بازار طلای دبی

بازار طلای دبی
جهان گردی, دبی

پیش از سفر به دبی بهتر است، یک لیست از جاهای دیدنی دبی تهیه کنید تا بتوانید بدون از دست دادن وقت بیشتر قسمت های تفریحی دبی را بازدید کنید. زیرا در دبی تفریحات و مراکز خرید زیادی وجود دارند. یکی از این بخش ها بازار طلای دبی است. برای اطلاع از قیمت بلیط تهران دبی رفت و برگشت کلیک کنید.

بازار طلای دبی از بزرگ ترین بازارهای دنیا است که در آن انواع جواهرات یافت می شوند. این بازار در بخش قدیمی شهر ساخته شده و به اسم بازار طلا دیره شهرت دارد.

حتی کسانی که تمایلی به خرید طلا ندارند، می توانند به بازار طلا دیره مراجعه کرده و از دیدن طلاهای گوناگون لذت ببرند. این بازار یکی از منابع اقتصادی کشور امارات است.

دبی توانست در سال 2007 تقریبا 23 میلیارد دلار معامله در این بازار انجام دهد که 65 درصد آن متعلق به گردشگران بوده است. در این بازار جواهراتی مانند گوشواره، النگو، انگشتر و … یافت می شوند. نکته این مکان این است که شما می توانید، در آن کلیه طرح های جدیدی که در دنیا ساخته می شود را پیدا کنید.

از عواملی که سبب شد تا بازار طلای دبی در میان جهان به شهرت برسد تاجرانی بودند که از هند و ایران در این مکان مغازه باز کردند. این بازار تقریبا 380 مغازه دارد که در آن الماس و نقره هم به فروش می رسند.

سوق طلا دبی کجاست؟

بازار طلای دبی

سوق طلا اسم دیگر این بازار است که در میان مردم دبی بیشتر به این نام شهرت یافته است و یکی از جاذبه های توریستی گردشگری به شمار می رود. در این بازار ویترین ها شامل یاقوت، طلاهای درخشان، انگشتر طلای دبی و انواع جواهرات می شوند.

جالب است که بدانید قیمت طلا در اینجا در مقایسه با سایر کشورها پایین تر است و اگر طلا به صورت دست ساز نباشد، می توانید آن را با کارمزد پایین تری خریداری کنید. به همین دلیل خرید طلا از دبی به صرفه است.

خرید طلا در دبی

از عواملی که باعث محبوبیت این بازار شده جواهراتی مانند زمرد، دست بند، سرویس های طلا، یاقوت، گوشواره و الماس هستند که این مکان را در لیست بهترین بازارهای خاورمیانه قرار داده است.

بازار طلای دبی فقط مخصوص خرید نیست شما می توانید در این بازار فروش هم انجام دهید. اگر شب به این بازار مراجعه کنید، درخشش طلاها چشمان شما را خیره خواهد کرد. فروش در همه فروشگاه های این بازار امکان پذیر است و آن ها قیمت خوبی را به شما پیشنهاد می دهند.

البته با توجه به اینکه قیمت طلا همواره در حال تغییر است. پس بهتر است تا پیش از خرید حتما قیمت طلا را در آن روز بررسی کنید، سپس اقدام به خرید نمایید. با افزایش عیار طلا، طلا خالص تر خواهد شد، پس طلایی که عیار آن 24 باشد، ارزشمندترین طلا است. در هنگام خرید حتما توجه کنید که وزن و عیاری که به شما می دهند، درست باشد.

طلایی که به صورت خالص است، شکل نرمی دارد و برای اینکه بتوان آن را محکم کرد از مواد دیگری مانند مس، روی، نقره و نیکل استفاده می کنند. به همین دلیل است که بعضی از طلاها رنگ های مختلفی دارند، زیرا بستگی به موادی دارد که در آن به کار رفته است.

بازار طلا دبی

همان طور که گفتیم، در این بازار ایرانیان هم فعالیت می کنند و می توانید فروشندگان زیادی را ببینید. تاجران ایرانی سال ها است که در این بازار مغازه دارند. بازار طلای دبی از جمله بازارهای قدیمی است که اهمیت آن فقط به خاطر خرید و فروش نیست، بلکه بازدیدهای زیادی که از آن انجام می شود هم دارای ارزش هستند.

زیباترین طلاهای بازار جواهراتی با رنگ های زرد، سفید و صورتی و بنفش هستند که نمای بسیار جالبی دارند. همین طور شما می توانید سنگ های پلاتنیوم را هم در این مکان خریداری کنید.

چنانچه احساس گرسنگی دارید، می توانید سری به نان فروش هایی بازار طلای دبی بزنید. در این منطقه همین طور چند پارچه فروشی هم وجود دارند که در آن ها چادر عربی، لباس های بلند یا سایر پوشاک گلدوزی شده به فروش می رسند. این بازار شامل بیست درصد از معاملات جهانی می شود.

تخفیف گرفتن در بازار طلا دبی

همه خریداران دوست دارند تا در هنگام خرید تخفیف بگیرند. به همین دلیل چانه زدن امری طبیعی محسوب می شود. فروشندگان هم اکثرا به خریداران تخفیف می دهند. شما هم اگر قصد خرید طلا دارید، بهتر است تا در حدود 25 درصد در این بازار تخفیف بگیرید.

یکی از شگردهای خرید این است که وقتی فروشنده با قیمتی که شما گفتید موافقت نکرد، سعی کنید که از مغازه خارج شوید، سپس آن ها از شما می پرسند که تا چه میزان می توانید پرداخت کنید.

در این بازار همین طور با خرید بیشتر می توانید تخفیف بیشتری را هم بگیرید. البته توجه داشته باشید که مدل طلا در قیمت آن موثر است. برای مثال برای طلاهایی که طرح های پیچیده تری دارند، نمی توانید تخفیف زیادی بگیرید.

در هنگام خرید هم حتما به چندین فروشگاه سر بزنید تا بتوانید در یکی از آن ها بیشترین تخفیف را بگیرید. برای اینکه از کیفیت طلا اطمینان کسب کنید، باید از فروشندگان این مطلب را جویا شوید تا آن را بر طبق استاندارد دولتی ساخته باشند.

طلاهای گوناگون در بازار طلا دبی

تصویری از بازار طلای دبی

بعضی از طلاهای این بازار شامل طلای خلیج می شوند. این طلا مخصوص عرب ها هستند. طلاهای خلیج به صورت کمربند، تاج، نیم تنه و … تهیه می شوند. طلاهای این چنینی وزن زیادی دارند. در بخش دیگر بازار طلاهای ایتالیایی به چشم می خورند. این طلاها دارای ظرافت هستند. برای ساخت این محصولات از سنگ های قیمتی و جواهرات مختلف استفاده می شود. اگر از ایران به دبی سفر کردید، می توانید به بخش های مختلف بازار طلا دبی سر بزنید تا طلایی که با سلیقه شما جور است، را خریداری کنید.

خالص بودن طلاهای بازار طلا دبی

با اینکه در این بازار می توان طلا را به نسبت سایر جاهای دیگر ارزان تر تهیه کرد، اما از نظر کیفیت هیچ مشکلی ندارند و دارای بالاترین کیفیت هستند. کلیه مواد به کار رفته در آن ها اصل هستند، پس می توانید با خیال راحت فقط به نوع و طراحی آن ها توجه کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش در بازار طلای دبی

در هنگام خرید طلا حتما از فروشگاه هایی خریداری کنید که به شما گارانتی را هم ارائه می دهند. در این صورت نگرانی شما از بابت هرگونه مشکلی کاهش خواهد یافت. از آن جا که طلا یک محصول مناسب برای سرمایه گذاری است شما می توانید با خرید آن در بازارهای دبی سرمایه خوبی برای خود جمع کنید.

بهترین زمان خرید در بازار طلا دبی

طلای دبی

در زمان مراسم ها یا جشنواره های مختلف تخفیف های خوبی در بازار طلای دبی ارائه می شوند. بیشتر این فیستیوال ها در ماه های دسامبر تا ژانویه رخ می دهند. همین طور در تابستان هم در ماه های ژوئن تا آگوست می توانید از تخفیف بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *