مقایسه محله های استانبول با تهران

نمایی از استانبول
استانبول, ترکیه, جهان گردی

با اینکه بخش هایی از ترکیه در اروپا قرار گرفته است، اما نحوه زندگی مردم و بسیاری از آداب و رسوم آن ها به ایران شباهت دارد. به همین دلیل است که افراد زیادی از کشور ما علاقه دارند تا در ترکیه زندگی کنند و در سال های اخیر ترکیه تبدیل به یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان شده است. در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه محله های استانبول با تهران بپردازیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای خرید آنلاین بلیط هواپیما استانبول کلیک کنید.

مناطق استانبول

استانبول همانند شهر بزرگ تهران از محله های زیادی تشکیل شده است. هر کدام از این محله ها فرهنگ خاص خود را دارند. برای همین اگر قصد دارید تا به ترکیه سفر یا مهاجرت کنید بهتر است تا از قبل اطلاعاتی درباره مناطق مختلف استانبول داشته باشید. این اطلاعات باعث می شود تا بهتر بتوانید درباره محله مورد نظر خود تصمیم بگیرید.

مقایسه بیرول استانبول با میدان انقلاب تهران

شهر استانبول

بیرول تقریبا در مرکز استانبول قرار گرفته است. در نتیجه از این محل می توانید به مناطق مختلف شهر دسترسی داشته باشید. میدان انقلاب تهران هم دقیقا به همین صورت است.

از دیگر شباهت های این دو منطقه می توان به شلوغی و جمعیت بالایی اشاره کرد که هر روزه در آن ها رفت و آمد می کنند. یکی از علت های شلوغی این منطقه وجود بازارهای بزرگی است که در این محله وجود دارند.

همین طور لازم به ذکر است که در میان خیابان های منطقه بیرول، کاخ ها و موزه های جالب توجهی به چشم می خورند. با اینکه این منطقه یکی از قسمت های قدیمی شهر است اما در سال های اخیر ساخت و سازهای زیادی در آن صورت گرفته است.

مقایسه نارمک تهران با کاییت هانه استانبول

کاییت هانه استانبول

افرادی که در کاییت هانه استانبول زندگی می کنند، درآمد متوسطی دارند. اگر بخواهیم این محله را با تهران مقایسه کنیم، منطقه نارمک مثال خوبی برای آن خواهد بود، زیرا در این محله هم افراد کارمند که عموما درآمد متوسط دارند، زندگی می کنند.

اخیرا شهرداری ساختمان های زیادی را در این منطقه ساخته است، پس احتمالا در آینده به یکی از مناطق پرطرفدار استانبول تبدیل می شود. از جمله مزایای زندگی در این منطقه، وجود خدمات مناسب حمل و نقل شهری است که باعث آسایش و رفاه حال شهروندان این ناحیه شده است.

یکی از ویژگی هایی که باعث علاقه ایرانیان به این منطقه شده، وجود ساختمان های جدید است. این مورد مخصوصا برای کسانی که زندگی معمولی دارند، ولی می خواهند از یک رفاه نسبی برخوردار باشند، حائز اهمیت است.

اسنیورت استانبول در مقایسه با نظام آباد تهران

اسنیورت استانبول

اسنیورت از لحاظ فرهنگی با نظام آباد تهران شباهت های زیادی دارد. این ناحیه از مناطق ارزان قیمت استانبول محسوب می شود. شهرداری استانبول به دلیل وسعت زیاد این منطقه در این محل ساخته شده است.

در این منطقه هم ساخت و سازهای زیادی صورت گرفته است، پس برای خرید خانه یا اجاره مشکلی پیش نمی آید. به طور کلی می توان گفت که این محله از لحاظ زندگی نسبت به سایر مناطق استانبول ارزان قیمت تر است.

مقایسه باکرکوی با پاسداران تهران

مقایسه باکرکوی

منطقه باکرکوی یکی از مناطق لوکس استانبول است. در این محله خانه های مدرن و اعیانی زیادی وجود دارند. یکی از نکات جالب درباره این منطقه، وجود افراد آذری زبانی است که در آن زندگی می کنند. در محله باکرکوی هتل های زیادی هم ساخته شده است.

مقایسه بیلیک دوزو استانبول و نواب تهران

بیلیک دوزو استانبول

محله بیلیک دوزو مخصوص قشر متوسط جامعه است. با این حال نمای ساختمان های این منطقه بسیار مناسب هستند. از جمله شباهت های این ناحیه با نواب، قرار گیری هر دو این محله ها در قسمت غربی شهر است. همین طور از لحاظ فرهنگی هم مردمی که در این دو منطقه زندگی می کنند به یکدیگر شباهت دارند.

مقایسه عمرانیه و آتاشهیر را با بخش های لوکس تهران

مقایسه عمرانیه

تنگه بسفر، استانبول را به دو ناحیه اروپایی و آسیایی تقسیم کرده است. با این که ناحیه اروپایی دارای امکانات ویژه ای است ولی منطقه عمرانیه استانبول از نواحی لاکچری این شهر است.

مقایسه بیوک چکمجه و شمال ایران

بیوک چکمجه استانبول

بیوک چکمجه استانبول مانند مناطق شمالی ایران تعداد زیادی ویلا دارد. اکثر افرادی که می خواهند در آرامش و سکون زندگی کنند، به این ناحیه نقل مکان می کنند. علاوه بر ویلاها، طبیعت زیبا و وجود یک دریاچه باعث شده است تا شباهت آن با شهرهای شمالی کشور بیش تر شود.

بیوک چکمجه در فاصله دوری نسبت به مرکز شهر قرار گرفته است. پس اگر کارمند هستید، بهتر است تا در این منطقه سکونت نکنید. همچنین حمل و نقل عمومی مناسبی در این محله وجود ندارد.

کدام مناطق استانبول با تهران شباهت دارند؟

محله باکرکوی، محله کاییت هانه، محله بیرول و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *