بالن سواری در کاپادوکیا، تجربه ای شگفت انگیز بر فراز ابرها

بالن سواری در کاپادوکیا
ترکیه, جهان گردی

کاپادوکیا یکی از نواحی جالب توجه در ترکیه است. این منطقه باستانی در حدود چهار هزار سال پیش ساخته شده است. کاپادوکیا نه تنها به خاطر چهره سنگی خانه های خود بلکه به علت بالن سواری آن بسیار شهرت دارد. بنابرین در این مطلب قصد داریم تا درباره بالن سواری در کاپادوکیا صحبت کنیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای خرید بلیط هواپیما استانبول کلیک کنید.

کاپادوکیا کجاست؟

بالن سواری در ترکیه

در ابتدا بهتر است بگوییم که واژه درست این منطقه کاپادوکیه نام دارد. این ناحیه در 750 کلیومتری از استانبول قرار گرفته است. البته اگر مقصد سفر شما آنکارا است باید بگوییم که تنها با چهار ساعت رانندگی می توانید به این منطقه برسید. طرح های شگفت انگیز منطقه کاپادوکیا در گذر زمان و بر اثر فعالیت کوه های آتش فشانی مانند ملندیز ایجاد شده اند.

این شهر باستانی زمانی متعلق به رومیان بوده و قدمت آن به قبل از میلاد حضرت مسیح باز می گردد. در آن زمان کسانی که در این ناحیه زندگی می کرده اند با کندوکاو داخل سنگ ها، ساختمان هایی درست کرده اند که شباهت زیادی به لانه زنبور دارد.

از شگفتی های این منطقه می توان به وجود کلیساهای مدفون شده در میان غارها یا موزه گورمه و شهر زیرزمینی کایماکلی اشاره کرد. آسمان این منطقه تقریبا هر روز از بالن های رنگارنگ پوشیده شده است.

گردشگران زیادی فقط به قصد تجربه کردن بالن سواری کاپادوکیا به این ترکیه سفر می کنند. شرکت های مختلفی هستند که بالن سواری در این منطقه را به شما ارائه می دهند. باید توجه کنید که شرکت های معروف تر هزینه بیش تری را دریافت خواهند کرد.

بهترین زمان بالن سواری در کاپادوکیا

بالن سواری کاپادوکیا

از آن جا که مهمترین عامل برای بالن سواری وضعیت جوی است، در نتیجه قبل از خرید تور کاپادوکیا بهتر است تا نسبت به آب و هوای این ناحیه اطلاعات کاملی داشته باشید.

زمستان ها دمای هوا در ترکیه کاهش می یابد، در نتیجه آب و هوای کاپادوکیا هم بسیار سرد خواهد بود. در این موقع از سال بالن سواری کمتر شده ولی متوقف نمی شود. همین طور اگر شما در این فصل به کاپادوکیا سفر کنید در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.

این منطقه در بهار آب و هوای بسیار دلپذیری دارد و احتمال بارش باران زیاد است. در تابستان دمای هوای کاپادوکیا افزایش می یابد و باعث می شود تا مسافران زیادی از نقاط مختلف جهان به این ناحیه سفر کنند.

پس می توان گفت که فصل تابستان بهترین زمان برای بالن سواری در کاپادوکیا است. اوایل پاییز نیز می تواند برای بالن سواری در این منطقه مناسب باشد. اما هرچه به زمستان نزدیک می شویم دما کاهش می یابد و وزش باد نیز بیش تر می شود پس بهتر است تا در ماه مهر به کاپادوکیا سفر کنید.

آیا بالن سواری کاپادوکیا امن است؟

تمام شرکت هایی که مسئول برگزاری بالن سواری هستند، گواهینامه معتبر دارند. همچنین کارشناسان این مجموعه ها دوره های آموزشی را سپری کرده اند.

قیمت بالن سواری در ترکیه چقدر است؟

منطقه کاپادوکیا ترکیه

هزینه بالن سواری در کاپادوکیا بین 140 تا 250 دلار یا 125 تا 220 یورو برای هر یک نفر است. همین طور که می بینید، هزینه این تفریح مقداری بالا است. با این حال تجربه معلق بودن در میان آسمان و دیدن منظره چشم گیر کوه های این منطقه خاطره ای است که حداقل یک بار در طول عمر خود باید آن را تجربه کنید.

رزرو بلیط بالن سواری کاپادوکیا

شرکت های زیادی در کاپادوکیا وجود دارند که می توانید با کمک آن ها برای رزرو بلیط اقدام کنید. کسانی که به امنیت خود اهمیت زیادی می دهند می توانند از بال های شرکت کاپادوکیا اکسکلوسیو (Cappadocia exclusive) استفاده کنند.

جهت رزرو بلیط می توانید به این آدرس ایمیل بزنید. در نامه خود باید تاریخ مد نظر خود را ذکر کنید. همچنین لازم است تا سی درصد از پول را پرداخت کرده و باقی آن را هنگامی که سوار بالن می شوید، بپردازید. اگر چند هفته زودتر اقدام به رزرو بلیط کنید می توانید از تخفیف خوبی بهره مند شوید.

جاذبه های گردشگری در کاپادوکیا

نمایی زیبایی از کاپادوکیا ترکیه

کاپادوکیا منطقه ای توریستی است که جاذبه های دیگری هم در کنار بالن سواری دارد. در این منطقه مکان های تاریخی مانند شهر زیرزمینی درین گویو، موزه گورمه، اورتاحیصار، حاجی بکتاش، کاروانسرای Caravanserais، مرکز سفال آوانوس، دودکش‌های قارچی شکل پاشاباگ و … وجود دارند.

کایماکلی، یکی از جالب ترین شهرهای زیرزمینی ترکیه است و موزه کاپادوکیا شامل کلیساهای سنگی خارق العاده ای می شود.

اقامت در کاپادوکیه چطور است؟

کاپادوکیا، سه هتل در بخش روستای گورمه دارد. اگر قصد ماندن در این منطقه را دارید و می خواهید از همه جاذبه های آن بازدید کنید بهتر است تا در یکی هتل های هیبه، سلطان و کلبک اقامت کنید.

معماری هتل های کاپادوکیا هم با توجه به خانه های این منطقه، به شکل غاری شکل است. هتل های مورد نظر امکانات بسیار خوبی برای مهمانان خود دارند.

قیمت بالن سواری در کاپادوکیا چقدر است؟

هزینه بالن سواری در کاپادوکیا بین 140 تا 250 دلار یا 125 تا 220 یورو برای هر یک نفر است.

هتل های کاپادوکیا کدامند؟

هتل های هیبه، سلطان و کلبک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *