آشنایی با دشت دریاسر تکابن

دشت دریاسر تنکابن
ایران گردی, مازندران

دشت دریاسر یکی از زیبایی های است که در تنکابن قرار گرفته است. این دشت به طالقان و سیالان هم نزدیک است. در کنار این دشت جنگل های شمال و کوه های الموت قرار گرفته اند. برای آشنایی با دشت دریاسر تنکابن با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما چارتر می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

دلایل سفر به دشت دریاسر

سفر به این دشت در هر فصلی از سال امکان پذیر است. زیرا در همه فصل های سال می توانید شاهد زیبایی های این دشت باشید. اما در فصل بهار می توانید نمایی از گل های بابونه را هم در این دشت ببینید.

وجود چشمه های پر از آب از دیگر جذابیت های این منطقه است. شنیدن صدای آب در کنار گل های زرد آرامش خاصی را برای شما فراهم می آورد. همچنین رودخانه ای هم در این دشت وجود دارد که سرچشمه آن از کوه سیالان است.

دشت دریاسر تنکابن مشهور به بهشت اردیبهشت ایران

کسانی که تصمیم به کوهنوردی دارند، می توانند چادر خود را در این منطقه برپا کنند، سپس به سمت کوه های آن حرکت نمایند. کوه سیالان انتخاب  مناسبی برای کوهنوردان خواهد بود. دشت دریاسر به دور از هرگونه آلودگی است و آسمان بسیار تمیزی دارد.

نام گذاری دشت دریاسر تنکابن

تصویری از دشت دریاسر تنکابن

دشت مورد نظر ارتفاع کمی دارد و کوه های بلندی در کنار آن قرار گرفته اند. همین مورد باعث شده تا این دشت به این اسم مشهور شود. بعد از وارد شدن به جاده دو هزار و گذشتن از عسل محله می توانید دشت را ببینید.

آب‌وهوای دشت دریاسر تنکابن

این دشت در ارتفاع 2 هزار متری از دریا است. در نتیجه به طور کلی می توان آن را منطقه ای کوهستانی به شمار آورد. بنابرین اگر با سرما مشکل دارید، در زمستان به این منطقه سفر نکنید.

در پاییز هم میزان بارش باران افزایش می یابد. اما در این فصل دشت مورد نظر زیبایی خاصی دارد. اما بهار و تابستان هم جزو بهترین فصل ها برای سفر به این منطقه به شمار می روند. مخصوصا که پوشش گیاهی دشت در این مواقع از سال بسیار زیبا است. اگر قصد دارید تا شب را در این مکان بگذرانید حتما با خود لباس گرم داشته باشید.

پوشش گیاهی و جانوری دشت دریاسر تنکابن

حتما شهرت جنگل های دو هزار به گوش شما هم رسیده است. از آن جا که دشت دریاسر به جنگل های دو هزار نزدیک است. بنابرین می توانید مطمئن باشید که پوشش گیاهی غنی این منطقه را در دشت دریاسر هم شاهد باشید.

در این دشت درختانی از گونه های مختلف رشد می کنند. از جمله این درختان می توان به چنار و ممرز اشاره کرد. این درختان در جنگل های دو هزار هم یافت می شوند. از آن جا که دشت به البرز نزدیک است، حیوانات مختلفی هم در آن زندگی می کنند. حیوانات این منطقه شامل پلنگ، خرس و گراز می شوند.

جاهای دیدنی اطراف دشت دریاسر تنکابن

کوه‌های تنگ لات خان بن

این کوه ها دشت دریاسر را احاطه کرده اند. در این کوه ها می توانید درخت های آلوچه و ازگیل را مشاهده کنید. بعد از تمام شدن فصل زمستان برف هایی که در این کوه ها بوده اند، شروع به آب شدن می کنند و باعث به وجود آمدن چشمه ها می شوند.

سیاهکل اطراف دشت دریاسر

بخشی دیگر از دشت توسط کوه سیاهکل محاصره شده است. این کوه در واقع نام شهری است که در استان گیلان قرار گرفته است. در این شهر می توانید شاهد پوشش گیاهی جذابی باشید. شما می توانید بعد از بازدید از دشت دریاسر به سیاهکل هم سر بزنید.

کل تلا حوالی دشت دریاسر

کوه دیگری که دشت دریاسر تنکابن را در برگرفته است کل تلا نام دارد. این کوه نیز برای کوهنوردی مورد مناسبی است. در این کوه می توانید شاهد حوضچه های آب زیادی باشید.

سواحل دریای خزر

دریای خزر یکی از جاذبه های گردشگری تنکابن است. جنگل های گیسوم هم در نزدیکی این دریا قرار گرفته اند. البته برای رسیدن به این جنگل ها باید زمانی را رانندگی کنید. دریای خزر بعد از این جنگل ها قرار گرفته است. به همراه بردن غذا و خوراکی هم فکر خوبی بنظر می رسد.

آبگرم فلکده

آبگرم فلکده هیچ گوگردی ندارد، در نتیجه می توانید با خیال راحت در آن شنا کنید. این آبگرم از جاذبه های تنکابن به شمار می رود و حتی عده ای هم از این آب می نوشند، زیرا فکر می کنند مواد مفیدی دارد. در فصل زمستان روستاهای این ناحیه شبیه به یک نقاشی می مانند. با این حال تابستان و بهار فصل مناسب تری برای سفر به این مکان هستند.

رودخانه لیرسر در نزدیکی دشت دریاسر

این رودخانه در نزدیکی آبگرم واقع شده است و سرچشمه رودخانه از کوه تنکابن است. رود از میان جنگل ها می گذرد و سپس به این رودخانه می ریزد. آب رودخانه لیرسر سرد است.

پارک جنگلی چالدره

جنگل چالدره در حوالی دشت دریاسر است. از آن جا که این جنگل در عمیق ترین بخش استان قرار گرفته است، در نتیجه به آن چالدره می گویند. شما می توانید برای دوری از سروصدا و آرامش به این مکان پناه بیاورید. آب و هوای این منطقه بسیار خنک است. به همین دلیل برپا کردن کمپ فکر بدی بنظر نمی رسد. همین طور باید گفت که میوه های خوشمزه جنگلی مانند تمشک، بلوط و انار در آن یافت می شوند.

تفریحات نزدیک به دشت دریاسر

رودخانه در دشت دریاسر

چشمه سارهای دشت دریاسر

همان طور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم، چشمه سارهایی در این دشت قرار گرفته اند که می توانید در هنگام قدم زدن از صدای آن ها لذت ببرید. گوش سپردن به صدای آب باعث می شود تا حس زندگی در ما منتقل شود.

جنگل‌های انبوه

با ورود به دشت دریاسر می توانید جنگل هایی در کنار آن مشاهده کنید. درختان بلند این جنگل ها باعث شده اند تا سایه های زیادی ایجاد شود، در نتیجه برای پیاده روی بسیار مناسب است.

کوه‌نوردی در دشت دریاسر

کوهنوردی یکی از جاذبه های ورزش دوستان است. شما می توانید با بالا رفتن از این کوه هم ورزش کرده باشید، هم از مناظر آن لذت ببرید.

گردش و پیاده‌روی

برای قدم زدن در میان طبیعت دشت دریاسر از قبل یک کفش پیاده روی خریداری کنید. در هنگام بهار با گشت و گذار در میان گل های بابونه از عطر آن ها لذت خواهید برد.

کمپینگ در دشت دریاسر

بعید است علاقه نداشته باشید تا زمانی را در این دشت زیبا بگذرانید. تصور دراز کشیدن در میان چادر و نگاه کردن به آسمان پر ستاره بسیار جذاب خواهد بود. البته وسایل مورد نیاز برای برپایی چادر و آب و غذا را حتما با خود داشته باشید.

عکاسی از مناظر دشت دریاسر

دشت دریاسر مناظر شگفت انگیزی دارد که باید حتما یک دوربین عکاسی با خود داشته باشید و لحظات خود را در این دشت ثبت کنید.

تماشای آسمان شب

برای کسانی که در شهر زندگی می کنند و همیشه با آسمانی آلوده طرف هستند و به سختی می توانند حتی یک عدد ستاره در آسمان پیدا کنند، آسمان شب دشت دریاسر می تواند بسیار رویایی باشد.

امکانات دشت دریاسر تنکابن

در این دشت امکاناتی وجود ندارد و فقط می توانید کمپ برگزار کنید. برای اقامت در این ناحیه باید به شهرهای اطراف آن بروید. برای چادر زدن هم تمام وسایل ضروری را خریداری نمایید.

اقامت در اطراف دشت دریاسر تنکابن

دشت دریاسر در مازندران

چندین گزینه برای اقامت کردن در نزدیکی این دشت وجود دارند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

اقامتگاه‌های نزدیک دشت دریاسر

شهر تنکابن از این دشت 35 کیلومتر فاصله دارد، شما می توانید برای اقامت به تنکابن مراجعه کنید. در این شهر هتل های زیادی وجود دارند. با این حال ممکن است دوست داشته باشید تا در ویلا اقامت کنید. از این نظر هم مشکلی برای گردشگران وجود ندارد.

اقامتگاه بومگردی نسا تنکابن

اقامتگاه یارا

اقامتگاه بومگردی کلچال

اقامتگاه بومگردی چام و چاشت

توجه به خطرات احتمالی در سفر به دشت

از آن جا که دشت در بین کوه ها واقع شده است، پس در فصل هایی که بارندگی زیاد است، باید احتمال رخ دادن سیل را در نظر بگیرید. همینطور امکان وجود حیوانات وحشی هم در هنگام صعود به کوه باید در نظر گرفته شود.

توصیه‌هایی در هنگام سفر به دشت

وسایلی که در سفر به همراه خود دارید، باعث می شوند تا لذت بیشتری از اوقات خود ببرید. به همین دلیل لازم است که در انتخاب آن دقت لازم را داشته باشید. از جمله این وسایل می توان به آب، دارو، وسایل روشنایی، لباس گرم، کفش مناسب، غذا، گاز پیک نیکی، کوله پشتی، کیسه خواب و … اشاره کرد.

بهترین زمان بازدید از دشت دریاسر

دشت دریاسر

همان طور که گفتیم به دلیل اینکه در بهار گل های بابونه می رویند، در نتیجه برای اینکه شاهد زیباترین حالت دشت باشید، می توانید در بهار به این دشت سفر کنید.

از آن جا که شب ها هوا سرد است، پس با خود لباس اضافی داشته باشید. در پاییز هم برگ های رنگارنگ باعث می شوند تا جلوه زیبایی به این مکان بخشیده شود. البته به بارش باران هم باید توجه داشته باشید.

دشت دریاسر کجاست؟

این دشت از شهر تهران 240 کیلومتر فاصله دارد. اگر با ماشین شخصی خود مسافرت می کنید تقریبا 5 ساعت زمان می برد تا به دشت برسید. اما اگر در تنکابن هستید و به سمت دریاسر می روید، باید 35 کیلومتر رانندگی کنید.

نحوه دسترسی به دشت دریاسر تنکابن

بعد از ورود به جاده دو هزار به دوراهی امامزاده قاسم خواهید رسید. سپس باید به سمت چپ بروید تا در ادامه مسیر به عسل محله برسید. بعد از پارک کردن ماشین با یک ساعت و نیم پیاده روی به دشت می رسید.

جاده دشت دریاسر به چه صورت است؟

دشت دریا سر

تمام مسیری که از تنکابن شروع می شود و در ادامه به جاده دو هزار و عسل محله ختم می شود، آسفالت است. اما توجه داشته باشید که برای پیاده روی حتما کفش های مناسب را آماده کنید.

آدرس دشت دریاسر کجاست؟

مازندران، تنکابن

آب و هوای دشت دریاسر تنکابن به چه صورت است؟

آب و هوای این ناحیه کوهستانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *