آشنایی با بازارهای عمده فروشی دبی

بازار دبی
جهان گردی, دبی

دبی منطقه ای است که می توان آن را به عنوان یکی از بهترین قطب های گردشگری خاورمیانه در نظر گرفت که هم می توان از تفریحات آن استفاده کرد و هم به مراکز خرید آن سر زد. اگر شما هم تنها به قصد خرید به دبی سفر می کنید بهتر است تا اطلاعات مناسبی درباره بازارهای عمده فروشی دبی داشته باشید.

پس برای آشنایی با بازار دبی عمده فروشی با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور شما می توانید برای خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران دبی به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

مرکز خرید دراگون (Dragon Mart) از بازارهای عمده فروشی دبی

دراگون مارت دبی

دولت چین به خاطر برنامه های اقتصادی تصمیم گرفت که یکی از بزرگ ترین مراکز خرید را در شهر دبی افتتاح کند. مرکز خرید دراگون مارت یکی از بازارهای عمده فروشی دبی است که در آن محصولات چینی به فروش می رسند.

همان طور که می دانید اژدها در چین یک نماد به خصوص به شمار می رود و در بسیاری از جشن های خود از این نماد استفاده می کنند. این بازار هم به همین دلیل نام دراگون را به خود گرفته است. در جلوی این بازار هم یک مجسمه از اژدها قرار گرفته است.

البته ساخت دراگون مارت از انتهای قرن 20 آغاز شد و در سال 2002 به پایان رسید. سپس این مجموعه بعد از چهار سال فعالیت خود را شروع کرد. اگر به این مرکز خرید مراجعه کنید، خواهید دید که معماری آن برگرفته از فرهنگ چین است، به همین دلیل است که با ورود به این بازار احساس خواهید کرد که به دنیای دیگری وارد شده اید.

ساختمان مرکز خرید دراگون مارت به صورت مارپیچ ساخته شده و همین طور سر یک دراگون هم در آن ایجاد شده است. بسیاری از کالاهای چینی الکترونیکی که در ایران یافت می شوند از مرکز خرید دراگون مارت و به صورت عمده فراهم شده اند.

ویژگی های بازار عمده فروشی دراگون مارت

اولین ویژگی خوب درباره این بازار قیمت مناسب محصولات آن است. همین طور در هنگام خرید فروشندگان تخفیف های بسیار زیادی را به شما ارائه می دهند.

توجه به این نکته ضروری است که در فروشگاه های این مجموعه تنها محصولات چینی به فروش می رسند و نمی توانید سایر برندها را از آن خریداری کنید.

دراگون مارت وسعتی به اندازه پانزده هزار متر مربع دارد که و در آن بخش های مختلفی برای فروش لوازم الکترونیکی مانند تلویزیون، موبایل و همین طور کالاهایی مانند پوشاک، لوازم خانگی و … وجود دارند.

گفتنی است که هر روزه تعداد زیادی بازدید از این بازار توسط خریداران صورت می گیرد. اگر تنها به قصد بازدید به این مرکز خرید می روید، باید توجه داشته باشید که گرفتن عکس از این مکان ممنوع است. همچنین دراگون مارت در خارج از شهر قرار گرفته است، پس بهتر است تا صبح زود برای رفتن به این مکان اقدام نمایید.

امکانات مرکز خرید دراگون مارت

برای راحتی خریداران چندین فودکورت و رستوران در نظر گرفته شده است که هر وقت احساس گرسنگی به شما دست داد، می توانید به آن ها مراجعه کنید. استفاده از پارکینگ این مرکز خرید هم رایگان است.

مرکز خرید اوت لت دبی (Dubai Outlet Mall)

مرکز خرید اوت لت مال دبی

به طور کلی می توان گفت که قیمت اجناس در دبی مناسب است و می توانید انواع کالاها را در این شهر خریداری کنید. مرکز خرید اوت لت مال یکی از مراکز خرید معروف دبی است که در بخشی از آن بازارهای عمده فروشی دبی قرار دارند.

در مرکز خرید دبی مال تقریبا هزار و سیصد برند مختلف وجود دارند که اجناس خود را با کیفیت مناسبی در اختیار مشتریان قرار می دهند.

ویژگی خرید از اوت لت

همان طور که گفتیم در این مرکز خرید تخفیف های خوبی ارائه می شود. مخصوصا اگر در هنگام جشنواره ها به دبی سفر کنید حتی می توانید از تخفیف های هشتاد درصدی هم بهره مند شوید.

اگر اوت لت را انتخاب کردید توجه داشته باشید که به هیچ وجه آخر هفته را انتخاب نکنید چون در آن زمان به دلیل شلوغی نمی توانید خریدهای خود را انجام دهید. از جمله این کالاها می توان به وسایل الکترونیکی، پوشاک، موبایل، کفش، لپ تاپ و … اشاره کرد. به دلیل اینکه مراکز خرید زیادی در این بازار وجود دارند، بهتر است تا صبح زود اقدام به خرید نمایید.

خبر خوب درباره این مرکز خرید این است که اگر در فروشگاه اصلی کالایی به فروش نرسد یا محصول جدیدی جایگزین شود، محصول قبلی به این مرکز فرستاده می شود، اما این کالا بسیار ارزان تر از حالت قبلی خواهد بود، در نتیجه حتی ممکن است یک محصول برند را با قیمت بسیار خوبی خریداری نمایید.

به طور کلی می توان گفت که این مرکز خرید گزینه بسیار خوبی برای کسانی است که در ایران فروشگاه دارند و می خواهند اجناس خارجی به فروش برسانند.

امکانات مرکز خرید اوت لت از بازارهای عمده فروشی دبی

یکی از امکانات خوبی که مرکز خرید اوت لت در اختیار خریداران قرار داده است، بخش ویژه بازی کودکان است. ناگفته نماد در این مجموعه نگهبان هایی هم وجود دارند، در نتیجه والدین می توانند بدون نگرانی از بابت فرزندان خود خریدهای خود را انجام دهند.

از دیگر بخش های این قسمت مربوط به باجه هایی است که مخصوص مشتریان فراهم شده است. این باجه ها کارت های تخفیفی به اسم کارت پلاس اوت لت به خریداران می دهند که باعث می شود تخفیف های بیشتری را دریافت کنند.

اگر در هنگام خرید خسته شدید، چندین رستوران و کافه در این بخش وجود دارند که می توانید غذای خود را در آن ها نوش جان کنید.

نحوه دسترسی و ساعت کاری مرکز خرید اوت لت

مرکز خرید مورد نظر از ساعت ده صبح تا ده شب فعالیت می کند. پنجشنبه ها به دلیل جمعیت بالای خریداران حتی تا ساعت 12 شب هم باز خواهد بود. اگر روزهای دوشنبه به این مرکز خرید سر بزنید، شانس با شما یار خواهد بود و به دلیل وجود حراجی ها می توانید، بعضی از کالاها را حتی تا نصف قیمت هم خریداری کنید.

برای رفتن به مرکز خرید اوت لت مال می توانید از تاکسی، مترو و همین طور ماشین شخصی هم استفاده کنید. زمان فعالیت این مرکز خرید از ساعت شنبه تا چهارشنبه از ده صبح تا ده شب است، اما روزهای پنجشنبه و جمعه تا 12 شب باز است.

آدرس مرکز خرید اوت لت:

Dubai Al-Ain Road، Dubai Land – Dubai

مرکز خرید دراگون مارت ۲ (Dragon Mart 2)

مرکز خرید دراگون مارت دو دبی

بعد از موفقیتی که در پی ساخت مرکز دراگون مارت یک صورت گرفت چینی ها تصمیم گرفتند تا دومین شعبه آن را هم تاسیس کنند. مرکز خرید مورد نظر در فاصله 1 کیلومتری از شعبه اول قرار دارد. در فروشگاه های این مرکز خرید اجناسی مانند پوشاک، لوازم خانگی، عطر، کیف و کفش و لپ تاپ و … به فروش می رسند.

خصوصیات مرکز خرید دراگون مارت ۲

این مرکز خرید که از جمله بازارهای عمده فروشی دبی محسوب می شود رستوران ها و سینماهای بسیار بزرگی دارد. فروشگاه های این قسمت هم از ساعت ده صبح تا ده شب باز هستند و اما در آخر هفته تا ساعت 12 شب فعالیت می کنند.

بازار نایف (Naif Souq) از بازارهای عمده فروشی دبی

بازار نایف دبی

این بازار سالیان دراز است که در دبی فعالیت می کند و از عمده فروشی های آن محسوب می شود. البته به دلیل قدیمی بودن چندین بار مورد ترمیم قرار گرفته است. در نتیجه اگر وارد آن شوید با مغازه های مدرن روبه رو خواهید شد. در بازار نایف می توانید اجناسی مانند لباس، زعفران، ادویه و پوشاک عربی هم تهیه کنید.

ویژگی های بازار نایف

در این بازار همچنین می توانید انواع سوغاتی ها را نیز خریداری کنید. اگر خواستید غذایی هم میل کنید، می توانید سری به رستوران های عربی این منطقه بزنید. بازار نایف از ساعت ده صبح تا هشت شب فعالیت می کند.

بهتر است بدانید که از آن جا که افراد زیادی از این بازار بازدید می کنند، بهتر است تا آخر هفته یا بعدازظهرها به آن نروید. همین طور می توانید تخفیف های خوبی را هم در این بازار دریافت کنید. ساعت کاری بازار نایف از هشت و نیم صبح تا ده و نیم شب است.

آدرس بازار نایف:

Naif Street, Near Naif Police Station – Dubai

بازار مرشد (Bazaar Guide)

بازار مرشد دبی

در این بازار تعداد زیادی فروشنده ایرانی فعالیت می کنند که اجناس خود را به صورت عمده می فروشند. بازار مرشد در منطقه دیره واقع شده است. روایت است که شخص به اسم مرشد بعد از سفر به دبی مغازه ای در این منطقه ساخت. بعد از مدت زمانی کم کم تعداد مغازه های این ناحیه بیشتر شد و به این صورت بازار مورد نظر ایجاد شد.

همین قضیه باعث شد که اسم بازار را بر طبق این فرد نام گذاری کنند. با این حال در این بازار علاوه بر خریدهای عمده می توانید خریدهای تکی هم انجام دهید. به طور کلی مهمترین ویژگی که برای خریداران مهم است، قیمت مناسب و کیفیت خوب است که هر دو در این بازار دیده می شوند.

بیشتر خریداران به قصد خرید لباس و کیف و کفش به بازار مرشد می روند.

ویژگی های بازار مرشد دبی از عمده فروشی های دبی

چنانچه قصد خرید وسایل الکترونیکی را دارید می توانید به خیابان الفهمیدی سر بزنید. به طور کلی این بازار بسیار وسیع است و اگر در خیابان های آن به درستی جستجو کنید، می توانید همه وسایل مورد نیاز خود را پیدا نمایید.

اگر همراه با کودکان به این بازار آمده اید یک قسمت مخصوص برای آن ها در نظر گرفته شده است. کودکان شما می توانند با خیال راحت در بخش های تفریحی آن بازی کنند و در امنیت کامل هستند.

از دیگر بخش های بازار رستوران های غذای عربی است که می تواند تجربه ای جدید برای خریداران باشد. این رستوران ها محلی برای مردان محلی هم هستند. از آن جا که دمای هوای دبی بسیار بالا است بهتر است تا خرید خود را در اوایل صبح انجام دهید. مخصوصا که هرچه به ظهر نزدیک تر می شویم دمای هوا بالا می رود.

همین طور می توانید بعدازظهر هم به این بازار مراجعه کنید، اما تعداد بالای خریداران می تواند مانع از خرید آسان شما بشود. در پایان خریدهای خود در این بازار می توانید به معبدهای هندی که در این نزدیکی قرار دارد هم سر بزنید.

بازار پارچه دبی (Textile Souk)

بازار پارچه دبی

بازار پارچه دبی از دیگر بازارهای عمده فروشی دبی است که در آن فروشندگان زیادی به عرضه محصولات خود می پردازند. این بازار از معماری ویژه ای هم برخوردار است. سقف بازار از چوب های درهم رفته تشکیل شده است و درون هر مغازه پارچه های رنگارنگی به چشم می خورند.

ویژگی های بازار پارچه دبی

کلیه اجناس این بازار دارای قیمت بسیار خوبی هستند و می توانید از کیفیت پارچه های آن اطمینان داشته باشید. در این بازار لباس های مختلفی از تمام کشورها دیده می شوند. پس تنها یک بازار با پارچه های عربی در انتظار شما نخواهد بود. برای رفتن به بازار پارچه دبی می توانید از تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده نمایید.

در این بازار رستوران های عربی وجود دارند که می توانید در آن غذاهای خوشمزه ای را امتحان کنید. توجه داشته باشید که همه فروشندگان در این ناحیه از ساعت یک ظهر تا پنج بعدازظهر به استراحت می پردازند.

آدرس بازار پارچه دبی:

Near Bur Dubai Abra Station, Dubai 75157, United Arab Emirates

بازارهای عمده فروشی دبی کدامند؟

مرکز خرید اوت لت دبی، مرکز خرید دراگون، بازار نایف و …

1 دیدگاه در “آشنایی با بازارهای عمده فروشی دبی

  1. همیشه مطالب سایت شما را میخوانم و بسیار کاربردی و فوق العاده هستند . متشکرم
    برای شروع ، کسب و کار پردرآمد با سرمایه ی کم حتما از سایت تم تولد نامبروان http://www.number1theme.com دیدن کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *