، فروشگاه، فضای سبز و فروشگاه برای خرید تجهیزات شنا اشاره کرد.

ساعت کاری پارک آبی واندرلند: 10 تا 20 و 22 تا 24
تلفن تماس پارک واندرلند: 9779802546299+

بهترین پارک های آبی دبی کدامند؟

پارک دریم لند، پارک آبی وایلد وادی، پارک آبی آتلانتیس، پارک آبی لگولند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *