محله های بالاشهر استانبول

نمایی از استانبول
استانبول, ترکیه, جهان گردی

هر شهری در دنیا از محله های گران قیمت یا فقیر نشین تشکیل شده است. استانبول نیز از این قضیه مستثنی نیست. این اطلاعات مخصوصا برای کسانی که به قصد مهاجرت یا گردشگری به استانبول سفر می کنند، بسیار ضروری است، چون می توانند دید بهتری نسبت به زندگی در ترکیه پیدا کنند. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید تا از محله های بالاشهر استانبول مطلع شوید. برای خرید بلیط هواپیما استانبول کلیک کنید.

استانبول

استانبول

استانبول یک شهر گردشگری زیبا است که هر ساله افراد زیادی با مقاصد گوناگون به آن سفر می کنند. اگر شما قصد دارید تا به عنوان یک توریست به این شهر سفر کنید و در نتیجه زمان گردش شما در شهر محدود است، بهتر است پیش از سفر اطلاعاتی درباره این شهر کسب کنید.

ویژگی های توریستی مناطق بالاشهر استانبول

مساحت شهر استانبول چندان زیاد نیست، با این حال در بخش های مختلف آن جاذبه های زیادی وجود دارند. مثلا افرادی که در مناطق مختلف استانبول زندگی می کنند به دلیل آداب و رسوم های متنوعی که دارند با یکدگیر متفاوت هستند.

در هر منطقه از استانبول نوع هتل ها، مراکز خرید، وسایل حمل و نقل عمومی، مناطق تفریحی و … متفاوت است. در ادامه مطلب به بررسی این تفاوت ها خواهیم پرداخت.

مناطق بالاشهر استانبول کدامند؟

خیابان های معروفی مانند باکرکوی ، بشیکتاش، بی اغلو، ببک و … جزو مناطق بالا شهر استانبول محسوب می شوند.

منطقه بشیکتاش

منطقه بشیکتاش

بشیکتاش یکی از محله های بالاشهر استانبول است که هزینه زندگی در آن بالا است. افرادی که در این منطقه زندگی می کنند، از لحاظ درآمد متوسط رو به بالا هستند. جمعیت افراد ثروتمند در این ناحیه به نود درصد می رسد.

منطقه بشیکتاش بیست و سه محله دارد که مناطقی مانند اتیلر، ببک، دیکیلی تاش، عباس آقا، بال مومجو، آکات، جهان نما و … از جمله آن ها هستند. رستوران های لاکچری زیادی در این ناحیه وجود دارند که انواع غذاهای مختلف را برای مشتریان سرو می کنند.

در این منطقه ورزشگاه بشیکتاش قرار گرفته است. هتل های موجود در منطقه بشیکتاش اکثرا پنج ستاره هستند و از گران ترین هتل های استانبول محسوب می شوند. یکی از این هتل های معروف چیراهان نام دارد که قبلا به کاخی به همین نام معروف بوده است.

از بناهای تاریخی این منطقه می توان به کاخ دولما باغچه اشاره کرد که قدمت آن به قرن 19 ام میلادی باز می گردد. نمای این کاخ به وسیله مرمر ساخته شده است و شامل سه بخش اداری، حرمسرا و سالن تشریفات می شود.

محله ببک

محله ببک

یکی دیگر از محله های بالاشهر استانبول محله ببک است. همان طور که قبلا هم ذکر کردیم این محله در بشیکتاش قرار دارد و به خاطر تفریحاتی که می توان در آن انجام داد، شهرت یافته است. محله ببک بخشی ساحلی دارد که در آن رستوران های شیک، غذاهای دریای خوشمزه و ویلاهای لاکچری وجود دارند.

همچنین بندری برای استفاده از انواع قایق ها در محله ببک ساخته شده است. از آن جا که در سال های اخیر ساخت و سازهای زیادی در این ناحیه صورت گرفته است، احتمالا باید شاهد پیشرفت و توسعه محله ببک در آینده ای نه چندان دور باشیم.

منطقه باکرکوی استانبول

منطقه باکرکوی استانبول

شهروندان ترکیه با درآمد متوسط در محله‌‌ی باکرکوی استانبول زندگی می کنند. این محله در نزدیکی دریای مرمر استانبول قرار دارد. معروف ترین هتل این ناحیه، هتل رادیسون بلو است که در مرکز این منطقه واقع شده است.

از جمله دیدنی های منطقه باکرکوی استانبول کاخ لذت و کلیسای سنت جان باپتیست هستند. با این که در سال های گذشته این منطقه بیش تر مسکونی بوده است ولی در حال حاضر مراکز خرید و ساختمان های تجاری زیادی در آن وجود دارند.

اگر به منطقه باکرکوی سر زدید می توانید از بازار زیرزمینی که در این ناحیه وجود دارد دیدن کنید. همین طور فرودگاه آتاتورک نیز در این منطقه قرار دارد.

محله‌ی بی اوغلو از محله های بالاشهر استانبول

محله‌ی بی اوغلو

این محله فضای آرام تری در مقایسه با سایر مناطق استانبول دارد. در منطقه بی اوغلو، موزه پرا، برج گالاتا، پارک تقسیم گزی، موزه هنر مدرن و موزه معصومیت وجود دارند.
در ادامه به معرفی چند خیابان مشهور استانبول می پردازیم.

خیابان نیشان تاشی

خیابان نیشان تاشی

خیابان نیشان تاشی از شیک ترین خیابان های بالاشهر استانبول است. اکثر کسانی که در این منطقه رفت و آمد دارند، بازیگران و هنرمندان هستند. همچنین به دلیل وجود مراکز خرید مجلل، منطقه ای محبوب برای گردشگران محسوب می شود. در این محله محصولاتی مانند پوشاک، کیف و … با برندهای معروف جهانی عرضه می شوند.

خیابان استقلال

خیابان استقلال

پیش از اینکه انقلاب ترکیه رخ دهد، خیابان استقلال به نام خیابان بزرگ شهرت داشته است. در این خیابان کلیسا، ساختمان های قدیمی، رستوران های متنوع و سفارت خانه وجود دارند.

در خیابان استقلال ساختمان هایی وجود دارند که قدمت آن ها به زمان عثمانی ها باز می گردد. در این خیابان چندین کلیسای قدیمی به نام های کریمه، کاتولیک رومی، گالاتا و … وجود دارند.

خیابان بغداد

خیابان بغداد

خیابان بغداد در قسمت آسیایی شهر استانبول قرار دارد. نزدیکی این خیابان به دریای مرمر سبب شده است تا تفرجگاه های زیادی در آن وجود داشته باشند. در این محله رستوران های بنظیر، مراکز خرید معروف و … قرار گرفته اند.

خیابان بغداد تقریبا شبیه خیابان ولیعصر تهران است و وسعت زیادی دارد، به گونه ای که قسمت شرقی استانبول را به غرب آن متصل کرده است. منطقه کادیکو از طریق این خیابان به راحتی قابل دسترسی است.

سخن پایانی

این شهر پر از جاذبه های دیدنی و مناطق شگفت انگیز است که می تواند ایام خوشی را برای گردشگران رقم زند. اگر شما هم قصد سفر به ترکیه را دارید، حتما سری به محله های بالاشهر استانبول بزنید.

محله های بالاشهر استانبول کدامند؟

محله ببک، منطقه بشیکتاش و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *