آشنایی با بازارهای هفتگی استانبول

بازارهای هفتگی استانبول
استانبول, جهان گردی

بازار روزهای استانبول گرچه شبیه به مراکز خرید لوکس و پر زرق و برق نیست اما می توانید کالاهای مناسبی را از آن ها خریداری کنید. در این مطلب قصد داریم تا فهرست کامل بازارهای هفتگی استانبول را در اختیار شما قرار دهیم. همین طور می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول به پنل رزواسیون یابکس مراجعه کنید.

بازار روزهای استانبول

بعضی اوقات این بازارها به واسطه مناسبت های خاص تعطیل هستند، بنابرین باید این نکته را مد نظر خود قرار دهید. بازارهای سنتی استانبول معمولا به صورت هفتگی برپا می شوند و از نظر قیمت بسیار مناسب هستند.

شنبه بازارهای استانبول

شنبه بازار استانبول

محله باکرکوی استانبول منطقه ای در ترکیه است که در آن بازارهای زیادی برپا می شوند. در روزهای شنبه هم یک بازار در این محله وجود دارد که از جمله بزرگ ترین بازارهای منطقه است.

در این بازار می توانید اجناس مختلفی مانند لباس، شلوار و لوازم آرایشی خریداری کنید. ساعت کاری بازار باکرکوی هم از یازده صبح تا شش بعدازظهر است. نحوه دسترسی به این بازار به این صورت است که باید ابتدا خط متروی m1 را سوار شوید و سپس در ایستگاه باکرکوی پیاده گردید.

یکی دیگر از بازارهایی که در روزهای شنبه برپا می شود، بازار بشیکتاش است. این بازار در نزدیکی مناطق گردشگری مانند کاخ دولمه باغچه قرار گرفته است. برای دسترسی به این بازار می توان از میدان تکسیم استفاده کرد و سوار اتوبوس یا تاکسی شد.

شنبه بازار ارگانیک فریکوی

در این شنبه بازار استانبول می توانید اجناس ارگانیک مانند لبنیات، مواد آرایشی و … را خریداری نمایید. برای رفتن به این بازار باید ابتدا به محله شیشلی رفته، سپس بازار را بین کوچه لاله شاهین و یک کارخانه پیدا خواهید کرد.

یکی دیگر از بازارهای هفتگی استانبول، باغچه شهیر است که در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته است. اگر می خواهید به بازارهای سنتی بروید، فندیک گزینه مناسبی است. این بازار در نزدیکی هتل Green Park قرار گرفته است.

از دیگر شنبه بازارهای استانبول می توان به بازار چکمه کوی و شیشلی اشاره کرد. بازار اولی در محله حمیدیه قرار دارد و بازار دومی در محله کوش تپه است.

یکشنبه بازارهای استانبول

بازار مجیدیه در روزهای یکشنبه برگزار می شود. شما می توانید در حین گشت و گذار در این بازار و دیدن کالاهای آن سری هم به مرکز خرید پروفیلو بزنید. یکشنبه بازار قاسم پاشا در محله ای به نام پیاله پاشا قرار گرفته است و از دیگر بازارهای هفتگی استانبول به شمار می رود.

یکی از یکشنبه بازارهای استانبول که در آن می توانید عتیقه جات مختلفی را خریداری کنید بازار فریکوی است. البته می توانید به قصد بازدید هم به این بازار سر بزنید. برای دسترسی به این بازار می توانید به سمت میدان تکسیم بروید و سپس در ایستگاه متروی عثمان پیاده شوید.

بازار سنتی بیلیک دوزو هم محلی مناسب برای خرید کالاهای مورد نیاز است. از دیگر بازارهای هفتگی استانبول که در روزهای یکشنبه برگزار می شود، می توان به بازار کوشویولو اشاره کرد. سرانجام گشت و گذار خود در روز یکشنبه را می توانید به خیابان آغاچ کاکان ختم کنید.

دوشنبه بازارهای استانبول

بازار استانبول

در روزهای دوشنبه در استانبول چندین بازار برپا می شود که از آن ها می توان به دوشنبه بازار گوزتپه و بازار باغچلی اولر اشاره کرد. بازار اولی در فاصله نزدیکی با پارک الامی چشمه قرار دارد و برای رسیدن به بازار بعدی باید به محله باغچلی اور مراجعه کنید.

در محله کایت هانه هم دوشنبه بازار استانبول جریان دارد که می توانید به آن هم سر بزنید.

سه‌شنبه بازارهای استانبول

بازار کادیکوی یکی از بازارهای هفتگی استانبول است که در روزهای سه شنبه برگزار می شود. این بازار در منطقه حسن پاشا و در نتیجه در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. برای رفتن به این بازار کافی است تا به میدان معروف تکسیم بروید، سپس با استفاده از اتوبوس های خط 110 می توانید خود را به مقصد برسانید.

در قسمت بالاتر درباره بازار باکرکوی صحبت کردیم. این بازار در روزهای سه شنبه هم برپا می شود. در باغچه شهیر بازارهای سنتی زیادی قرار گرفته است و در آن سه شنبه بازار استانبول هم برگزار می شود. این بازار در محله ای به همین نام قرار گرفته است. سه شنبه بازارهای دیگری هم مانند Fındıkzade و لونت چهارم در استانبول برگزار می شوند که برای رسیدن به بازار لونت باید در ایستگاه اتوبوسی به همین نام پیاده شوید.

بازار آرنابوت هم از دیگر بازارهای هفتگی استانبول است که می توانید به آن سر بزنید. برای دسترسی به این بازار کافی است تا در ایستگاهی به همین نام پیاده شوید و در انتها اگر به محله زیتین بورنو بروید، می توانید شاهد محصولات مختلفی در آن باشید.

چهارشنبه بازارهای استانبول

اولین چهارشنبه بازاری که به شما معرفی می کنیم بازار فاتح است. این بازار در محله ای به همین نام واقع شده و محلی برای خرید کالاهای سنتی و ارزان است. بازار Yeşilköy هم برای خرید بسیار مناسب است.

این بازار در فاصله نزدیکی نسبت به میدان تکسیم قرار گرفته و می توانید با اتوبوس های 72 به آن برسید. بازار دیگری که می توان در روزهای چهارشنبه به آن سر بزنید در محله شیشلی قرار گرفته است.

پنجشنبه بازارهای استانبول

بازارهای استانبول

اگر در آخر هفته قصد خرید دارید می توانید سری به پنجشنبه بازار Beykoz بزنید. این بازار در محله چبوکلو واقع شده است. یکی دیگر از بازارها Erenköy است که برای رسیدن به آن می توانید از ایستگاه ارنکوی استفاده کنید.

یکی از معروف ترین بازارهایی که در روزهای پنجشنبه برگزار می شود، بازار اولوس است که در خیابان دری بویو قرار گرفته است. اگر می خواهید از اتوبوس استفاده کنید، می توانید سوار اتوبوس T40 بشوید.

جمعه بازارهای استانبول

جمعه بازار کادیکوی از مشهورترین بازارهای هفتگی استانبول است که در منطقه ای به همین نام قرار گرفته است. برای رفتن به این جمعه بازار می توانید به سمت محله حسن پاشا بروید که برای دسترسی به آن باید به میدان تکسیم رفته و سپس سوار خط اتوبوس a8 بشوید.

بازار دیگری که جمعه ها برگزار می شود کوزیاتای است. همین طور جمعه بازار دیگری به نام فیندیک زاده هم از بازارهای هفتگی استانبول است که برای رفتن به آن می توانید به میدان تکسیم بروید و از ایستگاه متروی کاباتاش استفاده کنید. بازار مورد نظر شامل اجناس بسیار زیادی می شوند که قیمت آن ها هم مناسب است. حتی می توانید لباس های مارک دار را هم از آن جا تهیه کنید.

شنبه بازار استانبول در چه مناطقی برگزار می شود؟

باکرکوی، بشیکتاش، شیشلی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *