باغ پرندگان کیش، رویایی زنده

باغ پرندگان کیش
ایران گردی, کیش

همه ما از بودن در میان طبیعت و در کنار پرندگان لذت می بریم. مخصوصا اگر بتوانیم شاهد انواع و اقسام آن ها و حتی گونه های جالب توجه باشیم. باغ پرندگان کیش فرصتی استثنائی برای شما است تا بتوانید در حین گردش در طبیعت با گونه های متعدد پرندگان آشنا شویم. در این مطلب قصد داریم تا درباره باغ پرندگان کیش صحبت کنیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما کیش به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

باغ پرندگان کیش یا پارک دلفیناریوم

پارک دلفیناریوم کیش در واقع یک مجموعه بزرگ است که در قسمتی از آن باغ پرندگان قرار گرفته است. زمان ساخت این پارک به سال 1380 باز می گردد. پارک دلفین کیش نخستین پارکی بود که در ایران تاسیس شد و موسس آن مالک هتل داریوش است.

آکواریوم موجود در این پارک بسیار خارق العاده است. 13 سال بعد از تاسیس این پارک مالکیت آن به هواپیمایی زاگرس سپرده شد. این پارک در حدود صد هکتار است و در قسمت جنوب شرقی کیش واقع شده است.

باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش

همان طور که قبلا هم گفتیم این باغ بخشی از این مجموعه است و تقریبا 3 هکتار از زمین آن را به خود اختصاص داده است. در باغ پرندگان کیش در حدود 57 گونه پرنده مختلف نگهداری می شوند. این پارک شامل دو بخش می شود که در بخشی از آن پرندگان آزاد و در بخشی دیگر داخل قفس قرار دارند.

بخش پرندگان در قفس

در این قسمت از پارک پرندگان وحشی و سایر انواعی که نمی توان آن ها را آزاد گذاشت زندگی می کنند. در باغ پرندگان این امکان وجود دارد که شما در اتوبوس های قطاری از پرندگان دیدن کنید.

بازدیدکنندگان می توانند برای کسب اطلاع درباره انواع پرندگان موجود اطلاعات روی قفس آن ها را مطالعه کنند. این اطلاعات شامل شرایط زندگی، نوع پرنده، زیستگاه آن ها، ویژگی های آن ها، نوع تغذیه و نام علمی می شود.

بخش پرندگان آزاد

در این بخش پرندگان به صورت آزاد زندگی می کنند. پرندگان این ناحیه از نوع اهلی هستند. تنها عاملی که پرندگان را محدود کرده است توری است که تا ارتفاع بالایی کشیده شده است. همین طور شرایط زندگی در این جا همانند زیستگاه اصلی آن ها شبیه سازی شده است و امکان زاد و ولد هم برای آن ها وجود دارد.

گونه های موجود در باغ پرندگان

در باغ پرندگان گونه زیادی شامل طوطی سبز، کاکاتو آمبرلا یا طوطی سفید، طاووس، قرقاول چینی، طاووسک، کاسکو، قو، درنای تاج دار، مرغ بهشتی، مرغ سقا و … زندگی می کنند. بیش تر این پرندگان متعلق به آفریقا هستند.

پرنده توکان

پرده توکان

توکان پرنده ای است که همه بخش های بدن آن به جز قسمت گلو، سیاه رنگ است. گلوی توکان ها به رنگ سفید یا رنگی است. منقار این پرنده نیز بسیار بزرگ و رنگی است. یکی از علت های جذابیت توکان ها رنگ های زیبایی است که در قسمت های مختلف بدن آن وجود دارند. توکان ها پرندگان بسیار باهوشی هستند و رفتاری آرام دارند.

پنگوئن آفریقایی

پنگوئن آفریقایی

زیستگاه اصلی پنگوئن آفریقایی در کیپ تاون آفریقای جنوبی است. این پرنده در سال های اخیر در حال انقراض بوده است. با این حال اگر سری به باغ پرندگان کیش بزنید می توانید این پرنده را مشاهده کنید.

پنگوئن آفریقایی قد کوتاهی دارد که به سختی به زانوی شما می رسد. البته باید توجه داشته باشید که منقار این پرندگان بسیار تیز هستند و نباید به آن ها بیش از حد نزدیک شوید.

بخش میانی در باغ پرندگان

فلامینگو

در این قسمت برکه آبی وجود دارد که فلامینگوها در کنار آن زندگی می کنند. از دیگر پرندگان این ناحیه می توان به پلیکان ها، قوها، سدلبیلد، درنای تاج دار و لک لک مارابو اشاره کرد. در این پارک تنها پرندگان نگهداری نمی شوند بلکه گونه هایی از سایر حیوانات مانند آهو یا میمون هم دیده می شوند.

بخش خزندگان پارک پرندگان

نمایی از کروکدیل در باغ پرندگان

خزندگان زیادی در این پارک نگهداری می شوند که از آن ها می توان به تمساح پوزه کوتاه، مارمولک و مارها اشاره کرد. بازدید از این بخش در شرایطی امکان پذیر است که خزندگان غذای خود را خورده باشند. تمساح پوزه کوتاه که به آن گاندو هم می گویند تنها کروکدیلی است که در کشور ایران یافت می شود.

در این باغ گونه های مختلفی از گیاهان هم کاشت شده است. گل ختمی، درخت لور، کاکتوس، نخل، بنجامین و … انواعی از این گیاهان هستند.

چطوری بریم باغ پرندگان کیش؟

این باغ در جنوب شرقی جزیره و در بلوار مرجان قرار دارد.

شماره تلفن باغ پرندگان کیش: ۰۷۶۴۴۴۴۵۲۳۷

بعضی از هتل های کیش خدمات ویژه ای برای بازدید از جاهای دیدنی کیش به صورت رایگان دارند که این خدمات شامل باغ پرندگان کیش هم می شود.

قیمت باغ پرندگان کیش: 345 هزار تومان

این قیمت شامل پکیج کامل پارک دلفیناریوم، باغ پرندگان و کلاسیک شو می شود. هزینه بازدید برای کودکانی که سن آن ها از 2 تا 4 سال است نیم بها حساب می شود.

ساعت کاری باغ پارک دلفین کیش:

در فصل پاییز و زمستان هر روز از ساعت 15 تا 18 عصر و در فصل های بهار و تابستان از 18 تا 20 است. اگر می خواهید هم به تماشای دلفین ها بروید و هم از باغ پرندگان لذت ببرید بهتر است تا برنامه خود را به گونه ای تنظیم کنید که زمانتان از دست نرود. همین طور گرفتن عکس نیز فراموش نشود!

هزینه پارک دلفین کیش چقدر است؟

برای کودکانی که سن آن ها کمتر از دو سال است هزینه مجانی است ولی برای کودکان دو تا چهار سال باید نیم بها پرداخت کنید و پکیج کامل 345 هزار تومان است.

ساعت بازدید باغ پرندگان کیش کی است؟

در فصل پاییز و زمستان هر روز از ساعت 15 تا 18 عصر است و در فصل های بهار و تابستان از 18 تا 20 است.

آدرس باغ پرندگان کیش کجاست؟

باغ پرندگان کیش در پارک دلفیناریوم است که باید از بلوار مرجان برای رسیدن به آن استفاده کنید.

باغ پرندگان کیش چه نژادهایی دارد؟

باغ پرندگان کیش شامل گونه هایی از سرتاسر دنیا می شود. از جمله این گونه ها می توان به لک لک ها، پنگوئن های پا سیاه، طاووس، قرقاول، طوطی سبز، فلامینگو، قو، پلیکان خاکستری، مرغ شاخ دار، قرقاول چینی، توکان و حیواناتی مانند آهو و خزندگانی از قبیل مار اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *