حمل مواد غذایی در هواپیما

سفر با هواپیما
اخبار گردشگری, دانستنی های سفر

مواد غذایی مختلفی هستند که حمل آن ها در هواپیما ممنوع است به همین دلیل اگر این مواد را با خود داشته باشید، سر ایست بازرسی برای شما مشکل ایجاد می شود. در این مطلب قصد داریم تا لیست مواد غذایی ممنوعه در هواپیما را به شما معرفی کنیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

مسافران می توانند برای خرید بلیط هواپیما به پنل رزرواسیون وب سایت یابکس مراجعه کنند.

حمل مواد مختلف در هواپیما

مواد ممنوع در هواپیما
Photo by Chris Rose.

قوانین خاصی در رابطه با حمل مایعات در هواپیما وجود دارد. چنانچه مقدار این مایعات از صد میلی کمتر باشد می توانید کالاهایی مانند مواد ضد عفونی را با خود به هواپیما ببرید.

اگر می خواهید چندین مایع مختلف را با خود داشته باشید، باید همه آن را در یک کیف جداگانه قرار دهید و مجموع حجم آن ها نباید از صد میلی بیشتر شود. به طور کلی هر مسافر به صورت جداگانه می تواند در یک کیف موادی مانند دهان شویه، شامپو و … را با خود داشته باشد.

حمل مواد غذایی در هواپیما مخصوص سالمندان و کودکان

اگر همراه شما کودک یا فرد پیری وجود دارد و می خواهید برای آن ها ماده غذایی خاصی را حمل کنید باید از لیست مواد مجاز اطلاع داشته باشید. در صورتی که ماده مورد نظر غلظت بالایی دارد باید حتما آن را بسته بندی نمایید.

اداره امنیت حمل و نقل (TSA) اجازه ورود بعضی از مواد غذایی را داده است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عصاره گوشت، غذای کودک، پیتزا، اسنک خشک، غذایی دریایی، انواع ساندویچ، آب نبات، شکلات، کلوچه، تخم مرغ، سبزیجات، خرچنگ، عسل، میوه خشک، پودر قهوه، بیسکوئیت، آدامس، آجیل، گوشت پخته از جمله این مواد هستند. همچنین می توان شیر مادر را هم به هواپیما برد.

غذاهای ممنوعه

حمل مواد غذایی در هواپیما

همان طور که قبلا هم گفتیم مایعات باید حجمی کمتر از صد گرم داشته باشند. مسافران می توانند موادی مانند کره بادام زمینی، سس، کچاب، سالسا، مربا و … را با خود حمل کنند. در صورتی که وزن این مواد زیاد شود در ایست بازرسی توقیف خواهند شد.

غذاهای کنسروی هم مانعی برای بردن به داخل هواپیما ندارند. توجه داشته باشید که بعضی از ایرلاین ها قوانین خاص خود را دارند و نمی توانید بعضی از نوشیدنی های خود را در هواپیما استفاده کنید. همین طور اجازه ورود کیسه یخ هم به هواپیما داده نمی شود.

بعضی از مواد غذایی کنسروشده در صورتی که مایع باشند توقیف می شوند. همین طور هر نوع مواد غذایی که با خود دارید باید حتما در ظرف های در بسته نگهداری شوند. بیشتر شرکت هایی هواپیمایی اجازه حمل گوشت، مواد گیاهی و میوه را نمی دهند.

بعضی از کشورها مانند آمریکا ورود هر گونه مواد کشاورزی را ممنوع کرده و برای آن جریمه زیادی تعیین کرده اند. اگر قصد سفر به استرالیا را دارید، باید بدانید که نمی توانید مواد مختلف را در بسته های چوبی وارد کنید.

حمل و نقل گوشت خوک هم توسط کلیه ایرلاین های دنیا ممنوع است. قوانین خاصی هم درباره موادی مانند کله پاچه وجود دارد. برای بردن این مواد به داخل هواپیما حتما باید بسته بندی شده باشند وگرنه اجازه ورود آن ها داده نمی شود.

ورود تخم مرغ شانسی به داخل هواپیما ممنوع است. علت این امر آن است که ممکن است اسباب بازی داخل آن برای کودک ایجاد خفگی کند. در این میان امکان حمل و نقل موادی مانند سوپ، گوشت گاو .. به داخل هواپیما امکان پذیر نیست، زیرا ممکن است باعث شیوع جنون گاوی شود.

به همراه داشتن خاویار تخم هم در کشورهای زیادی ممنوع شده زیرا به محیط زیست و چرخه تولید مثل ماهی ها ضربه می زند. البته در تعدادی از کشورها می توان این ماده را تا 125 گرم همراه خود داشت.

اجناس تزئینی که از موادی مانند بامبو، گندم و چیزهایی از این دست ساخته شده باشند، ممنوع هستند زیرا احتمال وجود حشره و آفت در آن ها وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *