هزینه سفر به آمریکا، روش سفر ارزان به آمریکا

آمریکا
آمریکا, جهان گردی

آمریکا را همواره مکانی برای فرصت ها در نظر گرفته اند. سالهاست که افراد زیادی به این کشور سفر می کنند که ممکن است به دلیل تحصیلی، کاری، گردشگری و … باشد. به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم تا هزینه سفر به آمریکا را به طور کامل برای شما شرح دهیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

برای تهیه بلیط هواپیما نیویورک می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

بهترین زمان سفر به آمریکا از نظر هزینه های سفر

نیویورک شهر همیشه بیدار است و می توانید در هر زمانی به آن سفر کنید. اما عواملی هستند که در هزینه سفر به نیویورک تاثیرگذار خواهند بود. برای مثال اگر در بهار و تابستان سفر کنید، قیمت بلیط هواپیما نیویورک بالاتر خواهد شد. همین طور جشنواره های مختلفی که در فصل های مختلف سال برگزار می شوند هم در قیمت بلیط هواپیما موثراند.

در ماه های شهریور تا آذر هم دمای شهر معتدل است و هم می توانید در جشنواره هایی مانند فیلم نیویورک یا هالووین شرکت کنید. با این حال اقامت در هتل ها هزینه بیشتری خواهد داشت.

کریسمس در نیویورک

کریسمس یکی از زیباترین زمان ها در آمریکا و خصوصا در نیویورک است. البته باید در نظر داشته باشید که به دلیل تعطیلات زمستانی هزینه هتل ها و همین طور بلیط هواپیما بیشتر می شود.

در فصل بهار دمای هوا در آمریکا در حدود پانزده درجه است. در این زمان تعداد مسافرت ها کمتر می شود، بنابرین هزینه سفر به آمریکا هم کاهش خواهد یافت. البته در این موقع از سال باران های سیل آسایی در منطقه می بارد. یکی از جشنواره هایی که در فصل بهار برگزار می شود، جشنواره غذا است.

در فصل تابستان هم دمای هوای نیویورک افزایش می یابد. در این زمان قیمت هتل ها کمتر خواهد بود، پس زمان مناسبی برای سفر به آمریکا به شمار می رود. از جشنواره های این زمان می توان به جشنواره اپرا و غرور مارس اشاره کرد که این مراسم ها در پارک ها برپا می شوند.

واحد پول آمریکا

دلار واحد پول این کشور است که در همواره در ایران دچار نوسان بوده است. اگر قصد سفر به آمریکار را دارید باید ویزای آمریکا را هم تهیه کنید. ویزاهای مختلفی وجود دارد که هر کدام به قصد متفاوتی استفاده می شوند و در نتیجه هزینه آن ها هم متفاوت است. برای گرفتن ویزای آمریکا تقریبا باید صد و پنجاه میلیون تومان داشته باشید.

از عوامل مهم دیگر برای گرفتن ویزا این است که حساب بانکی شما باید در چند ماه اخیر گردش مالی مناسبی داشته باشد.  هزینه ویزای توریستی تقریبا 160 دلار است.

ویزای آمریکا

برای سفر به آمریکا گرفتن ویزا الزامی است و تنها با پاسپورت نمی توان به آن کشور سفر کرد. از آن جا که ایران روابط مناسبی با آمریکا ندارد، در نتیجه سفارت آمریکا در ایران بسته است و برای گرفتن ویزای آن باید به کشورهایی مانند ارمنستان، ترکیه یا دبی سفر کنید.

ابتدا باید از سفارت آمریکا در یکی از این کشورها وقت بگیرید و سپس به آن کشور سفر کنید. در هزینه سفر به آمریکا باید هزینه سفر به کشور دوم را هم برای گرفتن ویزا در نظر داشته باشید. از آن جا که صدور ویزا مدتی طول می کشد مجبور خواهید بود تا چند روز در آن کشور منتظر بمانید.

همین طور باید در نظر داشته باشید که ایرانیانی که قصد سفر به آمریکا را دارند، باید تمکن مالی داشته باشند. این میزان در حدود ده هزار دلار آمریکا است. برای نشان دادن میزان تمکن خود باید از بانک نامه گردش مالی خود را بگیرید، سپس آن را توسط دارالترجمه ها ترجمه کنید.

اما باید توجه داشته باشید، در صورتی که می خواهید به قصد گردشگری به آمریکا سفر کنید، تنها کافی است چهار هزار دلار به عنوان تمکن مالی نشان دهید. کسانی که فامیل درجه 1 در آمریکا دارند نیازی به نشان دادن تمکن مالی ندارند و با گرفتن یک دعوت نامه می توانند از سفارت ویزا دریافت کنند.

هزینه ای که برای صدور ویزا می پردازید برای این است که افسر پرونده شما را بررسی کند پس در صورت ریجکتی این هزینه به شما بازگردانده نخواهد شد.

مراحل صدور ویزا آمریکا

ویزای آمریکا

بعد از اینکه قصد سفر شما به آمریکا جدی شد باید تصمیم بگیرید که می خواهید از سفارت کدام کشور اقدام نمایید. پس ابتدا باید به سایت سفارت آمریکا رفته و فرم های مورد نیاز را پر کنید و کشور خود را انتخاب نمایید.

در اولین مرحله هزینه ای از شما گرفته نمی شود. به خاطر داشته باشید که قبل از مصاحبه سفارت برگه تمکن مالی را گرفته باشید.

مدت زمان صدور ویزا آمریکا

به دلیل ویروس کرونا مدت زمان صدور ویزا افزایش یافته است. در گذشته این زمان تقریبا یک ماه بود اما الان ممکن است بیشتر از سه ماه طول بکشد. در نتیجه بعد از مصاحبه در کشور دوم باید به ایران بازگردید تا هزینه سفر کاهش یابد.

البته اگر دلیل سفر شما به خاطر موارد پزشکی می شود و بیماری سختی داشته باشید ممکن است در مدت زمان سه روز برای شما ویزا صادر شود در این حالت بهتر است تا زمان صدور ویزا در کشور دوم بمانید.

بلیط هواپیما آمریکا از جمله هزینه های سفر به آمریکا

همان طور که در بالا هم ذکر کردیم در بعضی از فصل های سال هزینه بلیط هواپیما آمریکا کمتر خواهد بود و در فصل هایی که تعداد مسافرت ها کاهش می یابد می توانید ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما تهران نیویورک را خریداری کنید.

توجه داشته باشید که قیمت بلیط آمریکا در آژانس های هواپیمایی مختلف متفاوت است. همین طور نوع بلیط و کیفیتی که ارائه می دهد هم مشخص کننده قیمت آن خواهد بود.

مسیر پرواز ایران به آمریکا مستقیم نیست در نتیجه مجبور خواهید بود چند بار مسیر خود را عوض کنید. بنابرین قیمت بلیط افزایش خواهد یافت. پس ابتدا باید به فرودگاه بین المللی بروید سپس به یکی از کشورهای دبی یا ترکیه سفر می کنید و از آن جا به سمت آمریکا حرکت خواهید کرد. قیمت بلیط هواپیما آمریکا با توجه به کشوری که از آن سفر می کنید از حدود 16 میلیون تومان آغاز خواهد شد.

هزینه حمل و نقل در آمریکا

بهترین راه برای رفت و آمد در آمریکا استفاده از اتوبوس و مترو است. زیرا هزینه بنزین بسیار بالا است. بیشتر مردم از مترو استفاده می کنند. البته این قضیه باعث شلوغ شدن آن می شود.

تاکسی هم هزینه زیادی دارد مخصوصا در شهرهای شلوغی مانند نیویورک به خاطر شلوغی مجبور خواهید بود تا ساعات زیادی در ترافیک معطل شوید. قیمت مترو و اتوبوس تقریبا 2.75 دلار و هزینه تاکسی هم بستگی به مقصد شما دارد و برای هر کیلومتر 2.5 دلار است.

البته تاکسی های اینترنتی مانند اوبر هم هستند که می توانید از آن ها استفاده نمایید و هزینه رفت و آمد کمتر می شود. چنانچه مدت زمان سفر شما بیشتر است بهتر است تا به جای بلیط مترو روزانه از بلیط های مدت دار استفاده کنید تا هزینه حمل و نقل کمتر شود.

سایر هزینه های سفر به آمریکا

یکی دیگر از هزینه هایی که در هنگام سفر به آمریکا باید مد نظر داشته باشید هزینه اینترنت است. هزینه اینترنت معمولا برای یک ماه چهل و پنج دلار است.

هزینه خورد و خوراک در سفر به آمریکا

اگر قصد دارید تا در آمریکا به رستوران مراجعه کنید باید بدانید هزینه رستوران بسیار بالا است. پس بهتر است تا خودتان غذاهای خانگی درست کنید. اما به طور کلی هزینه هر بار رفتن به رستوران در حدود سی دلار خواهد شد. هزینه صبحانه از ناهار و شام کمتر و در حدود ده دلار است.

با این حال تعدادی از رستوران ها هستند که هزینه کمتری دارند از جمله آن ها می توان به رستوران مک دونالد اشاره کرد.

هزینه اقامت در هتل

اقامت در بعضی از شهرهای آمریکا گران تر است. از جمله این شهرها می توان به نیویورک اشاره کرد. برای مثال هر شب اقامت در هتل تقریبا سیصد دلار خواهد شد. پس بهتر است برای صرفه جویی در هزینه سفر به آمریکا به جای هتل در متل اقامت کنید. این متل ها شبیه به مسافرخانه هستند.

امکانات این مجموعه ها نسبت به هتل ها کمتر است و هزینه اقامت هر  شب تقریبا هشتاد دلار خواهد بود.

جاذبه‌های دیدنی آمریکا در هزینه سفر به آمریکا

سنترال پارک آمریکا

بعضی از مکان های گردشگری در این کشور هستند که می توانید به صورت رایگان از آن ها بازدید کنید اما برای دیدن بقیه جاذبه های آن باید بلیط تهیه کنید که معمولا قیمت آن سی دلار است.

فاصله هوایی تهران تا آمریکا

نیویورک سیتی در پاییز

از آن جا که پرواز از تهران تا آمریکا به صورت مستقیم نیست در نتیجه باید چندین مسیر را در حین راه طی کنید که از جمله آن ها  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تهران – دبی – نیویورک

تهران – استانبول – رم – نیویورک

تهران – استانبول – نیویورک

تهران – دوحه – نیویورک

تهران – فرانکفورت – نیویورک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *